Ga naar inhoud

Melodyxxx : 6 november 2018 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal mijn naam is Melody. Ik heb afgelopen dinsdag 6november mijn BV gehad bij dhr van Straten. Ik had voorheen cupmaat 75A/B. Ik heb nu 250cc conhesive II laten plaatsen achter de spier en zit nu op 75C. Voordat ik de operatie kreeg heb ik veel op het forum rondgekeken naar ervaringen en hier heb ik veel aan gehad! De reden dat ik nu member ben is ook mijn ervaring te delen en dat ik kan meepraten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 November: de wekker gaat om 7.00 uur, nog snel onder de douche en me klaarmaken om te vertrekken. 

Om 7.55 uur arriveert er een vriendin om mij naar Kliniek Heyendael te brengen. Eenmaal aangekomen op locatie heb ik me gemeld bij de receptie waarbij ik een rondleiding kreeg en uiteindelijk kon plaatsnemen in de wachtruimte. Ik zou rond 9.45 uur geopeerd worden en moest me 1,5 uur van te voren melden. Rond 9.45 uur werd ik helaas nog niet geholpen. Pas rond 11.20 uur werd ik geroepen door de assistente. Ik mocht mee naar een kamer waarbij ik me kon uitkleden en kleding kreeg die ik tijdens de operatie moest aandoen. Eenmaal aangekleed mocht ik meelopen naar een andere kamer. Ik was bijhoorlijk zenuwachtig maar gelukkig waren het allemaal vriendelijke mensen die allemaal in waren voor een leuk praatje waardoor ik de zenuwen een beetje vergat. Ik mocht gaan liggen, mijn bloeddruk werd gemeten en er werden ook draadjes aangesloten waardoor ze bepaalde zaken konden meten. En toen kwam hetgene waar ik het meest bang voor was de: infuusprik. Als ik erop terugkijk viel het allemaal reuze mee. Nadat alles geinstalleerd was kwam dhr Straten nog langs om alles af te tekenen en te kijken welke cc het beste voor mij zou zijn. Ik zat namelijk te twijfelen tussen 250cc en 275cc. De arts gaf aan dat het beide mooi zal staan en ik heb toen uiteindelijk gekozen voor 250cc. Na 5 minuten wachten werd ik naar de operatie kamer gereden, ik mocht mezelf verplaatsen naar een iets kleinere bed. Nog de laatste checks zoals naam en geboortedatum. Ook kreeg ik nog snel te zien dat de gekozen mentor conhesive II 250cc gereed stond. Ik kreeg eerst een kleinere narcose prik toegedient daarna kwam er een grotere narcose prik en kreeg ik een zuurstofkapje en toen ging het licht uit. Rond 12.20 uur werd ik wakker gemaakt. Alles ging zo snel! Ik had niet echt pijn maar mijn borsten voelde zwaar aan. Ik kreeg water, crackers en pijnstillers. Rond 14.00 kwam me zus, ik mocht nog niet met haar mee omdat we op de arts moesten wachten. De arts is uiteindelijk rond 15.00 uur langsgekomen om te vragen hoe ik me voelde en toen kon ik richting huis. We zijn hierna nog snel naar de apotheek gereden om de pijnstillers op te halen. Eenmaal thuis voelde ik me nog steeds moe en ik ben toen gaan slapen. 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marg23 dankjewel! Het gaat gelukkig goed met mij. De eerste 2 dagen had ik een soort van mental breakdown en dacht ik bij mezelf waarom ben ik hier ooit aan begonnen?! (Maar misshien had dit ook te maken doordat ik mijn maandelijkse bui had)

Maar vandaag gaat het al stukken beter! Ik voel niet meer dat me borsten zwaar zijn en ik heb ook geen pijn. Het zwaartse op dit moment vind ik het slapen. Afgelopen dagen heb ik weinig geslapen en wordt ik zo om de paar uur wakker. Dus ik hoop dat ik vannacht en de komende weken goed kan slapen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Melodyxxx oh dat van die mental breakdown is echt heeel herkenbaar! Ikzelf heb op dag 2 na de operatie wel 20x gezegd ‘dat ik die stomme tieten niet meer hoefde’ haha.. maar eigenlijk vanaf dag 3/4 was ik er alweer blij mee!

 

fijn dat je weinig pijn hebt! Slapen is inderdaad een dingetje ja, maar het went wel een beetje. Veel kussens onder je hoofd en in je knieholtes helpen wel een beetje  :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je weinig pijn hebt!

Dat slapen is wel een dingetje he. Ik slaap sinfs een week weer op mijn zij (ben 3,5 PO) en ben echt super blij daarmee :D

 

Dat mentale deel is wel een beetje herkenbaar, was ook een beetje een wrak de eerste dagen, denk mede door de narcose, hulpbehoevendheid en gebrek aan slaap. Plus dat ze er bij mij echt nog niet mooi uitzagen de eerste dagen.

Maar de 4e dag was het wel beter. 

 

Succes verder, lekker rustig aan doen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marg23 @Blabla1980 

Gelukkig dat ik niet de enige ben met de mentale break down dagen. 

Slapen is inderdaad een dingetje, het is voor mij echt een kwestie van de juiste houding zoeken en dat aanhouden want als ik een andere beweging zet dan voel ik dat in mijn borst. Ik slaap deze dagen ook rechtop en probeer gedurende avond langzaam platter te gaan liggen, ik kan ook niet meer wachten om op mijn zij te kunnen liggen! Gelukkig voel ik dat het elke dag een stukje beter gaat :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Melodyxxx ik ben 7-11 door F. Straten geopereerd! :43:

Dat slapen herken ik ook..heb echt gebroken nachten door de pijn als ik mij wil gaan verplaatsen of op moet staan:4: Ik heb 400cc en 450cc rond HP dual plane gekregen op advies van Straten.

En dat gerust stellen in de kamer voor de operatie herken ik ook.. lieve mensen daar. :7:

Mentale break down heb ik nu denk ik.. ik weet niet zo goed wat ik nu van mijn borsten moet vinden. En dat mijn vriend ze te groot vind helpt ook niet echt mee:23:

Wanneer heb jij je 1e controle afspraak?

Ik a.s. woensdag al:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Liss27 Ja heel herkenbaar, het liefst wil ik een houding aanhouden en voor de rest van de nacht niet meer gaan bewegen omdat ik dan bang ben dat ik een spier verrek of iets pijn gaat doen. Aaah jammer dat je vriend ze te groot vindt, misshien moet hij er nog aan wennen! Wat ik vernomen heb is dat ze wel ietjes kleiner worden, omdat er nu vocht ophoopt of iets in die richting, in ieder geval iets met vocht waardoor ze nu groter lijken(dat kreeg ik te horen van dhr Straten). Vindt je ze zelf ook te groot? Haha toevallig ik had eigenlijk mijn controle afspraak ook op de woensdag staan, alleen die heb ik nu verplaats naar de donderdag

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Melodyxxx

Jaa ik vind ze opzich wel goed eruit zien.. voor zover ik dat kan beoordelen 4 dagen po.:4: Moet er nog erg aan wennen, aan de vorm en aan de grote.

Ik vind de 1e controle afspraak trouwens best wel vroeg, dan ben ik pas 1 week po:blink:

Ik heb erg last van steken/ erge spierpijn bleah.. loop ook niet al te gemakkelijk daar door haha.

En als ik ga liggen of onderuit gezakt ga zitten en ik moet dan omhoog komen.. Auw! :118:

Ben benieuwd of ik een borstband krijg.. normaal gesproken werkt Frans daar wel mee maar ik vind dat het volume van boven echt niet minder moet worden of moet zakken:18:

En bij jou? Heb je eventueel foto's? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had die band ook niet iets te maken met rond of anatomisch? Bij de een krijg je hem gelijk en bij de andere bij de eerste controle? Staat mij iets van bij dat ze dat bij het consult zeiden. Ik ga ook bij Heyendael, Frans Straten.  Ik moet alleen nog wel even wachten.  29 januari. Ik lees nu heel fanatiek de verhalen van iedereen die daar ook is geweest. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Liss27 ik heb vandaag voor het eerst mijn sportbeha uitgedaan om mijn boobies te bekijken (ik durfde nog niet om de beha uit te trekken) ik moet zeggen dat ik ze behoorlijk groot vind.. dus hopelijk gaat alles nog een beetje vervormen/kleiner worden. Ja van wat ik heb begrepen is dat je 1e controle afspraak 1 week na de operatir plaatsvind en de 2e afspraak ergens na de 3 maanden. Ja heel herkenbaar! Ik had de 2e en 3e dag vooral last van spierpijn, op dit moment gelukkig niet meer. Als ik nu omhoog kom probeer ik mijn boobies vast te pakken, ik moet zeggen dat ik dan geen pijn heb. 

Ik heb nu ook gedurende dag last van jeuk, jij ook?

Ik denk dat ik binnenkort foto’s ga maken, heb jij al foto’s gemaakt?

 

@Blabla1980 @Adnil

Ja volgens mij is het zo dat je standaard een borstband krijgt bij anatomisch per direct en voor ronde protheses tijdens je controle afspraak. 

 

@Adnil

Oeh spannend! Heel verstandig om via dit forum wat ervaringen/verhalen te lezen zodat je een beeld krijgt van wat je te verwachten staat (zo ben ik ook begonnen :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Adnil zei:

Had die band ook niet iets te maken met rond of anatomisch? Bij de een krijg je hem gelijk en bij de andere bij de eerste controle? Staat mij iets van bij dat ze dat bij het consult zeiden. Ik ga ook bij Heyendael, Frans Straten.  Ik moet alleen nog wel even wachten.  29 januari. Ik lees nu heel fanatiek de verhalen van iedereen die daar ook is geweest. 

Goede keus! Bij Frans Straten inderdaad na de 1e controle:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine update:

Ik ben nu 7dagen PO en ik voel me iedere dag beter/kan meer dingen zelf doen. Slapen is nog steeds een dingetje, even doorbijten dus. Afgelopen dagen in de ochtend en avond last gehad van jeuk, dus ben benieuwd hoe dat de rest van de dagen gaat ontwikkelen. Ik ga vandaag proberen zelf te douchen (lijkt me een hele uitdaging) maargoed, ik hou jullie up to date :)  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey!! :)

 

Ik ben ook op 6 november geopereerd!

Heb vandaag de borstband gehad en dr pleisters zijn eraf...

Wat spannend dat je vandaag voor het eerst alleen gaat douchen :3:

Mij beviel het prima! 

Ben zelf al weer heerlijk rustig aan het rommelen in en om het huis.

Ik had de 3e dag echt een mega dip! Kon iedereen wel vermoorden, niks was goed en voelde me echt rot.

Ik was echt een opperheks!

Daarna ging het steeds beter en werd ik steeds minder afhankelijk, alleen slapen vind ik nog steeds helemaal niks!

Ze zeiden dat ik rustig mag kantelen nu met een kussen eronder dus dat ga ik vanavond proberen!

Hoop dat het lukt want ik word vaak rond 2.15 en 4.30 wakker en als ik dan omhoog kom kraakt het best wel hahahaha is het vocht denk ik:blink:

Ben je tot nu toe blij met de grootte en het herstel? 

 

Liefssss Jailey

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-11-2018 om 15:42, Jailey zei:

Heey!! :)

 

Ik ben ook op 6 november geopereerd!

Heb vandaag de borstband gehad en dr pleisters zijn eraf...

Wat spannend dat je vandaag voor het eerst alleen gaat douchen :3:

Mij beviel het prima! 

Ben zelf al weer heerlijk rustig aan het rommelen in en om het huis.

Ik had de 3e dag echt een mega dip! Kon iedereen wel vermoorden, niks was goed en voelde me echt rot.

Ik was echt een opperheks!

Daarna ging het steeds beter en werd ik steeds minder afhankelijk, alleen slapen vind ik nog steeds helemaal niks!

Ze zeiden dat ik rustig mag kantelen nu met een kussen eronder dus dat ga ik vanavond proberen!

Hoop dat het lukt want ik word vaak rond 2.15 en 4.30 wakker en als ik dan omhoog kom kraakt het best wel hahahaha is het vocht denk ik:blink:

Ben je tot nu toe blij met de grootte en het herstel? 

 

Liefssss Jailey

 

 

Hoihoi,

 

Wat leuk dat je eeen dag eerder dan mij bent geopeerd! Ook zijn mijn pleisters vandaag eraf en ook ik draag een borstband.  Ik kreeg te horen dat mijn boobies er goed uitzagen en dat mijn herstel goed verloopt. Ze willen zelfs mijn foto’s op de website gaan gebruiken. Daar ga ik nog rustig over nadenken!

 

Het douchen viel gelukkig mee ,was er exact 35 minuten mee bezig (douchen en aankleden)

Ik ben sinds deze week ook begonnen met wat huishoudelijke klusjes en het gaat allemaal soepeltjes :)  

 

Waar kraakt het bij jou als je omhoog wilt komen? Van kraken heb ik niet zo last, ik heb eerder dat ik mijn borstspier voel/hoor rekken. 

Kan je zelf omhoog komen of heb je daar hulp bij nodig?

 

Met de grootte ben ik blij om! Ik had ze niet grooter gewild. Met mijn herstel gaat het ook goed. En hoe zit dat met jou?

 

Groetjes,

Melody

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.