Ga naar inhoud

Twijfel... rond of anatomisch?


Aanbevolen berichten

Hai!

 

Ik ben laatst op consult geweest bij Dr. Schellekens in de Cosmed Kliniek en mijn advies was 210/240 cc (kom van een A en wil naar een grote B/kleine C) anatomisch. Eigenlijk was het advies rond, maar ik had daar nogal moeite mee omdat ik het graag zo natuurlijk mogelijk wil laten ogen en ik hoef niet per se meer vulling bovenaan.

 

Alleen: de twijfel slaat wederom toe. Als ik foto's bekijk van borsten met ronde prothesen spreken sommige mij niet zo aan maar anderen vind ik juist heel mooi en vooral als ze in een bh zitten. Ik vraag me af of ik met 210 cc en anatomische prothesen wel kom waar ik wil komen... ik wil uiteindelijk niet alsnog push-up bh's hoeven dragen. Ik ben vrij tenger (1.65 m en 55 kg) en Dr. Schellekens gaf aan dat ik niet groter moest gaan dan 210/240 cc, omdat het dan onnatuurlijk zou gaan ogen. Bij de operatie gaat hij kijken of er ook 240 cc in past maar in principe is het advies nu 210. Ik vertrouw hem, maar ben bang dat ik het uiteindelijk misschien toch te klein vind of dat ik liever ronde had genomen...

 

Wat vinden jullie? Is er iemand met rond de 210 cc erin? Hoe hebben jullie deze beslissing genomen? 

 

Liefs Geri

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Geri2205 zei:

Hai!

 

Ik ben laatst op consult geweest bij Dr. Schellekens in de Cosmed Kliniek en mijn advies was 210/240 cc (kom van een A en wil naar een grote B/kleine C) anatomisch. Eigenlijk was het advies rond, maar ik had daar nogal moeite mee omdat ik het graag zo natuurlijk mogelijk wil laten ogen en ik hoef niet per se meer vulling bovenaan.

 

Alleen: de twijfel slaat wederom toe. Als ik foto's bekijk van borsten met ronde prothesen spreken sommige mij niet zo aan maar anderen vind ik juist heel mooi en vooral als ze in een bh zitten. Ik vraag me af of ik met 210 cc en anatomische prothesen wel kom waar ik wil komen... ik wil uiteindelijk niet alsnog push-up bh's hoeven dragen. Ik ben vrij tenger (1.65 m en 55 kg) en Dr. Schellekens gaf aan dat ik niet groter moest gaan dan 210/240 cc, omdat het dan onnatuurlijk zou gaan ogen. Bij de operatie gaat hij kijken of er ook 240 cc in past maar in principe is het advies nu 210. Ik vertrouw hem, maar ben bang dat ik het uiteindelijk misschien toch te klein vind of dat ik liever ronde had genomen...

 

Wat vinden jullie? Is er iemand met rond de 210 cc erin? Hoe hebben jullie deze beslissing genomen? 

 

Liefs Geri

 

Hi! Misschien kan je nog ergens anders op consult gaan voor een second opinion? 

 

Ik heb zelf eigenlijk nooit getwijfeld... Ik heb zelf ronde, maar hydrogel dus die vallen sowieso wat anders. Ik denk dat het resultaat ook oa afhangt watvoor projectie je neemt (moderate, high, extra high). Maar hier kan @best_boobie je vast van alles over vertellen :) Misschien kun je haar hier over vragen of even over pb-en. 

Niet alle ronde implantaten zijn boven superbol en zitten tot je nek. Ik vind persoonlijk dat ronde implantaten ook erg natuurlijk kunnen ogen, en vond zelf anatomisch meer risico hebben omdat ze kunnen draaien (ronde ook maar vanwege de vorm is dat minder problematisch).

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Francisca91 zei:

 

Hi! Misschien kan je nog ergens anders op consult gaan voor een second opinion? 

 

Ik heb zelf eigenlijk nooit getwijfeld... Ik heb zelf ronde, maar hydrogel dus die vallen sowieso wat anders. Ik denk dat het resultaat ook oa afhangt watvoor projectie je neemt (moderate, high, extra high). Maar hier kan @best_boobie je vast van alles over vertellen :) Misschien kun je haar hier over vragen of even over pb-en. 

Niet alle ronde implantaten zijn boven superbol en zitten tot je nek. Ik vind persoonlijk dat ronde implantaten ook erg natuurlijk kunnen ogen, en vond zelf anatomisch meer risico hebben omdat ze kunnen draaien (ronde ook maar vanwege de vorm is dat minder problematisch).

 

xx

Liefst in pb idd :)

Kan dan veel specifieker ingaan op de wens van diegene die iets wil weten. 

 

Xx

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/3/2019 at 10:11 PM, Francisca91 said:

 

Hi! Misschien kan je nog ergens anders op consult gaan voor een second opinion? 

 

Ik heb zelf eigenlijk nooit getwijfeld... Ik heb zelf ronde, maar hydrogel dus die vallen sowieso wat anders. Ik denk dat het resultaat ook oa afhangt watvoor projectie je neemt (moderate, high, extra high). Maar hier kan @best_boobie je vast van alles over vertellen :) Misschien kun je haar hier over vragen of even over pb-en. 

Niet alle ronde implantaten zijn boven superbol en zitten tot je nek. Ik vind persoonlijk dat ronde implantaten ook erg natuurlijk kunnen ogen, en vond zelf anatomisch meer risico hebben omdat ze kunnen draaien (ronde ook maar vanwege de vorm is dat minder problematisch).

 

xx

Hoi!

 

Ik ga liever niet meer ergens anders op consult, dan krijg ik waarschijnlijk weer een ander advies en ik heb er al een paar gehad en wil eigenlijk niet nog een om (meer) verwarring te voorkomen. 

 

Maar je hebt wel gelijk dat niet elke implantaat hetzelfde is en dat rond ook natuurlijk kan ogen. Ik krijg ze dual plane dus ik denk dat het er ook natuurlijk uit komt te zien omdat de bovenkant sowieso onder de spier komt...

 

Ik ga nog even denken...

Liefs Geri

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hi Geri,

 

Ik lees nu dit berichtje van jou. Je geeft aan dat je liever anatomische protheses wilt hebben omdat je graag een natuurlijke look wilt. Een natuurlijk look kan je ook bereiken met ronde prothesen. Ik was eerst ook bang om ronde prothesen te nemen en ging voor de anatomische, maar doordat ik mij voldoende heb ingelezen en heb laten informeren, ben ik erachter gekomen dat je met ronde prothesen dus ook een natuurlijke look krijgt. Ik zit in exact dezelfde situatie als jij, alleen word mij 215 CC aangeraden en max 240. Zelfde kliniek, alleen andere arts, namelijk dr. Schiettecatte. Nu ik jouw berichtje lees, vertrouw ik dr. Schiettecatte eigenlijk alleen maar nog meer haha. Ik dacht er ook aan om voor een second opinion te gaan en ook ik ben bang dat ik dan weer hele andere informatie krijg. Uiteindelijk wil ik toch geopereerd worden door dr. Schiettecatte.

 

Groetjes,

 

Damita

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Damita-Jo said:

Hi Geri,

 

Ik lees nu dit berichtje van jou. Je geeft aan dat je liever anatomische protheses wilt hebben omdat je graag een natuurlijke look wilt. Een natuurlijk look kan je ook bereiken met ronde prothesen. Ik was eerst ook bang om ronde prothesen te nemen en ging voor de anatomische, maar doordat ik mij voldoende heb ingelezen en heb laten informeren, ben ik erachter gekomen dat je met ronde prothesen dus ook een natuurlijke look krijgt. Ik zit in exact dezelfde situatie als jij, alleen word mij 215 CC aangeraden en max 240. Zelfde kliniek, alleen andere arts, namelijk dr. Schiettecatte. Nu ik jouw berichtje lees, vertrouw ik dr. Schiettecatte eigenlijk alleen maar nog meer haha. Ik dacht er ook aan om voor een second opinion te gaan en ook ik ben bang dat ik dan weer hele andere informatie krijg. Uiteindelijk wil ik toch geopereerd worden door dr. Schiettecatte.

 

Groetjes,

 

Damita

Superleuk dat jij je ook bij Cosmed laat opereren en ook heel toevallig! 

Maar jij hebt dus een consult gehad bij Dr. Schiettecatte en wilde eerst anatomisch maar nu niet meer. Krijg je nu ronde? 

Ik twijfel nog steeds enorm en heb volgende week een belafspraak met Dr. Schellekens staan dus daan gaan we het er nog even over hebben en op basis daarvan ga ik mijn beslissing nemen, ik moet nu wel gaan kiezen want ben over een maand al aan de beurt :)

 

Ik ga je volgen, gezien onze situaties vergelijkbaar zijn!

 

Liefs Geri

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 310 op de spier rond terwijl ik ook bijna niks had maar toch heel natuurlijk. Ik ben normaal van postuur maar mn ribben lopen wat rond vanaf nek waardoor arts zei dan wirdt anatomisxh minder mooi en veel meer kans op evt draaien. Elk lichaan is zo anders dus zo lastig te vergrlijken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Kimmi said:

Ik heb 310 op de spier rond terwijl ik ook bijna niks had maar toch heel natuurlijk. Ik ben normaal van postuur maar mn ribben lopen wat rond vanaf nek waardoor arts zei dan wirdt anatomisxh minder mooi en veel meer kans op evt draaien. Elk lichaan is zo anders dus zo lastig te vergrlijken!

Precies elk lichaam is anders dat maakt het moeilijk... op welke cupmaat zit je nu en waar kom je vandaan?

 

Vanaf mijn nek kan je mijn ribben zeker goed voelen maar je ziet ze zeg maar net niet maar weer wel als je goed kijkt. Daarom vertrouw ik meer op anatomisch maar poeh twijfel twijfel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geri2205

 

ik heb zelfde voorsituatie en zelfde advies gekregen. 230cc

Ik heb nu nog steeds het idee dat het iets groter had gekund....

maar... dan zou het er heel onnatuurlijk uitzien waarschijnlijk. 

 

Dus het is maar waar je voor kiest. Onnatuurlijk? Of iets kleiner en natuurlijk. 

Wil je in mijn album kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, oussie23 said:

Geri2205

 

ik heb zelfde voorsituatie en zelfde advies gekregen. 230cc

Ik heb nu nog steeds het idee dat het iets groter had gekund....

maar... dan zou het er heel onnatuurlijk uitzien waarschijnlijk. 

 

Dus het is maar waar je voor kiest. Onnatuurlijk? Of iets kleiner en natuurlijk. 

Wil je in mijn album kijken?

Snap ik, ik ga ook voor een natuurlijk resultaat en iets wat bij me past. Heb jij rond of anatomisch? En ja ik zou heel graag in je album willen kijken!

 

Liefs Geri

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden, oussie23 zei:

Geri2205

 

ik heb zelfde voorsituatie en zelfde advies gekregen. 230cc

Ik heb nu nog steeds het idee dat het iets groter had gekund....

maar... dan zou het er heel onnatuurlijk uitzien waarschijnlijk. 

 

Dus het is maar waar je voor kiest. Onnatuurlijk? Of iets kleiner en natuurlijk. 

Wil je in mijn album kijken?

Hi Oussie23, zou ik ook in jouw album mogen kijken? Mij is 215 CC aangeraden, maar mijn voorkeur gaat uit naar 240CC. Ik ben heel benieuwd naar jouw resultaat. Ik ben namelijk bang dat het aantal CC toch te weinig gaat zijn er dat er meer "in kan". 

 

Groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hoi dames!

Zou ik ook in jullie albums mogen kijken? Ikzelf heb nu een AA-cup en zou graag naar een B of C-cup willen gaan, maar heb geen idee hoe dit eruit ziet :)

Mijn PC adviseert overigens ook ronde prothesen en ikzelf twijfel ook nog een beetje, fijn om te lezen dat die twijfels normaal zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Lies!

ik ben zelf nog niet geopereerd, maar ik denk dat je met 215-240 zeker op een b/c cup uitkomt van wat ik hier op het forum heb gezien en gelezen. Ik twijfel zelf nog tussen 240 en 275 cc, maar ik weet wel dat ik ronde prothesen krijg en dat vind ik prima. 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede middag

 

Ik ben zelf 10 dagen geleden geopereerd en heb 240 voor de spier gekregen rond.

 

was voor mij max haalbaar. En zo voelt het ook. Ben ook erg tenger van boven  176 en 63 kilo en wilde om deze reden juist wat meer bolling. Vandaag rond mentor Xtra. Had niet het idee dat meer zou hebben gepast. Ben erg blij met het resultaat. ik heb een album van voor en na mocht je benieuwd zijn....

 

Groetjes en succes met je afweging?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo.... ik heb een tijd niks gepost omdat ik daar niet zoveel behoefte aan had maar ik ben 15 april geopereerd door Dr. Schellekens en ben er nu wel aan toe om een verslagje te maken.

 

Ik was bloednerveus voor de operatie en eenmaal in de prachtige papieren kliniekoutfit wilde ik het liefst wegrennen, ik vond het zo eng! Uiteindelijk is alles goedgekomen en heb ik gekregen wat ik graag wilde, 240 cc anatomisch, dual plane. 

 

Ik heb relatief weinig pijn gehad, de eerste week heeft het zeker geïrriteerd maar ik ben niet 'verkrampt' van de pijn. Ik moet wel zeggen dat opstaan van bed het moeilijkste is, 's nachts gaat alles vastzitten omdat je niet beweegt dus 's ochtends is het even een uurtje moeilijk maar als ik mijn armen wat bewoog en veel wandelde was het goed te doen. Ik deed ook vrij snel weer huishoudelijke dingen omdat ik echt weinig pijn had.

 

Morgen ben ik zes weken PO en ik genees zo snel dat ik al sinds dit weekend een normale bh draag. En het is zo mooi! Van een A naar tot nu toe een C/D, maar donderdag ga ik me laten opmeten in de speciaalzaak. 

 

Ik heb stiekem al bh's gekocht bij de fabrieksverkoop van de Hunkemöller en het voelt zó fantastisch om een C of een D te kunnen pakken! Ik voel me helemaal vrouw nu...

Ik voel nu gewoon iets meebewegen als ik ren en ik durf uitgesneden shirtjes aan. 

 

Ik merk dat het heel goed is voor mijn zelfvertrouwen, ik stapte nooit snel op mensen af maar nu voel ik dat ik er mag zijn en ik merk dat ik toegankelijker ben. 

 

Natuurlijk duurt het nog maanden voordat ik een definitief resultaat heb maar stiekem hoop ik wel dat de spier zich nog zo ontspant dat ik straks wel een D heb!

 

Voor nu ben ik in ieder geval heel blij :)

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geri2205 waaauw wat leuk om te lezen! En wat fijn dat je al zo snel weer mobiel bent en kan genieten van je nieuwe borsten. Heb je uiteindelijk de knoop door gehakt voor rond of anatomisch? En achter de spier? 

 

Lijkt me ook heerlijk om bij de BH's een cupje C of D te kunnen pakken. Geniet ervan :) !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-5-2019 om 13:15, Nanskie zei:

Goede middag

 

Ik ben zelf 10 dagen geleden geopereerd en heb 240 voor de spier gekregen rond.

 

was voor mij max haalbaar. En zo voelt het ook. Ben ook erg tenger van boven  176 en 63 kilo en wilde om deze reden juist wat meer bolling. Vandaag rond mentor Xtra. Had niet het idee dat meer zou hebben gepast. Ben erg blij met het resultaat. ik heb een album van voor en na mocht je benieuwd zijn....

 

Groetjes en succes met je afweging?

Hi Nanskie,

Zou ik jouw album mogen zien? Ik ben zelf nog aan het twijfelen tussen 240 en 275. 

 

Groetjes,

Damita 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.