Ga naar inhoud

advies om explantatie van de protheses te laten doen


Gast Kleinerooie

Aanbevolen berichten

Gast Kleinerooie

Beste Members,

 

Allereerst zal ik mij even voorstellen, ik ben een dame die 14 jaar geleden borstprotheses heb genomen. Ik ben nu 48 jaar en ben er bij onderzoek achtergekomen dat mijn linkerborstprothese gescheurd is. De radioloog vertelde mij dat er geen lekkage momenteel te traceren valt omdat het binnen het kapsel van de prothese is. Nu is wel het advies om explantatie van de protheses te laten doen. Dit om problemen te voorkomen in de toekomst.

Ik sta hier volledig achter en wil ook geen nieuwe protheses meer.

Ik heb al jaren last van onverklaarbare klachten in mijn rechterzijde van mijn lichaam en ik begin er zo langzamerhand steeds meer aan te twijfelen of dit door de protheses kan komen.

Heb inmiddels de diagnose chronische zenuwpijn op mijn medische lijst staan waarvoor ik ook medicijnen slik. 

Ik ben ook bekend met de ziekte endometriose waarvoor ik jarenlang veel pijn heb gehad in mijn buik. Inmiddels meerdere operaties gehad waarbij ik na meerdere complicaties een stuk darm, blaas en al mijn voortplantingsorganen moet missen. Ik ben dus nu ook direct in de overgang gegaan wat ook van invloed was op mijn borsten. Heb last van opgezette, soms warme borsten en opgezette klieren. Vandaar ook mijn bezoek aan ziekenhuis voor een echo om dingen uit te sluiten.

Nu komt er dus uit dat mijn linkerborst prothese gescheurd is en deze verwijderd moeten worden.

Loop nu tegen verzekering etc aan om de kosten te vergoeden.

wie heeft hier net als ik ervaring mee en is het gelukt om op basis van je medische chronische pijnklachten alsnog de explantatie vergoed te krijgen.

 

fijn dat ik mag meekijken en lezen op dit forum.... ik heb nu al het gevoel dat ik niet alleen sta!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

ik heb in juli mijn implantaten laten verwijderen uit beide borsten. Ik had ernstige kapselvorming graad 4 en veel pijn aan de borsten. Ik heb deze operatie vergoed gekregen. Ook ik heb geen implantaten meer terug laten plaatsen. De operatie is mij mee gevallen heel weinig pijn en een nachtje in het ziekenhuis ivm met de drains. Als je kapselvorming hebt in de vierde graad met ernstige pijnklachten krijg je het volgens mij vergoed hoor!!

 

succes 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kleinerooie

Beste Anja, dank voor je bericht. Inmiddels ben ik 9 oktober jl. geëxplanteerd. De operatie is me wel meegevallen echter ze hebben me moeten spoelen vanwege lekkage door een scheur in de linkerprothese. 

Ik heb veel lichamelijke klachten en ik hoop door deze stap dat ik hiervan kan herstellen. Ik heb de operatie wel vergoed gekregen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.