Ga naar inhoud

Kiwi1990 : 12 oktober 2018 : Dr. Hupkens : MFIV


Gast

Aanbevolen berichten

Hupkens | 450cc dual plane | Mentor Cohesive 2 High Profile 

 

Op 12 oktober ben ik geopereerd door dokter Hupkens in MFIV Vlaardingen via Diana Gabriels. Voor ons ruim 2 uur rijden, dus we sliepen de nacht ervoor in een hotel in de buurt. Ik moest mij om 11:15 melden en klokslag 11:15 werd ik opgehaald. Ik mocht mij omkleden en direct door naar de arts, die ging aftekenen. De anesthesist kwam nog even langs en ik kon direct door naar de OK. Ondertussen werd ik lekker warmgehouden met een verwarmde deken, super! Het infuusprikken ging in een keer goed en binnen een paar minuten was ik weg.

 

Ik werd wakker op de uitslaapkamer en was direct heel helder, keek meteen onder de dekens ;). Het zag er al heel mooi en netjes uit. Ik kreeg een slang met warme lucht onder m'n deken zodat ik lekker warme voetjes kreeg. Links en rechts van mij waren de meiden al wat langer wakker en begonnen gezellig te kletsen. Ik voelde mij helder, had geen pijn, vooral dorst. Ik kreeg al wat bekertjes water en daarna een broodje kaas. Toen ik naar de wc ging werd ik enorm misselijk. Na een uurtje zijn we wel, met spuugbakjes, in de auto gestapt... de lange rit was wel vervelend en ik moest 2 keer spugen. Thuis ook nog 4 keer overgegeven. Ik kon daardoor de medicatie ook niet binnenhouden en had in de avond wel veel pijn. Ik heb zetpillen geprobeerd maar merkte niet veel van de pijnstilling. 

 

Dag 1: Ik heb helaas maar 1 uurtje geslapen maar voel mij niet super moe. Het scheelt dat ik toch niks hoef te doen vandaag. Deze eerste nacht een foutje gemaakt door plat te gaan slapen. Met behulp van mijn vriend wel overeind gekomen, maar ik werd direct weer erg misselijk en helemaal grauw/bleek ik mijn gezicht. Ik had echt het gevoel alsof mijn hele voorgevel uit elkaar getrokken wordt en had het idee alsof al het bloed eruit stroomde (was natuurlijk niet zo, maar ik zei wel tegen mijn vriend dat hij moest kijken ;))

In de ochtend kwam mijn moeder even langs met een bloemetje en zijn we ook een paar honderd meter buiten gaan lopen in het zonnetje. Daarna wat beschuitjes kunnen eten. De rest van de dag lekker binnen gebleven op de bank met een dekentje. Zolang in niet bewoog had ik geen pijn. Medicatie zorgvuldig genomen.

 

Dag 2: Opstaan was weer een hel. Slapen heb ik nauwelijks gedaan maar voel me wel weer uitgerust. Veel naar het plafond liggen staren. Als ik wel in slaap viel werd ik een paar uur later weer wakker van de pijn en nam ik weer pijnstillers. Waar ik de eerste nacht mijn vriend elke keer wakker maakte om pijnstillers / water aan te geven, had ik nu een tafeltje op armlengte afstand gezet zodat ik er zelf met pijn en moeite bij kon. Ook had ik nu zicht op een wekkertje zodat ik wat beter wist hoe lang ik wakker lag en geslapen had en of het alweer tijd voor medicatie was. Overdag weer lekker rustig aan gedaan op de bank. Mijn vriend had 5 dagen vrij genomen om mij te verzorgen, erg lief! Als ik overdag de pijnstillers regelmatig inneem is de pijn goed te doen. Ik vind de BH wel enorm knellen en kan het niet laten om soms even het ritsje los te doen om de spanning eraf te halen.

Ik ben op de weegschaal gaan staan en was 5 kilo ''aangekomen'' terwijl ik de eerste dag ook nog alleen maar gespuugd had. Achteraf blijkt dit allemaal vocht te zijn en raak ik het ook zo snel weer kwijt als het kwam.

 

Dag 3: Even op pad geweest! Ik moest een inenting halen en ben even met de auto gebracht. Nog een paar kleine boodschapjes gedaan. Al met al zijn we 3 uur op pad geweest, niet super intensief en ik ga daarna weer naar mijn plekje op de bank.

 

Dag 4: Het is super mooi herfstweer. Ik heb lekker buiten in het zonnetje gezeten. Ik heb de pijnstillers wat afgebouwd en nu voel ik mijn rug vooral. Mijn houding is een beetje raar, volgens mij moet ik aan het gewicht van mijn voorgevel wennen en het rugslapen etc. Wat een verschil al in hoe mijn borsten eruit zien. Het vocht trekt goed weg en ze worden veel ronder. Ik maak om de paar dagen een foto.

 

Dag 5: Slecht geslapen, opeens weer meer pijn dan afgelopen nachten. Opstaan is nog steeds het vervelends van de dag. Overdag heb ik weinig last.

 

Dag 6: Het ziet er alweer veel mooier uit! Inmiddels weer 3 kilo (vocht) kwijt. Voel me wel wat grieperig dus ga vroeg weer op bed.

 

Dag 7 t/m 9 zijn prima te doen. Vooral last in de nachten. Dag 10 ga ik op de fiets naar mijn werk (kantoorbaan). Ik zie er wel wat tegenop maar het is goed te doen.

 

Waar ik vooral last van heb gehad / tegenaanliep:

- Misselijkheid de eerste dag

- Steken rondom de borsten, vooral rechts

- Spierpijn in borsten, rug, nek

- Veel vocht vasthouden (5 kilo)

- Slecht slapen door rugslapen en pijn

- Niet overeind kunnen komen vanuit bed en ook moeilijk vanaf de bank

- BH die knelt, de eerste dagen

- Vanaf de zijkant zien de borsten er de eerste dagen niet uit. Echt veel te hoog en opgeplakt

- De eerste dagen kon ik niet eens de waterkoker optillen, later werd dit wel beter

- Ik kreeg erg uitslag onder mijn oksels - ik denk omdat de BH (Diana Gabriels PO BH) erin sneed en je hem toch dag en nacht om hebt

 

Overige opmerking / tips:

- Ik ben dag 2 gaan douchen. Mijn haar heb ik pas na een week gewassen en tussendoor met droogshampoo gefatsoeneerd.

- Ik maak om de 2 dagen een foto en het is toch erg leuk om het verschil van dag tot dag te zien. Het verandert inderdaad echt enorm.

- Het is erg fijn als er iemand om je heen is / bij je slaapt om je te helpen (al slaapt diegene vast ook niet lekker naast jou ;))

- Ik ging elke dag wel een rondje lopen met mijn vriend om even lekker buiten te zijn en het vocht af te voeren

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, wat fijn om je verhaal te lezen! Ik heb hetzelfde advies van dr hupkens gekregen afgelopen weekend. En ik ben waarschijnlijk 23 dec aan de beurt. 

 

Wat voor cup maat had je eerst en ben je blij met wat je tot nu toe kunt zien?

En moet je inderdaad op je rug slapen in het begin? Dat wordt voor mij ook wat..slaap altijd op mn zij .

Hoe is het verder qua eten ondanks je misselijkheid in het begin? Ga er wel vanuit dat ik met kerst mn buikje vol kan eten :47:.

 

Succes met je herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Fellini,

 

Fijn dat je er wat aan hebt! Ik heb het verslag ook geplaatst omdat ik zelf veel gehad heb aan het borstenforum maar je sommige dingen weer niet kunt vinden/bij andere herkent, dus elke toevoeging kan weer iemand anders helpen.

 

Ik had gek genoeg een D-cup, maar alleen in de breedte. De bovenkant was onderontwikkeld... dus het leek meer een B. Ik heb ook een iets bredere borstkas dan gemiddeld heb ik mij laten vertellen. 

Ik ben heel blij met wat ik tot nu toe kan zien. Het moet wel nog behoorlijk gaan zakken want ze zitten wel heel hoog. Ik moet ook zeggen dat je het naakt veel meer ziet dan onder kleding. Waar ik zoals velen eerst bang was dat het te groot zou worden, valt dat reuze mee. Maar het past erg goed bij mijn lichaam zo!

 

De misselijkheid komt vooral van de narcose dus volgens mij duurt het niet langer dan een dag. 

 

Volgens mij is het advies om wel 4-6 weken op je rug te slapen. Ik moet zeggen dat ik er ook niet aan denk om op mijn zij te gaan liggen ;). Dat voelt gewoon zo onnatuurlijk opeens.

 

Spannend hoor, voor je het weet is het zo ver!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zeker fijn! En wat je zegt bij iedereen is het weer anders. Ik krijg in ieder geval een super goed gevoel bij dr hupkens. Aardige man, rust en geeft veel vertrouwen dat hij verstand van zaken heeft. 450cc klinkt voor mij nog steeds veel, maar als ik alle verhalen zo lees, is zijn advies echt goed. En hoe balen is het als ze uiteindelijk te klein lijken. Dan is alles voor niks geweest!

 

Enige waar ik nog over twijfel is of ik net een paar euro meer zou uitgeven om voor de nagor te gaan omdat die soepeler zouden zijn dan de mentor. Hij adviseerde uiteindelijk de mentor, dus ik zou niet moeten twijfelen. Maar toch..als je weet dat de optie er is en je hoort dat je dan nog minder kans hebt op rimpels en de borst nog natuurlijker aanvoelt.. keuzes keuzes :12:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn om te lezen jou verhaal ik ben 16 november aan de beurt bij dr hupkens 400 of 450 cc ultea hihg profile dual plane 

 

Ik twijfel ook nog op de cc ivm mijn dunne huid 

 

Dr hupkens zei bij mij ook nagor maar omdat deze niet fda gekeurd is en je geen garantie krijgt heb ik voor de mentor coh 2 gekozen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden ik lees al een tijdje mee op dit forum , maar nog niet eerder gereageerd.

ik wordt 2 november geopereerd door dr Hupkens ook in Vlaardingen.

Omdat ik blijkbaar een brede borst heb(13cm) adviseerde hij mij 560cc.

hier schrok ik erg van want het leek mij zo groot.

Ik wil gewoon wel dat het natuurlijk blijft omdat ik verder wel lang en slank ben.

Nu heb ik toch besloten om voor de Nagor 460cc te gaan.

De kriebels beginnen nu wel te komen, ik mag me volgende week vrijdag melden om 8:30 uur dus gelukkig wel lekker vroeg in de ochtend.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes vrijdag Lin! Ik ben erg benieuwd hoe het je vergaat en wat je er naderhand van vind. Mijn borst was ook 13 cm, maar hij heeft bij mij niks over een brede borst gezegd. Ik heb nu een B cup en hij adviseerde mij 425-450cc. In eerste instantie ook de nagor, maar op basis van mijn keuze bij de 'voel-test' zei hij dat de mentor 2 ook goed zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-10-2018 om 16:41, Lin84 zei:

Hoi meiden ik lees al een tijdje mee op dit forum , maar nog niet eerder gereageerd.

ik wordt 2 november geopereerd door dr Hupkens ook in Vlaardingen.

Omdat ik blijkbaar een brede borst heb(13cm) adviseerde hij mij 560cc.

hier schrok ik erg van want het leek mij zo groot.

Ik wil gewoon wel dat het natuurlijk blijft omdat ik verder wel lang en slank ben.

Nu heb ik toch besloten om voor de Nagor 460cc te gaan.

De kriebels beginnen nu wel te komen, ik mag me volgende week vrijdag melden om 8:30 uur dus gelukkig wel lekker vroeg in de ochtend.

 

Ik heb dr hupkens nog een keer gesproken en ik ga waarschijnlijk ook voor de nagor 460ml. Ik ben erg benieuwd naar je proces morgen en je herstel Lin. Heel veel succes en vooral plezier gewenst :35:!

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Fillini zei:

Ik heb dr hupkens nog een keer gesproken en ik ga waarschijnlijk ook voor de nagor 460ml. Ik ben erg benieuwd naar je proces morgen en je herstel Lin. Heel veel succes en vooral plezier gewenst :35:!

Dank je wel!

Ik moet zeggen dat het me nu nog erg mee valt qua zenuwen. Ik dacht vorige week nog dat ik vast slecht zo slapen de nachten ervoor, maar ik slaap nog als een roosje haha!

Ik heb er eigenlijk wel zin in, ook omdat dit iets is wat ik al heel lang wil natuurlijk! 

Ik zal morgen of zaterdag wel een verslagje plaatsen hoe het is gegaan! Heb jij al een definitieve operatie datum? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-10-2018 om 18:50, Grace zei:

@Kiwi1990  welke medicatie had je meegekregen ik word 16 november geopereerd door dr hupkens 

Hi Grace,

16 november schiet ook al op! Ik kreeg een receptje mee voor maagbeschermers, pijnstillers en nog 6 van een nog sterkere pijnstiller. Sorry, ik durf de namen niet te zeggen want het lijkt allemaal zo op elkaar ;) ik denk Naproxen? De sterkere nam ik voor de nacht en daarna ben ik het gaan vervolgen met paracetamol. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Lin84 zei:

Dank je wel!

Ik moet zeggen dat het me nu nog erg mee valt qua zenuwen. Ik dacht vorige week nog dat ik vast slecht zo slapen de nachten ervoor, maar ik slaap nog als een roosje haha!

Ik heb er eigenlijk wel zin in, ook omdat dit iets is wat ik al heel lang wil natuurlijk! 

Ik zal morgen of zaterdag wel een verslagje plaatsen hoe het is gegaan! Heb jij al een definitieve operatie datum? 

Heel veel succes @Lin84. Ik zal aan je denken! Fijn dat je lekker vroeg mag! De operatie is zo voorbij en je wordt sowieso wakker zonder pijn! Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.