Ga naar inhoud

Icequeen : 15 februari 2019 : Dr. van der Weij : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Eerst en vooral; wat erg dat dit jou overkomen is.

En nogmaals veel sterkte met je verdere traject en herstel.

 

En wat ben jij een kanjer in hoe je ermee omgaat. ❤️

En knap ook dat je de moed hebt om een foto te delen - zo weten andere meiden ook waar ze op moeten letten. :35:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je verhaal met open mond gelezen. Als eerste ontzettend bedankt dat je je verhaal heb getypt hier terwijl je nog heel moe moet zijn van alles. Incl je foto. Ik vind het verschrikkelijk wat je heb moeten meemaken. Maar wat je op de chat zei, als geruststelling voor de andere dames. Dat klopt. Zoals ik al schreef is mijn rechter borst groter door vocht geworden en zit ik er aardig op te letten. Na het lezen van jou verhaal en het zien van de foto denk ik , nee weet ik, dat ik me druk maak om niks. Valt totaal in het niet. 

Wat fijn dat het allemaal achter de rug is die stress. Nu hoop ik echt van harte dat je het mentaal ook snel een plek kan gaan geven. Het hele proces is mentaal al zwaar, voor jou nu helemaal!

Ook ik wens je het allerbeste, snelste en mooiste herstel die er bestaat. Hou je rustig, en op naar de eerste 6 weekjes??

Liefs. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen dames, 

 

Hier ben ik weer!

Even een update.. 

Het gaat inmiddels eigenlijk best heel goed denk ik. 

Vrijdagavond kwam ik natuurlijk totaal overstuur met een enorme borst welke behoorlijk veel bloed lekte aan in de Boerhaave kliniek. Gelukkig werd mij inderdaad direct vertelt dat ze de bloeding als de sodemieter gingen opsporen en dat het geen gevolgen heeft voor het eindresultaat maar ik voelde me compleet misvormd.. M'n borsten waren voor de operatie erg klein en leeg maar wel 'mooi' van vorm en door die bloeding leek het helemaal nergens naar terwijl ik 's middags al zo verschrikkelijk blij was met het resultaat. Uiteindelijk is Dr. van der Weij een uur bezig geweest met de bloeding. Prothese is verwijderd en al het bloed werd afgevoerd zodat ze de 'dader' konden vinden. Dit bleek een behoorlijk groot bloedvat te zijn wat dus het tempo en de ernst van de bloeding verklaarde. De complete pocket is meerdere malen gespoeld en heel secuur gecheckt op mogelijke andere bloedvaten welke niet goed dicht zouden zitten. Gelukkig was er verder niks aan de hand en hebben ze de prothese weer terug geplaatst en de wond weer gehecht. Via het infuus heb ik een behoorlijke hoeveelheid antibiotica gekregen. Better safe then sorry was volgens mij de gedachte. Eenmaal thuis zaterdagmiddag zat ik natuurlijk nog vol adrenaline en drong het maar half door wat er eigenlijk gebeurd was. Ik ben vorig jaar gescheiden en woon dus met m'n dochter van 8. Gelukkig heb ik hulp van mijn zus en vriendin en m'n allerliefste meisje helpt natuurlijk goed mee. Alles werd natuurlijk stijf en beurs maar de huid aan de linkerkant was extreem gevoelig. Toch besloten om het te houden bij 4 keer daags 2 paracetamol zodat ik blijf voelen wat er eventueel in de borst gebeurd. Dit is echt te doen moet ik zeggen. Gistermiddag had ik even een momentje voor mezelf en ben op een krukje voor de spiegel gaan zitten. Bh open gemaakt en kijken wat de schade was.. Ik was echt blij verrast want op de blauwe plekken na (zelfs m'n bovenarm is compleet blauw) lijkt de linkerborst erg veel op de rechterborst dus de tweeling is gelukkig nog steeds tweeling!! Hiep hoi, wie had dat gedacht!!! Die bh weer dichtmaken viel nog niet helemaal mee maar ook dat is gelukt!! Gisteravond laat had ik de moed om met een washand het mooie roze kleurtje van de desinfectie een beetje weg te poetsen maar door de overgevoeligheid van de huid heb ik maar even niet te gek gedaan dus er zitten nog restjes.. ? Nu hopen dat de wonden netjes genezen en er niet nog iets raars om de hoek komt kijken maar ik ga er vanuit dat mijn portie pech wel even voldoende is zo, ha ha! Als laatste nog even een foto van gistermiddag voordat ik de bh open maakte. Zo hebben jullie ook een idee hoe het er na de bloeding uitziet.. Ik houd jullie op de hoogte en echt super bedankt voor de lieve berichtjes!! ❤️ Xx 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje. Wat een pech heb je gehad zeg! Hebben ze ook gezegd hoe zo’n bloedvat weer kan gaan bloeden? Of hebben ze het over het hoofd gezien per ongeluk? Zo fijn dat ze adequaat hebben gereageerd op je telefoontje en foto’s. Zo verwacht je dat ook bij een complicatie. 

Je borsten zien er op de foto mooi uit! Wat kan dat ook snel weer bijtrekken zeg. Op de foto is net alsof er niks gebeurt is. Hoe je zelf maar goed in de gaten. Neem je rust. En knap dat je het alleen met PCM kan doen. Ik heb de eerste twee dagen ook nog ibuprofen gebruikt en merkte wel verschil hoor toen ik daar mee stopte. Wanneer mag je nu weer op controle? Ik hoop dat je snel weer vertrouwen krijgt in je borsten en dat de angst wegebt. En je kan gaan genieten van deze stoere stap??

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Jesssi zei:

Dat ziet er top uit!

Lekker veel rust pakken als je dochtertje op school is en probeer ook alle hulp aan te grijpen die geboden wordt meis.

Liefs

Jazeker, ik zit nu weer rustig op de bank. Straks komt m'n zus de was doen en dan hoop ik vanmiddag even een stukje buiten te kunnen wandelen! Zit wel veel vocht rondom en van m'n strakke buik is ook weinig over dus misschien helpt een klein stukje wandelen om het vocht af te voeren.. Zit zelfs op m'n rug ? Xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, M&M&m zei:

Jeetje. Wat een pech heb je gehad zeg! Hebben ze ook gezegd hoe zo’n bloedvat weer kan gaan bloeden? Of hebben ze het over het hoofd gezien per ongeluk? Zo fijn dat ze adequaat hebben gereageerd op je telefoontje en foto’s. Zo verwacht je dat ook bij een complicatie. 

Je borsten zien er op de foto mooi uit! Wat kan dat ook snel weer bijtrekken zeg. Op de foto is net alsof er niks gebeurt is. Hoe je zelf maar goed in de gaten. Neem je rust. En knap dat je het alleen met PCM kan doen. Ik heb de eerste twee dagen ook nog ibuprofen gebruikt en merkte wel verschil hoor toen ik daar mee stopte. Wanneer mag je nu weer op controle? Ik hoop dat je snel weer vertrouwen krijgt in je borsten en dat de angst wegebt. En je kan gaan genieten van deze stoere stap??

Wat ik direct te horen kreeg is dat het absoluut niet m'n eigen schuld was maar dat het tijdens de 1e operatie niet goed was dicht gebrand.. De linkerborst was ook iets kleiner dus waarschijnlijk met het erin stoppen van de prothese iets geraakt.. Die prothese links ging er niet helemaal vanzelf in begreep ik en dan is het een combinatie van wat uiteindelijk voor het openknappen van het bloedvat zorgde.. Heel fijn, zo'n dikke olifantenhuid alleen iets minder praktisch met plaatsen denk ik.. ? Vrijdag ga ik weer op controle en dan hoop ik dat ze zeggen dat m'n borsten goed herstellen! Mooie maat zo want die Lolo Ferrari borst leek nergens naar, weet ik dat ook weer ? Xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Icequeen zei:

Wat ik direct te horen kreeg is dat het absoluut niet m'n eigen schuld was maar dat het tijdens de 1e operatie niet goed was dicht gebrand.. De linkerborst was ook iets kleiner dus waarschijnlijk met het erin stoppen van de prothese iets geraakt.. Die prothese links ging er niet helemaal vanzelf in begreep ik en dan is het een combinatie van wat uiteindelijk voor het openknappen van het bloedvat zorgde.. Heel fijn, zo'n dikke olifantenhuid alleen iets minder praktisch met plaatsen denk ik.. ? Vrijdag ga ik weer op controle en dan hoop ik dat ze zeggen dat m'n borsten goed herstellen! Mooie maat zo want die Lolo Ferrari borst leek nergens naar, weet ik dat ook weer ? Xx 

Duidelijk uitgelegd. En fijn om te weten dat het absoluut niet door jezelf gekomen is. Echt pech gewoon. 

Wbt het vocht. Ik ben nu 6 dagen po en zie sinds gister dat mijn buik weer een beetje de normale kant op gaat. Leek wel 4 maanden zwanger? Nu nog drie, haha. Ik denk ook dat regelmatig even lopen en veel drinken wel helpt om het vocht af te voeren. 

Gelukkig kan jij er ook grapjes om maken, en weet je nu dat je geen lolo borsten wilt. Elk nadeel heeft zijn voordeel??

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Icequeen zei:

Jazeker, ik zit nu weer rustig op de bank. Straks komt m'n zus de was doen en dan hoop ik vanmiddag even een stukje buiten te kunnen wandelen! Zit wel veel vocht rondom en van m'n strakke buik is ook weinig over dus misschien helpt een klein stukje wandelen om het vocht af te voeren.. Zit zelfs op m'n rug ? Xx 

Goed zo!

Lekker veel groene thee drinken!

Kalm aan xxXx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@M&M&m, inderdaad alsof je zwanger bent met dat vocht of niet? Ik woon in een klein dorp dus als ze me zien lopen met een dikke buik terwijl ik vorig jaar gescheiden ben is de nieuwste roddel ook weer in de maak! ? ? Tja, het was gewoon echt dikke pech wat zorgde voor de valse start maar heel blij dat er een compleet team werd opgetrommeld om me te opereren vrijdagavond laat. Ook de grote baas was aanwezig in de OK dus dat zegt genoeg over de betrokkenheid van de mensen daar, echt top! Hij had ook gewoon in de kroeg kunnen zitten en dat terwijl ze uiteindelijk geen euro aan me hebben verdiend.. ?? Nee, Lolo is inderdaad niet mijn ding dus ieder nadeel heeft inderdaad z'n voordeel.. M'n vriendin die mee was naar Amsterdam heeft cup H van zichzelf en vroeg zich af of ik een coldpack onder m'n vest had gestopt.. Ik zei, dat is zwelling en geen coldpack. Die borst was nog een stuk groter dan die van haar dus ze zou van schrik de vangrail in sturen.. Man man, wat een rit was dat ? Dus een beetje humor helpt me altijd relativeren.. Xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow @icequeen, het ziet er nu gewoon weer helemaal uit zoals het hoort....wat een gedoe he? Maar t schijn heel af en toe voor te komen idd...Nienke plas had het ook.....die vlogster….kunt evt haar YouTube filmpje checken als je dat leuk vindt...titty diary heet het!

 

Nu lekker herstellen, af en toe wat wandelen...is fijn met dit mooie weer en goed voor de bloedsomloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Icequeen zei:

Dankjewel! Hoe gaat het inmiddels met jou? Beetje vertrouwen in je lijf voor zover dat lukt na alles wat je hebt mee gemaakt? Xx

Nog niet helemaal, heb een beetje rode plek op mijn borst weeer. Heel licht nog, misschien dat het normaal is maar maak me er direct zorgen over. Gelukkig heb vandaag controle. Ik denk dat ik gewoon ga vragen of ik niet preventief een antibioticakuur mag voor de zekerheid. 

Alleen na de eerste controle duurt het toch best lang voor er weer een controle is? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb echt mega veel respect voor jouw positiviteit en het delen van je ervaring! Ik vind je boobies er nu echt weer uit zien alsof er nooit iets gebeurd is! Super mooi! Geniet van het weer en ik hoop dat je een heel spoedig herstel mag hebben vanaf nu! ❤️

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, San28 zei:

Nog niet helemaal, heb een beetje rode plek op mijn borst weeer. Heel licht nog, misschien dat het normaal is maar maak me er direct zorgen over. Gelukkig heb vandaag controle. Ik denk dat ik gewoon ga vragen of ik niet preventief een antibioticakuur mag voor de zekerheid. 

Alleen na de eerste controle duurt het toch best lang voor er weer een controle is? 

En? Ben je op controle geweest? Ik moet vrijdag en ik dacht met 6 weken maar dat moet ik even nakijken. Hoop dat ze je antibiotica hebben voorgeschreven want dat geeft je toch een beetje rust denk ik.. Xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Boobmom zei:

Wow @icequeen, het ziet er nu gewoon weer helemaal uit zoals het hoort....wat een gedoe he? Maar t schijn heel af en toe voor te komen idd...Nienke plas had het ook.....die vlogster….kunt evt haar YouTube filmpje checken als je dat leuk vindt...titty diary heet het!

 

Nu lekker herstellen, af en toe wat wandelen...is fijn met dit mooie weer en goed voor de bloedsomloop

Ik heb de video bekeken inmiddels.. Jemig wat een stuiterbal maar ik moest wel hard lachen ? Niet handig met die hechtingen maar zij had inderdaad ook een nabloeding. Vind haar wel heel enthousiast met uit eten want dat zie ik mezelf nog niet doen.. Vanmiddag werd ik nog gebeld door Boerhaave hoe het ging en ze adviseerden ook zoveel mogelijk rust omdat de 1e week erg van belang is voor het settelen van de protheses. Dus we liggen braaf op de bank! ? Xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Delicate zei:

Ik heb echt mega veel respect voor jouw positiviteit en het delen van je ervaring! Ik vind je boobies er nu echt weer uit zien alsof er nooit iets gebeurd is! Super mooi! Geniet van het weer en ik hoop dat je een heel spoedig herstel mag hebben vanaf nu! ❤️

Dankjewel!! Xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Icequeen zei:

Ik heb de video bekeken inmiddels.. Jemig wat een stuiterbal maar ik moest wel hard lachen ? Niet handig met die hechtingen maar zij had inderdaad ook een nabloeding. Vind haar wel heel enthousiast met uit eten want dat zie ik mezelf nog niet doen.. Vanmiddag werd ik nog gebeld door Boerhaave hoe het ging en ze adviseerden ook zoveel mogelijk rust omdat de 1e week erg van belang is voor het settelen van de protheses. Dus we liggen braaf op de bank! ? Xx 

Ja het is nogal een stuiterbal idd. Maar ook ik ging de eerste week echt niet uiteten...einde week twee pas....

 

Gewoon rustig aan doen jij hoor...je bent ook tweemaal onder narcose geweest he...vergeet dat niet...dat hakt er ook in! Gewoon lekker genieten van je rust...je laten verwennen. Laat die wond van binnen maar eens goed bijkomen. en je mooie borsten lekker herstellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames, ik heb een album aangemaakt waar ook 2 foto's in staan tijdens de bloeding zonder bh... Aangezien ik het een raar idee vind dat iedereen zomaar die blote misvormde borst kan bekijken is het een album op uitnodiging dus mochten jullie willen kijken dan hoor ik het wel en kan ik jullie toevoegen! Xx 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.