Ga naar inhoud

Nina_a : 3 februari 2020 : Dr. Mesters : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Hi allemaal.

 

Ik ben 35 jaar, woonachting in Noord-Brabant. Ik ben moeder van 2 prachtige meiden (4 jaar + 2 jaar). Ik heb altijd al kleine borsten gehad, maar ze zagen er prima uit. Tijdens mijn zwangerschap / borstvoedingsperiode had ik een mooie C cup, wat voelde ik me daar geweldig bij! Ik heb toen besloten dat, wanneer ik weer terug in vorm was, ik serieus een borstvergroting zou gaan overwegen. Nu, na mijn zwangerschap zijn mijn borsten kleiner en slapper dan ooit, en dus heb ik besloten dat het nu tijd is voor mij. 

 

Ik heb 2 consults gehad, bij Bergmanclinics en Velthuiskliniek, ik heb uiteindelijk voor Velthuiskliniek gekozen. Mijn operatie staat gepland voor 13 mei. Mijn stats: huidig 70A of 75A, 1.69cm en 55 KG. Ik ben van plan (en geadviseerd) om voor anatomische protheses te gaan ivm wens voor een natuurlijk resultaat en het minimale aanwezige borstweefsel. Ik ben nog enorm aan het twijfelen over het aantal cc's, ik twijfel tussen anatomisch 255 cc of 295 cc!! Ik hoop hier meer informatie te vinden en hopelijk ook foto's van meiden met vergelijkbaar postuur om een betere keuze te kunenn maken.

 

Groetjes!

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg ook mentor, maar dan anatomisch. Al kom ik er door het rondkijken hier nu pas achter hoe veel verschillende types er zijn. Van mijn consult kan ik me eigenlijk alleen nog maar herinneren anatomisch 255 cc of max 295 cc. Geen idee mbt projectie, ik geloof dat ze daar geen variant in hebben. Toch maar eens navragen. Ik heb net je hele verhaal gelezen, wat een rollercoaster met die datums. Maar wat fijn dat het nu alweer 4 wkn PO is en het goed gaat! Ben je blij met wat je ziet? Nog blij met je keuze van 250 cc?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hey! Ik ben vorige week geopereerd en ik heb voor Motiva Ergonomix 285 cc gekozen. Ook anatomische protheses maar vóór de borstspier geplaatst. Ik heb tijdens het consult het verschil tussen verschillende protheses gezien/gevoeld en vond de protheses van Motiva wel degelijk zachter aanvoelen dan de rest! Deze werden mij ook geadviseerd omdat dit voor het meest natuurlijke resultaat zou zorgen. En het resultaat is echt ontzettend natuurlijk, nu al. Ik ben zelf 19 jaar, 1.70 lang en weeg 60 kg. Ik vind ze qua grootte echt perfect en absoluut niet too much. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je foto gezien, heel mooi! De maat waar ik naar op zoek ben. Ik vond de mentor ook vrij hard, maar zal altijd zachter voelen dan die harde maximumizers ?. Ik geloof dat ze bij Velthuis alleen met werk maat dat weet ik niet zeker. Ik weet dus ook niet of ze bij daar anatomisch verschillende projecties hebben (die bestaan dus wel heb ik nu gelezen ergens). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Vandaag heb ik ook mijn tijd doorgekregen @Miracle79 & @Kimmmmmm: op 13 mei mag ik mij om 11.45 melden! Heel spannend en ik heb er zin in :-)

 

Afgelopen weekend al diverse boodschappen gedaan en het huis opgeruimd, dus komend weekend tijd om lekker te spelen met de kindjes. Nog maar een weekje!!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Linda_PDD zei:

Vandaag heb ik ook mijn tijd doorgekregen @Miracle79 & @Kimmmmmm: op 13 mei mag ik mij om 11.45 melden! Heel spannend en ik heb er zin in ?

 

Afgelopen weekend al diverse boodschappen gedaan en het huis opgeruimd, dus komend weekend tijd om lekker te spelen met de kindjes. Nog maar een weekje!!

Fijn dat je de tijd al hebt! 

Ik wacht mijn tijd nog af. :75:

En in de ochtend! Dat is wel fijn.

 

Jaaa! Ik tel met je mee! :43:

Slim! Want straks na je operatie gaat dat wat moeilijker...

Vooral de eerste 3 dagen! Als ik de ervaringen van de andere vrouwen zo lees ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Linda_PDD zei:

Vandaag heb ik ook mijn tijd doorgekregen @Miracle79 & @Kimmmmmm: op 13 mei mag ik mij om 11.45 melden! Heel spannend en ik heb er zin in ?

 

Afgelopen weekend al diverse boodschappen gedaan en het huis opgeruimd, dus komend weekend tijd om lekker te spelen met de kindjes. Nog maar een weekje!!

Fijn dat je de tijd weet, jij ook pas eind vd ochtend. Wat heb jij doorgekregen qua eten en drinken?

Ik heb gister ook het hele huis onder handen genomen haha. Vrijdag doe ik alle boodschappen voor een paar dagen zodat we even vooruit kunnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden, Kimmmmmm zei:

Fijn dat je de tijd al hebt! 

Ik wacht mijn tijd nog af. 

En in de ochtend! Dat is wel fijn.

 

Jaaa! Ik tel met je mee! :43:

Slim! Want straks na je operatie gaat dat wat moeilijker...

Vooral de eerste 3 dagen! Als ik de ervaringen van de andere vrouwen zo lees ?

 

Zeker handig om de tijd te weten ivm plannen van het vervoer. Hopelijk krijg je ook snel bericht.

Tegen de eerste dagen kijk ik echt op, ik bereid me voor op veel pijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Miracle79 zei:

Fijn dat je de tijd weet, jij ook pas eind vd ochtend. Wat heb jij doorgekregen qua eten en drinken?

Ik heb gister ook het hele huis onder handen genomen haha. Vrijdag doe ik alle boodschappen voor een paar dagen zodat we even vooruit kunnen. 

Een hele fijne tijd, kan ik mooi mijn kindjes nog naar school/opvang brengen. Ik mag tot 6 uur vooraf niet eten, enkel slok water voor medicatie tot 2 uur vooraf. Waarschijnlijk heb ik toch geen honger door de spanning ?

 

Boodschappen doen staat ook op mijn to do lijstje, verder ben ik helemaal ready!

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Linda_PDD zei:

Zeker handig om de tijd te weten ivm plannen van het vervoer. Hopelijk krijg je ook snel bericht.

Tegen de eerste dagen kijk ik echt op, ik bereid me voor op veel pijn!

Ja dat is waar! Ik weet helaas nog steeds niks... Als ik morgen nog geen brief binnen heb ga ik opnieuw bellen. Maar gelukkig is mijn vriend vrij die dag ?

Hopelijk mag ik mij ook in de ochtend melden.

 

jaa ik ook! Ik heb als tip gekregen om een voedingskussen te bestellen voor het slapen. Aangezien je alleen maar op je rug mag liggen in het begin. ?

Misschien ook een tip voor jou!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Kimmmmmm zei:

Ja dat is waar! Ik weet helaas nog steeds niks... Als ik morgen nog geen brief binnen heb ga ik opnieuw bellen. Maar gelukkig is mijn vriend vrij die dag ?

Hopelijk mag ik mij ook in de ochtend melden.

 

jaa ik ook! Ik heb als tip gekregen om een voedingskussen te bestellen voor het slapen. Aangezien je alleen maar op je rug mag liggen in het begin. ?

Misschien ook een tip voor jou!

 

 

 

Waarschijnlijk komt mijn vader mij ophalen, die is met pensioen dus heeft tijd ?. Een Voedingskussen heb ik nog in huis, echt super fijn kussen. Ik heb ook een boomerang kussen en gewone kussens, dus zitje bouwen gaat vast lukken. Hele onderneming dit he. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Linda_PDD zei:

Waarschijnlijk komt mijn vader mij ophalen, die is met pensioen dus heeft tijd ?. Een Voedingskussen heb ik nog in huis, echt super fijn kussen. Ik heb ook een boomerang kussen en gewone kussens, dus zitje bouwen gaat vast lukken. Hele onderneming dit he. 

Hahaha wel fijn dat hij je kan ophalen! We worden dan even wat afhankelijk van andere aangezien we even niet mogen rijden, tillen , zware handelingen?

Maar het is het allemaal waard! 

Om niet meer kleine boobies te hebben ?

 

Liep vandaag in de H en M en werd al enthousiast als ik al die bh’s zag.

 

oh wat handig zeg! Hopelijk ligt het lekker! Ik gebruik stiekem het voedingskussen al. Vindt het wel lekker liggen als ik zo op mijn rug lig ?

 

Nog 6 dagen tot wij aan de beurt zijn :43:

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Kimmmmmm zei:

Hahaha wel fijn dat hij je kan ophalen! We worden dan even wat afhankelijk van andere aangezien we even niet mogen rijden, tillen , zware handelingen?

Maar het is het allemaal waard! 

Om niet meer kleine boobies te hebben ?

 

Liep vandaag in de H en M en werd al enthousiast als ik al die bh’s zag.

 

oh wat handig zeg! Hopelijk ligt het lekker! Ik gebruik stiekem het voedingskussen al. Vindt het wel lekker liggen als ik zo op mijn rug lig ?

 

Nog 6 dagen tot wij aan de beurt zijn :43:

Ik heb dat voedingskussen tijdens en  na mijn zwangerschappen heel veel gebruikt, duurde lang voordat ik er afscheid van kon nemen ?

 

Wat lief en fijn dat je vriend vrij heeft genomen. Ik kan vooral niet wachten om die gevulde bh’s weg te gooien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Linda_PDD zei:

Ik heb dat voedingskussen tijdens en  na mijn zwangerschappen heel veel gebruikt, duurde lang voordat ik er afscheid van kon nemen ?

 

Wat lief en fijn dat je vriend vrij heeft genomen. Ik kan vooral niet wachten om die gevulde bh’s weg te gooien!

Hahaha ?

Dan kan je straks opnieuw geen afscheid nemen als je het kussen over een paar weken/maanden niet meer hoeft te gebruiken ?

 

Ja ben er heel blij mee dat hij mee gaat! Vindt het echt spannend.

 

Echt he!! Kan er ook niet op wachten! En zeker ook die bikini’s elk jaar kocht ik weer een andere omdat ik dacht dat met de andre bikini leek alsof ik meer had. Nou niet dus.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Linda_PDD zei:

Een hele fijne tijd, kan ik mooi mijn kindjes nog naar school/opvang brengen. Ik mag tot 6 uur vooraf niet eten, enkel slok water voor medicatie tot 2 uur vooraf. Waarschijnlijk heb ik toch geen honger door de spanning ?

 

Boodschappen doen staat ook op mijn to do lijstje, verder ben ik helemaal ready!

Gek dat dat dan bij iedereen zo anders is he met eten en drinken. Ik weet ook niet beter dan dat je tot 2 uur voor OK nog heldere dranken mag drinken zoals water en thee. Ik hou me maar aan de regels zoals ik ze heb doorgekregen? Heel fijn dat je de kindjes eerst nog even naar school kan brengen. Weten zij wat voor operatie je krijgt? De jongste vraagt er steeds naar omdat ze het heel spannend vindt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Miracle79 zei:

Gek dat dat dan bij iedereen zo anders is he met eten en drinken. Ik weet ook niet beter dan dat je tot 2 uur voor OK nog heldere dranken mag drinken zoals water en thee. Ik hou me maar aan de regels zoals ik ze heb doorgekregen? Heel fijn dat je de kindjes eerst nog even naar school kan brengen. Weten zij wat voor operatie je krijgt? De jongste vraagt er steeds naar omdat ze het heel spannend vindt. 

Ik vind al die verschillende adviezen heel verwarrend. Ik ga zoals geadviseerd volledig mijn eigen PC volgen, maar blijft raar. Zo ga ik geen borstband krijgen terwijl ik dat wel had verwacht. 

 

Mijn oudste is net 4 en mijn jongste  bijna 2. Ze weten van niets en ik ga straks zeggen dat ik mijn schouder en arm bezeerd heb. @Miracle79 hoe oud zijn jouw kindjes. Niet bang dat ze zich verspreken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, hier loopt alles anders dan verwacht @Miracle79 @Kimmmmmm. Vandaag na lang twijfelen toch nog naar huisarts geweest om even een plekje/bobbeltje op de borst te laten zien. Ik vond het eigenlijk onzin om te gaan, maar dacht dat het toch verstandig zou zijn en dan misschien ook tips zou krijgen waar op te letten om betere beoordeling te doen. Tegen mijn verwachting in gaf de HA aan dat het inderdaad niet zo hoort te voelen. Vanmiddag kon ik gelukkig al terecht bij het ziekenhuis voor een mammografie (uitdaging met kleine borsten) en echo. De radioloog kwam zelf ook nog met mij spreken omdat ik had aangegeven komende maandag een operatie te krijgen. Hij gaf aan dat er duidelijk iets afwijkends zit, waarschijnlijk een fibroadenoom, een goedaardig gezwel. Echter, enige manier om dit vast te stellen is middels een biopt. Een biopt duurt aantal dagen voor de uitslag en klein wondje op de borst. Dus dan kan BV maandag niet doorgaan. Alternatief is om over 6 maanden een nieuwe echo te maken en te vergelijken. 

 

Waarschijnlijk dus niets kwaadaardigs, maar ben er toch van geschrokken. Als ik geen operatie in de planning had zou ik hier ook niet mee naar de HA zijn gegaan, je voelt zo vaak iets in je borst en ik piep niet zo snel. Was ik maar eerder gegaan voor een check, dan was er nu geen probleem ?.

 

Zojuist (20.00) nog gebeld door de consulente vanuit thuis, wat een service bij Velthuis. Ze gaat het morgen aan de artsen voorleggen en dan wordt ik terug gebeld of ze wel of niet wil opereren en wat eventuele alternatieven zijn. Ik ga zelf ook goed over nadenken wat ik wil.

 

Oh, trouwens ook heel weinig vet te zien op de röntgen (bijna alleen klieren), maar dat wist ik al met mijn kleine boobies ?

 

Iemand hier ervaring mee of goed advies? @best_boobie

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Linda_PDD zei:

Pfff, hier loopt alles anders dan verwacht @Miracle79 @Kimmmmmm. Vandaag na lang twijfelen toch nog naar huisarts geweest om even een plekje/bobbeltje op de borst te laten zien. Ik vond het eigenlijk onzin om te gaan, maar dacht dat het toch verstandig zou zijn en dan misschien ook tips zou krijgen waar op te letten om betere beoordeling te doen. Tegen mijn verwachting in gaf de HA aan dat het inderdaad niet zo hoort te voelen. Vanmiddag kon ik gelukkig al terecht bij het ziekenhuis voor een mammografie (uitdaging met kleine borsten) en echo. De radioloog kwam zelf ook nog met mij spreken omdat ik had aangegeven komende maandag een operatie te krijgen. Hij gaf aan dat er duidelijk iets afwijkends zit, waarschijnlijk een fibroadenoom, een goedaardig gezwel. Echter, enige manier om dit vast te stellen is middels een biopt. Een biopt duurt aantal dagen voor de uitslag en klein wondje op de borst. Dus dan kan BV maandag niet doorgaan. Alternatief is om over 6 maanden een nieuwe echo te maken en te vergelijken. 

 

Waarschijnlijk dus niets kwaadaardigs, maar ben er toch van geschrokken. Als ik geen operatie in de planning had zou ik hier ook niet mee naar de HA zijn gegaan, je voelt zo vaak iets in je borst en ik piep niet zo snel. Was ik maar eerder gegaan voor een check, dan was er nu geen probleem ?.

 

Zojuist (20.00) nog gebeld door de consulente vanuit thuis, wat een service bij Velthuis. Ze gaat het morgen aan de artsen voorleggen en dan wordt ik terug gebeld of ze wel of niet wil opereren en wat eventuele alternatieven zijn. Ik ga zelf ook goed over nadenken wat ik wil.

 

Oh, trouwens ook heel weinig vet te zien op de röntgen (bijna alleen klieren), maar dat wist ik al met mijn kleine boobies ?

 

Iemand hier ervaring mee of goed advies? @best_boobie

Ooh jeetje meid schrik gewoon van je bericht! Wat zal jij je rotgeschrokken zijn vandaag. Begrijp heel goed dat je enorme tweestrijd voelt nu. Wat een moeilijke beslissing om nu te moeten maken. Sterkte met het maken van je keuze, hou je ons op de hoogte? Dikke knuffel voor jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Linda_PDD zei:

Pfff, hier loopt alles anders dan verwacht @Miracle79 @Kimmmmmm. Vandaag na lang twijfelen toch nog naar huisarts geweest om even een plekje/bobbeltje op de borst te laten zien. Ik vond het eigenlijk onzin om te gaan, maar dacht dat het toch verstandig zou zijn en dan misschien ook tips zou krijgen waar op te letten om betere beoordeling te doen. Tegen mijn verwachting in gaf de HA aan dat het inderdaad niet zo hoort te voelen. Vanmiddag kon ik gelukkig al terecht bij het ziekenhuis voor een mammografie (uitdaging met kleine borsten) en echo. De radioloog kwam zelf ook nog met mij spreken omdat ik had aangegeven komende maandag een operatie te krijgen. Hij gaf aan dat er duidelijk iets afwijkends zit, waarschijnlijk een fibroadenoom, een goedaardig gezwel. Echter, enige manier om dit vast te stellen is middels een biopt. Een biopt duurt aantal dagen voor de uitslag en klein wondje op de borst. Dus dan kan BV maandag niet doorgaan. Alternatief is om over 6 maanden een nieuwe echo te maken en te vergelijken. 

 

Waarschijnlijk dus niets kwaadaardigs, maar ben er toch van geschrokken. Als ik geen operatie in de planning had zou ik hier ook niet mee naar de HA zijn gegaan, je voelt zo vaak iets in je borst en ik piep niet zo snel. Was ik maar eerder gegaan voor een check, dan was er nu geen probleem ?.

 

Zojuist (20.00) nog gebeld door de consulente vanuit thuis, wat een service bij Velthuis. Ze gaat het morgen aan de artsen voorleggen en dan wordt ik terug gebeld of ze wel of niet wil opereren en wat eventuele alternatieven zijn. Ik ga zelf ook goed over nadenken wat ik wil.

 

Oh, trouwens ook heel weinig vet te zien op de röntgen (bijna alleen klieren), maar dat wist ik al met mijn kleine boobies ?

 

Iemand hier ervaring mee of goed advies? @best_boobie

Oh wow.. Wat schrikken zeg! :24:

Ik snap dat je baalt dat je het niet eerder hebt laten nakijken. Maar het belangrijkste is dat je het toch hebt gedaan!

Wat moet het een moeilijke keuze zijn wat je nu gaat doen.. Ik wens je sterkte met je moeilijke beslissing!  Denk er goed over na ! 

Hou ons op de hoogte ?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Linda_PDD zei:

Pfff, hier loopt alles anders dan verwacht @Miracle79 @Kimmmmmm. Vandaag na lang twijfelen toch nog naar huisarts geweest om even een plekje/bobbeltje op de borst te laten zien. Ik vond het eigenlijk onzin om te gaan, maar dacht dat het toch verstandig zou zijn en dan misschien ook tips zou krijgen waar op te letten om betere beoordeling te doen. Tegen mijn verwachting in gaf de HA aan dat het inderdaad niet zo hoort te voelen. Vanmiddag kon ik gelukkig al terecht bij het ziekenhuis voor een mammografie (uitdaging met kleine borsten) en echo. De radioloog kwam zelf ook nog met mij spreken omdat ik had aangegeven komende maandag een operatie te krijgen. Hij gaf aan dat er duidelijk iets afwijkends zit, waarschijnlijk een fibroadenoom, een goedaardig gezwel. Echter, enige manier om dit vast te stellen is middels een biopt. Een biopt duurt aantal dagen voor de uitslag en klein wondje op de borst. Dus dan kan BV maandag niet doorgaan. Alternatief is om over 6 maanden een nieuwe echo te maken en te vergelijken. 

 

Waarschijnlijk dus niets kwaadaardigs, maar ben er toch van geschrokken. Als ik geen operatie in de planning had zou ik hier ook niet mee naar de HA zijn gegaan, je voelt zo vaak iets in je borst en ik piep niet zo snel. Was ik maar eerder gegaan voor een check, dan was er nu geen probleem ?.

 

Zojuist (20.00) nog gebeld door de consulente vanuit thuis, wat een service bij Velthuis. Ze gaat het morgen aan de artsen voorleggen en dan wordt ik terug gebeld of ze wel of niet wil opereren en wat eventuele alternatieven zijn. Ik ga zelf ook goed over nadenken wat ik wil.

 

Oh, trouwens ook heel weinig vet te zien op de röntgen (bijna alleen klieren), maar dat wist ik al met mijn kleine boobies ?

 

Iemand hier ervaring mee of goed advies? @best_boobie

Hé meid

 

ai..... dit is niet fijn!!! 
Sja…. wat is wijsheid....
Nu een biopt en weten waar je aan toe bent tegen de tijd dat je je prothesen neemt?
Biopt niet doen, prothesen nemen maandag en misschien een half jaar onzeker blijven voordat het biopt alsnog genomen wordt?
Stel het is iets kwaadaardigs, waar ze niet vanuit gaan, dan heb je je prothesen dan voor niks genomen, want dan volgt er een heel ander traject..
Stel het is iets goedaardigs en je laat het nu nakijken, dan weet je het over een paar dagen/weken en kun je misschien nog voor de zomer geopereerd worden? (misschien kan in overleg met de pc dan tzt meteen dat 'iets' wat er zit, mee weggenomen worden? Als een pc dat wil doen....)
Stel het is iets goedaardigs, maar je laat het pas over een half jaar nakijken, dan zit je een half jaar in onzekerheid en haal je je volgens mij een hoop stress op je hals...

Hm in mijn vragen ligt volgens mij wel het antwoord dat ik in mijn eigen geval zou doen.. 
Ik zou echt nu dat biopt laten doen en de operatie uitstellen... Ik zou zelf niet nog een half jaar in onzekerheid willen zitten.. Dan die boobs maar een paar weekjes later...

Uhm, of het een goed advies is, weet ik niet haha.. Maar het is wel even beredeneerd vanuit mijn visie...

 

Heel veel succes met je beslissing! Echt lastig en zeker op dit moment.. Maar wees blij dat je het toch nog even hebt laten nakijken! Nu kun je wel een bewuste beslissing nemen en blijf je niet met een knagend gevoel zitten.

 

Als ik iets moet veranderen in je topictitel, dan tag je me maar ff he :)

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.