Ga naar inhoud

Gummy bear/cohesive gel's verschillen


Gast Anon

Aanbevolen berichten

Hallo, 

 

Ik ga voor mijn bv waarschijnlijk naar dr. Plovier. 

Ik zou graag de vaste gel of ook wel "gummy" willen, die je bij wijze van kan open snijden en die NIET lekt. 

 

Nu zie ik volgend op de website van Plovier staan;

De vulling die bij Be Clinic wordt aangeboden bestaat uit vaste (of cohesieve) siliconengel. Dit implantaat krijgt in staande houding een druppelvorm, omdat de siliconengel zich naar beneden verplaatst. 

 

Maar hoe kan een vaste "gummy" gel zoals ik hierboven beschreef nu druppelvormig worden in staande houding? Of is dit een andere soort gel dan wat ik wil? 

 

Kan iemand mij vertellen wat soort gel het is en of deze ook niet lekt als je de prothese bij wijze van zou open snijden? 

 

En weet iemand toevallig met welke merken Plovier werkt?

 

Alvast bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hai, 

 

Ik ben me nog steeds aan't oriënteren in de soorten implantaten en hun substanties.

Ik lees hier regelmatig over de cohesive gels 1,2&3 nu is mijn vraag of deze hetzelfde is als de gummy bear?

 

Voor zover ik weet kun je de gummy's volledig doormidden snijden en blijft de vulling er in (video gezien van Diana Gabriels).

Hoe zit het met de cohesive vulling? Hoe vast zijn deze eigenlijk en wat gebeurt er hierbij als het implantaat scheurtjes zou krijgen of als je deze bij manier van spreken doormidden snijd?

Loopt de vulling er dan evenzeer uit (zoals bij de oude silliconen) en is het dus ook niet persé zonder gevaar of blijft alles mooi op z'n plaats zitten (zelfs als je hem bwv doormidden snijd)?

 

Hoop dat iemand van jullie mij hier wat uitleg in kan geven want snap er echt niets van. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Anon ik begrijp je verwarring want het was me in het begin ook niet allemaal duidelijk. 

In Amerika worden de anatomische (=druppelvormige) implantaten ook wel gummy bear genoemd. Deze zijn iets platter vanboven en meer volume onderaan. Deze zijn standaard cohesive 3 en hebben een ruwer oppervlak. 

 

De cohesive 1 zijn de gladde ronde implantaten en cohesive 2 zijn de ronde implantaten met ook een ruwer oppervlak. 

Tegenwoordig denk ik dat alle implantaten gemaakt zijn uit een (siliconen)gel die er niet meer kan uitlopen behalve de saline implantaten. Deze hebben een zoutoplossing ipv siliconen en die kan dus gewoon leeglopen als ze kapot zijn. Denk niet dat veel pc's dit nog aanraden. 

Dus bij de anderen als je deze doorsnijdt krijg je wat jij ook als voorbeeld gezien hebt. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kelly_E bedankt voor je berichtje :)

 

Dus in principe is ieder gummy bear implantaat gewoon cohesive? (gummy bear zou dus gewoon een soort van bijnaam zijn voor cohesive?) 

 

Nu lees ik ook veel dat 'cohesive' implantaten eigenlijk van Mentor zouden zijn. Betekent dit dat andere fabrikanten deze substantie niet in hun aanbod hebben of noemt het bij hun dan gewoon anders? 

 

Weet je toevallig ook of er verschil zit tussen cohesive qua stevigheid of zijn ze altijd hetzelfde? 

Bvb. Zijn alle cohesive implantaten van een merk even 'vast' of zijn hier ook gradaties is?

 Of verschilt het van merk tot merk; dat bijvoorbeeld Mentor iets steviger zou zijn dan Natrelle?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Anon:

@Kelly_E bedankt voor je berichtje :)

 

Dus in principe is ieder gummy bear implantaat gewoon cohesive? (gummy bear zou dus gewoon een soort van bijnaam zijn voor cohesive?) 

 

Nu lees ik ook veel dat 'cohesive' implantaten eigenlijk van Mentor zouden zijn. Betekent dit dat andere fabrikanten deze substantie niet in hun aanbod hebben of noemt het bij hun dan gewoon anders? 

 

Weet je toevallig ook of er verschil zit tussen cohesive qua stevigheid of zijn ze altijd hetzelfde? 

Bvb. Zijn alle cohesive implantaten van een merk even 'vast' of zijn hier ook gradaties is?

 Of verschilt het van merk tot merk; dat bijvoorbeeld Mentor iets steviger zou zijn dan Natrelle?

@Anon zo is het inderdaad, als ze van gummy bears spreken dan zijn ze altijd cohesive. De term gummy bears wordt vooral gebruikt voor de anatomische, druppelvormige omdat deze de hoogste graad van cohesive hebben (altijd cohesive 3) ik vermoed om de vorm te behouden want hoe hoger in cohesie hoe steviger het implantaat. 

Maar in principe zijn ronde cohesive 1 en 2 ook gummy bear al is 2 dan iets zachter als 3 en de 1 iets zachter als 2 uiteraard. 

 

Of cohesive van mentor alleen is weet ik eerlijk gezegde niet (ik vermoed van niet) maar zou best kunnen dat zij dit uitgevonden hebben vermits dit merk al decennia op de markt is. Ik spreek dus ook alleen over mijn kennis van Mentor omdat ik die implantaten ook zelf krijg in november. En bij mentor is het inderdaad standaard rond cohesive 1, rond cohesive 2 of druppelvormig cohesive 3 waar je uit kan kiezen. Of het bij andere merken anders noemt en of andere merken dit ook hebben daar zou je best navraag voor doen want daar wil ik me niet over uitspreken. Die heb ik niet opgezocht ;) 

 

Heb dus zelf ook alleen de verschillende implantaten van mentor gevoeld en dan voel je het verschil wel in stevigheid. 

 

Ik krijg trouwens zelf mentor rond cohesive 2 :D 

Denk dat de cohesive 1 van mentor zowiezo glad oppervlak hebben (die van cohesive 2 hebben ruwer oppervlak) en ruwer oppervlak zou beter zijn tegen kapselvorming, want kapselvorming gebeurt meest bij protheses met gladde buitenkant. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kelly_E bedankt voor de info, begrijp het al een stuk beter nu :D

 

Ik weet ook niet 100% zeker of cohesive enkel van Mentor is, maar heb dit in heel mijn speurtocht wel ergens gelezen (meen ik mij althans te herinneren). 

 

Ik denk dan wel dat er bij de andere merken ook een verschil is qua stevigheid.

Gezien bij de anatomische implantaten de gel niet mag bewegen zodat de druppelvorm behouden blijft maar Dr. Plovier gebruikt bijvoorbeeld ronde cohesive implantaten die een anatomische vorm krijgen in staande houding dus dan zijn die implantaten waarschijnlijk iets minder vast. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Anon:

@Kelly_E bedankt voor de info, begrijp het al een stuk beter nu :D

 

Ik weet ook niet 100% zeker of cohesive enkel van Mentor is, maar heb dit in heel mijn speurtocht wel ergens gelezen (meen ik mij althans te herinneren). 

 

Ik denk dan wel dat er bij de andere merken ook een verschil is qua stevigheid.

Gezien bij de anatomische implantaten de gel niet mag bewegen zodat de druppelvorm behouden blijft maar Dr. Plovier gebruikt bijvoorbeeld ronde cohesive implantaten die een anatomische vorm krijgen in staande houding dus dan zijn die implantaten waarschijnlijk iets minder vast. 

@Anon ronde implantaten blijven ook niet helemaal rond staan en vallen ook een beetje hoor maar er zijn inderdaad implantaten die rond zijn maar nog meer als echte druppelvorm vallen zoals de Motiva ergonomix (progressieve gel plus of progressive gel ultima) misschien werkt plovier daar mee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Anon:

@Kelly_E Plovier werkt inderdaad met Motiva, welke het juist zijn weet ik niet (ken ik opzich ook niet zo veel van).

Bij wie ga jij trouwens voor je vergroting? 

@Anon kan je wel eens navragen natuurlijk. PLovier zit in België toch? Ben je zelf ook van België? Ik wel namelijk ;) 

Maar ik ga wel naar Nederland voor mijn bv. Mijn operatie is op 28 november bij Dr. Straten van Heylendael kliniek in Groesbeek. 

Jij bent dus nog aan het rondkijken bij wie je wil gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Kelly_E:

@Anon kan je wel eens navragen natuurlijk. PLovier zit in België toch? Ben je zelf ook van België? Ik wel namelijk ;) 

Maar ik ga wel naar Nederland voor mijn bv. Mijn operatie is op 28 november bij Dr. Straten van Heylendael kliniek in Groesbeek. 

Jij bent dus nog aan het rondkijken bij wie je wil gaan?

Ja ik ben zelf ook van België, Hasselt :)

Heb nog nooit van die pc gehoord maar zal vast wel goed zitten, hoop dat je een mooi resultaat zal krijgen ;)

Mag ik vragen wat je situatie nu is en waar je naartoe gaat? 

 

Ik ben vrij zeker bij wie ik wil gaan, ik heb 10 december een consult bij Plovier  opstaan en ben nog aan't twijfelen om ook een consult bij dr Nio te vragen maar daar wacht ik nog mee tot ik Plovier heb gezien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Op ‎13‎-‎10‎-‎2018 om 18:04, Kelly_E zei:

@Anon zo is het inderdaad, als ze van gummy bears spreken dan zijn ze altijd cohesive. De term gummy bears wordt vooral gebruikt voor de anatomische, druppelvormige omdat deze de hoogste graad van cohesive hebben (altijd cohesive 3) ik vermoed om de vorm te behouden want hoe hoger in cohesie hoe steviger het implantaat. 

Maar in principe zijn ronde cohesive 1 en 2 ook gummy bear al is 2 dan iets zachter als 3 en de 1 iets zachter als 2 uiteraard. 

 

Of cohesive van mentor alleen is weet ik eerlijk gezegde niet (ik vermoed van niet) maar zou best kunnen dat zij dit uitgevonden hebben vermits dit merk al decennia op de markt is. Ik spreek dus ook alleen over mijn kennis van Mentor omdat ik die implantaten ook zelf krijg in november. En bij mentor is het inderdaad standaard rond cohesive 1, rond cohesive 2 of druppelvormig cohesive 3 waar je uit kan kiezen. Of het bij andere merken anders noemt en of andere merken dit ook hebben daar zou je best navraag voor doen want daar wil ik me niet over uitspreken. Die heb ik niet opgezocht ;) 

 

Heb dus zelf ook alleen de verschillende implantaten van mentor gevoeld en dan voel je het verschil wel in stevigheid. 

 

Ik krijg trouwens zelf mentor rond cohesive 2 :D 

Denk dat de cohesive 1 van mentor zowiezo glad oppervlak hebben (die van cohesive 2 hebben ruwer oppervlak) en ruwer oppervlak zou beter zijn tegen kapselvorming, want kapselvorming gebeurt meest bij protheses met gladde buitenkant. 

Andere merken hebben vaak andere namen voor de cohesiviteit.. Er bestaan van andere merken ook ronde en anatomische implantaten he en de anatomische moeten vormvast zijn dus hebben de hoogste cohesiviteit. Dus er zijn overal gradaties, en verschillende namen..

Uhm, waar haal je vandaan dat de cohesie 1 van mentor glad oppervlak heeft? Ik zat zo ff je commentaren te lezen en vind het fijn dat je meiden wilt helpen, maar misschien is het handiger om dingen alleen te zeggen als je iets zeker weet :) Zo worden meiden namelijk nogal in verwarring gebracht. Je kunt meiden ook altijd naar mij of Desert-rose doorsturen. Wij zitten hier al wat langer en hebben waarschijnlijk iets meer kennis achter de hand.

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, best_boobie zei:

Andere merken hebben vaak andere namen voor de cohesiviteit.. Er bestaan van andere merken ook ronde en anatomische implantaten he en de anatomische moeten vormvast zijn dus hebben de hoogste cohesiviteit. Dus er zijn overal gradaties, en verschillende namen..

Uhm, waar haal je vandaan dat de cohesie 1 van mentor glad oppervlak heeft? Ik zat zo ff je commentaren te lezen en vind het fijn dat je meiden wilt helpen, maar misschien is het handiger om dingen alleen te zeggen als je iets zeker weet :) Zo worden meiden namelijk nogal in verwarring gebracht. Je kunt meiden ook altijd naar mij of Desert-rose doorsturen. Wij zitten hier al wat langer en hebben waarschijnlijk iets meer kennis achter de hand.

xxx BB

@best_boobie vandaar dat ik ook zei "Denk dat de cohesive 1 van mentor zowiezo glad oppervlak hebben" daarmee beweer ik niet dat ik het zeker weet. ;) 

 

Dit is een topic van 2 maand geleden en voor zover ik kan zien heeft niemand anders deze dame verder geholpen. We kunnen je moeilijk in elke topic taggen om een antwoord te geven toch? :106:

 

Voel me eigenlijk wel een beetje geviseerd nu... terwijl ik niets gevaarlijks ofzo heb meegedeeld.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Kelly_E zei:

@best_boobie vandaar dat ik ook zei "Denk dat de cohesive 1 van mentor zowiezo glad oppervlak hebben" daarmee beweer ik niet dat ik het zeker weet. ;) 

 

Dit is een topic van 2 maand geleden en voor zover ik kan zien heeft niemand anders deze dame verder geholpen. We kunnen je moeilijk in elke topic taggen om een antwoord te geven toch? :106:

 

Voel me eigenlijk wel een beetje geviseerd nu... terwijl ik niets gevaarlijks ofzo heb meegedeeld.  

Nee hoor je moet je niet aangevallen voelen. Het viel me gewoon op. 

Ik kijk wel vaker wat dingetjes na :)

 

Je zegt ook niks gevaarlijks, heb ik ook niet beweerd :45: 

Maar als je het niet weet, gewoon doorsturen naar ons. Geen probleem :35: 

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.