Ga naar inhoud

Borstvergroting met kinderen, hoe nazorg geregeld?


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, 

 

Wie kan mij vertellen hoe jullie je herstel hebben ervaren met jonge kinderen?

Ik snap dat ik de jongste van 1 een tijd niet kan tillen, dus niet zelf in ledikant en kinderstoel kan tillen ed. Maar kan ik bijv de dag na de operatie mijn zoontje van 4 lopend van school ophalen? Of is dat qua pijn echt niet te doen?

 

Groetjes Martine 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dag na de operatie moet je er toch echt rekening mee houden dat je niet in staat bent je oudste te halen op school ..

De eerste 24 uur na de operatie mag je niet alleen zijn en moet er een volwassene in huis zijn .. Van de narcose en de ingreep ben je nog suf en moe, en wellicht ook niet vast ter been .. Dit heeft bij mij toch een dag of 3 aangehouden die impact van de narcose ..

Ik ben iemand met een hoge pijngrens en heb de eerste 2 dagen niet echt als pijnlijk ervaren, was ook dag 2 alleen nog maar aan de paracetamol maar er zijn vrouwen die hebben er toch een dag of 3 tot een week flink last van .. 

Misschien is het toch een goed idee om opa en oma, een zus of een goede vriendin de eerste paar dagen om hulp te vragen als je partner niet bij je kan zijn ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, MaVeTr zei:

Dankjewel voor je reactie @Sjuul , dan ga ik iets regelen voor de opvang van mn kinderen. 

Ik vind het lastig inschatten wat ik moet verwachten aan pijn en het herstel in het algemeen.

 

Het ligt ook een beetje aan de grootte van de protheses die je krijgt ten opzichte van het volume van je borst .. En aan de plaatsing, voor de borstspier geeft minder last dan dual plane en als ze een grotere prothese plaatsen dan kun je ook wat meer hinder verwachten .. Hoe je erin staat, je conditie en je gezondheid zijn ook factoren die hun invloed hebben .. Maar mij is het echt meegevallen .. Maar een narcose is niet mis en een borstvergroting valt toch onder de zwaardere ingrepen dus onderschat het niet .. Je kunt beter je hulp afbellen omdat je je goed voelt als dat je geen hulp hebt en je het echt niet kunt ..

 

De eerste 3 a 4 dagen zijn gemiddeld het zwaarst ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daar heb je gelijk in, ik kan beter te veel regelen dan te weinig. Als ik kijk naar mn gezondheid en conditie moet het wel goed komen maar weet niet wat mn borsten van de protheses gaat vinden haha. En ik krijg dual plane dus sowieso meer last dan voor de spier...

Ik ga kijken wie me allemaal kunnen komen helpen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bracht en haalde ze 6 dagen later weer naar school. Had de boterhammen de avond ervoor al op mn gemakje gesmeerd want hier is t altijd haasten in de ochtend. 

Dat ging wel maar was blij dat ik weer thuis was die ochtend en op de bank kon ploffen. Ik was ook niet echt lekker, denk te moe. Heb de hele ochtend geslapen. Daarna ging het wel. Per dag ging het een stukje beter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Yvie ja dat knuffelen en niet vol op je springen wordt wel ff wennen... de jongste is 1 dus die zal ook niet zo goed snappen wat er met me aan de hand is.

Ik zorg nu dat ik de 1e week niks hoef te doen, dan is het vakantie en is mn man 2 weken vrij dus dan hoop ik de eerste periode door te kunnen komen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan beter zorgen dat je alle hulp heb gevraagd inderdaad. 

Ik heb zelf al iets oudere kindjes ( 8 en 10) , dus die konden veel zelf, maar ik heb niet zo heel veel last gehad hoor.  Ging 2 of 3 dagen na de operatie mee boodschappen doen en een week later ging ik gezellig met de kindjes en man iets leuks doen de hele dag. Was einde van de dag dan ook echt wel klaar, maar goed. Dat kan zo verschillend zijn per persoon. Nu ben ik 8 weken po en ben helemaal 1 met m'n borsten...haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, MaVeTr zei:

@Iwb ik denk dat ik ook moet gaan aanvoelen wanneer ik een beetje energie heb om weer wat te gaan doen. Jij had na 6 dagen dus nog weinig energie?

Ja, moest t echt weer opbouwen. Daar stond ik ook wel een beetje van te kijken. Ik was wel fit van te voren maar die narcose heeft er bij mij goed ingehakt. En je lijf is toch wel flink aan het herstellen. 

En ook nog wel pijn hoor, maar heb dual plane, dat scheelt ook wel. Mijn dochter of de buurvrouw hielp me met mijn jas aandoen. Maar die was dan ook wel lastig, fleece aan de binnenkant, dat glijdt niet echt. 

 

Maar goed, dit is mijn ervaring, er zijn er ook die amper last hebben en na een week weer aan t werk gaan. Al ligt t ook wel aan wat voor werk je hebt natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben op maandag geopereerd en ben de week erna op dinsdag weer gaan werken.  Ik heb gewoon een kantoorbaan,  dat ging prima!

Hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat voor werk je doet.

Bij mij ook dual plane geplaatst. 

 

Pijn is me alles meegevallen. Alleen de druk op de borsten, dat vind ik het vervelendste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, MaVeTr zei:

@An1977 heb jij ze voor de spier gekregen dat je zo weinig last had? Klinkt iig heerlijk als je je zo snel al weer goed voelt... ik ga afwachten wat het mij brengt maar ga van het ergste uit, dan kan het altijd nog meevallen ;-)

Nee ik heb ze dp. 495cc. 

Ik heb m'n medicatie ( paracetamol, diclofenac en oxicodon )goed gebruikt. Vooral de eerste twee dagen. 3 de dag ben ik gestopt met oxicodon. En ik heb gewoon m'n beweging gehad. Het valt niet mee hoor om zo ontspannen mogelijk te doen, maar ik heb me echt gefocust om zo normaal mogelijk te zitten/lopen. Ik merkte dat ik dan het minste last had. Behalve smorgens vroeg was ik vooral stijf.  Soms moest ik die knop in m'n hersenen omzetten in m'n hand op te tillen... haha, want dat lukte soms gewoon niet.

Ik heb ook echt wel een iets mindere dag gehad, maar echt pijn heb ik gewoon niet gehad. Wel wat ongemakjes hoor. Maar niet heel vervelend. 

Nachten waren echt niet leuk. Ik wist niet hoe ik moest liggen. Maar na een week ging dat ook weer. Volgens mij na 4 weken kon ik ook weer een beetje op m'n zij slapen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, MaVeTr zei:

@Iwb het is ook wel een aanslag op je lichaam. Ik krijg ook dual plane dus mijn lichaam heeft ook wel hersteltijd nodig. Ik hoop dat het mee gaat vallen allemaal maar ga van het ergste uit.. als ik na 3 weken maar weer aan het werk kan :-)

Wat doe je voor werk. Ik ging na anderhalf week weer werken, maar ik heb geen zwaar werk. Gewoon kantoorbaan. Als ik dan een zwaardere map moest pakken, vroeg ik m'n collega om hulp. 

Bij mij op het werk wisten ze het ook, dus ik kon ook echt op m'n gemak doen hoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.