Alice74

Alice74 : 17 mei 2019 : Dr. Hupkens : MFIV

Recommended Posts

Hallo,

Mijn naam is 'Alice74'

En ik hoop dat jullie mij willen helpen met mijn keuze. Ik heb al diverse consulten gehad bij oa de Bergman Kliniek en de Van Goyen Kliniek. Bij de Van Goyen Kliniek ben ik bij dr Van Selms geweest. Omdat het zo’n fijn, eerlijk gesprek was heb ik besloten om mezelf door hem te laten helpen.

Alleen nu mijn dilemma.

Ik ben 173 lang en weeg 56 KG. Ik zou ontzetttend graag gewoon een natuurlijke borst vergroting willen. Het mooiste zou zijn als je dat niet zou zien zeg maar.

Omdat ik heel huiverig ben voor siliconen neig ik naar de Monobloc. Gelukkig kom ik hier wel voor in aanmerking zei dr Van Selms.

En hier komt mijn twijfel. Toen ik het verschil voelde tussen de prothese Motiva en de Monobloc schrok ik nogal. De Monobloc voelde helemaal niet zo zacht aan, eerder zelfs wat hard.

Dr Van Selms stelde voor om tussen de 250 en 280 cc te gaan, vooral omdat ik het zo natuurlijk mogelijk wil houden.

Zijn er hier dames met een Monobloc prothese en willen of kunnen jullie mij zeggen hoe dit aanvoelt ? Voelt het inderdaad wat hard of valt dat eigenlijk wel mee ? Als ik de fabrikant moet geloven zou de Monobloc heel zacht moeten zijn?

Ook zou ik ontzettend graag wat foto’s (voorbeelden) willen hebben van een Monobloc prothese en het mooiste zou zijn als ik wat voorbeelden van meiden kan zie die en beetje soortgelijk lengte / gewicht hebben. Mag ook een voorbeeld silicone prothese zijn. Het gaat mij echt om hoe het eruit ziet. 

En hopelijk kunnen jullie mij wat meer vertellen over de zachtheid van de Monobloc.

Enorm bedankt alvast !

Hi @dereus01!

ik heb de hydrogel prothesen! Ik ben pas vorige week geopereerd en heb nog drukverband dus ik kan je helaas niet zoveel vertellen over de zachtheid. Van anderen wel begrepen dat het juist heel natuurlijk aanvoelt. Er zijn een aantal andere meiden die deze prothesen ook hebben, als je zoekt op ‘hydrogel’ kom je al een eind ?

ik heb overigens 340 cc, dual plane. Ben 1,72 en 63 kg. Heb vanwege het verband helaas nog geen foto’s voor je.

liefs x

Hoi Francisca91,

Bedankt voor je reactie! Vond jij de prothesen niet wat hard aanvoelen toen je op consult was? Ik ben overigens heel erg benieuwd naar het resultaat van je operatie! Hopelijk laat je nog wat weten ?

Ik ga eens zoeken op wat andere topics.

Groetjes

Ik heb ook hydrogel, het voelt na bijna 10 weken heerlijk zacht en het valt heel natuurlijk, ik had eerst silliconen maar kan je zeggen dat ik geen verschil voel in de zachtheid van de protheses .. 

@dereus01 Wat grappig om te lezen. Ik had exact hetzelfde! Was ook bij Selms op eerste consult geweest met het idee dat het Monobloc zou worden. Bij mij bleek al gelijk dat het sowieso niet kon (te weinig bedekking van mezelf), maar toen ik ze voelde in mijn hand ? Zo anders dan ik had verwacht!! Als een hard zakje met water erin.

Nu lees ik op het forum wel vaak dat Monobloc zacht aanvoelt. Maar ook bijvoorbeeld het verhaal van iemand die terug was gegaan naar siliconen omdat ze Monobloc vond voelen als zakjes water in haar lichaam. Selms zei als ik het goed heb begrepen dat als een vrouw eerst siliconen heeft gehad, monobloc qua gevoel een achteruitgang is. Maar niet iedereen ervaart dat zo...

Al met al durfde ik het niet aan, maar er zijn dames hier die er heel blij mee zijn en bij wie ik het ook echt mooi vind. Ik heb zelf Motiva Ergonomix, maar die valt niet anatomisch (zoals wel beloofd), terwijl Monobloc vind ik wel mooier in een druppel vallen.

@Rosanna123ik heb 24 januari mijn prothesewissel bij dr. kloeters van Faceland. Hij adviseerde mij de motiva ergonomix full 425cc. Ik heb nu 320cc anatomische prothese en bhmaat 75D en wil graag naar een grote E cup. Twijfel nu heel erg tussen de demi of full. Ben zo bang dat de full te ballerig wordt. Hoeveel cc heb jij en heb jij de demi of full? Zou ik misschien een foto mogen zien?

groetjes

@Din8Klinkt alsof je al mooie volle borsten hebt. Wil je ze net iets groter, of wat is de reden om te wisselen?

Ik heb de demi ergonomix, maar deze ogen ook wel echt rond. Zal je zo even toevoegen aan mijn album. In mijn album staan trouwens ook foto's van voor mijn wissel (345cc hp) dus goed om even in de beschrijving te kijken wat wat is.

Overigens mijn allereerste bv toen had ik anatomisch en vind persoonlijk dat die toch de allermooiste vorm geven. Ergonomix komt daar niet bij in de buurt, maar voelen dan wel weer zachter... 

• Upvote 1

Hoi Sjuul, wat fijn te horen. Jij kan het verschil dus echt benoemen. Voel jij aan de buitenkant geen verschil tussen siliconen en monobloc ? Ik vond de modellen bij de arts toch voelbaar anders. De monobloc voelde als een hard zakje met watergel. 

Mag ik vragen wat de reden is dat je naar Monobloc bent overgestapt ?

Hoi Rosanna123, Fijn te horen dat jij dit ook had. Ik vind het heel lastig hoor. Ik ben echt heel huiverig voor de siliconen, zeker nadat je al die verhalen erover leest. Ik dacht trouwens dat Motiva Ergonomix en monbloc dezelfde ronde vorm hadden maar ik begrijp dat Monobloc meer als een druppel valt ? Dat wist ik niet. Heel veel bedekking heb ik van mijzelf ook niet maar dr Van Selms gaf aan dat het wel kon dus daar moet ik maar op vertrouwen.

Liefs

Ja snap het wel hoor. Ik vind siliconen in mijn lichaam ook geen heel fijn idee. Hoewel ik zelf geen klachten ervaar en bij mijn weten geldt dat voor de meeste vrouwen die siliconen hebben.

Motiva ergonomix en Monobloc zijn allebei idd rond. Maar op de site van Monobloc staat dat de prothese door de samenstelling in een natuurlijke druppelvorm valt. Ik zie dat ook terug op de foto's hier van dames met Monobloc. (Zie 

)

Motiva ergonomix belooft hetzelfde, maar als ik dan naar de resultaten kijk zie ik dat persoonlijk niet terug. Ik vind die er gewoon rond uitzien. Maar zou vooral zelf foto's zoeken en op je eigen oordeel afgaan ;)

Wat ik dan wel weer fijn vindt aan Motiva is dat ik geen plooien voel. Dat had ik bij mijn vorige siliconen wel en lees het bij de Monobloc nog vaker.

Hoi :) lastige keuze! Ik ben 1.73 en ongeveer 60kg dus we zijn redelijk vergelijkbaar. Ik heb motiva ergonomix demi 285cc gekregen en ik ben er heel gelukkig mee! Ik vind ze heel natuurlijk ogen en ze worden steeds zachter. Ik zal je toevoegen aan mijn album! 

Succes!! 

Ik heb geen monobloc maar wel de dikke hydrogel, deze Allergan protheses zijn volgens mijn pc vergelijkbaar met monobloc .. Ik heb de protheses voorheen niet gevoeld ik moest wisselen omdat de vorige silliconen implantaten slijtage vertoonden .. 

Het enige wat ik besproken heb met mijn pc is dat ik een wissel moest ondergaan en dat ik deze om een voor mij zeer dringende reden dual plane geplaatst wilde hebben .. Ik wilde graag monobloc maar kreeg een andere hydrogel omdat deze vergelijkbaar zijn maar de kwaliteit en betrouwbaarheid zou beter zijn, mijn keuze hiervoor was omdat de gel bij een eventuele ruptuur zich niet zou verspreiden door het lichaam .. We hebben zelfs niet gepast *ik weet dat is vreemd* maar ik wilde de zelfde maat en had veel vertrouwen in de kundigheid van mijn pc ..

Er is aan de buitenkant echt geen verschil te voelen ..

Monobloc is het enige merk toch met Hydrogel? Naar mijn weten iig ? 

@dereus01 mbt hydrogel zijn de keuzes iig wat beperkter tov siliconen. Ik heb inderdaad ook gelezen dat iemand wisselde naar siliconen omdat de hydrogel niet beviel. En idd bij niet genoeg dekking kan je plooien ed krijgen. Maar voor mij wogen de voordelen iig op tegen de nadelen tov siliconen. Ik kon dat na zoveel erover te hebben gelezen niet meer met een gerust hart in mijn lichaam stoppen; maar dit is een erg persoonlijke keuze natuurlijk en maakt iedereen zijn eigen afweging. Er zijn inderdaad veeeeel meer vrouwen die geen klachten krijgen. Je moet voor jezelf die afweging maken in ieder geval.

Ik kan dus niet zoveel zeggen nog over de zachtheid en heb ze ook niet gevoeld moet ik zeggen omdat ik pas later besloot voor hydrogel te gaan. Omdat ik daar heel stellig voor had gekozen maakte het mij verder ook niet uit en had het niet uitgemaakt of ik ze wel of niet had gevoeld. Heb er veel over opgezocht en resultaten bekeken van de hydrogel en die spraken mij erg aan. Vond het erg natuurlijk ogen :)

Het blijft hoe dan ook een lastige en persoonlijke beslissing, en een afweging die je zelf moet maken met alle voor en nadelen die je weet. 

Liefs xx