Ga naar inhoud

Natasja77 : 12 februari 2019 :Dr. de Blecourt : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

Hallo meiden, 

Ik ben Natasja, en ik heb op 29 november 2010 een borstvergroting laten doen!

Dit is dus al weer bijna 8 jaar geleden! 

De borstvergroting is gedaan in de Bergmankliniek en uitgevoerd door dr de Blecourt.

Ik heb de eurosilicone gekregen en aan beide kanten 260cc.

Meteen na de operatie vond ik ze behoorlijk groot, maar dat is natuurlijk ook niet zo gek als je altijd een kleine A hebt gehad!

Mijn wens was een grote B/kleine C, uiteindelijk heb ik nu een 70E!

De implantaten zijn voor de spier geplaatst.

Ik heb de eerste weken toch behoorlijk last gehad, maar dat kwam ook doordat ik iets te makkelijk over de operatie had gedacht.

Mijn borsten zaten nog best een tijd hoog en waren kogelrond en nog niet echt zacht, ook vervelde mijn huid behoorlijk, dit kwam doordat mijn huid erg op spanning stond!

Ik wilde tijdens de borstvergroting ook heel erg graag mijn tepels verkleinen (niet de tepelhof), maar helaas kon dit niet vanwege infectiegevaar.

Dit ga ik waarschijnlijk begin volgend jaar toch laten doen.

Na een paar maanden begonnen mijn borsten gelukkig wat te zakken en werden ze zachter.

Inmiddels zijn ze heerlijk zacht en is de vorm op zich wel mooi, maar ik vind ze nog steeds best groot voor mijn lichaam.

Ik ben 165cm en weeg rond de 50 kg.

Ik heb gister een mail naar de bergmankliniek gestuurd en wacht nu op hun reactie.

Ik heb gezegt dat ik het raar vind dat er nooit samen met mij gekeken is met behulp van pasprothesen wat het mooiste bij mij zou staan en dat ik ze toch wel erg groot vind.

Ook heb ik gevraagt of ik niet een keer op controle moet komen, omdat ik ze natuurlijk al 8 jaar heb.

Ik lees graag met jullie mee over wat jullie ervaringen!

Als er vragen zijn dan hoor ik dat graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Natasja77, heb je je protheses wel al eens laten checken dmv een echo, mri of borstfoto? Als ze er al 8 jaar inzitten zou het zondermeer kunnen dat ze al slijtage of kapselvorming vertonen en aan vervanging toe zijn, het zou zonde zijn als je nu je tepels naar je wensen laat maken en er volgend jaar ineens blijkt dat alles voor niets is geweest omdat je protheses vervangen moeten worden.. Ik denk dat het heel verstandig is om een verwijsbrief te vragen bij je huisarts en de protheses even na te kijken ..

 

Het is inderdaad niet de normale gang van zaken dat er niet gepast wordt tenzij je heel stellig bent in de maat die je wil, dan zal de chirurg dit met een pasprothese onder de ingreep bekijken, maar als dat dan aan de hand van je borsten en weefsel niet mogelijk is zal hij/zij moeten kijken wat dan de beste optie is .. 

 

Dit had vast beter gecommuniceerd mogen worden .. Veel mensen worden onbewust geïmponeerd door een arts en durven niet echt te zeggen wat ze willen, denken en ervaren als een arts praat want het is tenslotte een dokter, een arts is echter ook maar een mens en hoe beter hij/zij weet wat je wensen zijn hoe makkelijker hij ze kan vervullen ..

 

Met eurosillicone 260 cc heb ik bij een omvang van 70, gewicht van 53 kilo in 2004 en een lengte van 1.66 voor de spier een d cup gekregen .. 

Het strakke, hoge harde gevoel is wel normaal na een borstvergroting, dat moet zich allemaal zetten, je huid moet oprekken enz ...

 

Succes met je zoektocht, ik hoop dat je gauw een afspraak krijgt en je wensen op tafel kunt leggen ..

 

Grt Sjuul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Controle is overigens vaak na 2 tot 3 weken ivm met hechtingen en dergelijke en dan na 6 weken tot 3 maanden om het verdere verloop van het genezingsproces te beoordelen, bij sommige pc’s mag je na een jaar nogmaals op controle maar over het algemeen is de jaarlijkse of 2 jaarlijkse controle van je protheses je eigen verantwoording, je moet dit dus zelf regelen met je huisarts of een afspraak maken met je pc ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

@natasja77 leuk om eens een verhaal te lezen van iemand die ze al lang heeft! 

ik heb ze pas een week en vraag me ook wel eens af hoe ze er over een paar jaar uit zien?

heb je ook een album misschien? zou het graag zien?

ik kan je ook bij mij toevoegen als je zou willen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Natasja77

Ik heb je topics even samengevoegd, zodat je alles bij elkaar hebt staan en niet twee topics bij hoeft te houden. Ik zie dat er reacties op je topic gekomen zijn, maar misschien heb je die niet gezien? 
Je volgt wel je topic zie ik nu, dus misschien wel hoor, maar ik geef het maar even aan :)

Al je verdere updates kunnen in dit topic, dan hoef je niet steeds te switchen en blijft het hier overzichtelijk :35: 

Tepels inkorten heb ik volgens mij nog niet gelezen ergens.. Door wie ga je dat laten doen als ik vragen mag?


En eigenlijk heb ik dezelfde vraag als Sjuul hierboven: Heb je je prothesen laten controleren ondertussen of heb je het erover gehad met de arts die je gaat opereren? 

Ik moet wel zeggen dat een 70E, vaak uitvalt als een volle C.. Dus ik begrijp je wel dat je je borsten wat groot vindt, als je een b/c gewenst had destijds.. Blécourt is echter wel een pc die meestal medium profile neemt, dus afhankelijk van de breedte van je eigen borst, moest hij een aantal cc kiezen.. Ik weet niet of je een prothesepaspoort meegekregen hebt in 2010? Dan kan ik wel voor je nakijken welk profile je toen gekregen hebt, als je dat wilt :)

Succes met aftellen!! En zou fijn zijn als je je ervaring wilt delen hier, aangezien over het inkorten van tepels idd weinig bekend is hier.

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Natasja77 Lijkt me spannend, een tepelinkorting. Succes! Eindelijk na lang wachten gaat het voor je gebeuren. 

 Ik krijg mijn bv op 12 febr. bij Bergmankliniek. Weet je ondertussen al wie je gaat opereren? Ik door dokter Koopmann. In Hilversum. De tijd weet ik nog niet. Ik was tevreden over de intake. Hij heeft goed uitgelegd hoe en wat en we hebben een aantal maten gepast. In januari ga ik nog een keer passen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.