Ga naar inhoud

19/2 2de consult bij Dr. Jabobs in Lier en twijfels blijven, vooral financieël


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

12/2 ben ik voor het eerst naar Dr. Jacobs geweest in Lier.

Ik heb een cupmaat 75 F.

Het gesprek verliep snel, correct, afmetingen werden meteen gedaan, voldoende uitleg, enkel over de prijs bleef hij vaag.

Een goedkeuring zal ik wel krijgen want ik ben rugpatiënt en heb heel veel pijn in de bovenrug en nek met hoofdpijnen.

dus van mijn mutualiteit krijg ik bij een goedkeuring een budget van 2000€ inbegrepen 1 maand voor, 3 maand na.

Maar hij blijft vaag over de kostprijs van de operatie.

 

ik ben op een tweede consult geweest bij Misotten Anne en deze was dan wel eerlijk over de prijs, maar die verplichte mij om op een 1 persoonsnamen te gaan liggen om supplementen aan te rekenen. Want ze vond dit niet eerlijk dat iemand die op een 2 persoonsnamen dat niet moest betalen en iemand op een 1 persoonskamer wel. Maar dat maakt voor mij wel uit.

ze wou geen 400 g wegnemen aan elke kant omdat ik nog een buikje had, maar door medische problemen aan mijn rug kan ik niet sporten en enkel op mijn eten letten doet mij niet vermageren. Dus waren dan alle kosten voor mij. Als ik dat nu echt wou ja dan zou ze dat wel doen, maar of het dan mooi zou zijn, dat kon ze niet garanderen.

Dus bij haar wist is dat de prijs tussen 3800 en 4500 ging liggen, maar ik had geen goed gevoel bij haar.

 

Bij dokter Jacobs lijkt hij mij een wijze man die weet waarover hij spreekt. Brak mij niet af omwille van mijn buikje, heb ook 2 kinderen gehad, de laatste in 2008 en sinds 2011 ben ik out door zware rugproblemen, nl al 4 rugoperaties. Dus intensief sporten heeft er nog niet ingezeten. Maar daar blijf ik zitten met het vaag zijn over de prijs. Ik wil voor geen verrassingen staan.

Hij heeft ook meteen alles in orde gebracht voor de mutualiteit, foto's genomen, ...

 

Wie heeft er raad of kan mij zeggen wat te doen?

Grtjs en alvast bedankt

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mouchke, welkom hier op het forum. Ik kom uit nederland en vergoedingen werken hier anders dus daar kan ik je helaas niet mee helpen. Maar er zijn een aantal andere dames actief die ook een borstverkleining hebben ondergaan en wel uit Belgie komen.

 

Wat ik je wel kan vertellen is dat in mijn geval mijn borsten ook niet enorm verkleind zijn maar wel erg gelift. Dat alleen zorgt bij mij al voor minder gewicht en automatisch een betere houding. Ze hebben er bij mij ook niet teveel afgehaald omdat ik groot en stevig gebouwd ben (heb bmi van 27). De PC zei inderdaad tegen mij ook dat te klein echt niet mooi zou zijn. En ik zit nu 9 dagen na de ingreep en zie dat ze echt gelijk heeft hoor!

 

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mouchke, Denk dat het niet gemakkelijk is de juiste prijs te weten, ik heb ook een bvk gehad 11/2, je kan mijn operatieverslag lezen, het is nu achter de rug maar wat ik juist van factuur ga krijgen weet ik nog niet, heb wel 3200€ ereloon betaald voor de BVK, ik ben bij CM en heb een verzekering hospitaalplan, naar het schijnt betalen ze maar 500€ terug als je een goedkeuring hebt van de medisch adviseur, het is allemaal zeer vaag, en dat is spijtig.

Voor wat betreft een buikje, daar heeft mijn chirurg nooit een probleem van gemaakt, ik heb ook 3 kinderen gehad, ik heb gezegd dat ik wel nadien zou sporten om het slanker te krijgen, bij mij is dik 3kg weggehaald in het totaal, ik had een G/H cup, groetjes, joke07

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Welkom op het forum.

Mijn BVK dateert van december 2017.

Bij mij zijn alle kosten gedragen door mijn ziekenfonds (Vlaams Neutraal) en mijn hospitalisatieverzekering (DKV). Er was bij mij ook sprake van een medische reden.

Mijn PC zei ook "we gaan u op een 1-persoonskamer leggen want ... (en dat heb ik toen niet meer gehoord omdat ik de consulten altijd zo spannend vond). Ik raad je aan om eens goed te informeren via je ziekenfonds zodat je toch op voorhand weet welke kosten je zelf zal moeten dragen. Je wil er geen financiële kater aan overhouden natuurlijk. Je kan er ook het verhaal van joke07 op nalezen. Zij moest ook een deel zelf betalen. En het verhaal van Pixie1 ook.Wel raar dat de PC niet precies kan zeggen wat de kosten gaan zijn. Misschien kan je ook eens in de zoekbalk Dr. Jacobs ingeven en eens kijken of je daar iets over terugvindt. Het kan natuurlijk ook zijn dat hij vaag is over de prijs omdat je zelf niets zal moeten betalen. Maar dat wil je natuurlijk eerst zeker weten, he.

 

Of je moet nog ergens anders een consult doen.

Veel succes met je traject. :71:

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden, joke07 zei:

Mouchke, Denk dat het niet gemakkelijk is de juiste prijs te weten, ik heb ook een bvk gehad 11/2, je kan mijn operatieverslag lezen, het is nu achter de rug maar wat ik juist van factuur ga krijgen weet ik nog niet, heb wel 3200€ ereloon betaald voor de BVK, ik ben bij CM en heb een verzekering hospitaalplan, naar het schijnt betalen ze maar 500€ terug als je een goedkeuring hebt van de medisch adviseur, het is allemaal zeer vaag, en dat is spijtig.

Voor wat betreft een buikje, daar heeft mijn chirurg nooit een probleem van gemaakt, ik heb ook 3 kinderen gehad, ik heb gezegd dat ik wel nadien zou sporten om het slanker te krijgen, bij mij is dik 3kg weggehaald in het totaal, ik had een G/H cup, groetjes, joke07

Bij mij zei die Dr Misotten dan moet je eerst aan dat buikje werken en dan je borsten laten verkleinen. Tegen dat de dokter waar ik eerst ben gegaan en morgen terug ga daar ook geen spel vanheeft gemaakt. Als ik mijn goedkeuring heb van de adviserende geneesheer dan betaald mijn verzekering tot 2000€ terug. Maar ja het is vervelend dat daar zo niet eerlijk kan over gedaan worden. Want ik wil niet voor verrassingen staan.

 

Hoe komt het dat jij al ereloon hebt betaald?

 

Ik ga je zeker volgen! Alvast een goed herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb morgen een tweede afspraak bij Dr. Jacobs.

Ik zal nog eens goed navragen naar de prijs.

Ik heb bij het Neutraal ziekenfonds Vlaanderen nog eens goed nagevraagd wat er juist is terugbetaald. Dus als ik een goedkeuring heb van de adviserende geneesheer dan heb ik " een budget " van 2000€. Neem ik best een 2pers kamer om geen extra kosten zoals extra erelonen te hebben. Ze mogen mij niet verplichten om op een 1pers kamer te liggen.

ik heb mijn goedkeuring donderdag binnengebracht, binnen de 10 dagen zou ik antwoord moeten krijgen. Aftellen geblazen. Maar morgen ga ik toch al een afspraak vastleggen, kan ze nog steeds annuleren. Of is dat te overhaast? Ik vind het best wel spannend en beangstigend ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Welkom hier op de forum 

Ons groepje van bvk is aan et uitbreiden.  Hoe leuk is dat:43:

Ik ben op 21/1 geopereerd.  Meer info kan je ook op

mijm topic vinden

 

Ik heb dat ook zitten voor zoeken.  Ik heb een hospitalisatieverzekering bij Ethias   En bij Cm. 

Ik dacht dat ze alles gingen terug betalen  buiten een frangige.  Ik weet tot hiertoe niet meer maar zodra laat ik het je wel weten.  

Veel succes met je zoektocht en heb je vragen shoot ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Mouchke,

Ik zit met het precies zelfde probleem. 

Ik zou sowieso kiezen voor een 2pers kamer om het een beetje betaalbaar te houden. Ik zou in totaal 1275€ terugkrijgen van Cm ( incl hospitaalplan & fix) Had ik het geweten had ik toch aangesloten bij DKV via werk van mijn man.  

Wat zou er bij nou precies gebeuren? Borstverkleining met liposuctie van de flanken? Of spreken ze niet van die flanken? 

Hier zei de ene PC met lipo om die verdikking aan de oksel ook weg te nemen. De andere zei dat hij dat deed wanneer nodig, maar dat dat in de prijs zit... ook beetje vaag helaas...  

Ik volg je alleszins! Wanneer zou je de operatie laten uitvoeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had 19/2 terug een afspraak en nu is het wel allemaal heel concreet geworden. "27/3" is het D-DAY!!

In de hoop dat de goedkeuring in orde komt, anders gaan we het herbekijken en zien om het via daghospital te doen.

Maar ik hoop dat de goedkeuring in orde komt. Dus ????

Best spannend nu ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden, Momto2boys zei:

Hey Mouchke,

Ik zit met het precies zelfde probleem. 

Ik zou sowieso kiezen voor een 2pers kamer om het een beetje betaalbaar te houden. Ik zou in totaal 1275€ terugkrijgen van Cm ( incl hospitaalplan & fix) Had ik het geweten had ik toch aangesloten bij DKV via werk van mijn man.  

Wat zou er bij nou precies gebeuren? Borstverkleining met liposuctie van de flanken? Of spreken ze niet van die flanken? 

Hier zei de ene PC met lipo om die verdikking aan de oksel ook weg te nemen. De andere zei dat hij dat deed wanneer nodig, maar dat dat in de prijs zit... ook beetje vaag helaas...  

Ik volg je alleszins! Wanneer zou je de operatie laten uitvoeren?

 

Leuk dat je mij volgt!

27/3 is het D-DAY ??

ik krijg van mijn verzekering 2000€ budget met de maand voor en 3 maand na inbegrepen, maar ik moet eerst de goedkeuring hebben.

Dr. Jacobs heeft nooit echt duidelijk gezegd hoeveel ik moet betalen, maar bij het laatste gesprek zei hij of beter mompelde hij iets van 800€. Is dat per borst of voor de 2 of voor alles in totaal. God mag het weten. Eerst afwachten dat ik een goedkeuring krijg.

 

Heb jij al een datum en waar ga jij het laten doen?

bij deze volg ik je ook ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Mouchke,

Bij mij zal het in Brugge gedaan worden. Door dr. Stefan Van den Berge. We hebben direct bij het eerste bezoek al een datum geprikt. Daar ik in het onderwijs werk wou ik dit liefst in de vakantie. Dus het werd 10 april (paasvakantie) dan heb ik nog anderhalve week om te recupereren. 

Volgende week heb ik een afspraak om over te stappen naar Oz ziekenfonds en hospitalisatie. Hierdoor zal normaal gezien alles vergoed worden op een 2 pers.kamer. 

Dat is alleszins ook een opluchting. Mijn eerste consultatie vertelden ze mij dat het 2600€ excl btw zou kosten. Second opinion zeiden ze 2000€ daar ik bij CM zat. Nu zou het dus moeten lukken zonder financiële kater ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden, Momto2boys zei:

Hey Mouchke,

Bij mij zal het in Brugge gedaan worden. Door dr. Stefan Van den Berge. We hebben direct bij het eerste bezoek al een datum geprikt. Daar ik in het onderwijs werk wou ik dit liefst in de vakantie. Dus het werd 10 april (paasvakantie) dan heb ik nog anderhalve week om te recupereren. 

Volgende week heb ik een afspraak om over te stappen naar Oz ziekenfonds en hospitalisatie. Hierdoor zal normaal gezien alles vergoed worden op een 2 pers.kamer. 

Dat is alleszins ook een opluchting. Mijn eerste consultatie vertelden ze mij dat het 2600€ excl btw zou kosten. Second opinion zeiden ze 2000€ daar ik bij CM zat. Nu zou het dus moeten lukken zonder financiële kater ???

 

Heb je je goed laten informeren dat je geen wachttijd hebt? Want mijn mutualiteit keek meteen of ik nog in de wachttijd zat of niet, maar ik zit al jaren bij hen.

Vraag dit aub toch maar goed na. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Mouchke zei:

 

Heb je je goed laten informeren dat je geen wachttijd hebt? Want mijn mutualiteit keek meteen of ik nog in de wachttijd zat of niet, maar ik zit al jaren bij hen.

Vraag dit aub toch maar goed na. 

Daar dacht ik ook aan. Goed dat je het zegt @Mouchke.

:42:

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Mouchke zei:

 

Heb je je goed laten informeren dat je geen wachttijd hebt? Want mijn mutualiteit keek meteen of ik nog in de wachttijd zat of niet, maar ik zit al jaren bij hen.

Vraag dit aub toch maar goed na. 

Ja, ik heb wel de kleine lettertjes gelezen hoor. Ik vond het namelijk ook wel erg makkelijk om over te stappen. Maar ik zou enkel wachttijd hebben wanneer ik overstap naar een zwaardere verzekering. Zij stelken hun lichtste verzekering gelijk aan die van CM, maar hebben simpelweg de uitzondering BVK niet (waar CM dus maar max. 500€ dekt) 

Nu, sowieso komt er iemand kangs volgende week om de uitleg te doen en om de papieren in orde te brengen. Dan vraag ik hen wel nog eens om me op papier te verzekeren dat ik dus wel zonder wachttijd hierin stap.

Alleszins bedankt om mee te denken! Ik hou jullie op de hoogte... kan interessant zijn voor anderen ook. 

Prettig weekend alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-2-2019 om 15:26, Momto2boys zei:

Hey Mouchke,

Bij mij zal het in Brugge gedaan worden. Door dr. Stefan Van den Berge. We hebben direct bij het eerste bezoek al een datum geprikt. Daar ik in het onderwijs werk wou ik dit liefst in de vakantie. Dus het werd 10 april (paasvakantie) dan heb ik nog anderhalve week om te recupereren. 

Volgende week heb ik een afspraak om over te stappen naar Oz ziekenfonds en hospitalisatie. Hierdoor zal normaal gezien alles vergoed worden op een 2 pers.kamer. 

Dat is alleszins ook een opluchting. Mijn eerste consultatie vertelden ze mij dat het 2600€ excl btw zou kosten. Second opinion zeiden ze 2000€ daar ik bij CM zat. Nu zou het dus moeten lukken zonder financiële kater ???

 

Heb je je goed laten informeren dat je geen wachttijd hebt? Want mijn mutualiteit keek meteen of ik nog in de wachttijd zat of niet, maar ik zit al jaren bij hen.

Vraag dit aub toch maar goed na. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden, Mouchke zei:

 

Heb je je goed laten informeren dat je geen wachttijd hebt? Want mijn mutualiteit keek meteen of ik nog in de wachttijd zat of niet, maar ik zit al jaren bij hen.

Vraag dit aub toch maar goed na. 

 

Ik heb zo een afspraak met OZ. Ze kopen bij me langs om alles te bekijken. Ik hou jullie zeker op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net een brief gekregen van mijn mutualiteit dat ik op controle moet gaan ivm de goedkeuring voor de terugbetaling. Helllppp!! De dokter had gezegd dat hij alles digitaal ging doorsturen en nu moet ik op controle. Stress!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mouchke zei:

En hoe was de afspraak?

Effe gekopieerd uit mijn topic ?
 

Net de vertegenwoordigster van Oz ziekenfonds over de vloer gehad. Ze was super vriendelijk en behulpzaam. Zij zelf vond het ook wat riskant om over te stappen. Daarom vroeg ze het na bij 3 verschillende collega’s. Conclusie:Ik zou wel degelijk kunnen overstappen van het ene naar het andere ziekenfonds. Maar... dan mag er nog geen BVK dossier bestaan bij mijn vorig ziekenfonds. Dit is gelukkig niet het geval.

Mijn volgende consultatie zou ik dus moeten verplaatsen naar begin april ipv half maart. Dan zou nl. dat dossier aangelegd worden en ik ben pas bij oz verzekerd vanaf 1 april.  Voila, hopelijk kan ik hier andere cm’ers mee helpen... is toch de moeite als je alles terug betaald krijgt dan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu nog afwachten of ik tijdig mijn toelating kan krijgen.

’s Avonds de 4de april consultatie. De 10de april al operatie. En er zit nog een weekend tussen. 

Ik zal dus vrij de 5de zelf langs gaan bij OZ. Zou het niet erg vinden bij een controlearts te gaan. Ik ben er van overtuigd dat hij ook de noodzaak zal zien. Waarom ben je er bang voor? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden, Momto2boys zei:

Nu nog afwachten of ik tijdig mijn toelating kan krijgen.

’s Avonds de 4de april consultatie. De 10de april al operatie. En er zit nog een weekend tussen. 

Ik zal dus vrij de 5de zelf langs gaan bij OZ. Zou het niet erg vinden bij een controlearts te gaan. Ik ben er van overtuigd dat hij ook de noodzaak zal zien. Waarom ben je er bang voor? 

 

Dat ze het niet gaan aanvaarden en dat er geen terugbetaling gaat zijn. A

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Mouchke zei:

Dat ze het niet gaan aanvaarden en dat er geen terugbetaling gaat zijn. A

Hey @Mouchke

Welke cupmaat heb je nu?

Minstens een D-cup hebben en -400 gr per borst verwijderen is een voorwaarde.

Voldoe jij dan niet aan die voorwaarden dat je je daar zo'n zorgen over maakt?

:23:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.