Ga naar inhoud

Joke07 : 11 februari 2019 : Dr. G. Van Eeckhout : OLV Ziekenhuis Aalst


Aanbevolen berichten

Op 15-11-2018 om 11:50, joke07 zei:

Ik wil graag een BKV laten doen, maar ben 70, heeft iemand dit laten doen bij Dr. Van Eeckhoudt Gregory, OLV Aalst en ben je tevreden? Hoe is alles verlopen na de operatie?

Joke07

Joke, ik ben ook net 70 geworden. Ik ga a.s. Donderdag. Dus dat hoeft geen belemmering te zijn. Over de kliniek en arts kan ik je niets vertellen. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hey @joke07, ik las in Quiarana's topic dat je ondertussen een consult hebt gepland in Aalst. Ik ben benieuwd wat de PC je gaat adviseren. En ik denk dat hij de meest geschikte persoon is om je te adviseren ook ten aanzien van je leeftijd en herstel. Maak maar een vragenlijstje met alle dingen waarmee je in je hoofd zit. Uit mijn ervaring weet ik dat ik vaak buiten stond bij de PC en besefte dat ik niet alles had nagevraagd. :106:

Maar persoonlijk zou ik zeggen: "Als je er last van hebt dan zou ik er iets aan laten doen".

Ik heb mijn BVK ook op mijn 54ste laten doen. En hoewel ik ook denk: ik had dit 

30 jaar eerder moeten doen - ben ik nog altijd heel blij dat ik het heb laten doen. Al mijn klachten zijn weg.

Ik heb een mini-album waar je mijn BVK, in een paar foto's, kan bekijken.

 

Veel succes nog met je traject - ik ben nieuwsgierig naar hoe het je zal vergaan.

:71:

 

En ik denk dat Quirana haar profiel heeft laten verwijderen ondertussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
13 uur geleden, joke07 zei:

Ik zou wel eens graag weten hoe het verloopt de eerste uren na de BVK, qua pijn, is die erg fel of valt het mee, daar ben ik het meeste bang voor.

Hey @joke07; ik vond het inderdaad meevallen. In het ziekenhuis kreeg je pijnstillers dus ik herinner me niet veel van pijn. Alleen de drains vond ik pijnlijk als ik naar het toilet moest lopen. De PC had gezegd 5 à 6 dagen goed je pijnstilling innemen en dan valt het wel mee. Ik daht na 3 dagen al dat ik wel een pilletje minder kon nemen maar dat was niet waar. :kez_11:Je kan Best-Boobie altijd vragen een medicatieschema op te stellen als het zo ver is. Dat opvolgen is cruciaal - en dat betekent dus de wekker zetten om ook 's nachts je pijnstilling in te nemen. Ik had dan altijd iets (boterhammetje of speculaasje) op mijn nachtkastje liggen om daarbij op te eten. In het begin was het een drukkend, branderig gevoel en later komen er dan felle steken bij (die ik nu een jaar nadien nog af en toe heb - vooral als ik stress heb).

Maar ECHT ik vond het meevallen. Je kan er mijn topic op nalezen - ik heb de dingen nogal gedetailleerd beschreven (vind ik zelf :44:).

Het hangt natuurlijk ook van je pijngrens af en hoe jij op die medicijnen reageert - maar gelukkig is er pijnstilling.

:71:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Pixie1 zei:

@best_boobie dat zou inderdaad interessant zijn.  Kan je me zo een schema geven voor die pijnmedicatie. 

 

@Doe ik het of niet?Super bedankt voor je uitleg. Genoteerd in mijn boekje ?

Graag gedaan en goed bezig, @Pixie1:35:

Ik denk wel dat Best-Boobie eerst moet weten wat ze je hebben voorgeschreven van medicatie en wanneer je die de laatste keer genomen hebt. Da's nu dus nog een beetje vroeg, denk ik. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎5‎-‎1‎-‎2019 om 14:45, joke07 zei:

Heb deze week al een afspraak met de chirurg en een paar dagen later met de anethesist, de operatie is voorlopig gepland voor 11 februari 2019, groetjes joke

Hoi hoi

Wat goed dat je hiervoor kiest!!
Ik ga je topictitel aanpassen en je verhuizen naar de operatieverslagen. Dit doen we met iedereen die een datum, pc enz heeft :)
Op die manier kun je in dit topic blijven updaten, en heb je alles makkelijk bij elkaar staan. Zo blijft het overzichtelijk voor jezelf en voor ons. 

Over jouw pc hebben we hier op het forum nog geen ervaring staan volgens mij, dus het zou heel leuk zijn als jij je verhaal wilt delen met ons :35: 
(mag ik eigenlijk tutoyeren? hoop van wel anders ben ik al gigantisch de mist in gegaan hihi)

xxx BB

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen,

 

Net terug van de chirurg, zeer vriendelijke dokter, heeft nog wat uitleg gedaan in verband met de ingreep,volgende week een laatste afspraak met anesthesist en een echo, heb een bundel papieren om in te vullen in verband met medicatie, ziekte enz ….. Operatie gepland nog altijd voor 11/2 hangt af van het onderzoek van volgende week of er niets abnormaal te zien is op de echo en dan kunnen we aftellen, normaal als alles goed verloopt, mag ik woensdag naar huis, hou jullie op de hoogte.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nog eens terug … ….. eerste BH is voorzien door het ziekenhuis, het is niet noodzakelijk om witte kousen te dragen, maar het mag altijd...…….. bloedverdunner stoppen 10 dgn voor ingreep, betaling door middel van factuur voor de ingreep.....

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, joke07 zei:

Hallo iedereen,

 

Net terug van de chirurg, zeer vriendelijke dokter, heeft nog wat uitleg gedaan in verband met de ingreep,volgende week een laatste afspraak met anesthesist en een echo, heb een bundel papieren om in te vullen in verband met medicatie, ziekte enz ….. Operatie gepland nog altijd voor 11/2 hangt af van het onderzoek van volgende week of er niets abnormaal te zien is op de echo en dan kunnen we aftellen, normaal als alles goed verloopt, mag ik woensdag naar huis, hou jullie op de hoogte.

Wat leuk om te lezen dat het voor jou nu ook gaat gebeuren @joke07. Geniet van de voorpret en alvast een vlot herstel gewenst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoord "Aan doe ik het of doe ik het niet", wou wat topics lezen, soms krijg ik ineens de zenuwen, als ik over de ingreep begin na te denken, maar het gaat altijd over, dan lees ik wat op het forum, en denk ik doorgaan, niet opgeven, niet nadenken, en toen las ik van jou "geniet van de voorpret", voorpret heb ik wel niet bepaald, maar ja het zit in je hoofd en zonder dat je wil denk je er regelmatig aan, en dat zal wel zo blijven tot de operatie, ben ik bang, wel ik weet het niet, niet zo erg denk ik, heb al 3 heupoperaties gehad, dus weet wat het is onder narcose gaan, maar het is altijd zo koud in het OK, en al dat gerammel met het materiaal, denk dat ik ga dopjes in mijn oren steken, begrijp nog altijd niet waarom men je geen rustgevende muziek geeft eens men je komt halen, ik zou dat kunnen waarderen.

Ik heb hier maar zowat geschreven, dat geeft me weer wat rust en nu ga ik nog eens snuisteren of er nog nieuwe zaken te vinden zijn, groetjes......

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, joke07 zei:

Antwoord "Aan doe ik het of doe ik het niet", wou wat topics lezen, soms krijg ik ineens de zenuwen, als ik over de ingreep begin na te denken, maar het gaat altijd over, dan lees ik wat op het forum, en denk ik doorgaan, niet opgeven, niet nadenken, en toen las ik van jou "geniet van de voorpret", voorpret heb ik wel niet bepaald, maar ja het zit in je hoofd en zonder dat je wil denk je er regelmatig aan, en dat zal wel zo blijven tot de operatie, ben ik bang, wel ik weet het niet, niet zo erg denk ik, heb al 3 heupoperaties gehad, dus weet wat het is onder narcose gaan, maar het is altijd zo koud in het OK, en al dat gerammel met het materiaal, denk dat ik ga dopjes in mijn oren steken, begrijp nog altijd niet waarom men je geen rustgevende muziek geeft eens men je komt halen, ik zou dat kunnen waarderen.

Ik heb hier maar zowat geschreven, dat geeft me weer wat rust en nu ga ik nog eens snuisteren of er nog nieuwe zaken te vinden zijn, groetjes......

Goede morgen @joke07

Met genieten van de voorpret bedoel ik ook dat zo'n BVKtraject een spannende tijd is (en spanning kan ook iets positief zijn). Een tijd waarin je iets goed doet voor jezelf. Met een hersteltijd waarin je goed voor jezelf gaat zorgen. Ik denk nu nog steeds met een goed gevoel terug aan die tijd en mis die periode van goed voor mezelf zorgen een beetje.

Maar met de minder positieve spanningen en twijfels kan je altijd op dit forum terecht. Ik had ook vaak zo iets van: ja, maar, hoe zit het met dit en met dat. En dan kreeg ik op het forum altijd wel raad of steun. Kom maar vaak langs. :147: altijd :viannen_01:.

Volgens mij kan je tijdens zo'n operatie tegenwoordig wel vragen om een koptelefoon met muziek; maar ga je dat nodig hebben? Want volgens mij krijg je toch een volledige narcose.

En wat die kou in de operatiekamer betreft ... als ik het mij goed herinner, krijg je tegenwoordig een lekker warm dekentje over je heen.

Fijne dag nog. :48:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.