Ga naar inhoud

Sjuul : 5 november 2018 : Dr. Sawor : MOOI Kliniek


Aanbevolen berichten

Dag 14 po, gisteren op controle geweest en de knoopjes geknipt, alles mooi dicht, het zag er allemaal mooi uit en de do’s & dont’s voor de komende 4 weken besproken ..

Thuis gekomen bemerkte ik een vochtige plek in mijn bh en ben gaan kijken, de schrik sloeg me om het hart, gaatjes in het mooie dichte streepje en wondvocht in de bh .. Meteen maar even gebeld en dat kon geen kwaad en zou weer gauw dicht zijn, er had een hechtdraad gezeten en het komt schijnbaar vaak voor dat er dan nog wat wondvocht kan ontsnappen .. Absorberend gaasje in de bh gelegd en verder met de dag maar toch zat het me niet helemaal lekker wat zich uitte in strakke schouders en nek en borstspieren .. Vroeg onder de wol met paracetamol dan maar om vanmorgen wakker te worden en te zien dat het gaatje inmiddels een korstje had en het wondvocht er niet meer uit komt ..

Verder voel ik me eigenlijk best goed , geen pijn behalve als ik toch te druk ben geweest, een beetje hoogte en vorm verschil maar dat zal erbij horen en dat gaat zich nog verbeteren ..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super fijn dat t gaatje toch al weer zo snel dicht was! 27e moet ik op controle en goed om te weten(want was t al weer vergeten v toen) dat er dan nog wat wondvocht uit kan komen!

 

Rust is nog steeds t sleutelwoord blijkt maar weer, maar hoe moeilijk is dat als je al zoveel beter voelt en t gevoel hebt dat je gwn al weer v alles kan! Gelukkig luister je goed naar jezelf en neem je gas terug. Nog even, en je bent weer je oude jij! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, DoubleD zei:

Super fijn dat t gaatje toch al weer zo snel dicht was! 27e moet ik op controle en goed om te weten(want was t al weer vergeten v toen) dat er dan nog wat wondvocht uit kan komen!

 

Rust is nog steeds t sleutelwoord blijkt maar weer, maar hoe moeilijk is dat als je al zoveel beter voelt en t gevoel hebt dat je gwn al weer v alles kan! Gelukkig luister je goed naar jezelf en neem je gas terug. Nog even, en je bent weer je oude jij! 

 

Ik weet dat ook allemaal niet meer van de vorige keer, toen zijn ze overigens via de tepelhof gegaan wat ik dus wel doodeng vond omdat er van die nieten inzaten gecombineerd met hechtdraad .. Wat ik wel nog weet is dat ik veel te snel alweer aan het slepen, poetsen en zorgen was, mijn kind was toen nog net geen jaar dus dan gaat alles sneller door ...

Ook was de plaatsing anders, voor de spieren wat toch net wat anders is kwa genezing ..

 

Jij ook lekker je rust nemen meis, en houden .. Goed luisteren naar je lijf dan wordt het allemaal extra mooi xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 dagen po vandaag ..

De reactie van mijn borsten op kou lijkt minder intens te worden en mijn bh heb ik sinds gisteren een haakje losser omdat het toch wel erg strak bleef zitten en aanvoelde alsof de hele boel flink afgeklemd zat.. Het heeft meteen effect op de gevoeligheid van de ribben, die is vanaf vanmorgen beduidend minder .. Dit zijn echter kleine ongemakken die geen pijnstilling nodig hebben dus ook allemaal acceptabel ..

Rechts is de wond al helemaal dicht, die masseer ik 2 keer daags met cicaplast, links zit er nog een klein korstje ..

De meiden voelen nog stug en stram aan, trekken en zijn nog niet mooi rond en er zit praktisch nog geen beweging in, toch worden ze al wat zachter en rechts is al ruim een week meer gedaald dan links, het verschil tussen de dames lijkt af te nemen ..

Bewegen gaat met de dag beter en we zitten bijna op de helft van de 6 weken rust, ik kijk er naar uit om weer volledig actief te mogen zijn, ervaar eigenlijk meer hinder van de frustratie dat ik niet alles kan zoals ik het gewend ben dan dat ik hinder heb van de ingreep ..

 

3 weeks and a little bit to go ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent gwn al bijna op helft! En de zwaarste weken kwa herstel zitten erop! Ook jij kan t ook gwn zo goed zonder pijnmedicatie en wat zijn ze al mooi he!

 

De frustratie rondom dingen nog niet mogen maar wel al zullen willen zullen idd nu de meeste overhand hebben maar geleidelijk aan beetje bij beetje kun en mag je meer en voor je t weet ben je weer actief als vanouds en ligt dit gwn allemaal achter je...

 

tot die tijd proberen te genieten v de rust die we normaal niet zo snel en goed genoeg voor ons zelf nemen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, DoubleD zei:

Je bent gwn al bijna op helft! En de zwaarste weken kwa herstel zitten erop! Ook jij kan t ook gwn zo goed zonder pijnmedicatie en wat zijn ze al mooi he!

 

De frustratie rondom dingen nog niet mogen maar wel al zullen willen zullen idd nu de meeste overhand hebben maar geleidelijk aan beetje bij beetje kun en mag je meer en voor je t weet ben je weer actief als vanouds en ligt dit gwn allemaal achter je...

 

tot die tijd proberen te genieten v de rust die we normaal niet zo snel en goed genoeg voor ons zelf nemen...

 

Gaat helemaal goed komen .. Rust pakken voor mezelf ja, ik ben echt nog aan het leren hoe dat moet maar voordat die 6 weken om zijn kan ik dat ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 dagen po ..

 

Gisteren een wandeling van ruim 10 kilometer door het bos gemaakt, op de helft een tussenstop voor koffie maar heel goed te doen ..

 

Ik slaap nog steeds op 2 kussens, probeer het wel op 1 kussen maar er zit nog ergens een ingebouwde veiligheid om onbewust nivo, die knop gaat vanzelf wel om .. 

Wel half op de zij wakker geworden vanmorgen wat een beetje raar aanvoelde want er zit nog een vreemde gevoelssensatie in de zijkanten van de borsten die bij het herstel valt ..

 

Weinig tot geen pijn wel af en toe in de avonduren het gevoel alsof er keiharde tennisballen in mijn borst zijn gezet .. Ik dacht dat dat met activiteit te maken had maar vreemd genoeg heb ik er na mijn beweeglijke dag van gisteren geen last van gehad ..

 

De dames zijn nog steeds erg verschillend van vorm, rechts lijkt heel ontspannen te zijn, links is nog wat stugger en lijkt kleiner,  rechts lijkt zich al mooi te settelen, links heeft er wat langer voor nodig blijkbaar ..

Links ontdekte ik ook een kleine incisie, ik dacht eerst dat het een restje kleeflaag van de pleister was maar het blijkt een incisie te zijn van 3 a 4 millimeter lang waar een zwart streepje in lijkt te zitten, het is littekenweefsel en ik denk dat dit te maken heeft met de ingreep maar ga dit zeer zeker nog navragen bij de volgende controle .. Ik heb soms wat cystes in mijn borsten en heb het vermoeden dat er eentje in de weg heeft gezeten ..

 

Er zit nog steeds wat vocht op het borstbeen en bij de oksels maar mijn bovenarmen beginnen steeds meer hun gewone vorm te tonen ..

 

Bewegen gaat steeds makkelijker en soepeler en mijn energie level komt ook steeds meer op peil ..

 

2 keer daags smeren met cicagel doet de littekens serieus goed want het rood is haast helemaal verdwenen, ze zijn nog gezwollen maar wel al mooi wit en rustig ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

4 weken en 6 dagen po inmiddels ..

Mijn borsten hebben de afgelopen 2 weken een ware evolutie doorgemaakt ..

 

Ze zijn gelijk van grootte en zitten op de zelfde hoogte .. Ze zijn mooi zacht aan het worden en het vocht heeft mijn lichaam bijna helemaal verlaten ..

 

Tegen de avond voel ik rechts op mijn ribben nog een “zakje” met vocht maar ‘s morgens is dat weg .. 

 

De borstspier voelt nog steeds wat gevoelig, het gaat echter elke dag beter ..

 

Ik word steeds actiever en na het ontdekken van een mondors cord en de dag erna nog 1 kan ik stellen dat ik die vrij snel heb weten te kalmeren met aspirine, warmte en het masseren van de cords 2 keer per dag .. ‘S avonds de bh een uurtje los op de bank doet ook wonderen ..

 

Nog 1 dikke week en dan mogen de post operatieve bh’s de kast in en uiteraard ga ik dan eens lekker shoppen ook al passen mijn bh’s voor nu nog prima .. 

 

Met kerst moeten ze toch zeker in een feestelijke verpakking die boobs ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, best_boobie zei:

Hey @Sjuul

Dat klinkt allemaal heel goed! Fijn dat het zo goed gaat en het geduld geloond heeft ;)

Nu op naar de 6 weken en kerst  :60:

:53:

 

Dank je wel, ik ben er ook heel blij mee :wub:

Deze week ga ik aftellen hihi, naar de dag dat ik mijn gewone bh weer aan mag ...

 

En dan kerst, heerlijk vooruitzicht :60:

 

:53:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, DoubleD zei:

Zooo fijn lieverd! Is het toch allemaal goed gekomen hè! Nog even de laatste cordjes, uh loodjes :P en dan ligt dat ook achter je!

Xxx

 

 

Heerlijk ja, als het zo doorgaat dan zijn die cordjes ook zo helemaal weg, ze zijn al een stuk zachter en korter ..

Op naar bra time :01:

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update

 

5 weken en 4 dagen po ..

Bijna volledig up and running maar nog erg voorzichtig met de zware dingen ..

 

Prothese paspoort zoekgeraakt ergens tussen Zuyderland en Mooi maar ik krijg serienummer en dergelijke in een document toegestuurd dan kan ik dat toch verwerken in mijn healt/sos app .. Een puntje waar ik dus eigenlijk niet tevreden mee ben maar goed, het is niet anders ..

 

Mijn vragen over de garantie worden donderdag besproken met de arts ..

 

Advies is mijn po bh nog aan te houden tot donderdag maar dat gaat m echt niet worden want ik kan dat ding echt in brand steken, mijn huid is er niet meer blij mee en ik kan hem ook echt niet lang meer verdragen .. Irritaties, strepen op mijn borsten en pijn waar de elastiek knelt, van de ingreep zelf heb ik minder last gehad als van die ellendige bh’s ..

 

Mondors cords, verdwenen als sneeuw voor de zon binnen anderhalf 2 weken, lekker masseren, warme kruik op het buikje en aspirine 2x daags 2, vanwege de bloedverdunnende werking EN de ontstekingsremmende werking denk ik echt dat dat het meest essentiele onderdeel was van het hele mondors cord ritueel .. Let op, aspirine mag juist vanwege de bloedverdunnende werking pas gebruikt worden als je langer dan 2 weken po bent! Niet eerder, dit kan een bloeding veroorzaken!!!

 

Mijn boobies worden met de dag mooier en ze ogen groter als voor de wissel, ik ben er helemaal happy mee :wub:

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Balen van je beha, ik herken het! Wordt helemaal gek van dat ding. Maar bij mij zit het inwendig waar ik dan last van heb.. beha rust daar op. Dus af en toe  een para nemen.

 

Slordig van dat paspoort, maar gelukkig hebben ze de nummers nog!

 

Fijn dat je verder blij bent met je boobs! En wellicht een domme vraag, maar wat zijn mondors cords..?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Yvie zei:

Balen van je beha, ik herken het! Wordt helemaal gek van dat ding. Maar bij mij zit het inwendig waar ik dan last van heb.. beha rust daar op. Dus af en toe  een para nemen.

 

Slordig van dat paspoort, maar gelukkig hebben ze de nummers nog!

 

Fijn dat je verder blij bent met je boobs! En wellicht een domme vraag, maar wat zijn mondors cords..?

 

Mondors cord is een lichte ontsteking van een bloedvat, door de operatie kan dit wel eens voorkomen, het uit zich in een soort kabelvormig streepje wat uit de wond lijkt te komen en het kan behoorlijk pijnlijk zijn ..

Het gaat vaak binnen 6 tot 8 weken vanzelf weg maar daar had ik het geduld niet voor omdat ze toch ongemak veroorzaakten .. 

 

Inderdaad slordig dat dat paspoort kwijt kon raken, maar ik heb er wel begrip voor en het heeft ook niet zoveel nut om er teveel mee bezig te zijn want weg is weg en het is nu eenmaal gebeurt, ik hoop alleen dat mijn garantie nu niet vervalt ...

 

Bh irriteerd me al een tijdje, eigenlijk vanaf het begin, mijn huid is best gevoelig en reageert dus ook geïrriteerd inmiddels en ik kan echt niet zeggen dat die bh lekker en aangenaam zit, maandag ben ik 6 weken po en dan hang ik hem ook echt aan de wilgen ... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Sjuul zei:

 

Mondors cord is een lichte ontsteking van een bloedvat, door de operatie kan dit wel eens voorkomen, het uit zich in een soort kabelvormig streepje wat uit de wond lijkt te komen en het kan behoorlijk pijnlijk zijn ..

Het gaat vaak binnen 6 tot 8 weken vanzelf weg maar daar had ik het geduld niet voor omdat ze toch ongemak veroorzaakten .. 

 

Inderdaad slordig dat dat paspoort kwijt kon raken, maar ik heb er wel begrip voor en het heeft ook niet zoveel nut om er teveel mee bezig te zijn want weg is weg en het is nu eenmaal gebeurt, ik hoop alleen dat mijn garantie nu niet vervalt ...

 

Bh irriteerd me al een tijdje, eigenlijk vanaf het begin, mijn huid is best gevoelig en reageert dus ook geïrriteerd inmiddels en ik kan echt niet zeggen dat die bh lekker en aangenaam zit, maandag ben ik 6 weken po en dan hang ik hem ook echt aan de wilgen ... 

Oh dat klinkt vervelend.. had er nog nooit van gehoord!

 

Snap ik helemaal van je beha! Nog paar dagen!

 Ik mag na 4 weken overdag de beha vervangen voor een normale en dan nog 2 weken alleen s nachts. Lijkt me ook wel weer gek, maar hoop zo dat overdag een andere beha dragen helpt tegen de zeurderige pijn. Die nachten lukken wel met dat ding!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Sjuul zei:

Update

 

5 weken en 4 dagen po ..

Bijna volledig up and running maar nog erg voorzichtig met de zware dingen ..

 

Prothese paspoort zoekgeraakt ergens tussen Zuyderland en Mooi maar ik krijg serienummer en dergelijke in een document toegestuurd dan kan ik dat toch verwerken in mijn healt/sos app .. Een puntje waar ik dus eigenlijk niet tevreden mee ben maar goed, het is niet anders ..

 

Mijn vragen over de garantie worden donderdag besproken met de arts ..

 

Advies is mijn po bh nog aan te houden tot donderdag maar dat gaat m echt niet worden want ik kan dat ding echt in brand steken, mijn huid is er niet meer blij mee en ik kan hem ook echt niet lang meer verdragen .. Irritaties, strepen op mijn borsten en pijn waar de elastiek knelt, van de ingreep zelf heb ik minder last gehad als van die ellendige bh’s ..

 

Mondors cords, verdwenen als sneeuw voor de zon binnen anderhalf 2 weken, lekker masseren, warme kruik op het buikje en aspirine 2x daags 2, vanwege de bloedverdunnende werking EN de ontstekingsremmende werking denk ik echt dat dat het meest essentiele onderdeel was van het hele mondors cord ritueel .. Let op, aspirine mag juist vanwege de bloedverdunnende werking pas gebruikt worden als je langer dan 2 weken po bent! Niet eerder, dit kan een bloeding veroorzaken!!!

 

Mijn boobies worden met de dag mooier en ze ogen groter als voor de wissel, ik ben er helemaal happy mee :wub:

 

 

Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat en dat die mondors cords ook weer verdwenen zijn. 

Het leukere gedeelte gaat nu aanbreken voor jou.. ..lekker bh's shoppen voor je mooie borsten!

:53:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Alice 0509 zei:

Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat en dat die mondors cords ook weer verdwenen zijn. 

Het leukere gedeelte gaat nu aanbreken voor jou.. ..lekker bh's shoppen voor je mooie borsten!

:53:

 

Een gedeelte past nog, Ik mag er dus een aantal bij gaan shoppen :3: .. 

Hoe is het bij jou @Alice 0509, ook nog steeds happy?

 

:53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Sjuul zei:

 

Een gedeelte past nog, Ik mag er dus een aantal bij gaan shoppen :3: .. 

Hoe is het bij jou @Alice 0509, ook nog steeds happy?

 

:53:

Ik ben ook nog steeds happy......het gaat ook steeds beter qua energie, merk ik. Normaal bij wat meer inspanning, reageerden mijn borsten daar op, door harder te worden en wat te trekken. Dat gevoel wordt minder.

Gisteren een hele dag met manlief in Maastricht rondgelopen. Dat ging eigenlijk best goed. Wel bewust geen kleren gepast. Dat vergt dan teveel bewegingen die nu niet handig zijn.

De borsten zijn ook echt aan het veranderen. Ze worden wat voller onderaan en voelen soepeler.

Vanavond eerste feestje met de nieuwe ladies......nu al zin in.... hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Alice 0509 zei:

Ik ben ook nog steeds happy......het gaat ook steeds beter qua energie, merk ik. Normaal bij wat meer inspanning, reageerden mijn borsten daar op, door harder te worden en wat te trekken. Dat gevoel wordt minder.

Gisteren een hele dag met manlief in Maastricht rondgelopen. Dat ging eigenlijk best goed. Wel bewust geen kleren gepast. Dat vergt dan teveel bewegingen die nu niet handig zijn.

De borsten zijn ook echt aan het veranderen. Ze worden wat voller onderaan en voelen soepeler.

Vanavond eerste feestje met de nieuwe ladies......nu al zin in.... hihi

 

Goedzo geniet er maar lekker van ..Mooi om te zien hoe ze veranderen gedurende de weken hè? Ik dacht de eerste 3 a 4 weken dat er niets gebeurde totdat ik de foto’s onder elkaar zag ..

 

Maak er een leuk feestje van met de ladies, en zorg ervoor dat ze stilletjes in hun korfje blijven liggen als jij geniet van een wijntje ;-)

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Sjuul zei:

 

Goedzo geniet er maar lekker van ..Mooi om te zien hoe ze veranderen gedurende de weken hè? Ik dacht de eerste 3 a 4 weken dat er niets gebeurde totdat ik de foto’s onder elkaar zag ..

 

Maak er een leuk feestje van met de ladies, en zorg ervoor dat ze stilletjes in hun korfje blijven liggen als jij geniet van een wijntje ;-)

 

xxx

Hahahaha....in hun korfje.....:154:

Ik zou niet durven ze eruit te laten.....bang dat ze op de grond kletteren:45:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Alice 0509 zei:

Hahahaha....in hun korfje.....:154:

Ik zou niet durven ze eruit te laten.....bang dat ze op de grond kletteren:45:

 

:154:ik zie het gewoon voor me hahahahaha .. 

Het is veel te koud op de grond :65:, doe maar niet :63:

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Sjuul zei:

 

:154:ik zie het gewoon voor me hahahahaha .. 

Het is veel te koud op de grond :65:, doe maar niet :63:

Waaaaahhhhh.....en ze dan moeten zoeken tussen de mensen op de grond....."pardon, ik zoek mijn tieten"! :154::45:

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Alice 0509 zei:

Waaaaahhhhh.....en ze dan moeten zoeken tussen de mensen op de grond....."pardon, ik zoek mijn tieten"! :154::45:

 

Die zijn wel beter zichtbaar als lenzen :154:

Geweldig dit hahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.