Ga naar inhoud

Vogeltje: 15 november 2018 : Dr. Nio : Parkkliniek


Aanbevolen berichten

Nou met de protheses die ik nu heb v silimed groeit t laagje als ware vast aan t eigen borstweefsel waardoor er minder kans op overmatig kapselvorming is als bij gladde oppervlakken. Alleen bij mij is er nu sprake v overmatige verkleving waardoor Mn borst is vervormd. Zit een deuk in Mn tepelhof en iets daaronder.

 

tijdens mij wissel heeft hij alles verwijderd denk door weg te snijden en een nieuwe pocket gemaakt waar de nieuwe protheses in kwamen. Er was er zwz 1 lek n niet meer bruikbaar en wilde zwz groter en van rond naar anatomisch.

maar volgens mij zijn er mogelijkheden alleen t kapsel te verwijderen mits de protheses intact zijn 

ik durf dit niet met zekerheid te zeggen, mogelijk weet best boobie dit! 

 

In mijn geval zou lipofilling een optie kunnen zijn maar er zijn geen garanties dat de deuk helemaal weg zal gaan&blijven

daarnaast zal t me ook niet van de pijnklachten af helpen en is er ruimte in Mn borst ontstaan voor meer cc n zijn ze gaan hangen en meer uit elkaar gaan staan(andere oorzaken)

en even belangrijk t feit dat alle certificaten voor silimed protheses kort na het plaatsen bij mij zijn ingetrokken altijd wel gedacht aan t verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 61
  • Created
  • Laatste Reactie
Op 9-10-2018 om 16:54 zei Vogeltje:

Hoi dames,

 

Begin december heb ik mijn eerste consult staan in het Park Medisch Centrum! Spannendddd....

 

Ik heb nu een lege B cup en droom van een middelmatige D cup met volle decolleté. Ik ben benieuwd of iemand goede ervaringen heet met dr. Nio. Ik heb zoveel goede verhalen over hem gehoord. Ik ben ongeveer 175 lang en weeg rond de 60 kilo. Uit onderzoek denk ik dat mij een high profiel ronde prothese het mooist zou staan maar dit moet ook haalbaar zijn met mijn lijf. Ik dacht aan tussen de 350/450cc.

 

Daarnaast heb ik nog een vraag aan de kleinere dames met dezelfde eigenschappen als mij. Voor welk soort prothese (twijfel gaat uit tussen eurosilicone / mentor) heb je gekozen en waarom, hoeveel CC en wat is je uiteindelijke cupmaat geworden? Verder wil ik zeker niet van die grote ballen, maar juist echt een goede vulling en een mooi decolleté! Ik ben bang dat het te snel te nep word en ik vind niet veel definitieve resultaten op websites van wat ik graag zou willen hebben.

 

Misschien nog wat tipjes? 

@Vogeltje ik dacht ik reageer even in je topic want ook ik wil gewoon een mooie decolte (terug) en vooral geen neppe look. 

Mijn bv staat net als theezakje34 bij Frans Straten maar ik krijg ronde, 375cc dual plane. Heb een wat lege B (wat waarschijnlijk nu een A is) en ze zeiden me dat met 375cc ik zo'n 2 en een halve cupmaat meer zou krijgen. Dus dan kom ik ongeveer uit op een D. 

Heb zelf ook heel veel opzoeking gedaan om bij een pc te gaan die vooral heel natuurlijke borsten maakt en door heel veel foto's hier te bekijken ben ik zo uitgekomen bij Frans. Als je wil kan je mijn traject volgen in mijn topic, ik zal 28 november geopereerd worden. 

 

Ik denk dat je een goeie inschatting maakt over het aantal cc's dat je zal nodig hebben gezien je cup nu, en je lengte en gewicht. 

Om je een idee te geven, ikzelf ben 1.83m en ongeveer 64kg. 

Hoor hier heel veel goeie zaken over Dr. Nio maar wat me wel opviel is dat al deze dames toch wel hele grote borsten verkiezen/gekregen hebben en dat was niet echt de look waar ik voor wou gaan. Ik weet 375cc lijkt ook best wel wat maar als je groter bent dan kan je in proportie ook altijd wat meer cc's hebben. 

Mijn protheses zullen van Mentor zijn en daar ben ik ook heel blij mee want deze bestaan al meer dan 30 jaar op de markt en zijn uitvoerig getest. Is ook 1 van de 3 merken die door de FDA goedgekeurd is in Amerika en daar zijn ze er heel streng in. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey vogeltje, ik ben de 15e geopereerd en had ook een kleine B, ik heb 300cc ronde prothese gekozen en zit nu op een grote C, kleine D. 

Ik heb mijn operatie gedaan in de welneskliniek bij Dr.Damen en het was een heel fijne dokter en heel fijn personeel. Het is nu 5 dagen geleden en heb wel nog een speciaal verband rond mijn borsten tot de 28e maar ze zien er nu al veel mooier uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Goedemorgen allemaal,

 

Gister had ik mijn BV in het Parkkliniek door dr Nio. Ik heb eurosiliconen 450/500cc 85% gevuld highprofile dualplane! Van nature “had” (oh zo fijn om had te zeggen) een 70A tot 75B (verschil).

 

Om 10u mocht ik mij melden om naar mn kamertje te gaan. Hier kreeg ik hele uitgebreide uitleg van de verpleegster, wat een toppertje is zij. Heel lief! Alle mensen in het Parkkliniek zijn top trouwens. Van baliemedewerkers tot de arts zelf. Iedereen was helemaal top! Mijn complimenten.

 

Ik mocht mij om 11:00 aangekleed en al vertrekken naar de uitslaapkamer waar mijn bloeddruk werd gemeten en infuus geprikt werd. Echter liep dit uit tot 11:30 maar goed. Dat ter zijde. Eenmaal iets voor 13:00u mocht ik naar de operatiekamer waar ik moest overstappen op dat ijzere kouden OK plank. Zenuwachtig voor de narcose was ik helemaal niet door ervaring van vroeger. De Aneshist vroeg of ik nog wensen had. Het enige was dat ik het zuurstofkapje pas krijg wanneer ik al in slaap was, door negatieve ervaringen van voorgaande operaties (15 keer), wat ik toen nooit mocht, dus dat was heel top. Toen sliep ik ZZZzzzz...

 

Hehe ik werd half wakker (13:45u) ... met gillende pijn en morfine toegediend. ZZZzzz... De operatie was in 40 min gedaan zei dr Nio!! Ik vond het al zo snel, want keek bewust voor en na narcose op de klok.. Maar goee ik werd wakker en kon me niks meer herinneren. Eerste wat ik zei “huh zijn de wel gedaan, ik zie niks anders aan de borsten”.

 

Iets na 14:00uur werd ik doorgereden naar mijn eigen kamertje waar best snel mijn familie aankwam. Ik was best snel kwam ik bij bewust zijn en binnen 30 voelde ik me eigenlijk zo goed als eerst. Het zustertje zei ook als je wat wil eten druk op de knop, maar ik wou al meteen eten plassen lopen etc. Dat mocht. “Complimenten” zei ze. “We zien dit echt nooit zo snel iemand doen” nou top. Ik was. Ik kon rond 15:15uur naar huis toe!

 

Pijn ging wel. Thuis kwam mijn vriend meteen aan met een bloemetje die al zenuwen had of alles goed ging, omdat hij uren lang niks hoorde. Nou rond 23:00 sliep ik en toen begon de hel.

 

Ik werd elk uur wel wakker. Rugpijn. Drukkende pijn. Snijdende pijn. Verlamd pijnlijk gevoel van oksels tot buik en rug. Pijnstillers op schema genomen maar goed wat een k** nacht. Hopelijk gaat het vannacht beter.

 

Oh ja zo klein zijn ze niet hoor. “Zijn ze wel gedaan ik zie niks anders”. Grootste leugen ooit. Ik begon met een kleine B en zit nu met een te kleine E sportbh (F was te wijd, maar die ga ik omdoen als het meer zwelt). Kan het zo zijn dat mijn borsten nog groter of juist kleiner worden? Ik zou zo graag een 75E BH aankunnen na dit herstel, hihi.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je alles achter de rug hebt, hopelijk zwakt de pijn gauw af .. 

Door het vocht krijg je pijn in je ribben en voelt je bh al gauw te strak, het enige wat je daaraan kunt doen is veel water drinken (ook heel goed om die stoot medicijnen en narcose uit je lijf te krijgen) .. Doe maar lekker rustig aan, met een paar dagen voel je je een stuk beter ..

 

Geniet van je mooie nieuwe borsten die vanaf nu elke dag wat mooier worden ..

 

Liefs Sjuul

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn de de operatie goed is gegaan.De eerste 3 nachten zijn het ergste,na operatie dacht ik ook ik heb geen pijn maar dag erna toen ik thuis kwam was dat anders (pijnstilling via infuus is heel anders dan wat paracetamols thuis)..maar ook daar komt verandering in....ik slaap nu al diverse nachten goed,alleen als ik opsta doen ze nog ff pijn...

 

Succes met herstellen en veel plezier van je borsten.

:53:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk je verslag te lezen @Vogeltje

dat heeft ie snel gepiept! 

 

hopelijk heb je vanacht minder pijn, de eerste nachten zijn t vervelendst maar t wordt beter egt!

 

heel benieuwd naar je uiteindelijke maat!

maar daar zullen we nog even geduld voor moeten hebben!

 

doe maar rustig aan, en laat ie vertroetelen! 

 

Liefs xx dd

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjuul drinken doe ik zeker, ik heb telkens een droge mond. Ga ook veel naar de wc daardoor, dus een beetje beweging zit er wel in. Hoop dat de pijn snel weg is en ik snel kan genieten!

 

@Engeltje73 hahah hier nog een. In de kliniek amper pijn, tot je een aantal uurtjes thuis bent en de nacht in gaat. Medicatie daar is heel andere ja.. en ja daar was ik al op voorbereid gelukkig, rot blijft het. Heb nu de sterkste medicatie aangeschreven ingenomen, dat werkt wel. De naproxen met maagtabletten krijg ik zo’n last van in mn maag... op advies van apotheek. 

 

@DoubleD Ja ik dacht ook al zo snel! Jeetje hoe kan dat zeg. Heel knap. Ik heb veel bewondering voor zijn werk, dat zei ik ook tegen dr Nio zelf tijdens het aftekenen. Met deze medicatie gaat de nacht denk ik beter. Neem nu de sterkste medicatie in, ipv naproxen etc (zoals vannacht).

 

Ben nu al benieuwd naar mijn cup! @best_boobie vertelde mij al dat het wel een F kan zijn! Normaliter zo’n 70/75B en heeel soms zelfs A door ongelijke borsten. Ben zo benieuwd. Minimaal een E wou ik! Hihi

 

 

Heel lief al jullie zorgen, zo sla je jezelf er toch beter doorheen, aangezien thuis niet iedereen kan meepraten met je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meid, fijn dat je het achter de rug hebt
Gefeliciteerd met je boobs!

Ik heb even je topics samengevoegd en je topictitel een klein beetje aangepast. Zo lijkt ie op de rest en staat alles netjes bij elkaar. Als jij nu al je updates in dit topic plaatst, dan blijft het overzichtelijk voor jou en voor ons :)

Een goed herstel gewenst!!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vannacht wakker geleden vanaf 03:44u tm 07:00. Extreme en Enorme maagklachten zo onverdraagbaar. Huisartsenpost gebeld en kreeg een bepaalde spuit in de anus om alles in mijn darmen op te lossen. Helaas bijwerking van een vd medicatie. Ook heel misselijk en overgeven. Bah.

 

Vanochtend belde dr Nio met advies SportBH uit. Veel bijwerkingen komen door medicatiegebruik en de andere omdat de sportbh te strak zat dus die mag eventjes uit, wat wel lekker is hihi.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje nacht 2 wat een ROT nacht... tot 04:00 geslapen en dacht oh zo he dat is lang! Gelukkig sliep iemand naast me, vorige nacht werd ik elk uur wakker. Wilde weer doorslapen en na 10min weer wakker met enorme buikklachten tot huilen aan toe en dat doe ik niet snel van de pijn. Na een tijdje huisartsenpost gebeld want ik trok het echt niet meer. Er is naar her ziekenhuis gereden en ik zon soort climax (?). Een spuit via je kont met vloeistof om ontsteking tegen te gaan waarvan alles water word van binnen. Ik had namelijk geen grote boodschap gedaan sinds donderdagochtend en kan geen ontsteking in mijnn buik of maag gebruiken. Heel pijnlijk en vies want dan span je ook je borst aan..Toen 1uur op het toilet gezeten, daarna spuugde ik alles uit...  Parkkliniek spoednummer gebeld en zij zeiden dat het medicatieschema ons verkeerd uitgelegd is. Die nemen we nu anders in. Later belde de chirurg dr Nio persoonlijk om te zeggen dar 9/10 klachten komt door medicatie maar ook door sportbh te strak. Dus die heb ik nu sinds 07:00u uit en moet heeel pijnlijk slapen op mijn zij op “naakte” borsten. Dat was wel ff een dingetje zeg pff... maar weer geslapen van 08:00 tot 14:30. De pijn op de borsten neemt wel langzamerhand af, of dat komt omdat dr sportbh even eraf is. Geen idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Vogeltje.....

Wat is dan de reden dat je op je zij moet gaan liggen? En waarom zonder BH?

Heb je gevraagd of je zo een tussenstuk mag gebruiken tot de zwelling minder is?

Toen ik mijn pc aan de lijn had de 2e na operatie zei hij dat ik echt 6wk dag en nacht die sportbeha moet dragen en absoluut echt niet op zij gaan liggen dit mag ik ook echt 6wk niet doen.

 

Ik weet hoe jij je voelt met je darmen....ik heb altijd chronische verstopping ...dus na operatie dik week niet naar wc kunnen gaan... En ja dan duwen je darmen omhoog en ook tegen de borsten aan....geen pretje.

Zelf heb ik tabletten bisacodyl (ook bij Kruidvat laxeertsbletten) hiervoor....vroeger gebruikte ik wonderolie...1 theelepel opdrinken (smerig) en kon ik snel naar wc.Climax heb ik standaard in kast maar ook die helpen nauwelijks.

 

Beterschap

Veel succes en hopelijk dat jij je snel beter voelt....want nee dit is geen pretje.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Engeltje73 zei:

Hoi Vogeltje.....

Wat is dan de reden dat je op je zij moet gaan liggen? En waarom zonder BH?

Heb je gevraagd of je zo een tussenstuk mag gebruiken tot de zwelling minder is?

Toen ik mijn pc aan de lijn had de 2e na operatie zei hij dat ik echt 6wk dag en nacht die sportbeha moet dragen en absoluut echt niet op zij gaan liggen dit mag ik ook echt 6wk niet doen.

 

Ik weet hoe jij je voelt met je darmen....ik heb altijd chronische verstopping ...dus na operatie dik week niet naar wc kunnen gaan... En ja dan duwen je darmen omhoog en ook tegen de borsten aan....geen pretje.

Zelf heb ik tabletten bisacodyl (ook bij Kruidvat laxeertsbletten) hiervoor....vroeger gebruikte ik wonderolie...1 theelepel opdrinken (smerig) en kon ik snel naar wc.Climax heb ik standaard in kast maar ook die helpen nauwelijks.

 

Beterschap

Veel succes en hopelijk dat jij je snel beter voelt....want nee dit is geen pretje.

 

De sport BH zat zo dusdanig strak dat de zwelling geen kant op kon gaan waardoor de pijn doorstroomde. Ik ben smal gebouwd en heb een kleine strakke spier waardoor de 500cc extra veel pijn doet bij mij. Als ik half zit dan span je alsnog die spier aan waardoor dr Nio adviseerde hem uit te doen en even op mn zij te gaan liggen (tijdelijk!!) In mijn kindertijd ook veel problemen gehad van verstopte darmen. Vervelend ja... vanavond nog een keer de climax proberen, die Nio vanochtend voorschreef (is een andere dan vannacht) en anders ga ik informeren naar je tabletten bisacodyl wanneer dit niet werkt. Bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Vogeltje zei:

De sport BH zat zo dusdanig strak dat de zwelling geen kant op kon gaan waardoor de pijn doorstroomde. Ik ben smal gebouwd en heb een kleine strakke spier waardoor de 500cc extra veel pijn doet bij mij. Als ik half zit dan span je alsnog die spier aan waardoor dr Nio adviseerde hem uit te doen en even op mn zij te gaan liggen (tijdelijk!!) In mijn kindertijd ook veel problemen gehad van verstopte darmen. Vervelend ja... vanavond nog een keer de climax proberen, die Nio vanochtend voorschreef (is een andere dan vannacht) en anders ga ik informeren naar je tabletten bisacodyl wanneer dit niet werkt. Bedankt! 

Of ze je Bisacodyl geven is de vraag....artsen zijn er geen voorstander van, maar voor een paar dagen zal het geen kwaad kunnen laten uit mij....je darmen worden er zo lui van als je die jaren slikt....kreeg ze al voorgeschreven in 1999 tja mijn darmen werken dus niet meer op eigen kracht.

Succes en hopelijk helpt de climax iets en kun je beter slapen dan de voorgaande nachten.

:53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind zo akelig voor je meissie! Lekker dan dat je zo verkeerd bent geïnformeerd met nu deze gevolgen! Wel super dat nio je zelf ook even hebt gebeld! Hoop dat je je nu beter voelt en een betere nacht hebt! Veel beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook veel last gehad van mijn darmen, er kwam wel iets maar dat was zo vast en droog dat het er echt niet uit wilde .. 2 dagen na de ingreep gebeld of ik macrogol mocht gebruiken, daarvan mocht ik 3 zakjes per dag, al met al duurde het nog een hele dag voordat er een beetje beweging in kwam, als je darmen nu leeg zijn dan is dat misschien een goede optie zonder al te veel bijwerkingen en vooral heel veel vocht en vezelrijk eten, tenminste als je geen darmafwijking hebt .. Het heeft zeker ook met medicijnen te maken en is een bijwerking van de narcose, ze leggen tenslotte alles even helemaal stop .. Je darmen moeten al opnieuw beginnen en hebben het al moeilijk en krijgen ook nog een hoop medicijnen binnen die een uitwerking op de darmen hebben ..Heel vervelend allemaal voor je, hopelijk ben je gauw weer overal vanaf meis .. Dit is echt niet fijn als je zo ellendig bent daarvan ..

 

Beterschap :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey vogeltje, 

 

Ik heb je verslag gelezen. Wat fijn dat alles goed en snel is gegaan en wat minder dat je zo een last had erna. Maar je had toch ook nog een f sport bh die wat wijd zat toch las ik geloof ik. Kan je die dan niet gewoon aan doen beter een comfortabele f dan niks of een strakke e toch.

 

Ik had ook enorme last van mijn maag maar ben dit gewend dus dacht er niet teveel over na.  En pas na 5 dagen besefte ik dat ik ook medicatie had gekregen voor de darmen omdat dat blijkbaar dus veel voorkomt (ofwel door de operatie ofwel overige medicatie naar heb bijna geen pijnstilling genomen) en toen ik die innam was ook snel weg. Ik heb praktisch helemaal geen pijn gehad behalve vreselijke rugpijn maar ik liep al 1 jaar daarmee dus ook dat was ik al gewend.

Denk toch dat vaak een verschil is met deal plane of voor de spier zoals ik ze heb. Plus mijn borsten waren al een e geworden door zwangerschappen en daarna gekrompen dus de ruimte was er ook al voor.

 

Je vroeg of ze nog groter of kleiner konden worden. Dat is denk ik persoonsafhankelijk maar denk ook beetje per prothese en plaatsing anders. Die van mij zijn ietsje geslonken maar echt minimaal. Maar heb veel verhalen gelezen van deal plane plaatsing en mentor en denk ook eurosiliconen die we nog ietsje groter zijn geworden. 

 

Ben benieuwd naar je eindresultaat en hoop dat je nu een paar betere nachten gaat hebben. En inderdaad goed drinken en vezelrijke eten. 

 

Nou heel veel beterschap en hopelijk knap je snel op. Hou je taai groetjes

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Engeltje73 De climax werkt wel! Nog steeds (5dagen po) moeilijk om zelf de grote boodschap te doen zonder climax.

@DoubleD zoals je weet gaan de nachtjes beter maar rot. We houden contact! Vind het knap hoe jij met je oogjes nog kan kijken naar een beeldscherm zeg, ookal is het je bovenooglid haha.

@Sjuul achteraf was het ook combinatie van narcose en verkeerde medicatie. Vroeger als kind had ik al snel verstopte darmen en dit had ik niet gemeld. Aantal dagen verder en nu geen maagklachten meer, alleen wc gaan is lastig zonder climax.

@Krissieke Mijn vel is van zichzelf al heel dun en strak. Ook mijn bouw is heel slank. Een F was te groot en E iets te klein. Mijn normale omvang was 70, maar zelfs de 75 is nog te strak. Op advies geen sportbh aan de komende week tot controle, of een met een dun stofje die lekker rekbaar en comfortabel zit (dat doe ik nu ook, naakt heb ik 1 dag gedaan maar vind dat nog eng). Ik werd ook snachts die nacht wakker met zoveel buikpijn, onverdraagbaar. Toen rinkelde er wel wat belletjes, maar sinds de ochtend daarna heb ik geen last meer gehad! Rot he die maagproblemen. Is dat bij jou heel je leven al? Hoe komt dit? Ik heb ook dual plane, 450/500cc op een slank figuur met een smalle borstkas en strak velletje van mijzelf. Vandaar dat ik die klap wat harder voel, zei dr Nio.

 

ik heb idd de eurosiliconen 85% hp. Hoop dat ze nog ietsjes voller worden, maar klagen mag ik zeker niet. Dag na dag zie je zoveel verschil in de borsten. Bizar!! De nachtjes zijn nog wel rot.. maar goed. Ik slaap van 00;00/0600 en word daartussen 1 tot 3 keer wakker. Vaak slaap ik nog door tot 12;00 sochtends na ontbijt en dan gaat het weer prima! Geduld is een schone zaak!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je anders niet om zakjes vragen die je oplost in water om de stoelgang te bevorderen? Ik gebruik dat nu sinds gisteravond maar heb nog geen ontlasting gehad! Probeer wel gelijk gezond te (blijven) eten zodat ik niet ga aankomen en dan weer wil afvallen 

 

je hebt ze dual plane dus wanneer de spier gaat ontspannen zullen ze gaan “ploffen” “ploppen” wat was t favoriete woord ook al weer v jou @best_boobie :P en dan worden ze voller..

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, DoubleD zei:

Kun je anders niet om zakjes vragen die je oplost in water om de stoelgang te bevorderen? Ik gebruik dat nu sinds gisteravond maar heb nog geen ontlasting gehad! Probeer wel gelijk gezond te (blijven) eten zodat ik niet ga aankomen en dan weer wil afvallen 

 

je hebt ze dual plane dus wanneer de spier gaat ontspannen zullen ze gaan “ploffen” “ploppen” wat was t favoriete woord ook al weer v jou @best_boobie :P en dan worden ze voller..

Ik heb nog een voorraadje van de appotheek met vezels! Die los ik vaak op in yoghurt, zodat het net brinta is :45:. Moet nog even goed vragen of ik dat mag nemen want zoals je weet er werd zoveel gerommeld met medicatie dat ik even niks meer kan gebruiken. En de climax werkt ook wel. Dr Nio had kleinere voorgeschreven zodat ik geen last krijg. Heb er nog maar 2 gebruikt sinds donderdag. Teveel lijkt mij ook niet goed (zakjes met climax) en dan ook nog de medicatie voor je bv zelf. Oh ja ik mag ook niet veel slapen overdag meer, lastig na alle medicatie zooi :45:. Vanochtend werd mijn ontbijt op bed gebracht en ja hoor... ZZZzzz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.