Ga naar inhoud

Prothesewissel nodig door scheur in natrelleprothese


Aanbevolen berichten

8 uur geleden, Happy zei:

Ik heb mijn protheses in het Bravis laten zetten dual plane door dr. Borg( erg tevreden trouwens hoor). Heb destijds gekozen voor high profile dat zou ik nu nooit meer doen. 

Hoi Happy, wat vervelend en super erg dat je een scheur in je prothese hebt :(, ik dacht dat ronde implantaat high profile een mindere projectie heeft dan een anatomische implantaat welk merk zou je nu eventueel krijgen? Misschien dat je de projectie kan opzoeken op de site!

 

liefs Kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Happy zei:

 

Geen idee hoe ik in jouw album kan komen. Ben nog even aan het uitvogelen hoe het hier allemaal werkt 

@Happy ik moet je eerst toegang geven ;) laat maar weten als je interesse hebt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje ik lees heel toevallig dit topic. Ik ben hier lang niet geweest. Mijn rechterborst heeft ook een bult, en als je eroverheen strijkt, voelt het als een ribbel. En ook heb ik een branderige borst. Als ik mijn armen omhoog doe, dan zit rechts ook veel hoger dan links. Ik was bang voor overmatig kapsel, maar was bij mij van de een op de andere dag dat mijn borst pijn deed  dus nu heb ik het vermoedde dat er mss ook een scheur in zit. 

 

Krijg je de alles vergoed? Want er zit levenslange garantie op. Ik heb niet de middelen om een nieuwe operatie te betalen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Heanne zei:

Jeetje ik lees heel toevallig dit topic. Ik ben hier lang niet geweest. Mijn rechterborst heeft ook een bult, en als je eroverheen strijkt, voelt het als een ribbel. En ook heb ik een branderige borst. Als ik mijn armen omhoog doe, dan zit rechts ook veel hoger dan links. Ik was bang voor overmatig kapsel, maar was bij mij van de een op de andere dag dat mijn borst pijn deed  dus nu heb ik het vermoedde dat er mss ook een scheur in zit. 

 

Krijg je de alles vergoed? Want er zit levenslange garantie op. Ik heb niet de middelen om een nieuwe operatie te betalen. 

Hey, ja ik krijg waarschijnlijk alles vergoed omdat het na 5 jaar al is. Zou even langs je plastisch chirurg gaan en MRI vragen. Mij probeerde eerst af te wimpelen maar heb toch doorgezeurd 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Kimye* zei:

Hoi Happy, wat vervelend en super erg dat je een scheur in je prothese hebt :(, ik dacht dat ronde implantaat high profile een mindere projectie heeft dan een anatomische implantaat welk merk zou je nu eventueel krijgen? Misschien dat je de projectie kan opzoeken op de site!

 

liefs Kim

Mijn pc werkt met natrelle maar hij ging uitzoeken of mentor ook mogelijk was

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Heanne zei:

Krijg je de alles vergoed? Want er zit levenslange garantie op. Ik heb niet de middelen om een nieuwe operatie te betalen. 

Ligt eraan hoe lang je de protheses hebt en anders wie je zorgverzekeraar is en hoe je verzekerd bent. 

Is de prothese al binnen een aantal jaren gescheurd, dan kunnen de kosten volgens mij op McGhan/Naturelle worden verhaald. Maar is de prothese na lange tijd gescheurd, dan kun je het door de zorgverzekeraar vergoed krijgen. Ik heb in mei 2016 een prothesewissel ondergaan en tijdens de operatie bleek dat de 21 jaar oude prothese van McGhan in mijn linkerborst gescheurd was en toen heeft mijn zorgverzekeraar Menzis de volledige operatiekosten vergoed. Ik heb toen alleen de nieuwe protheses (€1100,-) zelf hoeven te betalen. Ik heb er van tevoren totaal niks van gemerkt dat de prothese lek was. En de protheses die in 1995 gebruikt werden hadden nog geen cohesive gel, maar bestonden qua inhoud gewoon uit vloeibare siliconengel. Dat was dus zo mijn borst ingelopen, maar was gelukkig wel binnen het kapsel gebleven. Mijn borst is tijdens de operatie drie keer gespoeld om de vieze plakkerige derrie weg te krijgen. Ik heb toen opnieuw protheses gekregen van Natrelle. Helaas heb ik bij die operatie door verkeerde plaatsing een flinke double bubble opgelopen, dus toen ben ik wegens gebrek aan vertrouwen in die arts overgestapt naar dokter Nio, die in december 2017 Motiva protheses heeft geplaatst, waar ik heel erg tevreden over ben en na nog een kleine hersteloperatie in mei 2018 ben ik heel erg tevreden over mijn boobs. 

Ik hoop dat dit je verhaal je wat wijzer gemaakt heeft. 

 

Xx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik ben bang dat ik overmatig kapsel heb, mijn borst gaat in een rap tempo hoger zitten en lijkt alsof mijn tepel steeds meer naar beneden wijst. En als ik voorover hang dan heeft het een rare vorm :(

 

krijg je eigenlijk het weghalen van kapsel vergoed? Ik baal ervan want dacht dat je met een ruwe implantaat bijna tot geen kans had op overmatig kapsel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-10-2018 om 12:26, Robijntje02 zei:

O, wat erg voor je @Happy!! Dat is niet wat je wil weer een operatie..

Misschien zijn ronde protheses met een lager profiel een optie voor je? Ik denk dat je pc je daarover wel goed kan informeren als je zegt dat je liever niet te veel bolling wil hebben.. Zijn de implantaten destijds bij jou voor de borstspier geplaatst of dual plane? En door wie?

Dan nog een vraagje; Natrelle is toch de nieuwe naam voor McGhan?

Heb zelf een consult staan bij De Meyere in Gent; hij werkt met McGhan protheses,  maar als deze meer kans op scheuren hebben, dan zie ik het niet zo zitten... :huh:.....??

@best_boobie hoe denk jij hierover?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎17‎-‎11‎-‎2018 om 13:14, Heanne zei:

Ik ben bang dat ik overmatig kapsel heb, mijn borst gaat in een rap tempo hoger zitten en lijkt alsof mijn tepel steeds meer naar beneden wijst. En als ik voorover hang dan heeft het een rare vorm :(

 

krijg je eigenlijk het weghalen van kapsel vergoed? Ik baal ervan want dacht dat je met een ruwe implantaat bijna tot geen kans had op overmatig kapsel. 

 

:( rap tempo? @Heanne laat je borst effe checken dan? En misschien dit keertje bij Nio als SO? Heb je foto's gemaakt en zelf gemonitord om te kijken naar de verandering? xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè heanne! Herken je me nog?! DoubleD / eat love pray! Wat lees ik nou?! @Heanne Egt f laten checken, miss is er n lek? Ik heb t verwijderen van kapsel vergoed gekregen en heb toen alleen de nieuwe protheses hoeven te betalen, mogelijk komt hier nog extra kosten bij v het terug plaatsen. Als je pc een aanvraag doet bij cz op basis van de hoogste gradatie in kapselvorming (baker 4 n dus ook pijnklachten naast vervorming) wordt dat stukje dus vergoed!

 

heb gister n wissel gehad btw, als je je verveeld kun je f Mn topic lezen, zal je taggen n toevoegen aan Mn albums!

 

sterkte en spreek j hopelijk gauw

liefs dd xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brownie ken ik zeker, volgens mij waren wij op dezelfde dag geopereerd. 

 

Ik heb 2 dec een afspraak, ik heb vanaf het begin getwijfeld over de rechterkant, als ik op mijn rug lag en schudde de prothese heen en weer en ik ging staan dan kwam die naar voren toe en leek alsof hij van binnen op een randje bleef hangen. Dan moest ik weer gaan liggen om het weer goed te krijgen. Maar chirurg zag er niks aan. Mijn litteken is ook erg dik. Echt een dikke paarse kabel en vermoed dat ik dat in de borst zelf ook heb. 

 

Het doet ook pijn, als ik bijv op mijn buik lig, dan voel ik de implantaat ergens op drukken. En ik heb een partner die nogal van knuffelen en vasthouden is, en dat kan niet omdat ik dan zoveel pijn heb. En neemt alleen maar toe. 

 

DoubleD ik weet niet precies wie je bent, jij had toendertijd ook overmatig kapsel? 

 

Ik wil geen andere protheses ik kan dat ook niet betalen. Ben van mijn toenmalige man gescheiden en die geeft zich niet thuis wat betreft alimentatie etc dus ik draai overal voor op. ( kinderen)

 

Dus hoop maar dat het iets simpels is, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miss dan overmatig litteken weefsel?

ben heel benieuwd wat er uit je afspraak komt! Miss willen ze wel n echo of MRI maken!

 

we hebben toentertijd veel pbtjes naar elkaar gestuurd! 

Maar is ntl al poosje geleden! Ik had idd overmatig kapsel en dat is verwijderd en heb ik 470 anatomisch v silimed v gekregen

kort erna kwamen die negatief in t nieuws en uiteindelijk is hun certificaat ook ingetrokken. 

Daarom alleen al blij dat ze eruit zijn nu!

 

Verdrietig om te Lezen dat je bent gescheiden :(

inmiddels wel gelukkig met nieuwe partner als ik dat goed lees!

 

heb je toegevoegd aan Mn albums miss herken je de foto’s nog v toen! Aantal stonden er toen ook in!

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hoi meiden 

 

Ik ook heb natrelle en na 4 jaar zit er vocht rondom de prothese via echo ! 

Mijn pc zegt zoiezo vocht en weefsel op kweek ivm bia alcl maar zegt nieuwe siliconen wel weer terug erin dam van het merk motiva en ik moet de nieuwe siliconen zelf betalen 2400 euro ! Ik vind dat veel voor alleen de siliconen ! Vwrzekering betaald waarachijnlijk de narcose schoonmaken en verwijderen kan iemand mij helpen want fabrikant natrelle mag niet meer vwrkopen dus ik heb pech!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Sippy zei:

Hoi meiden 

 

Ik ook heb natrelle en na 4 jaar zit er vocht rondom de prothese via echo ! 

Mijn pc zegt zoiezo vocht en weefsel op kweek ivm bia alcl maar zegt nieuwe siliconen wel weer terug erin dam van het merk motiva en ik moet de nieuwe siliconen zelf betalen 2400 euro ! Ik vind dat veel voor alleen de siliconen ! Vwrzekering betaald waarachijnlijk de narcose schoonmaken en verwijderen kan iemand mij helpen want fabrikant natrelle mag niet meer vwrkopen dus ik heb pech!

Ik heb even dit geciteerd in je eigen topic dat ik je net gegeven heb, dan blijft het wat overzichtelijk. Jij hebt geen scheur in je prothese, toch?

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...
Op 27-10-2018 om 09:15, Jaydee zei:

Ligt eraan hoe lang je de protheses hebt en anders wie je zorgverzekeraar is en hoe je verzekerd bent. 

Is de prothese al binnen een aantal jaren gescheurd, dan kunnen de kosten volgens mij op McGhan/Naturelle worden verhaald. Maar is de prothese na lange tijd gescheurd, dan kun je het door de zorgverzekeraar vergoed krijgen. Ik heb in mei 2016 een prothesewissel ondergaan en tijdens de operatie bleek dat de 21 jaar oude prothese van McGhan in mijn linkerborst gescheurd was en toen heeft mijn zorgverzekeraar Menzis de volledige operatiekosten vergoed. Ik heb toen alleen de nieuwe protheses (€1100,-) zelf hoeven te betalen. Ik heb er van tevoren totaal niks van gemerkt dat de prothese lek was. En de protheses die in 1995 gebruikt werden hadden nog geen cohesive gel, maar bestonden qua inhoud gewoon uit vloeibare siliconengel. Dat was dus zo mijn borst ingelopen, maar was gelukkig wel binnen het kapsel gebleven. Mijn borst is tijdens de operatie drie keer gespoeld om de vieze plakkerige derrie weg te krijgen. Ik heb toen opnieuw protheses gekregen van Natrelle. Helaas heb ik bij die operatie door verkeerde plaatsing een flinke double bubble opgelopen, dus toen ben ik wegens gebrek aan vertrouwen in die arts overgestapt naar dokter Nio, die in december 2017 Motiva protheses heeft geplaatst, waar ik heel erg tevreden over ben en na nog een kleine hersteloperatie in mei 2018 ben ik heel erg tevreden over mijn boobs. 

Ik hoop dat dit je verhaal je wat wijzer gemaakt heeft. 

 

Xx Jaydee 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jaydee, ZOOOOOO herkenbaar jouw verhaal!!!

 

Ik heb zelf ook Mc Ghan gekregen in 1995 en mijn rechter was op twee plekken gescheurd..ik heb afgelopen vrijdag een explantatie gehad en niks terug laten zetten..de pc heeft de beide implantaten op mijn verzoek op mijn bed gelegd en ik ben ff aan de smeurie van de stukke wezen voelen, net bisonkit, wat een troep! Vraag me af of ze dit goed weg hebben kunnen krijgen, ik moet de 16 juli op controle en ga vragen of dat gelukt is en of ze bij mij ook meerdere keren heeft gespoeld, ik ga vragen of ze mij wil doorverwijzen voor een mri want ik wil weten of de zooi niet door het kapsel zijn heen gelekt is of dat het in mijn oksels zit. Ik wil ook een bloed check.

Ook wil ik naar dr Cohen, hij is een immunoloog, ik heb namelijk al jaren het asia syndroom en ben de helft van mijn haar kwijt. Heb gelezen dat die zooi gaat zwerven in je bloed, je weefsel en je haarvaatjes in je hersenen, ik ben echt bang om vroeg te overlijden door deze gif in mijn lijf.Ik heb gelezen dat een nierdyalise je bloed kan zuiveren van de zooi, maar dan moet je wel een huisarts hebben die achter je staat en je door wil verwijzen..heb jij geen rare vage klachten zoals moe, geen energie benauwdheid, haaruitval, rugpijn, veel kleine plasjes moeten doen, lage weerstand, dus bv in mijn geval vaak en heftig verkouden worden, tijdje om de haverfklap blaasontstekingen gehad enz enz, jij nog rare dingen?

 

Groetjes Vlinder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Bankstel/ vlinder,

 

Nee hoor, ik heb nergens last van. Ben reuze blij met mijn nieuwe Motiva implantaten. ?

 

Groetjes, Jaydee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jaydee,

 

Heel fijn dat je geen last hebt Jaydee, en het geeft mij ook wat rust om dit van je te horen..ik heb wel een echo laten maken voor de operatie en daar stond in dat de linker heel was en de rechter een intercaptulaire ruptuur (scheur) had en dat klopte, weten we nu..er stond ook dat er geen aanwijzingen waren voor lekkage buiten het kapsel, toch vreemd dat ik al die klachten heb, maar goed, ik laat mij verder onderzoeken.

 

Groetjes Vlinder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bankstel, succes met de onderzoeken. Maar laat je ook niet gek maken hè? Want klachten kunnen heel veel oorzaken hebben natuurlijk. Niet gelijk ervanuit gaan dat het door de protheses komt, want die kans is echt heel erg klein. 

 

Groetjes, Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.