Ga naar inhoud

Krikri : 22 oktober 2018 : Dr. lemmens : Bellevue Clinic : Mol


Gast Krikri

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

 

Even voorstellen, want ik ben nieuw hier. Ik ben 36 jaar en heb 2 kindjes (3 en 6 jaar) die allebei elk 6m borstvoeding gekregen hebben. Na héél lang nadenken, heb ik in aug een afspraak voor een consult vastgelegd en een week later een consult om te passen. De dokter zei dat 280cc voor mij te klein zou zijn, dat ik daar spijt van zou krijgen. 310cc vond hij wel mooi, dus koos ik dit. Nu begin ik echter te twijfelen omdat ik verschillende vriendinnen heb die ook een borstvergroting hebben en allemaal minder cc hebben (lichaamsbouw is natuurlijk ook niet identiek en sommige hebben ook voor de spier). Het worden bij mij sowieso ronde implantaten achter de spier van het merk Sebbin. Ik wil geen té grote ronde bollen, het moet natuurlijk blijven. Ik ben 1m70 en weeg 59 kg. Nu draag ik 75B, maar eigenlijk zou een A cup beter passen. Zijn hier ervaringsdeskundigen die mij advies kunnen geven? Of mensen met dezelfde lichaamsbouw en wat hun resultaat is?

 

Mijn operatie is gepland voor 22 oktober.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Krikri!

 

Wat leuk zeg! 22 oktober is al snel! Heb je er zin in?

Ik ben zelf 14 september geopereerd en het is me allemaal heel erg meegevallen qua pijn! Wel nog beperkt in bewegingen, dat begin ik nu wel een beetje vervelend te vinden, maar voor xe rest heel erg blij!

 

Ik ben 1.78 en weeg 60 kilo. Ik had een 75A. Ik heb anatomische protheses gekregen, dual plane, 290cc. Daarmee zit ik nu op een 75C. Ik heb ook 310cc gepast met de passessie, maar omdat ik best smal ben aan de bovenkant, zei de pc dat dat niet natuurlijk meer zou ogen bij mij.

Ik vind mijn borsten naakt en prachtig, maar als ik kleren aanheb zie je ze iets minder dan ik had gehoopt.

 

Ik denk dat je het beste op je pc kan vertrouwen. Ik lees het heel vaak dat mensen voor het maximale gaan, en ik heb dat ook gedaan (aangezien 310cc bij mij niet meer natuurlijk zou zijn). En ik ben echt heel blij dat ik niet kleiner heb genomen! Iets groter had zelfs nog wel gemogen voor mij.

 

Het is heel erg lastig, maar je pc is natuurlijk de deskundige, dus die kan je het beste advies geven :)!!

 

Succes met de beslissing en met het toeleven naar je operatie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi KittyCat!

 

Héél erg bedankt voor je reactie. Helpt mij enorm. Ben zenuwachtig voor de operatie, maar kijk er ook super hard naar uit. Ben er constant mee bezig in mijn hoofd, dus wordt stilaan tijd dat het zover is.

 

Het ziet er bij jou wel al echt mooi uit, nu al! Leuk ook te horen dat het allemaal zo goed is meegevallen. Ben ik ook wel beetje bang voor. Ik heb een kantoorjob en heb een week verlof genomen. Daarna moet ik dus weer kunnen werken en autorijden. Pc zei dat als ik maandag geopereerd word, ik op donderdag weer zou kunnen gaan werken en dat autorijden de dag erna al wel weer lukt. Maar dat lijkt me wel heel optimistisch.

 

Jij bent wel wat smaller gebouwd dan ik, maar je bent ook groter, dus misschien kunnen wij wel ongeveer dezelfde cc’s gebruiken. Het verschil tussen 290 en 310 is ook echt niet groot, denk ik. Ik hou mijn 310 dan maar. Beankt voor je info!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend en het komt steeds dichterbij zo! 

 

Ik ben 20 september geopereerd en heb 425 cc voor de spier laten plaatsen high profile. In eerste instantie schrok ik van het advies 425cc. Ik ben 1:68 en weeg ongeveer 60 kilo. Advies gevolgd van pc wn heb geen moment spijt ben super blij en tevreden en hij heeft echt gelijk gehad. 

 

Succes met je keus! 

 

Liefs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Krikri:

Hoi KittyCat!

 

Héél erg bedankt voor je reactie. Helpt mij enorm. Ben zenuwachtig voor de operatie, maar kijk er ook super hard naar uit. Ben er constant mee bezig in mijn hoofd, dus wordt stilaan tijd dat het zover is.

 

Het ziet er bij jou wel al echt mooi uit, nu al! Leuk ook te horen dat het allemaal zo goed is meegevallen. Ben ik ook wel beetje bang voor. Ik heb een kantoorjob en heb een week verlof genomen. Daarna moet ik dus weer kunnen werken en autorijden. Pc zei dat als ik maandag geopereerd word, ik op donderdag weer zou kunnen gaan werken en dat autorijden de dag erna al wel weer lukt. Maar dat lijkt me wel heel optimistisch.

 

Jij bent wel wat smaller gebouwd dan ik, maar je bent ook groter, dus misschien kunnen wij wel ongeveer dezelfde cc’s gebruiken. Het verschil tussen 290 en 310 is ook echt niet groot, denk ik. Ik hou mijn 310 dan maar. Beankt voor je info!!

@Krikri allereerst welkom hier! ;)

Wil toch even inspringen dat ik het vreemd vind dat je pc zegt dat je de dag erna al mag autorijden :18: autorijden wordt echt toch wel een week en een half afgeraden zeker als je dual plane krijgt, en dan ook onderaan stuur vastnemen en doorschuiven. Dit om complicaties te vermijden, je implantaten moeten zich immers nog vastzetten in je borsten. Op 3 dagen terug gaan werken lijkt me dan ook echt niet aangewezen. Er zijn heel veel vrouwen hier die de eerste dagen nog heel moe zijn van de narcose en zich suf voelen en soms moeite hebben om op te staan of standaard zaken te uit te voeren dus wil wel even zeggen dat ik dit heel vreemd vind dat je pc dit adviseert. Zou niet willen dat je complicaties krijgt meid maar je doet daarmee uiteindelijk zelf wat je wil.

 

Het kiezen van het aantal cc is trouwens voor iedereen hier wel een dingetje, ben zelf ook nog wat aan't twijfelen dus kan je niet echt goed advies geven daaromtrent momenteel :106:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 3 december aan de beurt 330cc  anatomisch voor de spier. 

Maar ook ik heb 6!!!! Weken vrij geregeld een duur grapje want ik ben zzp'er toch was dit een nadrukkelijk advies van dr schreinemacher. 

Ik werk in de zorg dus wel zwaar beroep 

Ben doodsbang voor complicaties dus ik ga luisteren. Ik maak er maar een lekkere sabatical van met veel tijd voor gezin en mezelf ook wel eens lekker 

 

Ik ga je volgen 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, dames, ben echt blij met jullie commentaren...de visie van “lotgenoten”.

 

Ik denk ook dat na 3 dagen weer gaan werken écht te vroeg is. Ik ga daarom proberen om na 7 dagen weer te gaan werken. Ik zie wel of het uiteindelijk lukt. De eerste 2 werkdagen kan ik te voet naar mijn werk. Pas de 9de dag po zou ik met de auto moeten rijden. En na die dag heb ik een lang weekend van 4 dagen. Ik zei het al: ik heb een zittende bureaujob, dus fysiek kan ik het rustig aan doen. Het moeilijkste is misschien nog thuis met m’n 2 kids die mijn aandacht vragen. Maar ja, dan moet papa maar wat extra doen. 6 weken vrij is echt geweldig, maar dat krijg ik helaas niet geregeld. Maar ik kan me wel voorstellen dat dat in de zorg geen overbodige luxe is.

 

@Kelly_E, tussen welke maten twijfel jij, en hoe is je lichaamsbouw? Op je profielfoto lijk je toch al een hele mooie cup te hebben? Of ga je wisselen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Krikri

We kunnen zowat samen aftellen: ik ben 24 oktober aan de beurt.

Mij hebben ze verzekerd dat autorijden na 1 week mogelijk is. Ook kon ik na 1 week terug aan het werk, maar ik heb ervoor gekozen om enkele dagen extra verlof te nemen en ga na 13 dagen pas terug aan het werk. 

Ik krijg normaal 300cc ‘dual plane’, maar twijfel ook nog over de maat. 

Succes met aftellen en met je keuze aan cc!

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden zei Krikri:

Bedankt, dames, ben echt blij met jullie commentaren...de visie van “lotgenoten”.

 

Ik denk ook dat na 3 dagen weer gaan werken écht te vroeg is. Ik ga daarom proberen om na 7 dagen weer te gaan werken. Ik zie wel of het uiteindelijk lukt. De eerste 2 werkdagen kan ik te voet naar mijn werk. Pas de 9de dag po zou ik met de auto moeten rijden. En na die dag heb ik een lang weekend van 4 dagen. Ik zei het al: ik heb een zittende bureaujob, dus fysiek kan ik het rustig aan doen. Het moeilijkste is misschien nog thuis met m’n 2 kids die mijn aandacht vragen. Maar ja, dan moet papa maar wat extra doen. 6 weken vrij is echt geweldig, maar dat krijg ik helaas niet geregeld. Maar ik kan me wel voorstellen dat dat in de zorg geen overbodige luxe is.

 

@Kelly_E, tussen welke maten twijfel jij, en hoe is je lichaamsbouw? Op je profielfoto lijk je toch al een hele mooie cup te hebben? Of ga je wisselen?

@Krikri mijn profielfoto is spijtig genoeg niet van mezelf maar wel een idee van wat ik zelf mooi vind ;) 

 

Ik ben zelf heel groot en fijn gebouwd (1.83m en ongeveer 63kg) en we hebben 375cc besproken maar twijfel nog over de projectie naar voren. Als ik minder projectie neem zou ik op 300cc uitkomen. Maar heb nog even raad gevraag via email aan mijn pc en wacht nog op zijn antwoord. Blijft uiteindelijk wel een gok want je weet pas hoe het eruit zal zien als het al achter de rug is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-10-2018 om 15:02 zei Krikri:

Hoi allemaal!

 

Even voorstellen, want ik ben nieuw hier. Ik ben 36 jaar en heb 2 kindjes (3 en 6 jaar) die allebei elk 6m borstvoeding gekregen hebben. Na héél lang nadenken, heb ik in aug een afspraak voor een consult vastgelegd en een week later een consult om te passen. De dokter zei dat 280cc voor mij te klein zou zijn, dat ik daar spijt van zou krijgen. 310cc vond hij wel mooi, dus koos ik dit. Nu begin ik echter te twijfelen omdat ik verschillende vriendinnen heb die ook een borstvergroting hebben en allemaal minder cc hebben (lichaamsbouw is natuurlijk ook niet identiek en sommige hebben ook voor de spier). Het worden bij mij sowieso ronde implantaten achter de spier van het merk Sebbin. Ik wil geen té grote ronde bollen, het moet natuurlijk blijven. Ik ben 1m70 en weeg 59 kg. Nu draag ik 75B, maar eigenlijk zou een A cup beter passen. Zijn hier ervaringsdeskundigen die mij advies kunnen geven? Of mensen met dezelfde lichaamsbouw en wat hun resultaat is?

 

Mijn operatie is gepland voor 22 oktober.

 

Alvast bedankt!

Hoi Meis,

 

ahh lastig he die maat bepalen. Ik word 23 okt geopereerd dus ik ga je gelijk even volgen :) de maat houd mij van de gehele operatie het meest bezig. Mijn advies is 380cc moderate projection voor de spier.  Maat groter zou 425cc zijn. Ik ben juist bang dat ik het te klein vind maar goed.. zo houden we ons allen met die maat bezig haha.. we hebben hele andere afmetingen dus vind moeilijk te zeggen (1.60/58kg ong)

 

tot hoe lang van te voren kan jij je maat bepalen?

 

slaap lekker!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Atiz:

Hoi @Krikri

We kunnen zowat samen aftellen: ik ben 24 oktober aan de beurt.

Mij hebben ze verzekerd dat autorijden na 1 week mogelijk is. Ook kon ik na 1 week terug aan het werk, maar ik heb ervoor gekozen om enkele dagen extra verlof te nemen en ga na 13 dagen pas terug aan het werk. 

Ik krijg normaal 300cc ‘dual plane’, maar twijfel ook nog over de maat. 

Succes met aftellen en met je keuze aan cc!

@Atiz hi! Waar word jij geopereerd? :) waar twijfel jij tussen?? Ik ben 23 okt aan de beurt. Ga je even volgen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Odys:

@Atiz hi! Waar word jij geopereerd? :) waar twijfel jij tussen?? Ik ben 23 okt aan de beurt. Ga je even volgen :)

 

In tegenstelling tot de meesten hier woon ik in België :) Ik word geopereerd in de Atlas Kliniek.

 

Ik twijfel of ik het bij 300cc moet houden of toch net een maatje groter... mn vriend en de consulente zeiden allebei dat 300 perfect zou zijn. Maar na het lezen van dit forum toch aan het twijfelen geslagen... Het is uiteindelijk toch een hele som die je eraan uitgeeft en dan wil ik niet ontgoocheld zijn. Ik ben niet groot (1m66 ofzo) en weeg ong 51/52kg, ik wil natuurlijk ook niet dat de mensen plots eerst 2 ‘koplampen’ zien gevolgd door een klein meisje haha. Moeilijk...

Vertrek straks voor een weekje naar Egypte B), nog even genieten van de zon en hopelijk wat minder aan de bv denken.

 

Fijn zeg, eerst leek er niemand rond mijn datum geopereerd te worden en nu verschijnt de ene na de andere :D Jij ook succes! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

 

Wat spannend hé zo’n ingreep!

 

Ikzelf ben 1m63 en weeg 73kg maar ben vrij smal bovenaan.

Ik kreeg als advies 360cc ronde protheses moderate profile, maar na veel lezen hier heb ik zelf de pc gevraagd of een maatje groter meegebracht kon worden de dag van de operatie. 

 

De dag zelf heeft de pc gezegd dat hij zou zien wat hij tijdens de ingreep het mooist vond passen en het is 400cc geworden.

Hij vond dit uiteindelijk toch zelf mooier Haha. 

 

Zoals er ook veel wordt gezegd; het went heel snel en ik vind de mijne absoluut niet groot. Ik ga woensdag voor een wissel naar 625cc of 700cc, zit zelf ook weer in een dilemma want wil ze nog wat natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Atiz:

 

In tegenstelling tot de meesten hier woon ik in België :) Ik word geopereerd in de Atlas Kliniek.

 

Ik twijfel of ik het bij 300cc moet houden of toch net een maatje groter... mn vriend en de consulente zeiden allebei dat 300 perfect zou zijn. Maar na het lezen van dit forum toch aan het twijfelen geslagen... Het is uiteindelijk toch een hele som die je eraan uitgeeft en dan wil ik niet ontgoocheld zijn. Ik ben niet groot (1m66 ofzo) en weeg ong 51/52kg, ik wil natuurlijk ook niet dat de mensen plots eerst 2 ‘koplampen’ zien gevolgd door een klein meisje haha. Moeilijk...

Vertrek straks voor een weekje naar Egypte B), nog even genieten van de zon en hopelijk wat minder aan de bv denken.

 

Fijn zeg, eerst leek er niemand rond mijn datum geopereerd te worden en nu verschijnt de ene na de andere :D Jij ook succes! 

Lekker genieten van je vakantie! Had ook nog wel even lekker weg gewild nu ik erover na denk :)

 

ik kwam er vanmiddag achter dat ik de verkeerde datum voor ogen had haha.. ik ben 24okt aan de beurt haha.. lekker handig!

 

ik krijg 380cc maar zat te denken om morgen de kliniek te bellen met bezoek of ze toch ook de grotere maat kunnen bestellen zodat ik op het laatste moment nog kan kiezen. Twijfel zo!! Maar dat doet iedereen hier bijna haha :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh heerlijk hè hoe iedereen zo twijfeld over het aantal cc! Ik krijg 495, dp, anatomisch.

Eerst was ik bang dat ik ze te klein zou vinden, toen een tijd bang dat ze te groot zullen worden.

Maar ik heb toen gepast en was er toen heel duidelijk over uit wat ik mooi vond staan, dus dat krijg ik nu ook. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, wat leuk om te lezen dat hier een aantal dames zitten die ook bijna worden geopereerd rond de zelfde datum. Ik ben 22 okt aan de beurt en kijk er zo naar uit... ben er echt wel elke dag mee bezig. Ik heb nu een kleine b en krijg straks 300 of 275 cc. Mijn voorkeur is 300. Pas afgelopen vrijdag besloten en op de dag zelf kan ik mijn voorkeur aangeven en gaat de pc kijken of dat ook mooi is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Odys:

Lekker genieten van je vakantie! Had ook nog wel even lekker weg gewild nu ik erover na denk :)

 

ik kwam er vanmiddag achter dat ik de verkeerde datum voor ogen had haha.. ik ben 24okt aan de beurt haha.. lekker handig!

 

ik krijg 380cc maar zat te denken om morgen de kliniek te bellen met bezoek of ze toch ook de grotere maat kunnen bestellen zodat ik op het laatste moment nog kan kiezen. Twijfel zo!! Maar dat doet iedereen hier bijna haha :)

Dan kunnen we samen aftellen :D fijn! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Bianca89:

Hoi, wat leuk om te lezen dat hier een aantal dames zitten die ook bijna worden geopereerd rond de zelfde datum. Ik ben 22 okt aan de beurt en kijk er zo naar uit... ben er echt wel elke dag mee bezig. Ik heb nu een kleine b en krijg straks 300 of 275 cc. Mijn voorkeur is 300. Pas afgelopen vrijdag besloten en op de dag zelf kan ik mijn voorkeur aangeven en gaat de pc kijken of dat ook mooi is. 

He Meis, ik ga je volgen! Ik word de 24ste geopereerd :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi!

 

ik ben zelf geopereerd bij dr Verdonck ben nu 1 week po. Wij hadden 2 formaten klaarliggen op de dag van de operatie 255 en 275cc. Ik ben zelf heel klein en fijn. Ik ben 1m56 en weeg 42kg, mijn omtrek onder mijn borst is dan ook maar 67cm ongeveer.

 

ik heb tegen mijn pc gezegd gewoon het grootste dat er in past aangezien je inderdaad vaak hoort dat mensen spijt hebben. En ik zou het zelf erger vinden dat ze te klein zijn ipv te groot. Ook moet je weten dat iets onnatuurlijk er gewoon niet inpast bij de eerste operatie. De ene chirurg neemt al wat meer risico dan de andere. Maar voor iemand met een smal postuur is het onmogelijk om buiten te gaan als een Pommeline zeg maar.

 

de smalle dames die hoog aantal cc hebben is vaak omdat ze al wissel hebben gehad. Ik ben zelf wakker geworden met 255cc omdat ik belijkbaar een abnormaal strakke borstspier had en dit zijn onvoorziene situaties die hij pas op dat moment kan zien. 

 

Ik heb momenteel nog mijn laatste uren men verband aan ik ga vandaag wisselen in een sport bh omdat men verband loskomt. Heb er al wel eens onder gespiekt en het went gewoon zooo snel! Ook valt er heel veel van volume weg ik kleding vind ik persoonlijk. 

 

Denk er goed over na en vertrouw ook je pc hij is tenslotte de deskundige! Succes met je keuze 

 

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Atiz, @Odys, @Bianca89, @sneeuwklokje, ik ga jullie ook volgen. Inderdaad samen aftellen. Ik dacht dat ik tot 1 of 2 weken tevoren de maat nog kon veranderen (tot nu ongeveer dus) maar na jullie reacties, hou ik het op 310.

Nu dat beslist is, beginnen we aan de laatste rechte lijn. Nog 2 (laaaaange) weken!

 

@MissAnissa, hoe verloopt je herstel? Klinkt pijnlijk, een té strakke borstspier. Kan je alweer iets? Autorijden? Intussen al voluit het resultaat kunnen bewonderen? Tevreden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei Krikri:

@Atiz, @Odys, @Bianca89, @sneeuwklokje, ik ga jullie ook volgen. Inderdaad samen aftellen. Ik dacht dat ik tot 1 of 2 weken tevoren de maat nog kon veranderen (tot nu ongeveer dus) maar na jullie reacties, hou ik het op 310.

Nu dat beslist is, beginnen we aan de laatste rechte lijn. Nog 2 (laaaaange) weken!

 

@MissAnissa, hoe verloopt je herstel? Klinkt pijnlijk, een té strakke borstspier. Kan je alweer iets? Autorijden? Intussen al voluit het resultaat kunnen bewonderen? Tevreden?

Hiii... denk dat het een goeie keus is! :) ik heb vandaag de kliniek gebeld en toch ook gevraagd om het grotere formaat. (425cc) als de arts het er niet mee eens is, zal ik nog worden gebeld. Dat idee vind ik echt super spannend. Hij heeft namelijk eerder aangegeven dat ik niet meer moest twijfelen over 380cc omdat het een goede keus is. Terwijl als je naar de afmetingen van de prothese kijkt het weinig verschil maakt dus volgens mij is het prima. 

 

@missanissa ik ben ook benieuwd hoe je je voelt? Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.