Ga naar inhoud

Natasbrabant : 28 februari 2019: Dr. Schots : Velthuiskliniek


Aanbevolen berichten

Op 21-12-2018 om 15:56, NatasBrabant zei:

Ja precies, de tijd vlieg voorbij! Heb jij lang pijn of er last van gehad na de operatie? En heb je eventueel nog handige tips voor of na de operatie :1:

Nee ik heb eigenlijk geen pijn gehad. Ik nam m'n medicatie trouw( Zo'n verpleegster daar zei voordat ik werd geopereerd..we leven niet in de middeleeuwen hè). Ik heb echt gewoon rustig aan gedaan. Dus niks poetsen, tillen etc. Maar ik ben best actief geweest met wandelen etc. Kinderen hadden een paar dagen later herfstvakantie en we zijn gewoon lekker weggeweest. En op tijd iets gedronken of gezeten om te rusten natuurlijk. 

Ik heb ook wel een mindere dag gehad hoor. Dat ik idee had dan m'n borsten kapot gingen klappen of dat m'n tepels echt mega gevoelig waren dat ik dacht dat ze er afvielen, maar na 5 weken had ik nergens geen last meer van. 

Zorg dat je veel kussens heb zodat je gemakkelijk rechtop kan slapen (of je moet zo'n bed hebben die je kan verstellen)want dat is gewoon het fijnste slapen.

Je kan iets van arnica nemen tegen de blauwe plekken, heb ik niet gedaan en ik zag inderdaad bont en blauw. Misschien toch het proberen waard ( moet je een paar weken voordat je wordt geopereerd mee beginnen). 

En verder...als het lukt..gewoon bewegen. En geloof me, soms lukt dat niet eens Hahaha.. dan moet je echt een knop in je hoofd omzetten van....ok, nu ga ik m'n arm omhoog doen om dat te pakken.... hahaha. 

En het belangrijkste .... Je laten verwennen als dat mogelijk is.... Gewoon van profiteren. En dingen van je afzetten. 

Mijn huis was anders schoon als anders....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-12-2018 om 19:53, An1977 zei:

Nee ik heb eigenlijk geen pijn gehad. Ik nam m'n medicatie trouw( Zo'n verpleegster daar zei voordat ik werd geopereerd..we leven niet in de middeleeuwen hè). Ik heb echt gewoon rustig aan gedaan. Dus niks poetsen, tillen etc. Maar ik ben best actief geweest met wandelen etc. Kinderen hadden een paar dagen later herfstvakantie en we zijn gewoon lekker weggeweest. En op tijd iets gedronken of gezeten om te rusten natuurlijk. 

Ik heb ook wel een mindere dag gehad hoor. Dat ik idee had dan m'n borsten kapot gingen klappen of dat m'n tepels echt mega gevoelig waren dat ik dacht dat ze er afvielen, maar na 5 weken had ik nergens geen last meer van. 

Zorg dat je veel kussens heb zodat je gemakkelijk rechtop kan slapen (of je moet zo'n bed hebben die je kan verstellen)want dat is gewoon het fijnste slapen.

Je kan iets van arnica nemen tegen de blauwe plekken, heb ik niet gedaan en ik zag inderdaad bont en blauw. Misschien toch het proberen waard ( moet je een paar weken voordat je wordt geopereerd mee beginnen). 

En verder...als het lukt..gewoon bewegen. En geloof me, soms lukt dat niet eens Hahaha.. dan moet je echt een knop in je hoofd omzetten van....ok, nu ga ik m'n arm omhoog doen om dat te pakken.... hahaha. 

En het belangrijkste .... Je laten verwennen als dat mogelijk is.... Gewoon van profiteren. En dingen van je afzetten. 

Mijn huis was anders schoon als anders....

 

Sorry late reactie... ? 

 

Bedankt voor de tips! Gelukkig heb ik een bed die je volledig kunt verstellen, dat is na de operatie echt een luxe volgens mij! 

 

Iehh! Daar ben ik dus wel een beetje bang voor, dat je het gevoel hebt dat je huid scheurt omdat het zo strak staat en een een akelig gevoel aan je tepels. Heb nu al hele gevoelige tepels, dus dat word nog wat dan :blink: Ik ga gewoon van het ergste uit, kan het altijd meevallen haha.

 

Bewegen ga ik ook zeker veel proberen te doen. Gelukkig heb ik nog geen kids, maar wel een hond dus kan in het begin samen met mijn vriend een klein rondje buiten lopen. Van dagen beginnen zitten word ik gek denk ik, dus dat is een hond ideaal, ff een frisse neus halen.

 

Nou ik ga aftellen, nog 2 maandjes!! :43:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Whoohoo!! :43: Eindelijk is de dag aangebroken en krijg ik boobies :5:

 

Om 11:15 uur mag ik me melden bij de kliniek, ik heb er zo ontzettend veel zin in! Gelukkig tot nu toe nog geen zenuwen. Ik heb me denk ik zo goed ingelezen hier op het forum dat ik wel goed weet wat me te wachten staat, maar ook wat er mis kan gaan. Sommige verklaarde me voor gek dat ik dit allemaal zat te lezen, maar zelf vind ik het gewoon fijn om jullie eerlijke ervaringen te lezen, dus bedankt daar voor haha. 

 

Ik hoop dat ik vanmiddag of vanavond de puf heb om een operatieverslag te schrijven en anders word het morgen. Zo nog even wat foto’s maken van mijn voorsituatie en probeer ook veel foto’s te maken na de operatie. Vind het mooi om terug te zien hoe snel je borsten veranderen. Dus laat gerust weten als je mee wil spieken straks in mijn album! 

 

Liefs, Xx 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Flor zei:

Spannend!! Eindelijk is het zover, heel veel succes, benieuwd naar je verslag en mag ik meekijken in je album? Ik heb er ook 1 aangemaakt, als je wilt meekijken hoor ik het wel, nu op dag 2 po dus nog heel ‘vers’. Succes nogmaals!!

Lief, dank je wel! 

 

2 dagen po is zeker nog vers haha. Is het jou allemaal meegevallen? Volgens mij heb ik je verslag wel gelezen, maar het zijn zo veel verhalen hier op het forum ?   Ik zal jou toevoegen zodra ik een album aan heb gemaakt! Mag ik dan ook bij jou kijken? ? 

 

succes met je herstel ? Xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voeg ik jou ook toe hihi! Ja het is me echt zo meegevallen, kan nog steeds niet geloven hoe goed ik erbij zit, dacht echt dat ik alleen maar pijn zou hebben en veel slapen maar ik slaap net zo ‘weinig’ als voor de operatie en de pijn valt ook zo mee! Super! Hoop ook voor jou dat het meevalt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Flor zei:

Voeg ik jou ook toe hihi! Ja het is me echt zo meegevallen, kan nog steeds niet geloven hoe goed ik erbij zit, dacht echt dat ik alleen maar pijn zou hebben en veel slapen maar ik slaap net zo ‘weinig’ als voor de operatie en de pijn valt ook zo mee! Super! Hoop ook voor jou dat het meevalt! 

Dat klinkt goed! Hoop dat ik het ook zo mag ervaren haha. 

 

Ik houd je op de hoogte! ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel succes vandaag! Gelukkig vallen je zenuwen mee. Houden zo, hihi.

Ik zou ook graag mee willen kijken in je album als je dat goed vind. Ik heb er ook een, alleen geen bloot foto’s? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik heb al gespiekt! Ziet er goed uit Meis. En zo glad en strak... had ik ook zo erg. ? Dat verdwijnt best snel vond ik.  Gaat alles goed verder? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

Hierbij mijn operatieverslag. 

Ik mocht me gisterochtend om 11:15 melden in de kliniek. Ik had de dagen ervoor en de dag zelf absoluut geen zenuwen, alleen maar zin in dat het eindelijk mijn dag was! Uiteindelijk werd ik pas tegen 12 uur binnen geroepen (ik haat wachten... haha), afscheid van mijn vriend genomen en met een verpleegkundige de administratie doorgenomen. Vervolgens mocht ik me uitkleden, kreeg ik een charmant OK schort aan en als kers op de taart een mooi mutsje om mijn haar onder te stoppen. Voelde me enorm aantrekkelijk in zo'n outfit en make up loos, NOT! haha 

Vervolgens kwam Jeroen Schots langs mijn maten nog op te meten en om alles af te tekenen. Hij had 4 Mentor prothese voor mij besteld en ging ter plekke kijken wat het mooiste staat, rekening houdend dat ik graag de grootste maat wilde. Hij had 370, 405, 440 moderate profile en 455 high profile klaarliggen in zijn karretje. Ik vertrouwde hem daar volledig in, dat hij de juiste keus zou maken, al ging mijn voorkeer uit naar 440 moderate plus.

 

Vervolgens het infuus prikken, daar keek ik zo tegenop! En dan zul je zien dat het niet lukte. Het infuus was dus het ergste en het pijnlijkste van de hele operatie tot nu haha. Uiteindelijk hebben ze het infuus in mijn hand geprikt wat ik veel minder pijnlijk vind. Kreeg iets van een zoutoplossing en antibiotica uit voorzorg toegediend. Toen nog even liggen wachten en om 12.50 uur reden ze me naar de ok. Super aardige en vrolijke medewerkers dus ik viel met een gerust hart in slaap. Om 14.15 uur werd ik al weer wakker! Zo snel, Jeroen Schots stond aan mijn bed en vertelde het goede nieuws dat de operatie goed is verlopen en ik 455cc HP heb gekregen, whoehoe!!! Goed bezig!!! :43::1big_boobs:

 

Ik kreeg meteen een sportbeha aan in de maat 75D en kreeg een glas water, thee, sultana en liga. Oh man ik had zo'n dorst dus nog om een kopje thee gevraagd. Helemaal niet misselijk en moest ook als snel plaatsen. Omdat ik me zo goed voelde mocht ik ook meteen mijn vriend bellen en vragen of hij me weer op kwam halen. Rond half 4 zaten we alweer in de auto naar huis! Ik kreeg nog recept mee voor morfine pillen en zakjes om je ontlasting op gang te helpen aangezien dat een van de bijwerking is van de morfine pillen. De verpleegster zei deze morfine pillen ga je zeker nodig hebben omdat je met zo'n grote prothese zeker pijn gaat krijgen.

 

Gister thuis het ging fantastisch, absoluut geen pijn. Morfine pil gepakt voor de nacht, maar helaas slechts een uurtje of 4 geslapen. Om 2:00 uur was ik klaar wakker en heb de hele nacht liggen netflixen.

 

Sinds vandaag is de extra verdoving die je bij Velthuis krijgt ingespoten wel uitgewerkt. Ik heb nu meer last, maar kan het ook niet als echt pijnlijk  omschrijven. Tussen de middag werd ik door de kliniek gebeld of alles goed gaat. Ze vroegen ook heel goed door aangezien ik aangaf dat 1 borst echt wel groter is dan de ander. Als ik me druk maakte kan ik een foto door sturen, maar denk dat er niets aan de hand is. 

Vanmiddag nog even 1,5 uur in slaap gesukkeld, maar toen ik overeind wilde komen... auw! Dat ging niet best haha. En ik was zo optimistisch, toch te vroeg gejuicht blijkbaar. Maar toch als je lekker rustig in bed ligt niks te klagen hoor. 

Ik heb de eerste foto's in mijn album gezet. Mocht je mee willen kijken, let me know! Ze zijn overigens nog echt mega lelijk! :4: En mijn tepels zijn huge en erg gevoelig, maar ja wie mooi wil zijn moet pijn lijden toch haha.  

 

Fijne avond! Liefs, XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, MenM zei:

En ik heb al gespiekt! Ziet er goed uit Meis. En zo glad en strak... had ik ook zo erg. ? Dat verdwijnt best snel vond ik.  Gaat alles goed verder? 

haha ja ze staan behoorlijk strak, ook van de zwelling. Hoop ook dat dat snel weer wegtrekt. 

 

Verder gaat het prima, goed te doen zo qua pijn. Ben benieuwd hoe snel ze de komen dagen/weken gaan veranderen en uiteindelijk een mooie vorm gaan krijgen. Had mijn vriend al gewaarschuwd vanmiddag toen we even gingen spieken. Hij lag helemaal dubbel van het lachen om mijn tepels :4:  en bedankt he, want hard mee lachen lukt mij dus niet echt haha. In de auto had hij nog commentaar dat ik de grootste maat had gekozen, maar bij het zien is meneer wel weer bijgedraaid. Qua volume zijn we er nu al blij mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@NatasBrabant,

 

Heb je verslag gelezen, fijn dat alles goed is gegaan! Ook fijn dat de pijn mee valt! Maar idd overeind komen of lachen voelt niet fijn! Hetzelfde geldt voor niezen/hoesten, ook zwaar *** als dat gebeurt. :P 

Voor nu een fijne rustige avond gewenst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Zo even weer een update!

 

Inmiddels ben ik vandaag 2 weken verder. Zo positief ik was de 2 dagen, zo'n ontzettende tegenvaller had ik de 3e dag. Ik kreeg morfine pillen voorgeschreven en ik dacht dat ik deze alleen voor het slapen mocht pakken en niet overdag. Nou dat had ik geweten die zaterdag. Ik werd aan het eind van de dag helemaal naar van de pijn, koud, rillerig, wist me geen houding te geven. Was ook bang dat ik koorts kreeg en een ontsteking of iets dergelijks. Uiteindelijk morfine gepakt en vroeg in de avond naar bed gegaan. Gelukkig werd het na een uurtje al beter. De volgende ochtend gekeken op het papiertje van de kliniek, mocht ik in de ochtend en in de avond de morfine pakken. :21: Wat een stomme muts ben ik ook :93:

Moet wel zeggen dat je door die morfine pillen snel te veel wil doen. Uiteindelijk ben ik het al snel gaan afbouwen en na 6 dagen helemaal mee gestopt. Al met al heb ik de dagen thuis prima overleefd. Mijn vriend heeft gepoetst, gekookt, hond uitgelaten, gewassen etc. :drag_08:Dus alles ging lekker door. (ook fijn om te weten dat hij deze huishoudelijke taken prima beheert, normaal liggen deze taken altijd bij mij haha) Paar keer samen wat boodschapjes gehaald en als je dan thuis bent ben ik wel echt kapot moe. Ook even kort een wandelingetje maken met de hond viel de eerste week echt wel tegen.

 

Afgelopen maandag ben ik weer begonnen met werken. Ik zit de hele dag op kantoor dus dacht dat doe ik wel even. Had er ook gewoon weer zin in, want 1,5 week thuis op de bank zitten netflixen en videoland is echt niks voor mij. Zag alleen tegen het  autorijden op, vooral het schakelen is niet fijn om te doen. Op het werk iedereen natuurlijk razend enthousiast en nieuwsgierig hoe het is geworden. Na de middag begon ik toch echt wel in te kakken, paracetamol gepakt en was blij toen ik om 18:00 uur naar huis mocht. Maar ja weer in de auto, ellende, maar het is te doen. De 2e werkdag viel wel echt tegen. Ik had meerdere afspraken gepland staan, dat was achteraf toch echt te veel. Elke avond duik ik om half 8 al mijn bed in, ben gewoon gesloopt na een werkdag en houd me ogen niet meer open 's avonds. Erg gezellig ook voor mijn vriend ?

 

Achteraf gezien had ik misschien toch beter 2 weken vrij kunnen pakken en nog even moeten wachten met autorijden.

Verder heb ik alleen nog last van de bekende kwaaltjes. Last van mijn rug met slapen en ik heb ontzettende gevoelige tepels. Maar ik moet natuurlijk blij zijn dat ik overal nog gevoel heb in mijn borsten.

 

Van de voorkant vind ik mijn borsten nu al mooi worden. En van opzij, tja wat moet ik er van zeggen. Het zijn nog 2 dikke ballen haha. :1big_boobs:Qua grootte is het perfect. Past mooi bij mijn lichaam, maar in kleding had ik het niet erg gevonden als ze nog wat groter waren geweest... Scheelt het erg als je een normaal voorgevormde beugelbeha draagt straks? Nu worden ze natuurlijk nog plat gedrukt door een sportbeha... :17:

 

Nou ik ga maar eens verder werken! Ik heb nieuwe foto's in mijn album geplaatst.


Fijne dag iedereen Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.