Ga naar inhoud

gedraaide prothese na 6 jaar


Gast nicky328

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

6 jaar geleden heb ik een borstvergroting laten uitvoeren (anatomisch Natrell).

Sinds vorige week zie ik plots dat 1 implantaat gedraaid is... Ik heb  geen pijn en weet niet hoe dit plots kan.

Ik heb direct naar mijn arts gebeld en mag nu morgen langs gaan.  

De secretaresse zei me telefonisch dat dit kan gebeuren.
Maar na 6 jaar?? De implantaten moeten toch al lang vast zitten?

Weet iemand waardoor een prothese plots kan draaien?

Ik hoop een reactie te mogen krijgen.

 

groetjes,

Nicky

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden zei nicky328:

Hallo,

 

6 jaar geleden heb ik een borstvergroting laten uitvoeren (anatomisch Natrell).

Sinds vorige week zie ik plots dat 1 implantaat gedraaid is... Ik heb  geen pijn en weet niet hoe dit plots kan.

Ik heb direct naar mijn arts gebeld en mag nu morgen langs gaan.  

De secretaresse zei me telefonisch dat dit kan gebeuren.
Maar na 6 jaar?? De implantaten moeten toch al lang vast zitten?

Weet iemand waardoor een prothese plots kan draaien?

Ik hoop een reactie te mogen krijgen.

 

groetjes,

Nicky

 

 

jeetje meid wat zal jij geschrokken zijn heel veel sterkte! 

 

liefs x 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎8‎-‎10‎-‎2018 om 13:58 zei Kramp:

 

 

jeetje meid wat zal jij geschrokken zijn heel veel sterkte! 

 

liefs x 

 

Bedankt voor je medeleven Kramp.

 

ik ben net terug van de dokter. Hoewel de secretaresse me zei dat dit kon gebeuren heeft de dokter dat nog nooit meegemaakt na 6 jaar....

De enige reden dat het kan draaien is normaal door water op te houden maar ze vermoedt niet dat dit het geval is en ik ook niet . Morgen onderga ik een NMR-scanmaar die zal vast goed zijn. De echo was alvast goed.  

Daar het niet echt opvalt en het geen kwaad kan zou ze er niets aan doen. Anders wordt het opnieuw een operatie met alle risico's vandoen.

Maar ik voel en weet het  en vooral dat kunnen voelen dat ze gedraaid is is niet leuk. Ik moet proberen een knop om te draaien en ermee leren leven... :-(

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

thx voor je lieve woorden Kramp. Ik ben wel gerustgesteld dat het geen kwaad kan dat ze gedraaid zit en dat op de echo alles goed was.

Neen, het valt niet echt op. Onderaan aan de borstplooi voelt de prothese dubbel, net alsof ze wat ingezakt is en je een dubbele wand voelt, niet leuk....:-(  Ze is echter wel smaller en iets langer dan mijn andere borst maar het verschil is niet zo groot.

De arts zei me ook dat het een samenloop van omstandigheid kon zijn : een mammo, terug op de buik slapen, iets zwaar heffen (wat ik niet gedaan heb) …. Maar feitelijk zouden die dingen op zich geen reden mogen zijn om te draaien.

Maar op mijn laatste mammo heeft de verpleegster toch wel erg aan mijn borst moeten trekken en sleuren om hem goed eronder te krijgen. Ik ben er nu wat bang voor geworden.... Ik denk dat dat mss de oorzaak zou kunnen geweest zijn. tja, ik zal het nooit weten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

hier het gevolg van mijn verhaal (voor de mensen die info hierover zoeken) : op een morgen, zonder reden , zag ik dat mijn prothese terug op haar plaats zat....

Ik dolblij natuurlijk maar ik weet niet hoe dit komt, ik heb niets speciaals gedaan.

Nu maar hopen dat ze er blijft zitten....

 

groetjes,

Nicky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn om jou bericht te lezen met een goed einde. Sinds een paar weken is mijn prothese ook gedraaid. Euro silicone 85% gevuld. Gister terug geweest in de kliniek en pc zei mij ook dat dit geen kwaad kon. Hij heeft geprobeerd de prothese te forceren en terug te draaien maar dat deed erg zeer dus ging hem niet worden.

 

Nu heeft hij mij 2 mogelijkheden gegeven. Met een kleine snee en plaatselijke verdoving de prothese eruit te halen en terug te draaien of 2 andere protheses te plaatsen die 100% gevuld zijn en 50cc meer zodat de pocket meer gevuld is en niet meer kan draaien. 

 

Nu lees ik jou bericht en denk ik misschien draait tie zelf wel terug... :wacko: Lastig wat nu moet doen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-10-2018 om 13:29, vitalia zei:

Hi Kattie, 

betekent het een nieuwe operatie met prothesewissel? Want een maal terug gezet kan de prothese altijd weer draaien?

 

Dat is inderdaad het probleem weer ik mee zit. De prothese kan terug draaien als ik hem alleen laat terug zetten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-10-2018 om 10:50, Kattie zei:

Fijn om jou bericht te lezen met een goed einde. Sinds een paar weken is mijn prothese ook gedraaid. Euro silicone 85% gevuld. Gister terug geweest in de kliniek en pc zei mij ook dat dit geen kwaad kon. Hij heeft geprobeerd de prothese te forceren en terug te draaien maar dat deed erg zeer dus ging hem niet worden.

 

Nu heeft hij mij 2 mogelijkheden gegeven. Met een kleine snee en plaatselijke verdoving de prothese eruit te halen en terug te draaien of 2 andere protheses te plaatsen die 100% gevuld zijn en 50cc meer zodat de pocket meer gevuld is en niet meer kan draaien. 

 

Nu lees ik jou bericht en denk ik misschien draait tie zelf wel terug... :wacko: Lastig wat nu moet doen 

Hey Kattie!

wat balen zeg!!! Het is idd zo, als ie terug kan draaien, kan ie daarna ook weer opnieuw draaien. Verdorie. Dat zou betekenen; wéér een operatie....

Zou dat in park wel tegen een gereduceerd tarief zijn? Jij was toch bij Wu? 

Xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-11-2018 om 10:34, best_boobie zei:

Hey Kattie!

wat balen zeg!!! Het is idd zo, als ie terug kan draaien, kan ie daarna ook weer opnieuw draaien. Verdorie. Dat zou betekenen; wéér een operatie....

Zou dat in park wel tegen een gereduceerd tarief zijn? Jij was toch bij Wu? 

Xxx BB

 

Hey BB,

 

Ja vind het echt klote, voor mijn gevoel gaat het ook steeds meer irriteren dat hij niet goed zit. Al doet het geen pijn maar gewoon een vervelend gevoel. 

Ja precies dat is juist het ding, ga ik dan gelijk voor weer een operatie of toch proberen eerst draaien... lastig!

Ik denk wel dat het een gereduceerd bedrag kan want op mijn vraag wat dat ging kosten kon hij niet direct antwoord geven, hij moest dit overleggen. Ik moet ook nog gaan navragen wat het gaat kosten. Nee zit bij dr. Timminga, fijne man!

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.