Ga naar inhoud

Sjuul : 5 november 2018 : Dr. Sawor : MOOI Kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo meiden,

Ik ben Sjuul ..

50 jaar en na 16 jaar protheses te hebben gedragen voor de spier toe aan een vervanging omdat ze toch langzaam slijtage beginnen te vertonen aan de achterzijde ..

 

Nog niet toe aan hangende lege zakjes dus we gaan er nog een keer voor .. Dual plane deze keer, op 5 november bij Dr. Sawor van kliniek Mooi ..

 

Ik sport regelmatig, ben moeder van een puber en huisvrouw ..

 

Beetje zenuwachtig omdat de dag met rasse schreden nadert, maar ook een “je moet er toch even doorheen” houding ..

 

Fijn om hier mee te kunnen lezen en jullie ervaringen te zien, het geeft toch rust om er goed voorbereid mee te beginnen ..

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even wat aanvullende informatie.

Ik draag nu eurosillicone low profile 260 cc voor de spier en heb een mooie volle D cup. 

 

De wissel wordt een Natrelle Allergan, rond, dual plane. Cc’s en profile nog niet bekend, dit wordt onder de wissel bekeken door middel van een pasprothese zodat het mooi bij mijn lichaam past en een iets liftend effect gaat hebben. De maat zou ongeveer het zelfde blijven of iets groter omdat mijn borsten iets hangen, de standaard procedure bij en wissel zo te zien aan de topics die over een prothese wissel gaan.

 

De rechterkant heeft wat meer kapselvorming dan links, en ik denk dat de prothese ook wat gedraaid is, het lijkt erop dat deze in het midden licht naar achteren is gedraaid.

Na 16 jaar zitten er uiteraard zowel links als rechts plooien die voelbaar en links ook zichtbaar zijn.

 

Heel veel gelezen hier al, en al heel goed geïnformeerd hierdoor, een heel waardevol forum met veel handige tips en weetjes.

 

Hebben jullie nog handige weetjes of aanvullingen, ik lees het graag om me zo optimaal voor te bereiden op de ingreep.

 

Ik kijk er een beetje tegenop, dual plane is toch net iets anders als voor de spier, maar verheug me tegelijkertijd ook erop en ben blij als de oude protheses eruit zijn ..

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Robijntje02, Voor de spier heb ik ze nu zitten, buiten kapselvorming en plooivorming (die eigenlijk pas de laatste 5 jaar zijn opgetreden) is het een fijne methode. Ik heb er nooit last van gehad en heb het altijd een mooie natuurlijke borst gevonden.

Wat ik wel heel fijn vind aan een dual plane is dat er meer natuurlijk borstweefsel zichtbaar is bij een mammografie of echo, je hebt dan toch een completer beeld van je weefsels als wanneer de prothese voor de spier zit.

Dat was voor mij eigenlijk een belangrijke overweging maar ook de arts is echt wel pro dual plane.

 

Ben je ook met een vergroting of wissel bezig? Gepland of nog aan het informeren erover?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nog steeds aan t oriënteren, @Sjuul...

Met een lift hou ik te kleine en te platte borsten over, dus dat valt af...

Dus blijft over: een lift met kleine protheses of alleen opvullen met wat grotere protheses... Of niets laten doen en mn huidige borsten accepteren zoals ze zijn.....Weet t nog (steeds) niet... Heb 20 jaar geleden een bvk gehad van een slappe lege hangende 75/80DD naar een 75/80C, maar heb nu nog maar een 80B met vel van een 80C...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Robijntje02, heb je je al eens verdiept in bindweefselmassage?

Dit kan zeer grote verschillen te weeg brengen bij een te losse huid, misschien is dat een optie voor je.

Het is wel een pijnlijke massage, een borstoperatie is uiteraard ook niet pijnloos.

 

Mijn ingreep zou dus voor jou ook effectief kunnen zijn, ook ik krijg wat meer volume vanwege het liftend effect, over een paar weken kan ik je daar wat meer over vertellen, voor nu is het hier ook nog even afwachten.

 

Hoe dan ook, take your time bij het maken van je beslissing, zit ze er eenmaal in de prothese dan ben je toch ooit weer genoodzaakt om ze te laten vervangen of verwijderen wat dus weer een ingreep inhoudt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad een stuk duurder ja, lijkt me ook niet echt fijn om 2 ingrepen tegelijkertijd te moeten ondergaan, een lipo suctie is ook niet de meest simpele ingreep.

 

I

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verstandelijk denk ik, laat t toch even rusten; voordat ik me in een heel onzeker avontuur gooi... en dat ik mijn borsten moet accepteren zoals ze zijn, ja slapper en leger, maar dat hoort eigenlijk gewoon bij t ouder worden... Ben zelf 43 en mijn borsten zijn niet die van een 20-jarige, maar het is niet zo dat ik cup A heb of hele erge lelijke borsten, dan zou t toch anders zijn.. Vandaar mijn twijfel, @Sjuul...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjuul hoe ben je erachter gekomen dat je protheses slijtage vertonen aan de achterkant?

En wat voor cupmaat had je voor je 1e bv?

Heb je misschien (per pb) een foto van hoe je borsten er nu uitzien? Maar als je dat liever voor jezelf houd, dan heb ik daar alle begrip voor hoor!

Nog even en dan is t 5 november...

Wil /kun je je eigen 'oude' protheses ook zien nadat ze verwijderd zijn tijdens de wissel?

Alvast bedankt voor je antwoorden op mn (vele) vragen! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Robijntje02, Ik heb er destijds ook lang zo ingestaan dat ik het liet rusten. Ik had een B cup.

Toen werd ik zwanger en het werd een schitterend mooie C cup maar direct na de bevalling was er niets meer van over, ik ging naar een A tje met wat leeg vel eromheen.

Na een jaar wikken en wegen heb ik de knoop doorgehakt en wilde een mooie C cup wat uiteindelijk een D werd.

Ik heb een echo en een mammografie gehad en daar was slijtage op te zien dus toen moest ik actie ondernemen.

Foto’s heb ik niet online staan, ik wil dat ook niet doen omdat ik niet overtuigd ben van de veiligheid van het internet, alles wat je plaatst blijft bestaan en kan weer terug geleid worden naar jezelf, Google is niet altijd een “goede vriend” , ik ben daar erg huiverig voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Sjuulke begint toch langzaam flink zenuwachtig te worden, 1 week voor de bv ... Gelukkig een drukke goed gevulde week voor de kiezen, maar ik denk dat het vrijdag helemaal los gaat als ik het tijdstip van de ingreep eenmaal weet. 

Hopelijk mag ik vroeg gaan, dan is het gauw achter de rug ... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Robijntje02 zei:

O, nog maar 1 weekje, @Sjuul... Spannend!!!.....

 

Het begint nu echt spannend te worden ja, ik heb alle info nog maar eens doorgenomen en kan beginnen met aftellen :-)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

O perfect! Ik hoor t de vrijdag voor de 19e hoelaat ik moet komen. Als goed is ook een v de eerste want de grote projecten:12:  doen ze eerst hihi

heeel benieuwd naar wat ze er in gaan stoppen! Had je al een album hier? Bent even kwijt @Sjuul

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DoubleD, dan hebben ze nog lekker veel zin om er ook echt een super mooi project van te maken zo vroeg op de dag ..

 

Album heb ik nog niet, t is ook echt niet mooi wat ik er nu heb hangen hihihi ..

Komt eraan volgende week ..

 

Nog 2 weekjes dus en dan ben je ook al aan de beurt, gaat lekker snel nu, het is zo de 19e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weekend, alweer een dag dichterbij Breast day :125: ...

Lekker drukke planning, voorbereidingen en veel afleiding zodat er niet veel tijd over is om te gaan piekeren ... Nog wat voorwerken in huis en morgen vooral veel gezelligheid en dan is het zo maandag morgen ...

De laatste momenten in gezelschap van mijn versleten, uitgehangen, lelijke, pijnlijke oncomfortabele boobs met bulten en plooien op plekken waar ze niet thuis horen ... 

 

Al een tijdje last van, dat ze niet meer zo lekker zitten en wat pijnlijk zijn, maar als je dan weet dat ze vervangen worden en de dag met rasse schreden nadert lijkt het ongemak met de dag meer toe te nemen ... Zelfs de bh’s zitten niet meer lekker en knellen aan de onderkant en zijn niet mooi gevuld in de cup ...

 

Onzekerheid en prè operatieve spanning begint zich te veranderen in een “hèhè, bijna is het zover “ gevoel en voordat het maandag ochtend is sta ik vast te springen om te mogen gaan ..

Afscheid van mijn oude boobs die me een aantal jaren veel plezier en oh wat zijn ze mooi momenten hebben gegeven, maar ook een aantal shit wat zijn ze lelijk geworden en oh wat duwt daar nu weer het doet best pijn momenten ...

 

Yesss, we gaan het beleven, 1 weekje ongemak, 6 weken rustig aan, niet sporten, geen bel maar ik help je wel met je kerstboom gedoe dus ook geen vroegtijdige kerststress vanaf 1 december overal op alle plekken waar nog een boom moet komen .. (Ohw yeah, zo leuk en gezellig die huizen in kerstsfeer brengen, maar ook best belastend voor mijn eigen planning want ik kom niet eens aan mezelf toe.)

 

Totale Zen modus dus vanaf maandag ...

Ik heb nu al het gevoel dat ik dat voor dit jaar mooi gepland heb ..

Als het goed bevalt dat zen modus gedoe, hou ik het anti kerstboom beleid in december er lekker in volgend jaar hihi en doe ik alleen nog maar mijn eigen huisje ...

 

Aftellen ...

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.