Ga naar inhoud

Pixie1 : 21 januari 2019 : Dr. Colpaert : AZ Monica


Aanbevolen berichten

Hallo meiden

 

Hier ben ik terug maar nu als betalend lid.  Daarvoor was ik Pixie 10.  

Ik word op maandag 21/01 geopeerd door dokter Colpaert.  

Begint spannend te worden. 

Ik was alleen nu aan het denken wat ik het beste nog doe voor mijn operatie. Extra vitaminen of nog andere zakens.  Laat maar horen?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Pixie1 zei:

Hallo meiden

 

Hier ben ik terug maar nu als betalend lid.  Daarvoor was ik Pixie 10.  

Ik word op maandag 21/01 geopeerd door dokter Colpaert.  

Begint spannend te worden. 

Ik was alleen nu aan het denken wat ik het beste nog doe voor mijn operatie. Extra vitaminen of nog andere zakens.  Laat maar horen?

Hoi hoi

 

Welkom terug!!

Had je je oude account verwijderd? Of anders kan ik kijken of ik je huidige account kan koppelen aan je oude, als je wilt?

 

Ik zal je topictitel aanpassen en je verhuizen naar de operatieverslagen.

in welke kliniek word je geopereerd?

 

Spannend!!

 

Iets extra’s hoef je in principe niet te doen. In de winter wat extra vitamine is echter nooit verkeerd natuurlijk. ;)

 

Veel plezier met aftellen!

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Pixie1 zei:

Leuk bedankt

Ik denk van wel.  Het was Pixie10. 

 

Ik word in het AZ Monica geopereerd.  

Dus al echt aftellen 

 

ik las zo van Vit c en ook van die pilletjes in minder bloedingen te hebben daarmee die vraag.?  

Oh je bedoelt de Arnica! Nou, het is niet bewezen dat ze helpen (officieel onderzoek) maar er zijn mensen die erbij zweren. Áls je ze wilt nemen, moet je er wel minimaal 2 weken van te voren mee beginnen, aangezien het anders averechts kan werken :)
Vitamine C 1000 (ik heb zelf die van Rotor genomen destijds) is misschien wel oke idd.. zou dat 1 week ervoor en 1 week erna doen.. .Heb dit toen zelf als advies gekregen zo. En op zich natuurlijk handig om even wat vitamine C te nemen.. Zeker omdat je in de winter geopereerd wordt. 
Het is echter niet noodzakelijk! Het ligt ook aan je voedingspatroon, je leefwijze enz enz :P 

 

xxx

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Pixie1 zei:

Hey

 

Inderdaad dat was de naam.  

 

Die vit C zal ik morgen gaan halen.  

Het is als ik soms de verhalen lees dat ik een beetje bang ben voor de wondheling.  

En alles wat kan helpen is dan ook meegenomen hé. ?

xxx

Bij een bvk is de wondgenezing altijd afwachten, maar idd, als je dan wat extra vitamientjes binnen krijgt, is dat al goed.
Je zou ook kunnen kijken naar je eiwitinname.. Ik weet niet of je iets afweet van macronutriënten?
Anders iets meer witte vis, zalm, kwark/yoghurt, ei(wit) eten, evt aangevuld met een sportshake.. Dan kun je daar weer kiezen uit de 'normale' whey proteïne of de isolaat.. Maar daar kunnen ze je in een sportvoedingszaak weer beter in adviseren.. 
Echter.. Het is niet nodig dat je je hier in verdiept, alleen als het je interesseert ;) 

xxx

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Pixie1 zei:

Hey

 

Oké. Dankjewel voor de tip. 

Ga ik wel meenemen.  Wel nog niet van gehoord.  

 

Ik heb altijd wat bang als je die shakes neemt dat dit slecht voor je nieren is. 

Maar ik zoek het eens wat op?

Oh ja, te veel eiwit is niet goed voor je nieren, maar daarom vroeg ik of je iets wist van macronutriënten. Daar kun je namelijk uitrekenen hoeveel gram eiwit per kg lichaamsgewicht je kunt nemen om het gezond te houden. Daarbij is het ook belangrijk om te bekijken hoe je spierinspanning is, om het zo maar te noemen.
Ik was de kipfilet trouwens vergeten oa :P

En nogmaals, het móet niet he :45: 
Maarja, jij was diegene die om tips vroeg ;):P 

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad.  Ik heb al een beetje zitten opzoeken maar eerlijk.  Ik begrijp het niet zo.  Ik zal me morgen nog eens is verdiepen.    Ik ga zeker wel bepaalde zakens wat je me reeds hebt uitgelegd wel op mijn lijstje zetten.  Mss wat granola maken ?

 

je uitleg is zeker welkom.  Alle kleine Beetjes zullen wel helpen zeker 

 

xxx

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat er ook nog wat tips hier op het forum te vinden zijn.. Er is een categorie over sporten/krachttraining.. Daar hebben meiden het ook wel eens over voeding. Daar zou evt wel iets tussen kunnen staan voor je.. Maar weet je, als je gewoon elke dag wat eet als kipfilet, kwark, vis of een handje noten, dan kom je al een heel eind.. en genoeg groenten en fruit. Je hoeft geen hele studie te gaan doen naar voeding voor je operatie haha ;) 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Pixie1

Welkom terug.

 

Ik heb de Arnica-druppels genomen voor mijn operatie en ik had weinig blauwe plekken.

Maar Dr. C. zei daar ook over dat dat niet wetenschappelijk bewezen is.

 

En wat je BHmaat betreft. Werd jij ook naar die winkel in Merksem verwezen?

Ik ben de mijne gaan passen voor de OP. De cups pasten natuurlijk niet maar voor de omtrek heeft de mevrouw van die winkel waar ze medische BH's verkochten me geadviseerd. Ik had voor de OP een 85F.

Mijn post-OP sportBH was een 5 B/C. Met sluiting vooraan (dat zou ik echt wel aanraden).

Welke cupmaat ga jij krijgen?

 

Nou, meid; geniet nog van de voorpret en hopelijk ben je niet te zenuwachtig.

Ik denk met plezier terug aan die tijd van goed voor jezelf te zorgen en ik zou het zo weer doen.

Maar da's niet meer nodig gelukkig. :45:

Ik duim voor je.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

 

Leuk je berichtje te mogen lezen. 

Ik ga dus morgen die druppels halen.  

 

Ik ben inderdaad ook naar Merksem geweeSt.  En Ik heb nu ook een 85F/g. Nu ook een sportbh 5 B/C

C.  Ging me een volle C geven.  Dus afwachten zeker.

 

Nu ben ik gerust dat dit Oke is.  

Ik geloof dat je ook thuisverpleging had.  Moet je dit ook op voorhand reserveren? Tegen mij heeft hij daar niets van gezegd.   ? misschien zal hij meer vertellen in het ziekhuis op 21/1.  

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Pixie1 zei:

Hey

 

Leuk je berichtje te mogen lezen. 

Ik ga dus morgen die druppels halen.  

 

Ik ben inderdaad ook naar Merksem geweeSt.  En Ik heb nu ook een 85F/g. Nu ook een sportbh 5 B/C

C.  Ging me een volle C geven.  Dus afwachten zeker.

 

Nu ben ik gerust dat dit Oke is.  

Ik geloof dat je ook thuisverpleging had.  Moet je dit ook op voorhand reserveren? Tegen mij heeft hij daar niets van gezegd.   ? misschien zal hij meer vertellen in het ziekhuis op 21/1.  

Ik heb de thuisverpleging aangevraagd omdat ik alleen woon. Via het ziekenfonds heb ik een nummer gekregen voor de thuisverpleging. Dr. C. had er een voorschrift voor gegeven. Ik heb er in ieder geval niets voor moeten betalen. En ik had voor de OP contact genomen - maar ik geloof dat je gewoon een dag op voorhand of zo moest bellen om af te spreken.

Een tip: als je de thuisverpleging laat komen moet je wel zelf voor verzorgingsmateriaal zorgen. Dus vraag dan in het ziekenhuis even na wat je in huis moet hebben. Tegen mij hadden ze daar niets over gezegd en ik ging er van uit dat die dat zouden meebrengen. Not. ?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke.  

 

Ik woon ook alleen wel met Mijn oudste dochter maar kan er niet veel op rekenen. 

Maar ik heb nog geen verwijsbriefje gekregen. Misschien kan dit nog wel in het ziekenhuis.    Ik weet wel dat ik inspuitingen voor 2 weken moet doen. 

Dus als ik die mensen vraag welke zorgen moeten ze dan doen? Wondzorg 1 keer per dag? En inspuiting en nog iets? 

 

Super leuk dat je dit nog weet?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen niet echt ondersteunend.  

Er komt wel eens iemand langs   De eerste 5 nachten blijf die hier slapen.  Maar overdag werken wel.  

Diepvries wat aanvullen en nu een kuisvrouw genomen  voor een 3 tal uurtjes/2 weken.  Is al iets hé

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het briefje ook pas in het ziekenhuis gevraagd en gekregen. Maar noteer het misschien even voor jezelf want het zou wel eens kunnen dat je wat onder de indruk gaat zijn van de hele gebeurtenis. :kez_11:

 

Dat wordt wel bikkelen als je er grotendeels alleen voor staat. Wat jammer.

Maak op voorhand al wat eten als het kan en vries het in, zet in je keuken de belangrijkste dingen op een lage hoogte zodat je niet met je armen in de hoogte moet reiken. Doe instappers aan je voeten, draag topjes met spaghettibandjes (daar kan je instappen) en truitjes of vesten met een sluiting vooraan. Ook een nachthemdje met knopen vooraan vond ik bijzonder handig.

 

Bij mij hielp de thuisverpleging met wassen, steunkousen aantrekken, bloedverdunner inspuiten en aan- kleden. Ik heb ze wel elke dag de wonden laten nakijken; maar daar hebben ze niet veel aan gedaan. (Ik wou ook vooral mijn eigen nieuwe boobies zien, denk ik. ?). In de eerste week moet je er sowieso niets aan doen.

 

En als je nog vragen hebt (ook tijdens je herstel) ... shoot!

:48:

 

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.