Ga naar inhoud

Borstvergroting en een kinderwens


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal! 

 

Begin november heb ik 2 consulten gepland staan voor een borstvergroting. Ik ben, zoals de meeste hier, internet aan het afstruinen voor info en tips. Wat me opvalt is dat er toch vaak gezegd word dat wanneer je op korte termijn een kinderwens hebt, een borstvergroting word afgeraden. Maar ja, wat word verstaan onder op korte termijn? Ik ben 32 als ik mijn borstvergroting wil laten doen, heb zeker een kinderwens, maar wel pas over 1 of 2 jaar aangezien ik nog niet zo lang samen ben met mijn vriend. En dan is het natuurlijk nog maar de vraag of het snel “raak” is haha. Zijn er dames die in hetzelfde schuitje zitten? :D 

 

Liefs, natas! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei NatasBrabant:

Hoi allemaal! 

 

Begin november heb ik 2 consulten gepland staan voor een borstvergroting. Ik ben, zoals de meeste hier, internet aan het afstruinen voor info en tips. Wat me opvalt is dat er toch vaak gezegd word dat wanneer je op korte termijn een kinderwens hebt, een borstvergroting word afgeraden. Maar ja, wat word verstaan onder op korte termijn? Ik ben 32 als ik mijn borstvergroting wil laten doen, heb zeker een kinderwens, maar wel pas over 1 of 2 jaar aangezien ik nog niet zo lang samen ben met mijn vriend. En dan is het natuurlijk nog maar de vraag of het snel “raak” is haha. Zijn er dames die in hetzelfde schuitje zitten? :D 

 

Liefs, natas! 

Hoi, 

 

Ik heb 10 december mijn consult staan voor een borstvergroting. 

Zelf heb ik ook een kinderwens al ben ik wel een stukje jonger, word in Januari 21.

Ze raden aan om minimum 1-1.5 jaar te wachten met zwanger worden na een bv omdat tot die tijd je borsten nog heel hard veranderen en moeten "settelen". 

Ik zelf heb gekozen om nu al mijn operatie te laten doen omdat wij met vruchtbaarheidsproblemen zitten en het via ICSI moeten doen (soort van IVF) en het dus nog wel een hele lange tijd zou kunnen duren voor het bij ons lukt.

Gezien je binnen 1-2 jaar (denkt) te zou willen zwanger worden zou ik in jouw situatie wachten met de operatie. 

Het is natuurlijk wel afhankelijk of je borstvoeding zou willen geven enzv.

Na een zwangerschap moet je ook iets van 9 maanden tot een jaar wachten voor je een borstvergroting mag ondergaan, als je borstvoeding geeft word het natuurlijk langer dan dat.

En het is natuurlijk ook niet even gemakkelijk met een baby of klein kind na de operatie gezien je 6 weken niet mag tillen.

 

De keuze ligt uiteindelijk bij jou, maar denk er wel goed over na.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de zelfde situatie. Ik ga as maandag onder het mes. Maar over 1 a 2 jaar ook wel wen kinderwens. Ik wilde nu al de bv, omdat je nooit weet of het meteen raak is als je aan kinderen begint ect. En wilde de bv niet nog een aantal jaren uitstellen. Mijn pc heeft gezegd dat het geen probleem is. Geeft wel aan als je borstvoeding wil geven dit voor max 3 maanden te doen. Daarna gaat de flexibiliteit eruit. Ik wil zelf zo wie zo geen borstvoeding geven dus dat scheelt. Ze zeggen trouwens ook als je je bv voor de zwangerschap doet. Dat je borsten na de bevalling er natuurlijker uit gaan zien. Omdat ze iets losser gaan zitten dus mooier in vorm vallen. Dat zijn ervaringen van andere mensen die ik heb gelezen. 

 

Succes met je keuze!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @NatasBrabant

 

Ik zit met hetzelfde dilemma. Ik ben in maart op consultatie geweest voor een borstvergroting. Deze staat gepland in december. Ik ben momenteel 28 jaar en mijn biologische klok begint ook te tikken ;) mijn vriend is ook helemaal klaar voor kindjes en vraagt er vaak achter. Ik heb ook schrik dat het lang zal duren om zwanger te worden dus ik wil na de borstvergroting niet meer te lang wachten. Vandaag sloeg de twijfel dus toe en kwam ik hier op het forum uit :) Ik ben benieuwd naar hoe je consult gaat. Ik ga volgende week ook nog eens met de chirurg bellen om mijn bezorgdheid te bespreken. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei NatasBrabant:

Hoi @Anon en @Bianca89

 

Bedankt voor jullie reactie! Ga het even bespreken tijdens mijn consult. Wil niet wachten met een bv, je weet namelijk nooit hoe het allemaal loopt qua relatie, zwangerschap etc. Dus om daarom een bv jaren uit te gaan stellen, wacht er al 15 jaar op :lol: haha.

Ik had dus de zelfde gedachte. Je weet maar nooit hoelang het duurd om werkelijk zwanger te worden. Laat staan als je eenmaal bevallen bent ook weer een aantal maanden moet wachten. En wil je 1 of twee kinderen. Duurd dus alleen maar langer. Ik ben gister geopereerd en zo blij dat ik het heb gedaan. En je kan het ook zo bekijken als ik nu over een jaar aan een kind wil beginnen, heb ik ook kunnen ervaringen tijdens mijn zwangerschap hoe het is om pamelaborsten te hebben :125:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een dame die dus gewacht heeft na de kinderen. Volgende maand mijn bv.

Ik zou het de volgende keer echt andersom doen. Eerst BV en dan kindjes. De wens had ik al vanaf mijn 18e, en nu 23 jaar later ga ik het dan eindelijk doen.

Nu terugkijkend had ik me eerder mooie borsten gegund. :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-10-2018 om 18:10 zei Sjarlot:

Hey @NatasBrabant

 

Ik zit met hetzelfde dilemma. Ik ben in maart op consultatie geweest voor een borstvergroting. Deze staat gepland in december. Ik ben momenteel 28 jaar en mijn biologische klok begint ook te tikken ;) mijn vriend is ook helemaal klaar voor kindjes en vraagt er vaak achter. Ik heb ook schrik dat het lang zal duren om zwanger te worden dus ik wil na de borstvergroting niet meer te lang wachten. Vandaag sloeg de twijfel dus toe en kwam ik hier op het forum uit :) Ik ben benieuwd naar hoe je consult gaat. Ik ga volgende week ook nog eens met de chirurg bellen om mijn bezorgdheid te bespreken. 

 

 

Hi @Sjarlot

 

Fijn te horen dat ik dus niet de enige ben die hiermee zit haha. Ik houd je op de hoogte van mijn consulten, staan gepland voor 8 en 12 november! Zo'n zin in haha.

 

Jouw consult is al even geleden, had je dit toen ook besproken of is dit helemaal niet aan bod geweest. Benieuwd wat je chirurg zegt volgende week!

 

Oh fijn dat jouw operatie al gepland staat! Voor welke prothese kies jij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-10-2018 om 18:49 zei Bianca89:

Ik had dus de zelfde gedachte. Je weet maar nooit hoelang het duurd om werkelijk zwanger te worden. Laat staan als je eenmaal bevallen bent ook weer een aantal maanden moet wachten. En wil je 1 of twee kinderen. Duurd dus alleen maar langer. Ik ben gister geopereerd en zo blij dat ik het heb gedaan. En je kan het ook zo bekijken als ik nu over een jaar aan een kind wil beginnen, heb ik ook kunnen ervaringen tijdens mijn zwangerschap hoe het is om pamelaborsten te hebben :125:

Hoi @Bianca89

Hoe is je operatie gegaan! Ben heel benieuwd naar jouw ervaringen, of heb je dit al verteld in een andere discussie? Dan zoek ik het op! Beterschap met je herstel en gefeliciteerd natuurlijk met je nieuwe boobs! :33:

 

Haha pamela borsten, gelukkig heb je die dan maar voor even :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-10-2018 om 07:33 zei Alice 0509:

Hier een dame die dus gewacht heeft na de kinderen. Volgende maand mijn bv.

Ik zou het de volgende keer echt andersom doen. Eerst BV en dan kindjes. De wens had ik al vanaf mijn 18e, en nu 23 jaar later ga ik het dan eindelijk doen.

Nu terugkijkend had ik me eerder mooie borsten gegund. :38:

Oh man, heb je er 23 jaar op moeten wachten? Wat een ellende! Vond dat ik er al lang op wacht haha. Thanks voor je advies! Dat ga ik ook zo tijdens het consult uitleggen :D Spannend hoor volgende week je operatie! Waar laat je je opereren en voor welke prothese kies je? Alvast heeft veel succes!! :71:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou persoonlijk niet erop wachten en nu gewoon van je borsten genieten, je kan altijd nog na een zwangerschap voor een wissel of een lift gaan mocht je ze niet meer mooi vinden na een zwangerschap. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei NatasBrabant:

Oh man, heb je er 23 jaar op moeten wachten? Wat een ellende! Vond dat ik er al lang op wacht haha. Thanks voor je advies! Dat ga ik ook zo tijdens het consult uitleggen :D Spannend hoor volgende week je operatie! Waar laat je je opereren en voor welke prothese kies je? Alvast heeft veel succes!! :71:

@NatasBrabant het is inderdaad lang......elke keer weer een andere reden om het niet te doen. Maar waar het uiteindelijk waar het op neerkwam was, dat ik het eigenlijk mezelf niet durfde te gunnen. Nu in een andere levensfase, dus nu ga ik ervoor. Ik gun mezelf nog mooiere borsten....hihi

Dus meid, ga ervoor. Na de kids zie je vanzelf wel weer of er iets moet veranderen of niet:38:.

Ik krijg de prothesen van Natrelle (Soft Touch). Tijdens de operatie wordt gekeken hoeveel cc. De keuze is tussen 275 en 310cc. Mijn wens is, een mooie maat voor mijn lichaam. De pc vertrouw ik daarin, dat ze daar een goede keuze in kan maken. 

Over een maand zal ik het weten......

Jij ook veel succes met keuzes maken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei NatasBrabant:

Hoi @Stephh90

 

Bedankt voor je advies! Dat ga ik ook doen :D Heb jij al een bv gehad?

Ja, 4 weken geleden! Ik vond mijn borsten niet mooi meer na mijn zwangerschap. Mijn zoon is 9 jaar inmiddels, maar had helaas nooit het geld om het eerder te laten doen anders had ik dat al lang gedaan! Ik heb zelf nog wel een kinderwens voor in de toekomst, dus ik zie tegen die tijd dan wel mocht het gebeuren hoe mijn borsten er weer uit zien :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Alice 0509:

@NatasBrabant het is inderdaad lang......elke keer weer een andere reden om het niet te doen. Maar waar het uiteindelijk waar het op neerkwam was, dat ik het eigenlijk mezelf niet durfde te gunnen. Nu in een andere levensfase, dus nu ga ik ervoor. Ik gun mezelf nog mooiere borsten....hihi

Dus meid, ga ervoor. Na de kids zie je vanzelf wel weer of er iets moet veranderen of niet:38:.

Ik krijg de prothesen van Natrelle (Soft Touch). Tijdens de operatie wordt gekeken hoeveel cc. De keuze is tussen 275 en 310cc. Mijn wens is, een mooie maat voor mijn lichaam. De pc vertrouw ik daarin, dat ze daar een goede keuze in kan maken. 

Over een maand zal ik het weten......

Jij ook veel succes met keuzes maken!

@Alice 0509 Dat herken ik ook wel, had het ook al zo graag eerder willen laten doen. Maar altijd een reden om het niet te doen, bang voor negatieve reacties van mijn familie, geld gaat weer uit naar een opleiding, auto, nieuw huis etc. Ben daarom ook super blij dat mijn vriend mij hier 100% in steunt en tegen mij zei, nu ga je volle bak daarvoor sparen en het maakt niet uit wat het kost, als het maar mooi word! :33:

 

soft touch prothese, voelen die natuurlijker aan? Ik zo benieuwd met het passen binnenkort en hoeveel cc ze adviseren.

 

Ik ga je in de gaten houden volgende maand, ben benieuwd naar jouw ervaringen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Stephh90:

Ja, 4 weken geleden! Ik vond mijn borsten niet mooi meer na mijn zwangerschap. Mijn zoon is 9 jaar inmiddels, maar had helaas nooit het geld om het eerder te laten doen anders had ik dat al lang gedaan! Ik heb zelf nog wel een kinderwens voor in de toekomst, dus ik zie tegen die tijd dan wel mocht het gebeuren hoe mijn borsten er weer uit zien :) 

Oh fijn voor je zeg dat je dit nu eindelijk hebt kunnen doen! Waar ben je geweest en voor welke prothese heb je gekozen? Ik vind het maar lastig kiezen hoor. Tijdens het plannen vroegen ze ook of ik een voorkeur had qua prothese... uhm :wacko: geen flauw idee! haha

 

Hoe is de operatie jou bevallen? Nog veel last van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@NatasBrabant de Soft Touch is een vaste siliconen gel(cohesive). Betekent dat als het implantaat zou scheuren, geen gel zich kan verspreiden. De Soft Touch variant is wel de zachtere variant inderdaad. Ik heb ze mogen voelen, maar dat voelde heel soepel aan.

 

Heb jij al een idee waar je op consult wilt gaan? Of een voorkeur van een merk implantaat? Ik had dad eigenlijk niet van tevoren. Ik had de keus voan kliniek voornamelijk gekozen, omdat ik daar een chirurg kende van mijn jeugd. Dat gaf me het vertrouwen om daar mijn eerste consult te plannen. En de vriendelijkheid, professionaliteit van het personeel en nu mijn chirurg, hoefde ik niet verder te kijken. Volledig vertrouwen erin, geen moment getwijfeld.

 

Ik ben benieuwd, welke keuzes jij zult maken. Ik zal je ook blijven volgen. Leuk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Alice 0509:

@NatasBrabant de Soft Touch is een vaste siliconen gel(cohesive). Betekent dat als het implantaat zou scheuren, geen gel zich kan verspreiden. De Soft Touch variant is wel de zachtere variant inderdaad. Ik heb ze mogen voelen, maar dat voelde heel soepel aan.

 

Heb jij al een idee waar je op consult wilt gaan? Of een voorkeur van een merk implantaat? Ik had dad eigenlijk niet van tevoren. Ik had de keus voan kliniek voornamelijk gekozen, omdat ik daar een chirurg kende van mijn jeugd. Dat gaf me het vertrouwen om daar mijn eerste consult te plannen. En de vriendelijkheid, professionaliteit van het personeel en nu mijn chirurg, hoefde ik niet verder te kijken. Volledig vertrouwen erin, geen moment getwijfeld.

 

Ik ben benieuwd, welke keuzes jij zult maken. Ik zal je ook blijven volgen. Leuk!

Aha, weer iets geleerd haha. Ik ga binnenkort even een vragenlijstje opstellen, want er is zoveel info! :blink:

 

Ja ik heb al een gesprek gepland staan bij Velthuis kliniek in Eindhoven en Kliniek Veldhoven. Vriendinnen van me hebben een bv laten doen in Eindhoven en 1 daarvan kent ook weer meiden die in Veldhoven zijn geweest en hele mooie boobs hebben gekregen. Als ik hier op het forum kijk zie ik ook dat veel vrouwen naar meerdere klinieken gaan.

 

Ik dacht zelf aan de ronde prothese, mochten ze draaien is dat geen probleem en ik wil aan de bovenkant echt wel wat volume en een decolleté :wub: Ben nu behoorlijk plat met m'n 75A en zelfs met maximizers word er niks ophoog gepusht :102: Ellende dus haha.

 

Ik moet gewoon maar eens mijn consult afwachten, maar ik wil nu al zo graag weten wat de mogelijkheden zijn! Ik hoop echt op een mooie volle C cup! Maar ergens ben ik ook bang dat het tegenvalt... zie af en toe ook voorbij komen dat bij sommige kleine en smalle dames helemaal niet zoveel CC mogelijk is. Ben druk met aftellen dus... hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei NatasBrabant:

Oh fijn voor je zeg dat je dit nu eindelijk hebt kunnen doen! Waar ben je geweest en voor welke prothese heb je gekozen? Ik vind het maar lastig kiezen hoor. Tijdens het plannen vroegen ze ook of ik een voorkeur had qua prothese... uhm :wacko: geen flauw idee! haha

 

Hoe is de operatie jou bevallen? Nog veel last van?

Het is mij goed bevallen en heb nu nergens meer last van. Ik heb 500cc eurosillicone voor de spier gekregen bij Park Kliniek. Ik had ook geen voorkeur, mijn chirurg kwam hier mee aanzetten haha. Maar ben er erg blij mee, ze moeten alleen naar mijn mening nog wat meer zakken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei NatasBrabant:

Aha, weer iets geleerd haha. Ik ga binnenkort even een vragenlijstje opstellen, want er is zoveel info! :blink:

 

Ja ik heb al een gesprek gepland staan bij Velthuis kliniek in Eindhoven en Kliniek Veldhoven. Vriendinnen van me hebben een bv laten doen in Eindhoven en 1 daarvan kent ook weer meiden die in Veldhoven zijn geweest en hele mooie boobs hebben gekregen. Als ik hier op het forum kijk zie ik ook dat veel vrouwen naar meerdere klinieken gaan.

 

Ik dacht zelf aan de ronde prothese, mochten ze draaien is dat geen probleem en ik wil aan de bovenkant echt wel wat volume en een decolleté :wub: Ben nu behoorlijk plat met m'n 75A en zelfs met maximizers word er niks ophoog gepusht :102: Ellende dus haha.

 

Ik moet gewoon maar eens mijn consult afwachten, maar ik wil nu al zo graag weten wat de mogelijkheden zijn! Ik hoop echt op een mooie volle C cup! Maar ergens ben ik ook bang dat het tegenvalt... zie af en toe ook voorbij komen dat bij sommige kleine en smalle dames helemaal niet zoveel CC mogelijk is. Ben druk met aftellen dus... hihi

@NatasBrabant beide klinieken staan goed aangeschreven, dus er zal vast een consult tussen zitten en chirurg, waar je, je het prettigst bij voelt. 

 

Ik krijg ook ronde prothesen. In eerste instantie wilde ik anatomisch, maar het mogelijk draaien van de prothesen, bracht me in twijfel. Ook al is de kans klein natuurlijk.

 

Ik heb zelf ook een A cup. Alleen groter geworden bij mijn zwangerschappen. Dat beviel goed, wat ik toen zag. Dus dat beeld heb ik nu in mijn hoofd:68:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.