Ga naar inhoud

Na wissel vergoeding aanvragen zorgverzekeraar ivm mogelijk lekkend implantaat.


Aanbevolen berichten

Zoal jullie weten mag ik maandag mijn implantaatwissel ondergaan.

Bij een echo en een borstfoto is geconstateerd dat er wellicht een lek kan zijn aan de achterkant van de rechter prothese .. De arts stelde voor dit nog verder te laten bekijken met een scan maar omdat het niet zeker was dat er een lek zit en dit specifiek omschreven stond als “je kunt het pas met zekerheid zeggen als ze eruit gehaald worden” heb ik besloten dit af te wachten en in overleg met arts ook besloten het traject niet onnodig te vertragen .. Het is toch een dingetje als je weet dat ze misschien lekken en het idee om dan nog een aantal weken langer rond te moeten lopen met een lekkende prothese vond ik echt niet fijn ..

Mochten ze lek zijn dan maakt de arts een foto van het lekkend implantaat, dit valt niet onder de dekking van eurosillicone omdat de vervang garantie in 2002 nog niet bestond ..

Met die foto’s en het operatieverslag kan ik me vervolgens naar de verzekeraar wenden om eventueel achteraf nog de ingreep (buiten het vervangen van de implantaten) vergoed te krijgen ..

 

Heeft hier iemand ervaring mee, of tips?

Sjuul ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sjuul,

wat erg en zeer herkenbaar. 29.10 heb ik mijn wissel operatie gehad. Het is idd ook zo dat pas bij extractie te zien is of inplant lek is. Echter bij erkende zorgverleners mag chirurg obv MRI aanvraag doen bij je verzekering. Zo is tenminste bij mij gegaan. Gelukkig werkt Mooi kliniek met Zuyderland ziekenhuis. Mijn aanvraag was binnen 10 dagen goedgekeurd en extractie werd volledig vergoed door de verzekering. Enkel plaatsen van de nieuwe implanten moest ik zelf betalen. Heel veel succes met je operatie!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je @vitalia, ik ga ervan uit dat het wel goed gaat komen als ie lek blijkt te zijn.

Mooi werkt inderdaad samen met Zuyderland dus het zal dan via een omweg gaan maar beslist goed komen ..

 

Thanxz voor je berichtje

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Engeltje73 zei:

Bij mij was ook kapselcontractuur graad IV aanwezig bilateraal en cz heeft de operatie vergoed,nieuwe protheses zelf betaald.Ik had binnen 2 dagen de goedkeuring binnen.

Heb jij het nu vergoed gekregen Sjuul.

Liefs :53:

 

Ik weet nog niet in welke mate ze kapselvorming hebben aangetroffen, we hebben dat ook niet echt besproken tijdens het eerste consult omdat voor mij de nadruk op dat mogelijk lek lag en ik ze daarom zo gauw mogelijk eruit wilde hebben ..

Ik ga dit maandag in elk geval even bespreken en als het baker III of IV was dan zal ik het operatieverslag opvragen ..

 

Het komt wel goed, ik was al heel blij dat er geen lek was en was er al niet vanuit gegaan dat er een eventuele vergoeding in zou zitten, blijkt dit achteraf toch zo te zijn dan maken we dat in orde en krijg ik alle medewerking van de kliniek dat hebben we wel afgesproken tijdens het eerste consult ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.