Ga naar inhoud

Even voorstellen


Gast Noukje

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal! 

Ik ben Noukje. Ik heb me hier aangemeld omdat ik wil lezen over de ervaringen van anderen. Vrijdag 23 november heb ik mijn eerste consult. Ik heb van mezelf vrij weinig, ik hoop dan ook dat ik binnen de voorwaarden val en dat de verzekering de operatie wil gaan vergoeden. 

Ik heb een eeneiige tweelingzus en die voldoet wel aan de voorwaarden en krijgt de operatie vergoed. Nu heb ik van mezelf wel iets meer dan haar dus ben ik er wel een beetje bang voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Noukje

 

Waar heb je een consult gepland?

Spannend heb je in het ziekenhuis al een afspraak om te checken hoeveel weefsel/plooi je hebt? Dat moet je weten ivm verzekering toch? 

 

Iedereen is anders dus het kan mogelijk zijn dat jij geen vergoeding krijgt als jij meer borst al van jezelf hebt. 

Als je een vergoeding krijgt mag je niet overal geopereerd worden en als je zelf betaald natuurlijk wel. Je kunt misschien wel eens gaan rondneuzen wat je aanspreekt. 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee @Ellen125

Ik heb een consult gepland in het ziekenhuis. Ik heb eerst een afspraak met de chirurg om te kijken wat hij er van vindt. Mocht hij denken dat ik een kans maak dan gaan ze een echo maken om te kijken of ik aan de voorwaarden voldoe. Dus hoeveel weefsel enzo er zit. 

 

Omdat mijn eeneiige tweelingzus het wel vergoed krijgt hoop ik dat ik nog een kleine kans heb, maar ik kan nu op dit moment alleen maar balen dat ik iets meer heb dan zij terwijl dat juist andersom zou moeten zijn. Mijn tweelingzus wordt binnekort geopereerd dus dan kan ik mooi kijken of zij er tevreden mee is! Vrijdag is mijn afspraak dus ik ben nu al aan het duimen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

 

Ik kan mij wel voorstellen dat je het lastig vind mbt die vergoeding. Hopelijk krijg jij die ook dan.

Maar als je zegt dat jij meer borstweefsel hebt ben er ik wel vang voor...

 

Succes met je consult. 

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Ellen125 zei:

Hey,

 

Ik kan mij wel voorstellen dat je het lastig vind mbt die vergoeding. Hopelijk krijg jij die ook dan.

Maar als je zegt dat jij meer borstweefsel hebt ben er ik wel vang voor...

 

Succes met je consult. 

 

Xx

Ik ben er ook bang voor, maar ik ga het in ieder geval proberen... 

Dankjewel!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update! Ik ben vandaag langs de plastische chirurg geweest. Hij twijfelt of ik aan de voorwaarden voldoe.. Maandag ga ik een echo laten maken om te kijken naar het klierweefsel, nu hopen dat het minder is dan 1 cm! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Noukje zei:

Even een update! Ik ben vandaag langs de plastische chirurg geweest. Hij twijfelt of ik aan de voorwaarden voldoe.. Maandag ga ik een echo laten maken om te kijken naar het klierweefsel, nu hopen dat het minder is dan 1 cm! 

Hey, ze zijn nogal streng met vergoedingen tegenwoordig. Mijn klierweefsel is ook minder dan 1cm, maar je mag ook geen borstplooi hebben en die heb ik wel, heel lichtjes. Dus daar werd ik al op afgewezen. Hopelijk heb jij meer geluk! Lees meer meiden hier die het wel gelukt is.

Succes met alles!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Yvie zei:

Hey, ze zijn nogal streng met vergoedingen tegenwoordig. Mijn klierweefsel is ook minder dan 1cm, maar je mag ook geen borstplooi hebben en die heb ik wel, heel lichtjes. Dus daar werd ik al op afgewezen. Hopelijk heb jij meer geluk! Lees meer meiden hier die het wel gelukt is.

Succes met alles!

Oh wat vervelend dat het bij jou niet gelukt is :(Ga je het nog bij een andere verzekering proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Yvie zei:

@Noukje nee heb ik niet gedaan. Inmiddels afgelopen maandag geopereerd. PC zei ook dat ik toch niet in aanmerking ging komen, dus helaas. 

Hoop geld, maar het was me heel wat waard!

Oh jammer.. maar fijn dat je er toch voor gekozen hebt om het toch te doen! Is de operatie goed gegaan, ervaar je veel klachten/pijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Noukje ja echt heel lang getwijfeld of ik dit echt ging doen of niet, maar toch de stap genomen. Ben 39 en als ik het nu niet zou doen, zou ik het waarschijnlijk nooit meer doen.

 

De pijn is mij enorm meegevallen. Je ervaart meer druk op je borsten en dat is soms vervelend, maar pijn kan ik het niet noemen. En dat je beperkt bent in wat je kunt is lastig, maar komt allemaal weer goed,  maar geduld!

 

Heb je je consult al gehad? Zag dat je vandaag moest? Spannend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Yvie zei:

@Noukje ja echt heel lang getwijfeld of ik dit echt ging doen of niet, maar toch de stap genomen. Ben 39 en als ik het nu niet zou doen, zou ik het waarschijnlijk nooit meer doen.

 

De pijn is mij enorm meegevallen. Je ervaart meer druk op je borsten en dat is soms vervelend, maar pijn kan ik het niet noemen. En dat je beperkt bent in wat je kunt is lastig, maar komt allemaal weer goed,  maar geduld!

 

Heb je je consult al gehad? Zag dat je vandaag moest? Spannend!

Ja ik had hem vandaag, maar hij wist het niet vandaar dat ik maandag een echo moet maken en als het onder de 1cm zit dan gaat hij het gewoon proberen voor me. Wat fijn dat de pijn is mee gevallen, ook blij met het resultaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag de echo gehad. Klierweefsel zit tussen de 0.5 en 0.8 cm :) 11 december nieuwe afspraak met de chirurg om een aanvraag te doen bij de verzekering, hopelijk komt het goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.