Ga naar inhoud

Pixie1 : 21 januari 2019 : Dr. Colpaert : AZ Monica


Aanbevolen berichten

Piep hier ben ik even weer. 

 

Elke dag gaat het altijd wat beter.  

Zojuist de verpleegster geweest en er was een klein tipje vers bloed aan de zijkant rechterborst. En Mss moet ik mij geen zorgen maken maar toch doe je dit wel?

Ik zal blij zijn om dinsdag naar mijn PC te gaan.  ?

De pijn is meer dragelijker   

Ik neem ook al minder medicatie voor.  

Dus ikke fier op mezelf.  Bijna 1 week post op

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voila vandaag naar de PC geweest

 

Is toch altijd gerustellend als ik hem kan zien.  

Alles is perfect zei hij.  Joepiieeee.  Daar straal je toch van. ?

ik mocht me nu douchen    

Daar had ik dus al een vraag over.  Hoe doen jullie dat? Tijd? Hoe afdrogen? En zouden jullie ook de haren mee wassen?

Nu heeft de verpleegster gewooon dunne kompressen op mijn tepels en wonde gelegd ipv die absorberende verbanden.  Nu moet ik wel zeggen dat het toch nog gevoelig is. Gebruiken jullie nog langer die absorberende verbanden? Is wat zachters.  ?

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Pixie1 zei:

Voila vandaag naar de PC geweest

 

Is toch altijd gerustellend als ik hem kan zien.  

Alles is perfect zei hij.  Joepiieeee.  Daar straal je toch van. ?

ik mocht me nu douchen    

Daar had ik dus al een vraag over.  Hoe doen jullie dat? Tijd? Hoe afdrogen? En zouden jullie ook de haren mee wassen?

Nu heeft de verpleegster gewooon dunne kompressen op mijn tepels en wonde gelegd ipv die absorberende verbanden.  Nu moet ik wel zeggen dat het toch nog gevoelig is. Gebruiken jullie nog langer die absorberende verbanden? Is wat zachters.  ?

 

Hoi @Pixie1

Da's goed nieuws. Gefeliciteerd!

Ik snap dat je dan straalt. :123:

 

Het douchen zou ik zeker niet te lang doen en de bovenkant en boobies dus misschien alleen met water. Niet dat je wonden week worden. Dan goed droog deppen en de boobies misschien even aan de lucht laten nadrogen (terwijl je in de zetel zit). En dan de sportBH weer aan.

Je haren zou ik voorovergebogen (met BH aan) wassen. Boven het bad of in de douche.

 

Ik heb ook nog een tijdje gewerkt met die absorberende verbanden en inlegkruisjes maar hier blijft de vraag of de druk ervan mijn complicatie heeft veroorzaakt of niet. Maar idd bij mij waren de tepels ook supergevoelig. Je zou ook wattenschijfjes kunnen doen maar dan moet je weer oppassen dat die niet aan je wondjes blijven hangen. :107:

Je zal wat dingen moeten uitproberen, vrees ik. Iets wat verzacht maar niet te veel druk veroorzaakt maar dan wel weer de gevoeligheid van je tepels opvangt. Of misschien eens navragen bij de apotheek?

 

Je bent goed bezig, ik ben blij dat jij blij bent en ik wens je nog een vlot herstel en mooie boobies.

:48:

DIHON

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Doe ik het of niet?

 

Dankjewel ?

 

Ik ga die tip zeker gebruiken. Ik moet eerlijk toegeven dat ik me nog niet durf douchen.  Ik dacht pas te doen na het weekend.  Gewoon bang dat het week wordt.  

Mijn vriendin gaat me helpen bij het wassen van de haren.  Zalig hé. 

Ik ben echt tevreden tot hiertoe.  De borsten moeten. Nog wel wat zakken en iets minder gespannen zijn.  Is toch echt zen verschil.  Leuk?

xxx

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Pixie1 zei:

Hey @Doe ik het of niet?

 

Dankjewel ?

 

Ik ga die tip zeker gebruiken. Ik moet eerlijk toegeven dat ik me nog niet durf douchen.  Ik dacht pas te doen na het weekend.  Gewoon bang dat het week wordt.  

Mijn vriendin gaat me helpen bij het wassen van de haren.  Zalig hé. 

Ik ben echt tevreden tot hiertoe.  De borsten moeten. Nog wel wat zakken en iets minder gespannen zijn.  Is toch echt zen verschil.  Leuk?

xxx

Haha ... ik was ook bang van douchen.

Ik dacht ook :39:. En heb een tijd de onderkant gedoucht en de bovenkant voorzichtig met een waslapje.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Momto2boys zei:

@Pixie1

Wat leuk te horen dat je het zo goed stelt. En goed ook om te weten dat je niet na 2 dagen alweer aan t werk bent. (Dit vertelde PC bij mijn consultatie) Ik blijf alvast meevolgen... veel succes met het herstel!

 

Wow! Na 2 dagen al terug aan het werk kan ik me niet voorstellen. Mijn PC zei: na een weekje naargelang welk werk je doet. Ik ben 2+1/2 week thuis geweest. 1 week ziekte verlof, de rest vakantie (eigenlijk sluiting van de organisatie waar ik werk). 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Doe ik het of niet? zei:

Wow! Na 2 dagen al terug aan het werk kan ik me niet voorstellen. Mijn PC zei: na een weekje naargelang welk werk je doet. Ik ben 2+1/2 week thuis geweest. 1 week ziekte verlof, de rest vakantie (eigenlijk sluiting van de organisatie waar ik werk). 

Hij zei dat ik bureauwerk wel zou kunnen doen (ik ben zelfstandige) maar nog geen huishoudelijk werk. Ik ben alvast blij te weten dit met een korrel zout te nemen ?

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Momto2boys zei:

Hij zei dat ik bureauwerk wel zou kunnen doen (ik ben zelfstandige) maar nog geen huishoudelijk werk. Ik ben alvast blij te weten dit met een korrel zout te nemen ?

Ja @Momto2boys je moet vooral oppassen ook met repetitieve bewegingen zoals dweilen, stofzuigen, ramen lappen, ... En je ellebogen niet boven je schouders. Dus ook in de keuken en badkamer alles op aanrechthoogte zetten zodat je je niet moet strekken aan de kastjes. ? De eerste dagen dat ik terug aan het werk was, zat ik terug aan de pijnstillers en dat is ook een bureaujob. :kez_11:

Maar af en toe een PCM-tje en alles was weer ok.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Pixie,

 

Als ik je topic lees, voel jij je al heel wat beter, binnenkort is het mijn beurt, denk dat ik vandaag nog eens wat ramen ga lappen, dan is dat ook weer gedaan, verder begin ik te denken aan wat ik allemaal ga meenemen, moet zeker nog oordopjes hebben, wat voor merk van verband heb jij gekocht en hoe groot zijn die verbanden, ik heb momenteel alleen windels in huis, en kleine steriele kompressen maar die zijn amper 5 x 5, wil toch een voorraad hebben en welk ontsmettingsmiddel, de verpleegster komt wel maar je moet wel zelf zorgen voor materiaal.

Heb jij nog veel pijn gehad sinds je thuis bent, ik kan me dat echt niet voorstellen, misschien ga ik nog eens naar de bib achter war leesboeken, je kan toch de ganse dag geen tv kijken, en iets naaien zou dat lukken? Ik vraag het maar hoor aan een ervaringsdeskundige?, ik wou dat ik al zo ver stond als jij, maar dat kan natuurlijk niet, dat zal nog even wachten worden, knuffel Jo

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo @joke07

 

Begint te korten hé.  Komt allemaal goed.  

Het is goed van je dat je een planning maakt 

Zie dat je alles doet want nadien kan je dit 6 weken niet doen. En eten had ik ook wat op voorhand ingevroren zoals soep en stoofpotjes 

Heb je extra hulp in Huis?

Doen ze Bij je alleen liposuctie of nog iets bij want dat scheelt denk ik. 

Ik had met mijn pijnmedicatie wat afgebouwd.  Dat had ik niet mogen doen. ?de pijn kwam terug harder door.  

Ik neem nu 3 x dafalgan in en dat is draaglijk.  Meeste pijn heb ik van de liposuctie maar wel draaglijk nu. 

 

Ik zou denken naaiwerk dat dit kan maar ik zou toch de eerste 2 weken rustig aan doen en ja rusten tv kjjken boekje lezen en commanderen ?  dat laatste is een moeilijke hoor. Ook best dit vragen aan je PC. Best iets teveel vragen als te weinig.  Ik doe dit ook hoor.  De mijne Pc begint al te lachen   Zeg maar je hebt gelijk dat je die zakens vraagt.   En stel ze gerust teveel dan te weinig.  Dat was voor me een opluchting   Want ik geef toe gaf me ook van binnen een geruststelling.  

Ik heb van mijn PC een voorschrift op voorhand gekregen wat ik moest halen in de apotheek.  Voor mijn lipogaatjes hebben ze alleen een klein Compres gebruikt en hibbidil als ontsmetting en niet afgekleed.  Nu elke Pc gebruikt andere materialen.  Dus even mailen naar daar en desnoods laat je een voorschrift opsturen.  Dan heb je dit ook al.  

Moet je ook geen sportbh kopen? Ik heb er 2 gekocht   Zo kan ik elke dag ene wassen.  Zalig gevoel. 

 

Nog 11 dagen en je bent aan de beurt.  Het zal er gauw zijn hoor.  Maar begrijp je zeker. Stel gerust je vragen hier ook.  Gaf voor me ook een opheldering    Maar je PC is de eerste bron qua verzorgen van je wonde enz...

 

dikke knuffel xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal

 

Vandaag voor de eerste keer een zachte douche over mijn  Boobies gehad.  Gewoon zachte straal en alleen water.  

Zaaaaalllliggggg en verfrissend was dit even.  

 

Het zag er allemaal mooi uit.  ?

 

ik ben zo blij.  Zo blij zo blij ?

Elke dag iets beter met me. 

Juist de pijnmedicatie blijf ik nu braafjes 3 Keer per dag innemen.  Om de 6 uur 1gr dafalgan forte.  Hij doet zijn werk echt.  

 

Dus nu 10 dagen post op.  Ik ben trots op mezelf ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag bijna 2 weken post op. 

Ik voel me elke dag een beetje beter.  Pijn is er nog maar dragelijk door de dafalgan 2 x 1gr. 

Ook met de wonde gaat alles perfect.  

Ik doe nu een fijne compres 5/5 helemaal in zijn lengte open onder mijn borst.  Ik doe wel nog een zachte absorberend verband op de tepel.  Anders is het zo gevoelig als ik stap of zit.  

Mijn bh is niet te hard aangespannen.  De PC zei liefst op de lossere stand.  Teveel spanning of druk zetten is niet goed.  Dus doen we ?

Ik heb nog thuisverpleging die me helpen met te wassen en aan te kleden alsook spuitjes zetten.  Nu ga ik elke dag douche   Daar kijk ik ene uit.  Ik doe alleen een

zachte straal water over mijn borsten.  Wassen doe ik niet.

 Mag ook niet van de PC.  Dan nadien zachtjes deppen tot ze goed droog zijn. 

Zalig genoten en nu ga ik genieten van een fijne wandeling buiten want het zonnetje schijnt ☀️

tot binnenkort ladies 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag op controle geweest bij de huisarts 

Hij was enorm verbaasd. Vooral in de positieve zin.  Het hersteld zo mooi en tot hiertoe alles in orde.  

Joepieeeeeee:33:

de volgend consultatie bij mjjne PC zal 1 maart zijn.  

 

I’m So happyyyyyyyyy :tatice_04:

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Pixie1 zei:

Vandaag op controle geweest bij de huisarts 

Hij was enorm verbaasd. Vooral in de positieve zin.  Het hersteld zo mooi en tot hiertoe alles in orde.  

Joepieeeeeee:33:

de volgend consultatie bij mjjne PC zal 1 maart zijn.  

 

I’m So happyyyyyyyyy :tatice_04:

 

Wat fijn dat je er zo blij mee bent!!? en van de huisarts natuurlijk ook een groot compliment, neem aan dat hij wel vaker borsten ziet na een bv?

Hopelijk gaat de rest van je herstel net zo voorspoedig?

 

xx

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.