Ga naar inhoud

Beschaamd worden omdat je als vrouw voor een borstvergroting kiest


ElissaTransGirl

Aanbevolen berichten

Had vandaag een gesprekje met mijn moeder. Ik heb na lang twijfelen toch voor een borstvergroting gekozen en zal deze in februari 2019 ondergaan.

Toen ik het er vandaag met mijn moeder over had zei die doodleuk : “dan moet je wel niet klagen als je op straat lastig gevallen wordt door mannen want dat weet je al voor dat je een borstvergroting kiest als vrouw” . 

 

Dit vind ik echt zo een storende opmerking.

Waarom leggen sommige mensen toch altijd de schuld bij de vrouw die bepaalde keuzes voor haar lichaam maakt? 

Waarom voeden we die mannen die niet weten hoe ze zich gedragen moeten, niet eens opnieuw op? Want in deze is de vrouw het probleem niet, het probleem is de man die denkt haar zomaar te mogen lastigvallen. 

Het is niet omdat een vrouw zich op een bepaalde manier kleedt dat je haar daarom maar mag “shamen” en het is niet omdat een vrouw een borstvergroting ondergaat dat ze daarmee haar recht op respect van anderen opgeeft.

 

Die opmerking van mijn moeder was zo fout in alle opzichten. Het stoort me dat zoveel mensen nog steeds haar denkbeeld volgen.

Dit zijn echt Sharia toestanden. Geen gedrag dat in een westerse samenleving tolereerbaar is medunkt.

 

Sorry, this had to get off my chest for a minute.

 

Ik moest even mijn hart luchten.

 

Wat ik met mijn tieten doe is lekker mijn zaak, niet die van een ander. Dat geeft een man geen vrijkaart om me lastig te vallen op straat.

Waarom wordt zulk haantjesgedrag toch altijd goedgekeurd met flauwe excuses? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei dat zou mij ook storen. Gewoon lekker je hart luchten hier hoor! 

Is het een teleurstelling voor je dat je moeder er zo over denkt? Je had dit vast niet verwacht van haar. 

 

Ik hoor ook regelmatig dat als vrouwen "teveel" aandacht krijgen of zelfs betast worden omdat ze gekleed gaan in een kort rokje oid het hun eigen schuld is! Dan denk ik ja doei, mannen moeten leren zich te beheersen. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het volkomen met je eens! En zo'n antwoord wil je ook niet horen van je eigen moeder. Gelukkig doe je waar je zelf zin in hebt en trek je je niets aan van wat anderen denken. 

Ik moet wel bekennen dat ik me toch altijd enigszins geschaamd heb voor mijn borstvergroting en nu weer, na mijn wissel. Ik weet gewoon hoe negatief veel mensen erover denken en daarom vertel ik mooi niets! Alleen mijn naasten en vrienden weten het. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hele rare nare opmerking! Veel mensen horen borstvergroting en denken dan meteen iets 'slechts'. Terwijl dat natuurlijk helemaal niet is. Je doet het voor jezelf en verder voor niemand anders!!! Gelukkig zijn er ook mensen die het wel begrijpen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.