Ga naar inhoud

Nerveus narcose bv


Myd

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

morgen word ik geopereerd voor een borstvergroting in Bergman clinic in Hilversum door dr S. Bruekers.

zelf heb ik ook door zwangerschap niet groter dan 70b en krijg 330cc dual plane. Ik ben 1.60 en weeg ongeveer 45 kg dus verwacht dat het aantal cc genoeg is voor een volle voorgevel;). Hebben jullie enige ervaring waar ik ong op uit kom qua cupmaat? 

Daarnaast hoe zijn jullie omgegaan met de nerveusoteit omtrent de operatie/narcose? Heb nog nooit narcose gehad namelijk.

Hoor heel graag jullie ervaringen!

 

groetjes M

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeiemorgen! Ik vond de dagen ernaartoe spannend. Had zelf soms erge twijfels de laaste dagen. Maar de dag van de operatie zelf was ik heel erg relaxed. Het is derdaad gewoon een dutje doen. Ik was wel enorm misselijk achteraf maar mijn maag en medicatie komen nu niet echt goed overeen. De meeste hebben hier geen last van. Heel veel succes morgen hoor!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heyhey

ik ben 6 weken geleden ook daar geopereerd. 

Ik gaf aan dat ik wat bang was voor het infuus, aangezien er bij mij een keer flink naast was geprikt, in een zenuw oid. Maar ze pakte het heel goed op, deed rustig aan en stelde mij op mijn gemak. Ze prikte heel goed ondanks mijn dunne roladeren. 

Ik was wel zenuwachtig maar ja, dat ben ik al als we op vakantie gaan :4: 

maar eigenlijk waren de zenuwen nergens voor nodig. 

De anesthesist was een prima vent. Werd een beetje licht in mijn hoofd en toen was ik vertrokken. En vervolgens rustig weer wakker geworden. Had alleen een enorme dorst haha! En nieuwe boobies! :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was ook doodsbang voor de narcose, vooral dat ik niet meer wakker zou worden. Nachtenlang van wakker gelegen, maar het is me zo meegevallen!! Vond het wel lekker eigenlijk. Ik sliep als een roos en voelde me na de narcose beter dan ervoor (was ook heel moe van al die spanning). Heb verder geen enkele bijwerking gehad, ook niet misselijk ofzo. Hopelijk valt het bij jou ook mee. Succes morgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wakker worden in de uitslaapkamer, is een van de lekkerste dingen die er is :wub:En dat zegt iemand met angst voor naalden en die zich vooraf knettergek maakt van spanning (maar wel meerdere medisch noodzakelijke operaties gehad).

 

Ben ook bij Bergman geweest, bijna twee weken terug, en ze gaan er echt alles aan doen om lief voor jou te zijn en je erdoorheen te helpen hoor. Krop het iig niet op, geef het aan (!!) en laat de spanning er desnoods gewoon uitkomen.

 

En dan, sweet dreams! En op de uitslaapkamer je oogjes nog even toe houden in je verwarmde bedje ;)

 

Oh enne, ik was echt kei misselijk door de narcose (nooit eerder gehad), eenmaal terug in m'n kamer. Dat was wel even naar toen ik echt wakker werd, heb er de hele dag over gedaan om naar huis te kunnen omdat ik steeds out ging als ik ging zitten. Maar in de kliniek kunnen ze daar iets tegen in het infuus doen, dat hielp wel. En in the end heb ik ook dat, door hun lieve zorg, overleefd haha. Dus in the end komt het echt goed gaan we gewon vanuit hè! En volgens mij gaat dit de meeste mensen een stuk beter af dan mij, dus, positive thinking ok! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Peanut82 zei:

T Goedemorgen!

 

Ik was ook nog nooit geopereerd of onder narcose geweest, maar ik vond het heerlijk hahaha! Lekker een dutje doen en je wordt wakker met mooie nieuwe borsten. Ik ging er lachend in en kwam er lachend uit, je merkt er helemaal niets van.

Succes morgen!

 

Super bedankt ik hoop dat ik het ook zo mag ervaren:)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Stephh90 zei:

Ik vond het van te voren ook erg spannend want had het nooit eerder gehad. Maar vond het erg fijn haha, nog nooit zo lekker geslapen! 

 

Gelukkig heb je er zelf een goede ervaring aan overgehouden, hopelijk ik ook;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Blondie. zei:

Wakker worden in de uitslaapkamer, is een van de lekkerste dingen die er is :wub:En dat zegt iemand met angst voor naalden en die zich vooraf knettergek maakt van spanning (maar wel meerdere medisch noodzakelijke operaties gehad).

 

Ben ook bij Bergman geweest, bijna twee weken terug, en ze gaan er echt alles aan doen om lief voor jou te zijn en je erdoorheen te helpen hoor. Krop het iig niet op, geef het aan (!!) en laat de spanning er desnoods gewoon uitkomen.

 

En dan, sweet dreams! En op de uitslaapkamer je oogjes nog even toe houden in je verwarmde bedje ;)

 

Oh enne, ik was echt kei misselijk door de narcose (nooit eerder gehad), eenmaal terug in m'n kamer. Dat was wel even naar toen ik echt wakker werd, heb er de hele dag over gedaan om naar huis te kunnen omdat ik steeds out ging als ik ging zitten. Maar in de kliniek kunnen ze daar iets tegen in het infuus doen, dat hielp wel. En in the end heb ik ook dat, door hun lieve zorg, overleefd haha. Dus in the end komt het echt goed gaan we gewon vanuit hè! En volgens mij gaat dit de meeste mensen een stuk beter af dan mij, dus, positive thinking ok! 

 

Hahaha het klinkt bijna alsof het fijn is! We gaan het meemaken, ik hoop dat ik ook zo erover kan praten na morgen.. leren loslaten en overgeven aan de chirurg, hij is zeer kundig dus vertrouwen erop.. 

dank je wel voor je reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over een week aan de beurt en nu al behoorlijk zenuwachtig .. Bang voor de narcose want ik ben wel eens “ontwaakt” tijdens een operatie doordat het adrenaline level te hoog was .. Als kind had ik daar al problemen mee maar ik heb er ook een oplossing voor, 2 uur voor de ingreep mag ik 20 mg oxazepam pakken, dat houdt de adrenaline piek tegen zodat ik ontspannen de narcose inga en met de hedendaagse technieken en een anesthesist aan het hoofdeinde tijdens de ingreep is de kans dat ik “ontwaak” minder dan minimaal ..

Dit geeft me vertrouwen, maar het is toch een ingreep dus spanningen voor de operatie zijn toch wel heel menselijk en normaal lijkt me ..

 

Succes morgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Rosanna123 zei:

Ik was ook doodsbang voor de narcose, vooral dat ik niet meer wakker zou worden. Nachtenlang van wakker gelegen, maar het is me zo meegevallen!! Vond het wel lekker eigenlijk. Ik sliep als een roos en voelde me na de narcose beter dan ervoor (was ook heel moe van al die spanning). Heb verder geen enkele bijwerking gehad, ook niet misselijk ofzo. Hopelijk valt het bij jou ook mee. Succes morgen!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

eg

8 minuten geleden, Sjuul zei:

Over een week aan de beurt en nu al behoorlijk zenuwachtig .. Bang voor de narcose want ik ben wel eens “ontwaakt” tijdens een operatie doordat het adrenaline level te hoog was .. Als kind had ik daar al problemen mee maar ik heb er ook een oplossing voor, 2 uur voor de ingreep mag ik 20 mg oxazepam pakken, dat houdt de adrenaline piek tegen zodat ik ontspannen de narcose inga en met de hedendaagse technieken en een anesthesist aan het hoofdeinde tijdens de ingreep is de kans dat ik “ontwaak” minder dan minimaal ..

Dit geeft me vertrouwen, maar het is toch een ingreep dus spanningen voor de operatie zijn toch wel heel menselijk en normaal lijkt me ..

 

Succes morgen!

 

Lijkt me verschrikkelijk om dat als ervaring te hebben en wat knap dat je dan toch volgende week de operatie ondergaat!!

het is overgeven aan de chirurg en het anesthesie team en die zijn zeer kundig daar vertrouw ik op! 

Jij ook heel veel succes volgende week!

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Luna1803 zei:

Goeiemorgen! Ik vond de dagen ernaartoe spannend. Had zelf soms erge twijfels de laaste dagen. Maar de dag van de operatie zelf was ik heel erg relaxed. Het is derdaad gewoon een dutje doen. Ik was wel enorm misselijk achteraf maar mijn maag en medicatie komen nu niet echt goed overeen. De meeste hebben hier geen last van. Heel veel succes morgen hoor!! 

 

Super bedankt en spanning is ook wel logisch natuurlijk maar iehhhh ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Myd zei:

eg

 

Lijkt me verschrikkelijk om dat als ervaring te hebben en wat knap dat je dan toch volgende week de operatie ondergaat!!

het is overgeven aan de chirurg en het anesthesie team en die zijn zeer kundig daar vertrouw ik op! 

Jij ook heel veel succes volgende week!

 

Het is zeker een akelige ervaring, maar ik ben maar 1 van de zeer weinige mensen die dat soms overkomt .. Je weet wat er gebeurt maar je kunt niet reageren dat is hetgene wat het dan ook meteen eng maakt. Dit is 16 jaar geleden voor het laatst gebeurt, maar ik had ook problemen met een tandartsverdoving dus dat was echt van de spanning ..

Met de hedendaagse monitoring tijdens een narcose en met mijn eigen voorbereiding erbij zou het dus niet meer moeten voorkomen.. De tandarts verdoving werkt ook met de helft van een pilletje dus het gaat vast helemaal goed komen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.