Ga naar inhoud

MOBY28 : 9 mei 2019 : Dr. DeMeyere : Artemedis


Aanbevolen berichten

Ik heb net mijn consult achter de rug, en ik had er een goed gevoel over ?

 

De datum is dus al geprikt: 9 mei is het zover.

 

Borstvergroting en liposuctie van 3 zones. 

 

Volgens hem moet het mogelijk zijn om snel weer aan het werk te gaan (na 5 dagen- kantoorwerk) omdat de BV voor de spier zal zijn. 

Ik zou meer last van de lipo hebben dan van de bv.

Enfin, misschien is dat te optimistisch maar dat zien we dan wel weer ?

 

Ik heb in elk geval iets om naar uit te kijken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weeks later...
7 uur geleden, MOBY28 zei:

Nog exact een week en het is zover ?

Ik ben enorm aan het aftellen en tegelijk ben ik bang aan het worden. Heel dubbel gevoel.

 

 

 

 

Spannend, maar komt vast helemaal goed. Je kan nu iig gericht aftellen :D Dat dubbele gevoel had ik ook, maar ben heel blij dat ik deze keuze heb gemaakt. Suc6 met aftellen! :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje: iemand tips hoe je het jezelf toch wat gemakkelijker kan maken om op de rug te slapen?

 

Ik ben een echte buikslaper, dus ik heb schrik dat ik gewoon weken ga wakker liggen en een zombie worden...?

 

Verder nog tips voor dag van operatie zelf?

 

Mijn man is de medicatie al gaan halen (antibiotica en pijnstilling).  Verder heb ik kledij voorzien met knoopjes vooraan (ook voor de eerste paar dagen). De kinderen gaan twee nachten elders slapen (en overdag op school). Er zit al eten in de diepvries, en verder zal mijn man moeten boodschappen doen.

 

En nog een vraag die ik heb, en waar ik niet direct iets over terug vind: vanaf wanneer kan je eigenlijk terug normaal vrijen? Ik bedoel: mijn man kennende gaat die direct mijn nieuwe aanwinsten willen vastpakken ?, en dat is waarschijnlijk nog niet mogelijk (of pijnlijk)? 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, MOBY28 zei:

Vraagje: iemand tips hoe je het jezelf toch wat gemakkelijker kan maken om op de rug te slapen?

 

Ik ben een echte buikslaper, dus ik heb schrik dat ik gewoon weken ga wakker liggen en een zombie worden...?

 

Verder nog tips voor dag van operatie zelf?

 

Mijn man is de medicatie al gaan halen (antibiotica en pijnstilling).  Verder heb ik kledij voorzien met knoopjes vooraan (ook voor de eerste paar dagen). De kinderen gaan twee nachten elders slapen (en overdag op school). Er zit al eten in de diepvries, en verder zal mijn man moeten boodschappen doen.

 

En nog een vraag die ik heb, en waar ik niet direct iets over terug vind: vanaf wanneer kan je eigenlijk terug normaal vrijen? Ik bedoel: mijn man kennende gaat die direct mijn nieuwe aanwinsten willen vastpakken ?, en dat is waarschijnlijk nog niet mogelijk (of pijnlijk)? 

Hoi hoi

Er zijn meiden die zo een voedingskussen gebruiken om op hun rug te slapen. Dan heb je toch minder de neiging om te draaien.. Ik had dit zelf niet, maar had wel de rugsteun wat hoger gezet. Verder wat bouwsels laten maken door mijn man met kussens, zodat ik toch redelijk comfortabel kon slapen. De eerste nachten waren wat knudde, maar dat had ook te maken met de operatie. Die gaan voorbij ;) 

Je zult wat betreft het vrijen, je man toch moeten instrueren dat er regels zijn waar jij je aan moet houden, maar dat het ook van hem iets zal vergen. Niet alleen dat hij het huishouden even over moet nemen, maar ook dat hij je lichaam met respect moet behandelen tijdens je herstel. Dat moet na élke operatie ;) Dus ook na een operatie waar je zelf voor kiest. 
Ik zou hem van te voren goed voorlichten, zodat hij ook weet waarom het niet mag, en dat het dus ook niet 'in de hitte van de strijd' mag (zeg maar...)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Moby28,

 

spannend hoor dat aftellen. Ik zelf ben nu 2 weken po en heb ook een plaatsing voor de spier gehad.

net als jou ben ik een echte buikslaper en moet zeggen het op je rug slapen valt best even tegen hoor.

 

bij mijn eerste controle heb ik tips gevraagd en die hebben mij geholpen om weer lekker te ???

Lig nu met mijn bed klein stukje omhoog en een extra kussen aan iedere kant naast mij net onder de borst. Op die manier kan je een beetje op je zij hangen. Sinds ik dit heb slaap ik een stuk beter.

 

tja en tips ..... luisteren naar je lichaam en je pc

voor de dag van de ok zou ik ook een kussentje meenemen voor in de auto, kan je lekker tegen je aandrukken.

 

wat krijg je precies geplaatst? Of heb ik erover heen gekeken? Vindt na 1 week weer werken wel knap, mij lukte het niet maar ieder lijf herstelt anders ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een paar vraagjes voor de "anciens":

-ik las over lymfedrainage. Is dit aangewezen bij borstvergroting en liposuctie? Zo ja, vanaf wanneer mag dit?  

- ik moet de volgende medicatie nemen: antibiotica , iets tegen schimmelinfectie, celebrex en paracetamol. De celebrex heeft volgens de bijsluiter enorm veel bijwerkingen. Hebben jullie daar last van gehad? Hoelang moet je dit nemen?

- ik zie op de foto's dat dag 1 de borsten heel hoog en gezwollen staan . Wat waarschijnlijk enorm opvalt , zelfs onder kleding. Hoe zit dat na een paar dagen? Ik wil weer gaan werken op dag 4, valt dat dan nog steeds zo hard op? 

 

Sorry maar hoe dichter D-day komt, hoe meer vragen ik krijg... ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je eerste vraag kan ik niet beantwoorden.

Over de celebrex: zorg dat je het met wat eten inneemt. Ik ben er niet misselijk van geworden. Heel soms een klein borreltje in mijn maag. Ik heb geen last gehad van de bijwerkingen.

 

Ik heb wel na een paar dagen een beetje huiduitslag gekregen, maar de dokter kon niet bepalen waar dat aan lag, want dat begon na 5 dagen pas.. dus hij zei dat het niet aan de celebrex kon liggen.

 

Ik had het gevoel dat ik het wel echt nodig had qua pijnstilling, dit is natuurlijk voor iedereen anders, maar ik denk dat je de eerste paar dagen je het beste aan het medicatieschema kunt houden, in plaats van wachten tot je pijn hebt. 

 

De borsten staan zeker hoog, maar de eerste dagen zou ik ook niet al te strakke kleding aan doen. Ik heb zelf vesten gedragen, dit is makkelijker aan en uit te doen. Ik droeg altijd dikke beha's voor de operatie en zie met kleding aan weinig verschil qua grootte, wel heb ik een borstband die bovenop de boel naar beneden duwt.

 

Na 4 dagen is die zwelling niet zomaar weg, maar met wat ruimere kleren kun je dit redelijk verbergen denk ik.

 

Ik vraag me af wat voor werk je doet? 

Ik had na 4 dagen niet aan de slag gekund, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk!

Ik zie nu dat je voor de spier krijgt en heb begrepen dat dat herstel wat minder heftig is dan tussen de spier(wat ik heb). Misschien zijn er andere meiden die ook voor de spier hebben die wat ervaringen kunnen delen.

 

Dat zeg ik niet om je te ontmoedigen, maar als een "wees voorzichtig en ga niet te snel te veel doen"!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de uitleg :-)

 

Ik heb een boekhoudkantoor, dus ik heb een zittende job. Ik heb voor de komende week mijn afspraken beperkt, maar volledig niet gaan werken is geen optie. Ik zal thuisblijven morgen (operatie), vrijdag en het weekend. Op maandag ga ik werken , maar geen afspraken. Vanaf dinsdag weer af en toe een afspraak .

 

Ik ben vanmorgen met de antibiotica begonnen en ik heb al prijs ? Buikkrampen zijn al begonnen...

Het begint dus al goed ?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, MOBY28 zei:

Bedankt voor de uitleg ?

 

Ik heb een boekhoudkantoor, dus ik heb een zittende job. Ik heb voor de komende week mijn afspraken beperkt, maar volledig niet gaan werken is geen optie. Ik zal thuisblijven morgen (operatie), vrijdag en het weekend. Op maandag ga ik werken , maar geen afspraken. Vanaf dinsdag weer af en toe een afspraak .

 

Ik ben vanmorgen met de antibiotica begonnen en ik heb al prijs ? Buikkrampen zijn al begonnen...

Het begint dus al goed ?

 

 

 

 

 

Oke, in ieder geval geen zwaar lichamelijk werk! Dat scheelt al! Hopelijk gaat alles goed en kan je weer lekker aan de slag!

 

Antibiotica tipje: neem het in met een beetje yoghurt. En misschien naar wat probiotica kijken! Antibiotica is vervelend spul, maar het moet even :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren was D-day voor mij. Uitgebreid verslag volgt later, daar heb ik nu de fut niet voor. 

Boobs zien er raar uit, maar doen geen pijn. Ik heb wel veel pijn van de liposuctie. Vannacht geen oog dicht gedaan, had vooral heel veel rugpijn. Waarschijnlijk door op mijn rug te liggen, wat ik totaal niet gewend ben (buikslaper). Ik hoop dat niet elke nacht zo gaat zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, MOBY28 zei:

Gisteren was D-day voor mij. Uitgebreid verslag volgt later, daar heb ik nu de fut niet voor. 

Boobs zien er raar uit, maar doen geen pijn. Ik heb wel veel pijn van de liposuctie. Vannacht geen oog dicht gedaan, had vooral heel veel rugpijn. Waarschijnlijk door op mijn rug te liggen, wat ik totaal niet gewend ben (buikslaper). Ik hoop dat niet elke nacht zo gaat zijn...

Hey meid

Gefeliciteerd!!!
Ik heb je topic voor je bv gemist helaas, anders had ik misschien nog hier en daar wat kunnen toelichten.. In dat geval had je me ook een pb kunnen sturen ;) 

Heb je nog hulp nodig met je medicatie? Volgens mij loopt het schema voor pijnstilling niet door, tijdens de nacht he? Dat zou wel handiger zijn... 
Dus als je hulp nodig hebt, laat maar weten, dan wel even vermelden wat je mag nemen, hoe vaak en wat je al gehad hebt en hoe laat. 
Doe dat wel in pb, want hier is dat onhandig :)

Een heel goed herstel gewenst!
xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

 

vandaag is de laatste dag van pijnmedicatie-schema. In principe neem ik vanavond om 22u laatste keer celebrex en paracetamol . Met de celebrex stop ik graagwant voel me er wat suf door. Paracetamol zal ik waarschijnlijk wel nog nemen want nog steeds pijn aan bovenlichaam door de lipo. Combinatie van blauwe plekken en soort spierpijn.

Sinds deze middag ook steken in mijn linkerborst. 

Opnieuw niet geslapen vannacht, ik kan dus echt niet slapen op mijn rug (en ik heb reeds alle kussens+ borstvoedingskussen rond mij gelegd). 

Verder zijn mijn borsten wel al wat anders dan gisteren, minder hoog. Maar mijn ene borst heeft een rare vorm, precies met een uitsprong ? Ik hoop dat het niet zo blijft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij nog mijn verslag van donderdag:

 

Mijn man en ik zijn toegekomen op de praktijk om 10u20 (10 min te vroeg). We mochten na 5 min al binnen. Een vriendelijke verpleegster heeft me gevraagd om mij te ontkleden en ik kreeg een lekkere dikke badjas en sokjes. Dan volgde een gesprek met de anesthesist, een heel vriendelijke dame. En uiteindelijk nog het gesprek met de pc zelf. Hij heeft foto's getrokken en dan een mooie picasso op mijn lichaam getekend :-).

Dan nog een kusje voor mijn wederhelft en het begon.  Ik mocht binnen in de operatiekamer (koud) en werd daar volledig ingewreven met een soort zeepsopje door drie verpleegsters tegelijk (nog kouder daarna).  Dan op de operatietafel gaan liggen en infuus werd op 1-2-3 ingebracht en ik vertrok naar dromenland. Mijn man is binnen gelaten in de operatiekamer rond 11u30 en heeft samen met de pc dan beslist hoeveel cc zou ingebracht worden. Dat is de specifieke werkwijze van De Meyere (en ik was daarmee akkoord uiteraard, vooraf hebben we dit voldoende besproken).

 

Er was mij gezegd dat ik aangenaam zou wakker worden uit het roesje, volledig uitgeslapen.

Dat is echter dik tegengevallen. Ik werd wakker en ik had enorm veel pijn en de lipopanty knelde volledig mijn bovenbuik af. Ik kreeg nauwelijks adem. Ik zag mijn man en ik ben beginnen wenen. Iedereen komen kijken, en uiteindelijk beslist om mij een grotere lipopanty aan te doen. Dat was rond 13u45. 

We zijn mogen vertrekken om 15u30. Ik heb enkel een glaasje water gekregen, niet iets om te eten.

Dus toen we thuis waren, heeft mijn man mij in de zetel geïnstalleerd en heb ik eerst een yoghurtje gegeten.

 

Van mijn borsten heb ik nooit pijn gehad, toen niet en nu nog steeds niet. Af en toe een soort spanning, en eens een steekje, maar niet meer dan dat.
De lipo daarentegen heb ik onderschat. De eerste dagen had ik echt veel pijn telkens ik bewoog (soort spierpijn). Dat is nu gelukkig al een stuk beter. Ik sta bovendien vol met blauwe plekken (vooral mijn flanken zijn bont en blauw) en die zijn nog steeds pijnlijk. De lipopanty die ik moet dragen knelt op de blauwe plekken en op de wondjes onder mijn borsten. Het is door de lipopanty dat ik nauwelijks kan slapen.Dus ik verafschuw dat ding en zal het met veel plezier na vier weken door een shredder halen.

 

Vandaag is mijn eerste werkdag. Straks ga ik over de middag even rusten.  Het lukt mij om recht te blijven en te functioneren, maar daarmee is het ook gezegd. Nu ja, ik had geen keuze, kreeg al klachten van klanten zodus...

 

Nu het positieve deel :-)  Mijn borsten zien er elke dag beter uit, ze krijgen mooi vorm. Ik heb trouwens 340cc gekregen in plaats van de oorspronkelijk geplande 300 :-) En ik zie ook duidelijk resultaat aan mijn buik en zijkanten, ik ben duidelijk magerder. Dus dat is de reden waarom ik dit deed en daarvoor zou ik het ook opnieuw doen :-)

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intussen bijna 2 weken po. 

 

Vanaf donderdag mag ik 's nachts de bh en de lipopanty uit laten. Oef :rolleyes:

Daar kijk ik dus tegelijk enorm naar uit, en tegelijk vraag ik me al af of ik ze niet beter toch nog wat zou aanhouden.  Moeilijk..

Vooral de bh, omdat ik toch voel dat mijn borsten 's nachts pijnlijk worden als ik op mijn zij slaap. Ze hangen precies zo wat door (of zijn te zwaar), ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden.

 

Dus vanaf donderdag moet ik nog 2 weken enkel overdag mijn bh + lipo martelband (nog steeds behoorlijk pijnlijk/oncomfortabel ding) dragen.Ik ben "blij" dat het momenteel niet zo'n goed weer is, want die lipopanty is wel warm.

 

Mijn borsten zijn al gedaald, maar de linkse zit dus nog steeds hoger dan de rechtse.  En "valt" ook anders. Als ik op mijn rug lig, blijft de rechtse rechtop staan terwijl de linkse opzij valt. Bizar :huh:

 

Ik ben er intussen wel al iets relaxer in, ik probeer mij niet meer in op te jagen.

 

Deze namiddag heb ik controle, en de draadjes worden verwijderd. Ik ben benieuwd wat De Meyere zal zeggen.  :)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Vandaag 4 weken PO.

 

De lipopanty is nu definitief verleden tijd en de BH zal dat vanaf vanavond ook zijn :D

 

Ik ben gaan bh-shoppen en ik heb me niet kunnen inhouden, iets te véél gekocht maar ik ben zo blij :43:

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, MOBY28 zei:

Vandaag 4 weken PO.

 

De lipopanty is nu definitief verleden tijd en de BH zal dat vanaf vanavond ook zijn 

 

Ik ben gaan bh-shoppen en ik heb me niet kunnen inhouden, iets te véél gekocht maar ik ben zo blij :43:

Hey!

 

Wat fijn!!

haha zelfde hier! Heb 4 bh’s gekocht en een bikini ?

Mocht afgelopen maandag al een bh dragen! 

 

Mooi dat je er zo blij mee bent! ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.