Ga naar inhoud

Flor : 26 februari 2019 : Dr. Fresow : Bauland Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, in 2002 en 2003 actief geweest hier op het forum, weet mn inlog en of gegevens hier van toen niet meer helaas. Wat leuk dat het forum nog steeds bestaat! Dus hier ben ik weer. 

In 2003 bij dr. Timmenga in het Reinier de Graaf zkh borstvergroting laten doen, 280 cc (als het goed is, its been a while) obder de borstspier. 

 toen bleek dat linkerborst te hoog zat heeft dr. Timmenga dat hersteld in September hetzelfde jaar. Altijd eigenlijk minder gevoel én minder ‘beweging’ in die borst gehouden, wel een mooi resultaat maar voor mijn gevoel teveel ruimte ertussen. Inmiddels 15jr later vind ik het tijd voor een wissel, ze lijken nu ook kleiner en rechts is (denk dat ik dat zelf alleen zie) aan bovenkant wat minder gevuld. Verder vind ik het niet mooi dat bij aanspannen de borsten vreemd eruit zien door die borstspier. Ik heb dus nu de wens of ‘ze’ dichter bij elkaar kunnen (ik zie wel ruimte als ik ze beetpak en een decollete ‘maak’, wil graag zo’n mooie spleet . Verder benieuwd wat het voordeel van achter de borspier nu na 15jr nog is en dus of op de borstspier nu wel kan (had toen weinig ruimte) en vooral of de borsten bij op de borstspier dan niet zo lelijk vervormen bij bijv trainen. Ik ga een afspraak maken bij Faceland, heb kennissen die een prachtig resultaat hebben gekregen aldaar, ook van een wissel! Hoop dat dit zo voldoende info is, zodra ik een datum heb enz dan laat ik het weten, groetjes allemaal 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Flor

welkom op borstenforum.com. Wij bestaan pas sinds 2009, waarschijnlijk heb jij destijds op borstenforum.nl gezeten. 

Wij hebben geen connectie met dat forum (ook niet gehad) en .nl bestaat niet meer. 

 

Goed dat je voor een wissel gaat. Heb je ook een specifieke arts bij wie je je afspraak wilt maken?

 

Rechtsboven zit een zoekbalk. Daar kun je ervaringen van anderen vinden met faceland. Je kunt ook zoeken op Bauland, aangezien de operaties daar plaatsvinden, en dat dus in de topictitels vermeld wordt :)

 

Veel leesplezier hier! En leuk als je wilt updaten!

Kan allemaal in dit topic, dan heb je alles makkelijk bij elkaar staan en blijft het overzichtelijk :35:

 

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @best_boobie dank je wel voor je reactie! Ohh ik dacht echt dat ik destijds ook op een forum met dezelfde naam zat, zodoende kwam ik er nu weer op haha. Was dan vast iets wat er op leek qua naam. Maakt ook niet uit, fijn om hier dan veel info te kunnen vinden van en door ‘metgezellen’! Ben al flink aan het rondneuzen via de zoekbalk inderdaad, handig. Ik wil graag door dr. Fresco geholpen worden, vriendinnen hebben ook prachtige, al dan niet wissel, resultaten door hem! Moet nog een afspraak maken. Eerste bv was bij dr. Timmenga in het ziekenhuis, vorig jr nog op controle geweest, altijd een hele aardige rustige man, maar ik vond €4000+ teveel momenteel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Flor zei:

Hi @best_boobie dank je wel voor je reactie! Ohh ik dacht echt dat ik destijds ook op een forum met dezelfde naam zat, zodoende kwam ik er nu weer op haha. Was dan vast iets wat er op leek qua naam. Maakt ook niet uit, fijn om hier dan veel info te kunnen vinden van en door ‘metgezellen’! Ben al flink aan het rondneuzen via de zoekbalk inderdaad, handig. Ik wil graag door dr. Fresco geholpen worden, vriendinnen hebben ook prachtige, al dan niet wissel, resultaten door hem! Moet nog een afspraak maken. Eerste bv was bij dr. Timmenga in het ziekenhuis, vorig jr nog op controle geweest, altijd een hele aardige rustige man, maar ik vond €4000+ teveel momenteel. 

Ja je hebt wel gelijk hoor. Dat andere forum was ook 'borstenforum' alleen eindigt het onze op  'punt com' en dat andere eindigde op 'punt nl'.
Verder leken we trouwens niet op elkaar maar dat kwam meer doordat daar continu artsen aanwezig waren en waar je ook vragen aan kon stellen, en hier is dat niet zo.
Er is wel eens een arts geweest, dr. Bruekers, die vroeg of hij vragen kon beantwoorden bij ons, en dat heeft hij idd een korte periode gedaan. Maar wij zijn dus niet afhankelijk van pc's of klinieken, zoals dat andere forum was. 

Begrijpelijk dat je verder kijkt, en dr. Fresow (haha je autocorrect maakte er een Fresco van idd) staat goed bekend zover ik weet :35: 

Succes met je consult!

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

@best_boobie daar ben ik weer! Vandaag ben ik op consult geweest bij Faceland en ook gesprek gehad met dr. Fresow. Was een heel duidelijk en fijn gesprek! Ik heb dus gelijk ook een operatiedatum.. spannend! 

Op 26 februari krijg ik dus een prothesewissel. Van onder de borstspier met eurosillicone 300cc naar Motiva progressive Plus Full 425cc dual plane. Ik ben blij! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Flor zei:

@best_boobie daar ben ik weer! Vandaag ben ik op consult geweest bij Faceland en ook gesprek gehad met dr. Fresow. Was een heel duidelijk en fijn gesprek! Ik heb dus gelijk ook een operatiedatum.. spannend! 

Op 26 februari krijg ik dus een prothesewissel. Van onder de borstspier met eurosillicone 300cc naar Motiva progressive Plus Full 425cc dual plane. Ik ben blij! 

Super!! :43:
Nu lekker aftellen!
Ik zal je topictitel even aanpassen en je verhuizen naar de operatieverslagen :35: 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Flor,

 

Ik ga 24 januari onder het mes voor een prothesewissel bij Olivier Kloeters van Faceland. Ik heb in 2010 een borstvergroting ondergaan en heb nu allergan 320cc anatomische (cupmaat 75D) en krijg de motiva ergonomix 450cc Full (hopelijk een grote cupmaat 75E). Ik heb in mijn linkerborst kapselvorming gekregen door een borstontsteking na mijn bevalling. Loop nu 4 jaar met een harde borst en wil er nu wel vanaf en als ze dan toch bezig zijn dan ook maar een cupje erbij ?

Welke cupmaat heb jij nu en welke maat hoop jij te krijgen met de 425cc?

 

Groetjes

Din

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Din8 dank je voor je reactie! Wat spannend dat je al lekker snel aan de beurt bent! Ben benieuwd!

Ik heb links ook een beetje last van kapselvorming en vooral daardoor (denk ik) in de nacht dat ik vaak wakker wordt met pijnlijke linkerborst, lig vaak op die zij. Verder had ik na de borstvergroting ook 75d! Maar de laatste jaren is het meer een c geworden en vind dat mn borsten niet meer zo vol zijn, voel veel rimpeling en vooral dat ook links dus. Vind t niet meer mooi en dat is grote reden voor de wissel. Best erg spannend want ben niet zo dol op de narcose en t hoe ik daarna wakker word brrrr. Maar het gesprek met fresow was heel goed en geruststellend, heb er erg veel zin in. Hij zei dat ie de ruimte die ik nu heb mooi gaat opvullen en dat hij met de linkerborst nog wat langer bezig zal zijn zodat het een mooi geheel wordt, erg blij mee. En dat ik met de 425cc dus waarschijnlijk een cupmaat erbij krijg, wat ik best kan hebben denk ik. Meer of groter wil ik ook niet want ben best slank verder met mn 1.65m en 54 kilo. Mn littekens zitten overigens ook veel te laag nu en daar baal ik ook al jaren van, ook dat gaat hij zoveel mogelijk proberen te verfraaien dmv dual plane en de cc’s en plaatsing (nu achter de spier maar hij zag dat vorige pc iets niet goed genoeg heeft gedaan met de borstspier, weet even niet meer precies wat ie zei daarover hihi) 

Kijk jij er ook zo naar uit? Ik ga je even volgen om te zien en of lezen hoe t verder met je gaat, goed? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Flor,

 

is jouw linker borst ook harder geworden door de kapselvorming en wat verandert qua vorm? Ik heb een ontsteking gehad in de onderkant van mijn borst en een aantal maanden later voelde ik dat mijn borst onderin harder werd en uiteindelijk ook wat meer samentrok. Mijn linkerborst heeft nu meer volume aan de bovenkant wat mooi is maar vooraanzicht lijkt hij kleiner en hij zit wat hoger. Het kapsel trek dus zo om de implantaat dat mijn borst verandert. Ik heb er voornamelijk last van als ik lig want dan voelt hij echt hard aan en op mijn zij liggen is ook helemaal niet lekker.

Ik ben wel erg zenuwachtig en het voelt toch echt anders dan de eerste borstvergroting. Toen keek ik er zo naar uit om eindelijk borsten te krijgen, dolgelukkig was ik. Nu vind ik het toch allemaal beetje eng. Geen idee hoe ze nu gaan worden met de motiva ergonomix 450cc implantaten. Dit zijn ronde en ik had anatomische. Hoop dat het niet de ballerig wordt.

 

gaat dr. Fresow wat aan de kapselvorming doen? En gaat hij het dan helemaal verwijderen of op verschillende plekken insnijden? Mijn arts gaat niet het hele kapsel verwijderen omdat er volgens hem dan te veel stuk gemaakt wordt in de borst waardoor het veel gaat bloeden en daardoor ergere kapselvorming kan ontstaan en het is haast niet te doen om het hele kapsel te verwijderen met een sneetje onder de borst van 5 cm. Nu gaat hij dus op verschillende plekken het kapsel insnijden zodat de nieuwe prothese er weer in geschoven kan worden en voldoende ruimte heeft. Het kapsel groeit dan weer dicht, het is alleen afwachten hoe sterk en dik het kapsel teruggroeit. Ik vind dit toch wel heel spannend. De reden van de wissel is echt vanwege de kapselvorming. Hoop zo dat het kapsel straks in normale vorm terug groeit. Ben daar best een beetje onrustig over.

 

Ik ben trouwens 1,75 en weeg 61 kilo. Van bh’s draag ik maat 75D maar heb het gevoel dat ze eruit zien op mijn lichaam als een kleine c cup. Ik hou zelf wel echt van borsten en ik zou misschien het liefst 500cc willen maar ik durf niet. Ben toch te bang dat het te groot wordt en wil ook niet dat het te veel opvalt en iedereen kan zien dat ik mijn borsten heb laten doen. Ik draag nu ook al een paar weken een push up bh zodat het straks niet zo opvalt als ik weer terug komt op werk en 1 cupje meer heb ? 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed idee idd om nu alvast meer push up te dragen hihi, die onthoud ik! 

 

Ik had net op jouw pb gereageerd ook over de kapselvorming, Fresow had het volgens mij over insnijden idd, maar vooral over dat hij wat meer ‘werk’ aan die linkerborst zou gaan hebben, zodat het 2 mooie borsten gaan worden! 

 

Vind het ook spannend, die linkerborst zat bij mijn eerste bv te hoog en dus werd ik in hetzelfde jaar nogmaals geopereerd door mijn pc. Eigenlijk ben ik daarna nooit echt super tevreden geweest omdat ik niet blij was met hoe mn littekens zo laag zitten, Fresow zag t gelijk.. de protheses zitten zeg maar te hoog. Mn linkerborst doet ook vaak pijn als ik er zijlings op lig tijdens het slapen. Verder is ie de laatste jaren anders eruit gaan zien, er zit een soort van deuk in.. en hij us echt kleiner dan de rechterborst, minder soepel ook, Fresow vond het jammer dat mijn pc steeds zegt dat er ‘niets ad hand is’ (ik ben laatste paar jr een paar keer geweest om te laten zien dat die linkerborst er anders uit ziet en dat ik last heb) 

volgens Freso echt duidelijk zichtbaar, eindelijk had ik t gevoel dat t niet aan mijzelf ligt, ik hoefde zelfs geen uitleg te geven maar gewoon op t oog zag hij t al.

 

ik begrijp je ook over de cc’s, vind zelf de 425 die ik nu ga krijgen ook wel spannend, komend van de 300cc die ik nu heb... maar net als jij houd ik ook van mooie grote borsten .. dus ik vertrouw er op dat dit wel mooi gaat passen en dat het een mooie grootte wordt, ook bij mij is de maat van bh nu 75b maar op het oog is het meer een C.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
1 minuut geleden, BIETJE23 zei:

Hoi flor nog 14 dagen spannend komt steeds dichterbij. Ben je al zenuwachig?

Ik wel. We kunnen nu af gaan tellen. Groetjes bietje23

 

Hi! Bedankt voor je bericht. Poehh vind t lang duren, haha, heb geen zin meer om te wachten maar ja, wat moet dat moet! Ben al best nerveus ook ja, laat t maar snel zover zijn, vind je niet? Ben benieuwd wanneer we ook alweer gebeld worden door de anesthesioloog en vooral benieuwd naar het tijdstip dat we aan de beurt zijn, spannend!  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou eigelijk wou ik dat ook al vragen aan jou haha ben je al gebeld. Toevallig. Ja ik kan eigelijk ook niet wachten. Tel de dagen. Maar wel goed om je voor te bereiden in huis, heb 3 kids. En die hebben volgende week vakantie. Dus we kunnen nog mooi samen leuke dingen doen voor de operatie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, hoopte al dat jij al gebeld zou zijn, maar nee haha. Worden vast binnen nu en een week gebeld. Ben benieuwd. Mijn kinderen zijn inmiddels 23 en 19 dus ze kunnen mooi een beetje bijspringen als mn vriend moet werken hihi, doen ze met alle liefde hoor. Mn vriend en ik willen vanaf morgen nog een paar dagen weg, zijn nu even aan t zoeken waar we naartoe gaan, wel lekker even afleiding want ben momenteel geobsedeerd door borsten/forum/instagram borsten, alles borsten haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha net als mij dus. Bekijk ook alles vooral voor en na foto,s van leden, ongeveer zelde aantal cc. Lees verhalen op forums ervaringen etc. Is goed om lekker weg te gaan. Mijn oudste is 19, die woont al op haar zelf. Dan nog een jongen van 14 en een jongen van 5. Mijn man neemt zorgverlof op voor mij, want vooral de jongste heeft nog veel hulp nodig. Momenteel is hij ziek, gelukkig nu en kan ik er voor hem zijn. Veel plezier en geniet er nog even lekker van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahh, beterschap voor je kind! En dank je wel, jullie ook nog even lekker genieten voor het alweer zo ver is, gelukkig gaat het op zich best snel! Ben zo benieuwd... ga jij ook nog een album aanmaken? Ik wel denk ik, al is het al voor mezelf om te vergelijken per dag/week.. wil zo graag dat het weer 2mooie borsten zijn en blijven! Komt vast goed maar blijft wel spannend 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ladies,

 

Als jullie nog een goede sport bh zoeken dan kan ik jullie zeker de Triumph Hybrid Lite adviseren. Ik ben deze bh na twee weken po gaan dragen omdat ik die compressie bh wel n beetje zat was en deze bh is echt heel fijn. Mijn borsten zitten er heel stevig in en ik voel ze absoluut niet bewegen. Ook druk hij niet op de littekens aan de onderkant van je borst wat je vaak wel hebt met sport bh’s. De bandjes van de bh zijn ook heel goed te verstellen en op de rug kunnen deze ook gekruist gedragen worden. Ik ben echt heel blij met de bh en wilde dit even met jullie delen?

Het was wel weer even een uitgaven van €54,95 bij Zalando maar hij is het waard? 

 

groetjes

Din

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Din8 zei:

Hallo ladies,

 

Als jullie nog een goede sport bh zoeken dan kan ik jullie zeker de Triumph Hybrid Lite adviseren. Ik ben deze bh na twee weken po gaan dragen omdat ik die compressie bh wel n beetje zat was en deze bh is echt heel fijn. Mijn borsten zitten er heel stevig in en ik voel ze absoluut niet bewegen. Ook druk hij niet op de littekens aan de onderkant van je borst wat je vaak wel hebt met sport bh’s. De bandjes van de bh zijn ook heel goed te verstellen en op de rug kunnen deze ook gekruist gedragen worden. Ik ben echt heel blij met de bh en wilde dit even met jullie delen?

Het was wel weer even een uitgaven van €54,95 bij Zalando maar hij is het waard? 

 

groetjes

Din

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Hi @Din8 wat een super tip, dank je! Denk dat ie ook super is uberhaubt voor t sporten tegen de tijd dat dat weer mag! Hoe gaat t inmiddels met je? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker is hij ook perfect voor het sporten, daar ga ik m straks ook voor gebruiken.

Het gaat prima. Ik ben maandag begonnen met werken en dat was eigenlijk wel weer heel fijn om weer wat anders te doen dan bed en bank hangen? Wel was ik rond 15u heel erg moe, heb het uitgehouden tot 16u terwijl ik normaal tot 17u werk, maar gelukkig was het niet erg dat ik wat eerder naar huis ging. Mijn littekens genezen ook al goed en zijn al helemaal dicht op een paar kleine korstjes na. Dus ik ga eerdaags beginnen met bio oil smeren om ze soepel te krijgen.

Ik heb de hechtingknoopjes die buiten de borst zaten vandaag met hulp van mijn man weggeknipt want deze vielen er niet zelf vanaf en mijn huid werd al wat rood en geïrriteerd er van. Het zijn zelf oplosbare hechtingen maar wat buiten je huid zit niet en het kan best lang duren voordat dit eraf valt en dus ook dat je wondjes dan echt helemaal dicht zijn. Bij mij vorige bv mocht dit ook van de chirurg. Voelt gelijk al beter aan in bh.

Dus nu gewoon lekker door met herstellen en hoop nog steeds dat de linker nog iets gaat zakken. Ik heb wel stiekem ff snel mij oude bh’s 75D gepast en daar kom ik niet meer mooi in?

Borsten komen er behoorlijk bovenuit en ook de zijkanten sluiten niet meer mooi aan. Hopelijk gaan ze nog even door met uitdijen ?

 

Spannend he nog twee weekjes en dan is het zo ver?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Flor en Din8 ik kan weer reageren, heb een bronzen lidmaatschap, na 100 pagina's kan ik een dag niet reageren. Wat een supermooie bh, ik krijg er een van de kliniek, ja wel bijbetaald. Maar deze is supermooi. Bedankt voor de tip. En hoe gaat het verder met jou? 

En Flor bedankt, vandaag had mijn zoon  weer koorts zielig, maar het heerst zegt de huisarts. Goed uitzieken. Een album maken wil ik ook wel, dat is wel mooi, voor en na. Maar kan dat bij een bronzen lidmaatschap en hoe werkt het? Ben benieuwd 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.