Ga naar inhoud

boobiebabe : 8 januari 2019 : Dr. Verdonck : Belgian Breast Clinic


Aanbevolen berichten

  • Reacties 68
  • Created
  • Laatste Reactie

@Boobmom Jij ook 12 weken. Lang he, lol. Maar wat je zegt vliegt voorbij, jij nog maar 1 klein weekje:43: Ik dan nog maar 4:43:Heb jij bewust voor een langere wachttijd gekozen? Ik kon ook 22 januari, maar ik wilde perse na 7 februari. Komt een stuk makkelijker uit hier qua agenda. Vandaar?

 

@boobiebabe Yeah gefeliciteerd met je nieuwe boobs. Gaat het vandaag ook goed met je? Fijn dat ze zenuwen onder controle waren en alles gesmeerd liep. Wat gek dat je twee weken niet mag douchen? Kan het verband niet er even af dan? In mijn beschrijving staat dat ik tzt na twee dagen weer mag douchen volgens mij. Maar ik heb de 17e nog een keer een pasmoment en zal ik het navragen. Want ook hier komt er een drukverband iets bij zag ik op de rekening.

Heb je kunnen slapen vannacht? En hopelijk valt de pijn voor je mee. Laat je maar lekker verwennen de komende periode. Liefs x

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, M&M&m zei:

@Boobmom Jij ook 12 weken. Lang he, lol. Maar wat je zegt vliegt voorbij, jij nog maar 1 klein weekje:43: Ik dan nog maar 4:43:Heb jij bewust voor een langere wachttijd gekozen? Ik kon ook 22 januari, maar ik wilde perse na 7 februari. Komt een stuk makkelijker uit hier qua agenda. Vandaar?

 

@boobiebabe Yeah gefeliciteerd met je nieuwe boobs. Gaat het vandaag ook goed met je? Fijn dat ze zenuwen onder controle waren en alles gesmeerd liep. Wat gek dat je twee weken niet mag douchen? Kan het verband niet er even af dan? In mijn beschrijving staat dat ik tzt na twee dagen weer mag douchen volgens mij. Maar ik heb de 17e nog een keer een pasmoment en zal ik het navragen. Want ook hier komt er een drukverband iets bij zag ik op de rekening.

Heb je kunnen slapen vannacht? En hopelijk valt de pijn voor je mee. Laat je maar lekker verwennen de komende periode. Liefs x

Ja tot nu toe vind ik het met pijnstillers, goed uit te houden. Het is vandaag wel wat meer gezwollen waardoor ik wat meer druk ervaar. Maar dat hoort erbij. 

 

Heb vannacht toch redelijk wat uurtjes kunnen slapen gelukkig. Ik keek enorm op tegen de nacht en het opstaan. Maar ik kon vanmorgen zelfstandig opstaan en voel me ook gewoon fit. Wel nog wat duf van narcose, maar dat is ook normaal denk ik. Ik hoop dat het zo blijft. 

 

Nee ik moet het verband er twee weken omhouden. Ik fris me nu met washandje op en van navel naar onder kan ik wel gewoon in de douche. Verband mag absoluut niet nat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@M&M&m Ik heb enigszins vanuit vrije keuze wel lang moeten wachten inderdaad. Ik ben kapster en kon niet voor de kerst de salon sluiten...kon namelijk al 3 dec terecht, 6 weken na mijn consult. Maar dat was voor mij geen optie...wilde liefst meteen 27 dec, maar helaas had mijn chirurge, waar ik inmiddels wel helemaal gek van was al, niet eerder tijd dan 14 jan. Dus vandaar de lange wachttijd.

 

Ik mag zelf na 24 uur al functioneel douchen, dat houdt in...niet langer dan nodig, waarbij mijn pleisters wel nat mogen worden. Krijg ook geen drukverband. Alleen een sportbh….en mocht het echt nodig zijn zon borstband. Toch heb ik me al voorgenomen om mijn bovenlijf zeker de eerste 5 - 6 dagen met washandje te wassen. Ook omdat ik denk dat het gewoon beter is als de littekens droog blijven. Ik heb een eigen salon....met wasbak...dus mijn moeder kan fijn mijn haren daar wassen zonder dat er water over mijn lijf hoeft te lopen...ideaal dus...

 

Wat fijn @boobiebabe dat het herstel bij jou zo lekker gaat. Ik ben zelf best een bikkel...mijn pc had dat ook al meteen door en zei al: jij gaat er makkelijk doorheen komen. Mijn huid is elastisch...door yoga, mijn borstspier flink opgerekt al.....maar toch staar ik me niet blind om mijn bikkel-zijn. Het zou me toch eens mooi vies tegen kunnen vallen dan....ik ga van het ergste uit gewoon!

 

mijn zenuwen zijn inmiddels weer weg, die ik begin van de week wel had. Sinds dat ik mijn tijd weet heb ik er alleen maar heel erg veel zin in!

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden, boobiebabe zei:

Ja tot nu toe vind ik het met pijnstillers, goed uit te houden. Het is vandaag wel wat meer gezwollen waardoor ik wat meer druk ervaar. Maar dat hoort erbij. 

 

Heb vannacht toch redelijk wat uurtjes kunnen slapen gelukkig. Ik keek enorm op tegen de nacht en het opstaan. Maar ik kon vanmorgen zelfstandig opstaan en voel me ook gewoon fit. Wel nog wat duf van narcose, maar dat is ook normaal denk ik. Ik hoop dat het zo blijft. 

 

Nee ik moet het verband er twee weken omhouden. Ik fris me nu met washandje op en van navel naar onder kan ik wel gewoon in de douche. Verband mag absoluut niet nat worden.

Fijn hoor met de pijnstiller uit te houden. Zal wat zijn als je het dan nog niet trekt? En zelf redelijk geslapen. Go girl.

wat betreft het douchen. Ik zal ook zeker het schema van je arts aanhouden hoor! Als er tegen mij gezegd wordt niet douchen twee weken, dan zal ik dat ook zeker niet doen! Op naar een volgende goeie dag!

 

17 uur geleden, Boobmom zei:

@M&M&m Ik heb enigszins vanuit vrije keuze wel lang moeten wachten inderdaad. Ik ben kapster en kon niet voor de kerst de salon sluiten...kon namelijk al 3 dec terecht, 6 weken na mijn consult. Maar dat was voor mij geen optie...wilde liefst meteen 27 dec, maar helaas had mijn chirurge, waar ik inmiddels wel helemaal gek van was al, niet eerder tijd dan 14 jan. Dus vandaar de lange wachttijd.

 

Ik mag zelf na 24 uur al functioneel douchen, dat houdt in...niet langer dan nodig, waarbij mijn pleisters wel nat mogen worden. Krijg ook geen drukverband. Alleen een sportbh….en mocht het echt nodig zijn zon borstband. Toch heb ik me al voorgenomen om mijn bovenlijf zeker de eerste 5 - 6 dagen met washandje te wassen. Ook omdat ik denk dat het gewoon beter is als de littekens droog blijven. Ik heb een eigen salon....met wasbak...dus mijn moeder kan fijn mijn haren daar wassen zonder dat er water over mijn lijf hoeft te lopen...ideaal dus...

 

Wat fijn @boobiebabe dat het herstel bij jou zo lekker gaat. Ik ben zelf best een bikkel...mijn pc had dat ook al meteen door en zei al: jij gaat er makkelijk doorheen komen. Mijn huid is elastisch...door yoga, mijn borstspier flink opgerekt al.....maar toch staar ik me niet blind om mijn bikkel-zijn. Het zou me toch eens mooi vies tegen kunnen vallen dan....ik ga van het ergste uit gewoon!

 

mijn zenuwen zijn inmiddels weer weg, die ik begin van de week wel had. Sinds dat ik mijn tijd weet heb ik er alleen maar heel erg veel zin in!

Ik snap je keuze zeker wel! Als kapster voor de kerst dicht zijn, dat kan gewoon niet. Ik heb jaren in een salon gestaan, dus ken de kerstdrukte?

Ik heb ook echt voor deze pc gekozen, dus als ik langer had moeten wachten ook prima! Prettig he een goed gevoel bij je pc hebben. Ik lees hier op t forum soms twijfels en dan denk ik, ga verder zoeken. Het is niet niks wat je ondergaat..... 

En wat een prettig vooruitzicht dat ze zegt jij komt er makkelijk doorheen. Gewoon het ergste verwachten, dan valt het allemaal mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, I.Winkelmolen zei:

@Boobmom ik zie dat je ook kapster bent! Hoelang heb je verlof gepakt? ? 

Ik heb 3 weken gepakt @I.Winkelmolen, en ik denk dat je dat als kapster ook echt als minimale aan moet houden....zeker met anatomische implantaten. Na die 3 weken, zal ik nog niet borstelfohnen of lang haar in lagen knippen. De 4e week start ik dan ook heel rustig op...Om de 2u heb ik dan een pauze ingepland.

 

Het gevaar is, bij te veel doen in ons vak dat implantaten kunnen gaan draaien. Ik heb zelf wel ronde, dus dan krijg je geen vormverandering, maar als een anatomische implantaat gaat draaien zit ineens de bolling bv onder je oksel! Voor de spier, kan je bv na 2,5 week al wel weer aan de gang, dat heeft @Jesssi gedaan, je zou haar er ook even naar kunnen vragen, hoe haar dat gegaan is! Maar bogmaals…. we hebben geen ideaal beroep voor een BV herstel. Dus je kunt naar een paar weken wel aan de gang....maar eerste 6 weken mag je niet je ellebogen herhaaldelijk boven je schouders hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Boobmom zei:

Ik heb 3 weken gepakt @I.Winkelmolen, en ik denk dat je dat als kapster ook echt als minimale aan moet houden....zeker met anatomische implantaten. Na die 3 weken, zal ik nog niet borstelfohnen of lang haar in lagen knippen. De 4e week start ik dan ook heel rustig op...Om de 2u heb ik dan een pauze ingepland.

 

Het gevaar is, bij te veel doen in ons vak dat implantaten kunnen gaan draaien. Ik heb zelf wel ronde, dus dan krijg je geen vormverandering, maar als een anatomische implantaat gaat draaien zit ineens de bolling bv onder je oksel! Voor de spier, kan je bv na 2,5 week al wel weer aan de gang, dat heeft @Jesssi gedaan, je zou haar er ook even naar kunnen vragen, hoe haar dat gegaan is! Maar bogmaals…. we hebben geen ideaal beroep voor een BV herstel. Dus je kunt naar een paar weken wel aan de gang....maar eerste 6 weken mag je niet je ellebogen herhaaldelijk boven je schouders hebben. 

@Boobmom ahh ja ik heb ook 3 weken vakantie gepland! En ik word 29 januari geopeerd. Ik krijg ook ronde dus daar hoef ik niet bang voor te zijn. Maar inderdaad wij hebben absoluut niet het ideale beroep. Ik ga voornamelijk kleuren als ik terug ga werken, was me aan het bedenken dat met het wassen van je haren, je ook best flink de borstspieren gebruikt. Zullen heel voorzichtig met alles moeten doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, I.Winkelmolen zei:

@Boobmom ahh ja ik heb ook 3 weken vakantie gepland! En ik word 29 januari geopeerd. Ik krijg ook ronde dus daar hoef ik niet bang voor te zijn. Maar inderdaad wij hebben absoluut niet het ideale beroep. Ik ga voornamelijk kleuren als ik terug ga werken, was me aan het bedenken dat met het wassen van je haren, je ook best flink de borstspieren gebruikt. Zullen heel voorzichtig met alles moeten doen!

Jazeker...ik heb al begreppen via Jesssi dat wassen idd gevoelig is...dus dan maar even iets minder stevig wassen. En ik knip gewoon wat rustiger....bewust van mijn ellebogen laag houden…..

 

Hoop dat 3 weken genoeg is, maar volgens mijn pc wel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Update 2 weken PO;

vanmorgen had ik een afspraak om dan eindelijk het verband te laten verwijderen en de knoopjes te knippen. Ik was heel erg benieuwd naar hoe het er uit zag. Verdonck vroeg hoe het met me was gegaan afgelopen 2 weken. Ik vertelde dat het me allemaal had meegevallen, alleen dat ik last heb van mijn linkertepel bij bepaalde bewegingen. Vervolgens knipte Verdonck het verband los en toen begon de linkertepel heeel erg pijn te doen. Echt hele flinke steken. Verdonck vertelde dat de linkertepel erg droog was en dat de pijn eventueel daarvan kan komen. Voorderest zag alles er ook heel netjes uit en de wondjes waren dicht. Omdat ik op dat moment heel erg pijn had aan mijn tepel kon ik niet echt rustig kijken naar me boobies. ik wilde het liefst zo snel mogelijk weer een sport bh aan. Natuurlijk heb ik wel een snelle blik geworpen en ik vind ze al heel mooi! Vervolgens kwam een verpleegkundige mij helpen met een sportbh. Toen ik die aan had begon de pijn weer wat weg te trekken. Ze vertelde dat ik mijn borsten goed moest insmeren met bio oil of iets dergelijks, 2x per dag. Dit zou de tepelpijn eventueel ook weer wat verminderen. Borstband moet ik nu ook nog 6 weken dragen samen met sport bh.

 

 Toen ik thuis kwam meteen in de auto gestapt om te kijken of ik kan autorijden, zodat ik die olie kan gaan halen. Autorijden gaat me eigelijk best goed af tot nu toe. Wel rustig aan natuurlijk en onderhands sturen. 

 

Zojuist even de sportbh uitgedaan om ze te kunnen insmeren. Wanneer deze af is, begint de tepel weer verschrikkelijk pijn te doen. Boobs even snel ingesmeerd en toen weer fijn de bh aan. Hoop dat die pijn snel minder wordt. Heeft iemand anders hier ook last van gehad?? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @boobiebabe

 

Hoe verloopt het herstel ondertussen? Nog steeds last van je tepel of is dat vervelend gevoel ondertussen al weg getrokken? 

 

De sportbh, heb je die aangekocht bij BBC? 
En het douchen heb je dat direct mogen doen nadat je knoopjes geknipt waren? 

 

Groetjes! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heyy @Ann1997,

 

het herstel is me eigelijk echt meegevallen. Moet nu opletten dat ik niet teveel ga doen. Ik ben nu 3 weken PO. Tepel heeft nog 2 dagen pijn gedaan, als ik de sport bh uitdeed, daarna trok het weg. Linker tepel is wel nog erg gevoelig. Maar dit is normaal. 

 

Ik heb een sportbh in de kliniek gekocht, en heb nog eentje bijgehaald van de hema. Zo kan ik een beetje afwisselen met wassen. 

Toen de knoopjes geknipt waren, moest ik nog 3 dagen wachten met douchen. Nou na 2,5 was dit heeeerlijk. Hahaha vond het wel eng om de eerste keer te douchen. 

 

Xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @boobiebabe

 

Fijn om te horen dat het herstel bij je zo vlot gaat! En nog beter dat het vervelend gevoel in je tepel weg is. 

 

Kijk uit naar de operatie, is nog een maand voor mij! Maar kijk er wel enorm tegen op dat je zo lang niet kunt douchen. Zo aan de wastafel is toch nog iets anders als echt goed kunnen schrobben in de douche... 
Dacht al zoiets dat je na het knippen van de knoopjes nog een een paar dagen ging moeten wachten :( 

 

Hoe heb je dat dan gedaan met je haar? Want dat 2.5 weken niet wassen is volgens mij geen optie hé! 
En kon je het dan zelf vastmaken? 

 

Sorry voor mijn vele vragen :46:

 

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die maand vliegt ook zo voorbij!! Heb je al een keuze gemaakt qua cc en welk soort protheses??? 

 

Ik moet zeggen dat ik best wel blij was dat ik de eerste dagen niet kon douchen. Vond het een heel eng idee om bloot onder de douche te moeten. Ik heb gewoon smorgens en savonds met een washandje gewassen. Vanaf mijn navel naar beneden heb ik wel gewoon in de douche gedaan. Ofja de eerste dagen natuurlijk met hulp. 

Na een week begon het wel flink te jeuken onder het verband haha. 

 

Mijn moeder heeft me geholpen om mijn haren te wassen. De eerste keer ben ik voor de badkuip gaan zitten met hoofd naar achter. De volgende keren heb ik mijn hoofd gewoon een beetje naar voren gebogen en heeft mijn moeder ze gewassen. Wat betreft het vastmaken, ik kon wel voorzichtig een lage staart maken. Maar geloof me, de eerste paar dagen boeide het me echt niet hoe ik uitzag hahaha

 

als je nog vragen hebt, laat maar horen! 

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voorkeur gaat naar Motiva op het moment en bij de vorige consultatie zaten we denk ik aan 275cc, maar nu denk ik dat ik dit misschien toch net iets te klein vind. Mijn vriend was er toen bij en hij vond groter niet mooi.. 
Morgen heb ik een tweede consult gepland staan en ga ik alleen, zodat ik voor mezelf kan uitmaken wat ik het mooist vind. Dus morgen ben ik zeker over het aantal cc ^_^

 

Hmm de eerste twee weken heb ik vrij, dus dan is het nog niet zo'n ramp dat ik mij niet deftig kan wassen of dat mijn haar er rommelig uitziet. Maar wanneer ik ga werken is het wel nodig dat het in een hoge staart kan.. Moet ik het maar elke ochtend door mijn moeder laten doen, haha. 

 

Het is je gelukt van het verband twee weken te dragen ondanks de jeuk? Hoor nog al eens dat ze al na een week het eraf doen omdat het los komt of juist zo hard jeukt. 

 

xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ann1997 heel veel succes morgen met je tweede consult! Ik denk zelf dat het mij wel was gelukt om na twee weken een hoge staart te maken als ik mijn hoofd een beetje naar voren zou buigen. Maar is nu nog lastig te zeggen Wat jij na twee weken zou kunnen. 

 

Ja ik heb het verband er twee weken omgehad. Was niet altijd even makkelijk, maar ik dacht; ze zullen die twee weken niet voor niks adviseren. Dus ik heb maar even doorgezet en volgehouden! 

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.