Ga naar inhoud

Hallo weer allemaal ?


marlie34

Aanbevolen berichten

Hoi ! Hier ben ik weer , ongeveer 5 jaar geleden ook altijd fanatiek meegelezen en meegeleefd met iedereen hier en uiteindelijk ook zelf onder t mes gegaan bij dr demeyere , 300 cc ruwe protheses. 

Dat is meteen de reden van mijn onrust , zoals jullie vast weten zijn deze inmiddels verboden in Frankrijk en zijn ze hier in België en nl ook mee bezig , sinds die tijd ben ik vreselijk ongerust , twijfel of ik ze er bij voorbaat al uit zal laten halen . Zijn er meerdere van jullie die deze implantaten hebben en zijn jullie ook zo ongerust ? ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, marlie34 zei:

Hoi ! Hier ben ik weer , ongeveer 5 jaar geleden ook altijd fanatiek meegelezen en meegeleefd met iedereen hier en uiteindelijk ook zelf onder t mes gegaan bij dr demeyere , 300 cc ruwe protheses. 

Dat is meteen de reden van mijn onrust , zoals jullie vast weten zijn deze inmiddels verboden in Frankrijk en zijn ze hier in België en nl ook mee bezig , sinds die tijd ben ik vreselijk ongerust , twijfel of ik ze er bij voorbaat al uit zal laten halen . Zijn er meerdere van jullie die deze implantaten hebben en zijn jullie ook zo ongerust ? ? 

 

Hi!

 

Ik snap je onrust maar zou me niet te druk maken. Het gaat met name om de macro getextureerde implantaten heb ik begrepen en minder om de microtextuur waar veel mee gewerkt wordt. Ik weet natuurlijk niet welke jij hebt. Daarnaast zijn de klachten van bia alcl , waar jij op doelt, heel herkenbaar en mocht het zo zijn over het algemeen goed te behandelen (vaak al weg als het implantaat en de rest eromheen wordt weggehaald als je er op tijd bij bent). Dit is tenminste wat ik ervan heb begrepen en erover heb gelezen, ben geen arts natuurlijk. Daarnaast is bia alcl heel zelden en komt echt niet vaak voor.. 1 op 16.000 ofzo? Iig een heel kleine kans. Tuurlijk wil je dit niet en wil het niet bagatelliseren, maar zou me niet onnodig zorgen maken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zijn ze nog niet verboden, men raadt af om getextureerde implantaten te plaatsen omdat ze nog niet met zekerheid kunnen zeggen waar bia alcl door veroorzaakt wordt.

Er staat hier een officieel bericht van rivm op de site, dat is beter genuanceerd dan de paniekvoetbal berichten die je overal in de media leest.

 

Ze zijn dit nog aan het onderzoeken op het moment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎1‎-‎3‎-‎2019 om 13:32, marlie34 zei:

Hoi ! Hier ben ik weer , ongeveer 5 jaar geleden ook altijd fanatiek meegelezen en meegeleefd met iedereen hier en uiteindelijk ook zelf onder t mes gegaan bij dr demeyere , 300 cc ruwe protheses. 

Dat is meteen de reden van mijn onrust , zoals jullie vast weten zijn deze inmiddels verboden in Frankrijk en zijn ze hier in België en nl ook mee bezig , sinds die tijd ben ik vreselijk ongerust , twijfel of ik ze er bij voorbaat al uit zal laten halen . Zijn er meerdere van jullie die deze implantaten hebben en zijn jullie ook zo ongerust ? ? 

Hey Marlie
Dat is een tijdje geleden!

Jij hebt geen Natrelle implantaten neem ik aan? Als ik het me goed herinner werkte Demeyere in die tijd ook al veel met Mentor, en dat zijn de micro-getextureerde implantaten. Niet de macro-getextureerde die nu uit de handel genomen zijn. 


Je moet maar eens goed zoeken hier op het forum op 'bia-alcl of alleen alcl' op 'rivm'. We hebben onlangs wat meer info geplaatst naar aanleiding van de berichten in de media. Misschien dat je daaruit al wat geruststelling kunt halen.
Het is niet uitgesloten dat iemand bia-alcl krijgt natuurlijk, maar de kans erop is erg klein.. 
Lees je goed in voor je besluit over te gaan tot explantatie. Uiteraard is het je eigen keuze, mocht je dit toch besluiten, maar de info op tv is erg eenzijdig.. Om een goede afweging te maken, is het goed om dus even iets verder te lezen :)

Succes!!
xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.