Ga naar inhoud

Damita-Jo : 19 juni 2019 : Dr. Schiettecatte : Cosmed kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben Damita, 26 jaar en ik heb vandaag een consult gehad voor een borstvergroting. Ik wil mooie en natuurlijke borsten, liefst niet te groot maar ook niet te klein. Ik ben 1.64 en weeg ongeveer 55 kg. De arts heeft mij 215 cc aangeraden, maar dat zag er heel weinig en klein uit. Hij raadt mij maximaal 240 cc aan. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en ben vooral op zoek naar topics en ervaringen van dames met ongeveer dezelfde lengte en gewicht zodat ik erachter kan komen hoe de borstvergroting bij hen heeft uitgepakt. Ps. Ik heb geloof ik cup A, maar omdat ik altijd push up draag, koop ik 75B. Als je 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hoi,

 

Mijn voorsituatie is behoorlijk vergelijkbaar met die van jou! Ik ben 20, 1.65m en ook 55 kilo. Mijn arts heeft me 210 cc aangeraden en ik heb een beetje hetzelfde als jij, het leek wat weinig als ik er nu op terug kijk. Ik kan er ook maximaal 240 cc in krijgen voor mijn bouw. Ik ben zelf nog niet geopereerd, ben 15 april aan de beurt. Ik heb nu een A en wil het liefs uitkomen op een kleine C. Ik volg graag je evaringen!

 

Bij welke kliniek en chirurg ben je op consult geweest? En naar welke maat wil je toe?

 

Liefs Geri

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Geri,

 

Bedankt voor je bericht! Ik wil dus ook graag een kleine C: volle B/ kleine C. Mijn operatie is pas 19 juni omdat ik eerst nog mijn studie moet afronden. Ik ben bij de Cosmedkliniek geweest en ben geholpen door dr. Schiettecatte. Een vriendin van mij heeft haar borsten ook bij hem gedaan en zij heeft hem aangeraden. Ik ben helaas vergeten om foto's te maken van de pas sessie, waardoor ik niet meer kan zien hoe groot de 215 CC was, maar ik vond het dus wel erg klein. Bij welke kliniek ben jij geweest en welke chirurg? Ik krijg trouwens ronde implantaten van Nagar dacht ik en het wordt middels de dual plane subfasciaal methode geplaatst.

 

Groetjes,

 

Damita

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens niet geheel onbelangrijk. De arts raad mij 215 CC aan omdat ik heb aangegeven graag een natuurlijke look te willen hebben en hij zei dat ik dan max 240 CC kan hebben. Ik heb al aangegeven dat ik graag 240 CC wil hebben, maar hij gaat bij de operatie kijken wat "kan". Je kan namelijk wel heel groot willen, maar het moet natuurlijk ook wel in je lichaam kunnen passen dus hij gaat zowel 215 CC als 240 CC bestellen en dan kom ik er na de operatie achter wat ik dus uiteindelijk heb "gekregen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Damita-Jo said:

Trouwens niet geheel onbelangrijk. De arts raad mij 215 CC aan omdat ik heb aangegeven graag een natuurlijke look te willen hebben en hij zei dat ik dan max 240 CC kan hebben. Ik heb al aangegeven dat ik graag 240 CC wil hebben, maar hij gaat bij de operatie kijken wat "kan". Je kan namelijk wel heel groot willen, maar het moet natuurlijk ook wel in je lichaam kunnen passen dus hij gaat zowel 215 CC als 240 CC bestellen en dan kom ik er na de operatie achter wat ik dus uiteindelijk heb "gekregen".

Wat grappig, ik ga me dus ook bij de Cosmed kliniek laten opereren maar dan door Dr. Schellekens en ons advies is bijna hetzelfde! Ik heb 210 cc maar Dr. Schellekens gaat er ook 240 bij bestellen en bij de operatie kijken wat past.

 

En verstandig om het pas te doen als je tijd hebt om te herstellen, dat is zeker belangrijk :)

 

Liefs Geri

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb 2 week geleden een bv gehad, ik  ben 1.68 en weeg ongeveer 56 kg en wou ook graag een natuurlijk "effect". 

De protheses die ik nu heb zijn van het merk Mentor, cohesive II , 250cc, 11,3 breed, projectie van 3,6 cm en het is dual plane geplaatst en kom uit op een kleine C cup. Zelf vind ik het precies goed qua grote. Natuurlijk gaat het nog erg veranderen, ze moeten nog meer indalen, zacht worden etc.

 

Wanneer je vragen hebt over cc's, volume etc. kun je het beste @best_boobie een pb sturen, zij heeft hier een goed inzicht in. Wel is het handig om de gegevens van de protheses door te geven, zoals het merk etc. zo kan zij gerichter met je meekijken. 

 

Daarnaast veel lezen op het forum, via zoeken vind je vaak ervaringen over ene bepaalde kliniek en/of arts en vragen stellen. 

 

Suc6 met alles :) 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden, Damita-Jo zei:

Hi Mtvo,

 

Bedankt voor je berichtje! Allereerst heel veel succes met het herstel. Wat leuk dat jij je bv al hebt gehad. Als ik het zo lees heb jij anatomische protheses, klopt dat? 

 

Groetjes,

Damita

 

Hey Damita,

 

Dankjewel, steeds een dag verder in het herstel, ben blij als ik weer een paar week verder ben, haha :).

 

Ik heb ronde protheses, ik wou in eerste instantie wel anatomische protheses, maar mijn pc zei dat omdat ik geen "grote" borsten wil, ronde prothesen prima bij mij zouden passen, vooral omdat het dual plane geplaatst zou worden, daarnaast scheelde het ook nog in de kosten, mooie bijkomstigheid ;)

 

Ik hoop dat jij hier iets aan hebt :)

 

Groetjes,

M

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎14‎-‎3‎-‎2019 om 16:26, Damita-Jo zei:

Hi Geri,

 

Bedankt voor je bericht! Ik wil dus ook graag een kleine ? volle B/ kleine C. Mijn operatie is pas 19 juni omdat ik eerst nog mijn studie moet afronden. Ik ben bij de Cosmedkliniek geweest en ben geholpen door dr. Schiettecatte. Een vriendin van mij heeft haar borsten ook bij hem gedaan en zij heeft hem aangeraden. Ik ben helaas vergeten om foto's te maken van de pas sessie, waardoor ik niet meer kan zien hoe groot de 215 CC was, maar ik vond het dus wel erg klein. Bij welke kliniek ben jij geweest en welke chirurg? Ik krijg trouwens ronde implantaten van Nagar dacht ik en het wordt middels de dual plane subfasciaal methode geplaatst.

 

Groetjes,

 

Damita

Hoi hoi

Ik zie dat je al een operatiedatum hebt. Ik ga je topictitel even aanpassen en je verhuizen naar de operatieverslagen. Zo sta je meteen op de goede plek en kun je hier al je verdere berichten en updates blijven plaatsen. Dan heb je alles netjes en overzichtelijk bij elkaar staan :)

Heel veel succes met aftellen. Duurt nog even, maar je hebt wel iets om naar uit te kijken ;)

 

Mocht je vragen hebben over je prothesen, kun je mij altijd een pb sturen, zoals @Mtvo al zei :)


xx BB

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-3-2019 om 23:22, Mtvo zei:

 

Hey Damita,

 

Dankjewel, steeds een dag verder in het herstel, ben blij als ik weer een paar week verder ben, haha :).

 

Ik heb ronde protheses, ik wou in eerste instantie wel anatomische protheses, maar mijn pc zei dat omdat ik geen "grote" borsten wil, ronde prothesen prima bij mij zouden passen, vooral omdat het dual plane geplaatst zou worden, daarnaast scheelde het ook nog in de kosten, mooie bijkomstigheid ;)

 

Ik hoop dat jij hier iets aan hebt :)

 

Groetjes,

M

 

Zeker weten. Bedankt voor je berichtje! :)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Op 19 juni 2019 heb ik een borstvergroting gedaan bij de Cosmedkliniek in Bosch en Duin. Ik heb 275 cc, ben 1.64 en weeg ongeveer 55 kg. Op dit moment ben ik 9 dagen po.

 

De operatie is erg meegevallen. Ik denk dat de operatie ongeveer 40 minuten heeft geduurd. Ik moest er om 08.15 zijn en om 13.00 was ik weer onderweg naar huis. Daarentegen valt het herstel mij best zwaar. De eerste week heb ik veel pijn gehad. Als pijnmedicatie heb ik paracetamol gebruikt, op aanraden van de pc, en op eigen houtje heb ik ook diclofenac gebruikt naast de paracetamol. Dit was voor mij echt nodig, omdat ik anders niet kon slapen van de pijn. De pijn voelt heel verschillend. Soms ervaar ik een ‘trekkerige’ pijn, alsof mijn huid nog moet rekken en moet wennen aan de grootte (en dat is waarschijnlijk ook gewoon zo). Daarnaast voel ik soms ook steekjes in mijn borst en ervaar ik soms een schurend gevoel. Alsof de sportbeha continu tegen mijn tepels aanschuurt. Gister heb ik gezien dat ik droge en schilferige tepels heb dus deze heb ik meteen ingesmeerd met bepanthen.

 

Na 5 dagen was de pijn een stuk minder en kon ik ook weer rechtop lopen. Ik heb dus bijna een week lang met een gebogen rug gelopen vanwege het trekkerige, pijnlijke gevoel. 8 dagen po ben ik voor het eerst naar buiten gegaan met de auto. Let wel: ik heb niet zelf gereden. Ik was heel voorzichtig met mijn gordel en zorgde ervoor dat deze mijn borsten niet raakte, puur uit voorzorg. Ik loop wel rechtop, alhoewel ik soms toch nog met een gebogen rug loop vanwege de pijn. 

 

Ik heb lang getwijfeld tussen 240 cc en 275 cc. Uiteindelijk heb ik gekozen voor het grootste aantal cc, omdat ik op het forum en op het internet heb gelezen dat vrouwen achteraf gezien toch liever hadden gekozen voor meer cc. Daarnaast heb ik ook een aantal vrouwen gesproken die zelf ook hebben gezegd dat het wel een maatje groter mocht. Voor nu vind ik het eigenlijk best schrikken als ik naar mijn nieuwe boezem kijk, omdat ik van ‘heel plat’ naar ‘ heel veel’ ben gegaan. Voor nu ben ik een beetje bang dat ze te groot zijn of te groot gaan worden. Ze gaan nog veel veranderen dus ze kunnen makkelijk nog iets groter worden. Maar goed, ik heb natuurlijk ook nog geen kleding en leuke outfits gepast met mijn nieuwe boezem dus misschien ben ik straks wel hartstikke blij met het resultaat. Voor nu kan ik er nog niks over zeggen, maar ik heb er in elk geval (nog) geen spijt van.

 

Mijn borsten zijn nog niet zo mooi, niet gelijk en er zit nog veel vocht in mijn borsten. Ik kan nog niet zeggen dat ik er heel blij mee ben, maar ik weet dat geduld het sleutelwoord is dus ik wacht het nog even af. Wel ben ik blij dat ik de stap heb genomen om een borstvergroting te doen, maar nu moet ik nog blij zijn met het resultaat. Het werkelijke resultaat laat nog even op zich wachten, dus ik heb nog even geduld. Ik hou ook geen album bij, omdat ik mijzelf niet continu wil confronteren met het resultaat. Ik kijk ook niet elke dag in de spiegel, wellicht een beetje uit angst. Ik wacht het in elk geval liever even af tot na de 3 weken, omdat ik weet dat ik er dan blij(er) mee zal zijn.

 

Als jullie nog vragen hebben, hoor ik het graag.

 

Liefs,

 

Damita  

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, kimmietje zei:

hoi @Damita-Jo,

 

Wat vervelend dat het de eerste dagen moeizaam ging. Zelf wordt ik 15 juli geopereerd bij Cosmed kliniek dus ik vind het fijn om te lezen dat de operatie is meegevallen, haha ☺️. Ik ben benieuwd naar je verdere herstel, keep us updated!

 

groetjes kim

 

Hi Kim,

 

De Cosmedkliniek vind ik een hele fijne kliniek. Aardige mensen en nette service. Zou er zo weer heen gaan voor een operatie. 

 

Alvast succes toegewenst!

 

Damita-Jo

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Damita-Jo

Hoi, hoe gaat het nu met je? Grappig dat je zegt dat je niet te vaak wilt kijken, dat had ik mezelf ook al bedacht. Volgens mij ga je er dan zo op focussen dat je op een gegeven moment helemaal geen realistisch beeld meer hebt. Soms lees ik dat vrouwen erg ontevreden zijn met hun resultaat, zie ik hun foto's en vind ik ze prachtig! Dan begrijp ik er niks van en kan ik alleen maar wensen dat die van mij er zo uit zien. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik hoop dan steeds dat ik niet zo'n kritische blik ga ontwikkelen als ze er eenmaal in zitten, aangezien ik die nu dus ook niet heb. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Bemeltje zei:

@Damita-Jo

Hoi, hoe gaat het nu met je? Grappig dat je zegt dat je niet te vaak wilt kijken, dat had ik mezelf ook al bedacht. Volgens mij ga je er dan zo op focussen dat je op een gegeven moment helemaal geen realistisch beeld meer hebt. Soms lees ik dat vrouwen erg ontevreden zijn met hun resultaat, zie ik hun foto's en vind ik ze prachtig! Dan begrijp ik er niks van en kan ik alleen maar wensen dat die van mij er zo uit zien. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik hoop dan steeds dat ik niet zo'n kritische blik ga ontwikkelen als ze er eenmaal in zitten, aangezien ik die nu dus ook niet heb. 

 

Dag Bemeltje,

 

Het gaat inmiddels een stuk beter met me, dank je wel. 

 

Nou wat ik een beetje eng vind is dat je borsten vlak na de operatie helemaal niet (of althans bij mij niet) lijken op hetgeen je voor ogen hebt.  Dit komt onder andere omdat het nog erg ongelijk is vanwege het vocht en de zwelling. Ook zijn ze nog erg strak en rond. Naarmate ze helen, zullen ze er natuurlijk uitzien. Dit proces kost tijd. Ik wacht dus liever  af totdat ze meer hun definitieve vorm aannemen in plaats van ze nu al elke dag te bekijken want ze gaan nog zoveel veranderen. Ik vind het dus eigenlijk een beetje eng, want het proces is erg traag en als ik er elke dag naar ga kijken ga ik me afvragen of ze nog wel echt gaan veranderen of dat ze zo blijven Haha. Maar het goed komt goed, dat weet ik wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update!

 

Vandaag ben ik precies 2 weken PO. Gister mochten mijn hechtingen eruit. Volgens de arts heb ik nog best veel vocht in mijn borsten. Dit komt waarschijnlijk omdat ik te weinig beweeg. Ik was blijkbaar te voorzichtig ? en dat is dus ook niet goed. Ik moet mijn armen meer strekken en ze ook boven mijn hoofd houden. Beweging zorgt ervoor dat het vocht (sneller) weggaat.

 

Helaas heb ik nog steeds pijn en slik ik zo nu en dan ook een paracetamol. Wellicht heb ik meer pijn, omdat ik zo voorzichtig was waardoor mijn spieren zijn verkrampt. Het zou echter ook kunnen komen doordat ik squats doe met gewichten. Hiermee train je onder andere je borstspier en laat nou net deze borstspier zijn opgerekt voor de borstvergroting (dual plane methode).

 

Al met al heb ik geen spijt gehad van de borstvergroting en ik begin steeds meer te wennen aan het feit dat ik borsten heb. Ik vind het ook zo gek dat ik loop en ik iets voel bewegen ? (mijn borsten). Het voelt nog wel heel ongemakkelijk en gevoelig. Om deze reden draag ik twee sportbeha's over elkaar als ik aan het werk ben. Hierdoor worden ze goed op hun plek gehouden. Ik draag twee sportbeha's, omdat mijn sportbeha groter is geworden. Of mijn borsten worden zachter en bewegen nu meer? Of een combinatie van die twee? Geen idee! Voelt in ieder geval fijner op deze manier.

 

Ik hou nog steeds geen album bij, omdat ik het nog een beetje eng vind om naar mijn borsten te kijken. Het vocht heeft zich nu veelal verplaatst en bevindt zich vooral tussen mijn borsten. Daar is het nu ook een beetje blauw geworden. Heel eng om te zien dus ik kijk er liever niet naar.

 

De wonden (hechtingen) laat ik trouwens nog even goed drogen. Zodra de korsten weg zijn, ga ik beginnen met het smeren van littekencrème.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Laatste update!

 

Inmiddels 4 maanden PO en wat ben ik blij met mijn borsten! Soms denk ik wel dat het een maatje groter had gemogen, maar ja.. je kan niet alles hebben.

 

Ik heb heel soms nog kleine pijntjes: denk aan branderig gevoel in tepel of steek in borst. Waarschijnlijk komt dat omdat nog niet alle zenuwen zijn hersteld. Daarnaast zijn mijn borsten ook nog gevoelig. Een kind optillen en tegen me aan houden kan  nog niet. Evenmin als iemand een stevige knuffel geven. Vinden mijn borsten (en tepels) niet zo prettig.

 

Ik weet nog niet exact wat mijn behamaat is geworden, want ik moet mijn maat nog opmeten. 4 maanden later draag ik nog steeds sportbeha's, omdat die veel beter zitten. Een beugelbeha doet na een paar uurtjes pijn.

 

Dit gehele proces was ontzettend slopend. Zoveel onzekerheden en twijfels, maar aan het eind van de rit kan ik zeggen dat ik oprecht blij ben en de juiste keuze heb gemaakt door een borstvergroting te ondergaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.