Ga naar inhoud

Dr Hannah Cools


margarethaD

Aanbevolen berichten

Omdat ik nog steeds oprecht verontwaardigd ben over mijn laatste bezoek aan deze chirurg, wil ik dit even delen. 

 

Rond mijn 20e had ik voor de eerste keer een afspraak bij pc Hannah Cools te Gent. Ik wou me informeren voor een borstvergroting. In mijn herinnering was dit geen aangename consultatie. Ik had de indruk dat ik nogal domme vragen stelde aan de pc, of die indruk gaf zij me toch. De consultatie was erg kort in mijn herinnering en eigenlijk voelde ik me onzekerder erna dan ervoor om een bv te ondergaan. 

 

Nu, de borstvergroting is er toen dus niet van gekomen door meerdere redenen tegelijk. 

 

Vandaag ben ik 32 jaar en heb ik eindelijk beslist om toch wel echt een borstvergroting te laten doen. Omdat ik iemand ken die vroeger een bv had laten doen bij Hannah Cools, besloot ik om toch nog eens bij haar langs te gaan. De herinnering aan een teleurstellend gesprek met haar zovele jaren geleden, had ik nog wel. Maar misschien was die herinnering gewoon ook teveel gekleurd? Ik was tenslotte nog zo jong, misschien zat ik daar als een onzeker schaapke en voelde Hannah Cools dat ik er gewoon nog niet klaar voor was en wou ze daarom niet veel tijd in me investeren... 

Dus enkele weken geleden ging ik opnieuw bij haar langs, gesteund door een erg goede vriendin. Ondertussen was ik veel beter voorbereid. Ik had me al ingeschreven op dit borstenforum en had al heel wat tijd doorgebracht op het internet om informatie op te zoeken. Ik had dus redelijk wat vragen voorbereid en had een voorkeur voor de plaats langs waar de implantaten zouden worden ingebracht (onder aan de borst) omwille van een kinderwens die ik nog steeds koester. 

 

Maar helaas kwam ik opnieuw even teleurgesteld als tien jaar ervoor de bureau van Hannah Cools weer buiten. Om niet te zeggen dat ik nog veel meer teleurgesteld en verbouwereerd was over haar manier van omgaan met een potentiële cliënt/patiënt. Het gesprek duurde niet langer dan 15 min en opnieuw was ik meer gedemotiveerd om een bv te laten doen. Maar het verschil zat hem wel in het gegeven dat ik deze keer ervan overtuigd ben dat deze slechte ervaring geheel te wijten is aan dr. Hannah Cools herself. Ze heeft mijn borsten gezien, trok foto's. En thats it. Zonder zich echt te informeren naar wat mijn wens was had zij beslist dat ik waterzakjes zou krijgen die ingebracht zouden worden via de tepel. Dit was exact dezelfde ingreep als dat ze tiental jaar geleden had gedaan bij de persoon die ik kende. Nu, aangezien ik nog geen kinderen heb gehad en ik wel een kinderwens heb, wil ik me niet via de tepel laten opereren. Toen ik haar dat wou uitleggen, onderbrak ze me en gaf ze meteen dezelfde parlé die ze me net al had gegeven (voor mijn fijne lichaam en de kleine onontwikkelde borsten die ik heb, was enkel die optie mogelijk). Bovendien zei ze dat het litteken, indien ik langs onder de borst zou gaan, veel te veel zou opvallen waardoor het voor haar absoluut geen optie was. Mijn argument dat ik liever een litteken had maar nog de optie borstvoeding wou mogelijk laten, was erg naïef volgens haar. 

 

Maar niet alleen had zij al de keuze voor mij gemaakt, zonder me echt te horen. Ook was zij erg bot en denigrerend wanneer ik verdere vragen wou stellen. Ik vond het zo opvallend dat ik zou geloofd hebben dat het in scene gezet was voor 'verborgen camera' ofzo. Zowel mijn vriendin en ik wisselden tijdens het gesprek een aantal keer een blik om na te gaan of een van de twee dan wel begreep wat er precies gaande was?!? 

 

Op een gegeven moment besliste de dokter dan ook dat het gesprek moest afgerond worden. Zonder dat ik dus al mijn vragen had kunnen stellen. Zonder dat we de maat van mijn nieuwe borsten nog maar besproken hadden. Ze besliste voor mij dat ik dus eerst moest beslissen of ik de bv bij haar zou laten doen, indien ja, moest ik maar een nieuwe afspraak maken om de maat dan te bespreken. 

 

Nog geen kwartier later stonden we terug buiten, 60 euro armer en vroegen we ons luidop af "wat was dat???". 

En niet veel later maakte de verbazing en verwarring die we hadden gevoeld, plaats voor kwaadheid en verontwaardiging. Hannah Cools is een erg cynisch, ongeduldige en ongemotiveerde arts die haar eigen vertrouwde manier van werken heeft waar ze, ook niet in het belang van de patiënt, van wil afwijken. Het is duidelijk dat een borstvergroting in haar beleving een routine-ingreep is en ze ontnam voor mij alle ruimte om te praten en na te denken over een-voor-mij-belangrijke ingreep. 

 

Vorige week ging ik langs bij dr. Carl Van Waes. Ik zal hoogstwaarschijnlijk mijn borstvergroting bij hem laten doen. Hij gaf mee dat hij énkel wanneer het niet anders kan (vb wanneer tepelhof verkleind moet worden) de ingreep via de tepel doet. Het doorsnijden van belangrijke klieren is voor hem niet niks en hij begrijpt dus volledig dat ik de optie borstvoeding wil openhouden. Hij heeft me opgemeten en aan de hand daarvan de mogelijke maten voor mij besproken. Er was ruimte voor al mijn vragen en ik begrijp hoe hij te werk gaat. Een volledig andere ervaring dus.

 

Gisteren nam ik nog eens contact op met de persoon die zoveel jaren geleden haar bv liet doen bij Hannah Cools. Ik vertelde haar over mijn ervaring met de pc en toen vertelde zij mij dat ze arts ook alles behalve aangenaam had gevonden. 

 

Ik steek niet graag energie in verhalen als deze en ik houd ook niet erg van blijven natrappen. Maar ik vond op dit forum amper informatie over haar terug, waardoor ik de fout maakte om opnieuw bij haar langs te gaan. Elk verhaal is subjectief natuurlijk, en misschien zijn er mensen die wel een positieve ervaring met haar hebben. Maar toch voelde ik dat ik mijn verhaal moest delen voor het geval er mensen zijn die zich even slecht als mij hebben gevoeld bij het verlaten van haar bureau... 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.