Ga naar inhoud

Wat gebeurt er met een oude pocket als de protheses verwijdert zijn?


Aanbevolen berichten

Nieuwsgierig als ik ben zou ik toch wel eens graag willen weten wat er in je borst gebeurt nadat er een prothese uitgehaald is inclusief kapsel?

 

Het lijkt me dat je dan toch een flinke wond in je borst hebt als dit niet opnieuw gevuld wordt met een prothese?

 

Sjuul ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Sjuul zei:

Nieuwsgierig als ik ben zou ik toch wel eens graag willen weten wat er in je borst gebeurt nadat er een prothese uitgehaald is inclusief kapsel?

 

Het lijkt me dat je dan toch een flinke wond in je borst hebt als dit niet opnieuw gevuld wordt met een prothese?

 

Sjuul ..


Yep, klopt wat je zegt.. áls het kapsel mee weggehaald wordt. Zover ik me heb laten vertellen wordt niet altijd het kapsel mee weggehaald, maar als iemand daar andere info over heeft, hoor ik het natuurlijk graag! Mij werd destijds bij een second opinion verteld dat wanneer het kapsel nog soepel is, het gewoon kan blijven zitten... 


De pocket sluit eigenlijk weer na de explantatie van prothesen en geneest. 

De huid die opgerekt is, kán evt iets terug veren, afhankelijk van de kwaliteit van je huid, maar vaak zie je een explantatie in combinatie met een (kleine) lift. 

 

xxx BB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je @best_boobie, ik heb inderdaad ook gehoord dat het kapsel meestal blijft zitten als het dun is.

Bij mij hebben ze het verwijdert in elk geval ( Waarom,dat vraag ik ongetwijfeld nog aan de arts als ik op controle moet over een weekje.)  en ik was me aan het afvragen wat er allemaal gebeurt in die borst ..

Geen lift hier, maar een nieuwe prothese dual plane geplaatst ..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sjuul zei:

  en ik was me aan het afvragen wat er allemaal gebeurt in die borst ..

Geen lift hier, maar een nieuwe prothese dual plane geplaatst ..

 

Oh zo bedoelde je!

als er een pocket gemaakt wordt, bij een eerste bv, heb je ook een grote wond vanbinnen. Dus ze kunnen daar gewoon prothesen in plaatsen. Dat is geen probleem. Maar dat is dus ook 1 van de redenen waarom er allerlei instructies/adviezen mee gegeven worden. 

Dat is een van de redenen waarom je bepaalde dingen niet mag, zodat de wond goed kan herstellen, zonder dat er binnen in je borst te veel littekenweefsel ontstaat onder andere. 

 

Het is verder een normale wondgenezing. :)

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie

Dus dan heb ik een dubbele wond in mijn borsten, de oude zaten voor de spier waarvan het kapsel ook verwijdert is, de nieuwe zitten dual plane waarvoor een nieuwe holte is gemaakt lijkt me want die oude was toch flink uitgezakt?

 

Ik moet daar toch maar eens even navraag naar doen over een week, klinkt allemaal vrij heftig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo kun je het mijns inziens idd zien @Sjuul alleen is het eigenlijk, volgens mij, maar een halve nieuwe pocket. 

De onderkant van de prothese zit sowieso voor de spier bij dual plane. Alleen het gedeelte waar de prothese achter de spier gezet is nu, is opnieuw vrij geprepareerd. 

 

Maar zo is hoe ik het begrepen heb. Als jouw pc iets anders zegt, ben ik daar wel nieuwsgierig naar!!

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, best_boobie zei:

Zo kun je het mijns inziens idd zien @Sjuul alleen is het eigenlijk, volgens mij, maar een halve nieuwe pocket. 

De onderkant van de prothese zit sowieso voor de spier bij dual plane. Alleen het gedeelte waar de prothese achter de spier gezet is nu, is opnieuw vrij geprepareerd. 

 

Maar zo is hoe ik het begrepen heb. Als jouw pc iets anders zegt, ben ik daar wel nieuwsgierig naar!!

 

xxx

 

Ah ok, alweer wat geleerd! Ik ga het in elk geval eens navragen, ben er ook wel nieuwsgierig naar hoe ze dat nu precies gedaan hebben, ik kom er nog op terug als ik op controle ben geweest de 19e

 

Thanxz voor het meedenken @best_boobie, ik waardeer dit echt xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Sjuul zei:

 

Ah ok, alweer wat geleerd! Ik ga het in elk geval eens navragen, ben er ook wel nieuwsgierig naar hoe ze dat nu precies gedaan hebben, ik kom er nog op terug als ik op controle ben geweest de 19e

 

Thanxz voor het meedenken @best_boobie, ik waardeer dit echt xxx

No problem! Doe ik graag! En leer zelf ook altijd graag bij :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

@best_boobie, ik ben vandaag op controle geweest en heb het pocket raadsel uitgelegd gekregen .. De oude pocket is helemaal schoon gemaakt kalk en kapsel eruit en verder met rust gelaten, voor de protheses hebben ze een hele nieuwe pocket gemaakt ..

Dat was volgens de arts bij hun de gangbare procedure ..

De oude pocket geneest, de nieuwe kapselt de prothese netjes in, dit was blijkbaar om complicaties met de oude pocket te voorkomen . 

 

Verder zag t er allemaal netjes uit, 1 draadje kwam meteen met het knoopje mee, de andere zat nog lekker die bleef zitten daar zit ook een korstje ..

Litteken mooi smal, plusminus 2 cm maar wel nog een gaatje waar het draadje heeft gezeten, dit groeit blijkbaar binnen een paar dagen dicht ., Als alle korstjes weg zijn mag ik 2 keer daags het litteken masseren met cicaplast wat ik meteen meekreeg .,

 

Over 4 weken de 6 weken controle .,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Sjuul zei:

@best_boobie, ik ben vandaag op controle geweest en heb het pocket raadsel uitgelegd gekregen .. De oude pocket is helemaal schoon gemaakt kalk en kapsel eruit en verder met rust gelaten, voor de protheses hebben ze een hele nieuwe pocket gemaakt ..

Dat was volgens de arts bij hun de gangbare procedure ..

De oude pocket geneest, de nieuwe kapselt de prothese netjes in, dit was blijkbaar om complicaties met de oude pocket te voorkomen . 

 

Verder zag t er allemaal netjes uit, 1 draadje kwam meteen met het knoopje mee, de andere zat nog lekker die bleef zitten daar zit ook een korstje ..

Litteken mooi smal, plusminus 2 cm maar wel nog een gaatje waar het draadje heeft gezeten, dit groeit blijkbaar binnen een paar dagen dicht ., Als alle korstjes weg zijn mag ik 2 keer daags het litteken masseren met cicaplast wat ik meteen meekreeg .,

 

Over 4 weken de 6 weken controle .,

 

Oke….. goed om te weten :):35: 

 

Thanks!!!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.