Ga naar inhoud

wat vertel ik mijn klanten


Boobmom

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik wil een borstcorrectie/vergroting ondergaan....ik heb alleen een dilemma.

ik heb een eigen kapsalon.....en werk daar alleen in. dat houdt in dat ik na mijn operatie enkele weken uit de running ben. 

Ik vind niet dat ik elke klant op de hoogte hoef te brengen van mijn borstvergroting, maar zal wel aan moeten geven dat ik enige tijd uit de roulatie ben.

Heeft iemand tips? 

Op vakantie wil ik niet gebruiken, omdat ik waarschijnlijk wel klanten in de weken na de operatie ga tegen komen met bv wandelen of boodschap doen. 

Denk daarom er over om wel aan te geven dat ik geopereerd ga worden....iemand suggesties? wat voor soort operatie ik zou kunnen aangeven. Als mijn klanten later er naar vragen omdat het ze opvalt, wil ik er niet geheimzinnig overdoen. Maar het is toch iets persoonlijks waarvan ik vind dat ik niet iedereen op de hoogte hoef te brengen.....

 

ik hoor graag wat suggesties....help me out.... vind dit een lastige.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Boobmom:

Hoi allemaal,

 

Ik wil een borstcorrectie/vergroting ondergaan....ik heb alleen een dilemma.

ik heb een eigen kapsalon.....en werk daar alleen in. dat houdt in dat ik na mijn operatie enkele weken uit de running ben. 

Ik vind niet dat ik elke klant op de hoogte hoef te brengen van mijn borstvergroting, maar zal wel aan moeten geven dat ik enige tijd uit de roulatie ben.

Heeft iemand tips? 

Op vakantie wil ik niet gebruiken, omdat ik waarschijnlijk wel klanten in de weken na de operatie ga tegen komen met bv wandelen of boodschap doen. 

Denk daarom er over om wel aan te geven dat ik geopereerd ga worden....iemand suggesties? wat voor soort operatie ik zou kunnen aangeven. Als mijn klanten later er naar vragen omdat het ze opvalt, wil ik er niet geheimzinnig overdoen. Maar het is toch iets persoonlijks waarvan ik vind dat ik niet iedereen op de hoogte hoef te brengen.....

 

ik hoor graag wat suggesties....help me out.... vind dit een lastige.....

Hoi hoi, ik

ben gisteren geholpen(je hebt mijn verslagje gelezen) en ik ben ook

kapster.

Ik heb gezegd dat ik last van mijn schouder heb en ik een peesontsteking heb. Komt vaak voor in ons vak dus wel geloofwaardig.

In eerste instantie heb ik 2,5 week vakantie en daarna aangepaste werkzaamheden ivm “de schouder”.

Dus geen model föhnen, permanent en lange lagen. Suc6 met je beslissingen. Liefs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Boobmom je kan ook gewoon zeggen dat je voor familiale redenen even verlof neemt. In principe zullen ze dan niet doorvragen en indien ze dat toch doen zeg je gewoon dat het persoonlijk is en voila, einde gesprek. We leven in een maatschappij waarvan we dikwijls de druk krijgen dat we ons altijd moeten verantwoorden maar dat moet helemaal niet. 

 

Had gisteren ook meeting op het werk, en ik en mijn collega doen soortgelijk werk alleen voor andere groepen dus als er 1 van de 2 in vakantie is of ziek is dan vallen we voor elkaar in (enkel als er dringende zaken zijn) en onze manager zei van "als er langer dan 2 weken genomen wordt, laat het dan wat op voorhand weten dat we wat kunnen plannen, want jij hebt toch ook nog wel wat vakantie staan toch?" zei ze tegen mijn collega maar ze is vergeten denk ik dat ik ook nog 17 dagen heb (heb ze opgespaard voor de operatie - ja ik woon in België dus voor esthetische zaken kan je geen ziekteverlof nemen) ^_^

Ik werk voor het bedrijf via een contractor bureau dus ik wou niet direct zeggen dat ik mijn verlof al in het systeem heb ingegeven en dat het is goedgekeurd voor 17 dagen (dus 3 weken en een half week neem ik vrij van werk) omdat ik uiteraard al een operatiedatum heb vastgelegd. In principe mag ik verlof opnemen wanneer ik wil maar heb nog nooit 17 dagen verlof aan 1 stuk opgenomen dus was me ook al aan't bedenken wat ik kon verzinnen moesten ze nu toch wat moeilijk doen van "kunnen jullie dat niet wat verspreiden want jullie gaan anders te veel samen vakantie hebben en dan is er geen backup"...
Dus ik bedacht "familiale redenen", kunnen ze niks op zeggen. En zo ga ik het ook maandag zeggen. Eerst zeg ik gewoon dat ik die dagen vakantie ga nemen en als ze er dan iets van zeggen dan ga ik dat antwoorden. Ze weten ook dat de vader van mijn vriend ernstige kanker heeft dus als ze dan willen geloven dat het daarvoor is dan is dat maar zo. Uiteindelijk is het niemands zaak en nogmaals je hoeft helemaal niet de waarheid te vertellen als je dat niet wil. Ik hou het ook liever voor mezelf.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt @Kelly_E  we willen ons altijd te vee verantwoorden. Ik ben vorig jaar vanwege slechte cellen aan m’n baarmoeder geholpen. Ik denk dat ik deze keer gewoon aangeef dat ik een operatie onderga en herstel nodig heb en niet in ga op details. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jesssi:

Hoi hoi, ik

ben gisteren geholpen(je hebt mijn verslagje gelezen) en ik ben ook

kapster.

Ik heb gezegd dat ik last van mijn schouder heb en ik een peesontsteking heb. Komt vaak voor in ons vak dus wel geloofwaardig.

In eerste instantie heb ik 2,5 week vakantie en daarna aangepaste werkzaamheden ivm “de schouder”.

Dus geen model föhnen, permanent en lange lagen. Suc6 met je beslissingen. Liefs 

Oh Jessi dat is fijn om te lezen. Een mede kapster. Hoe lang heb je verlof genomen? Want de reden dat ik nog niet eerder er aan durfde te denken was omdat ik bang was veel te lang vrij te moeten nemen. Nu denk ik gewoon.... boeien. Ik wil t. En nu denk ik een keer aan mezelf 

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden zei Boobmom:

Oh Jessi dat is fijn om te lezen. Een mede kapster. Hoe lang heb je verlof genomen? Want de reden dat ik nog niet eerder er aan durfde te denken was omdat ik bang was veel te lang vrij te moeten nemen. Nu denk ik gewoon.... boeien. Ik wil t. En nu denk ik een keer aan mezelf 

2,5 week en daarna aangepaste werkzaamheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei Jesssi:

2,5 week en daarna aangepaste werkzaamheden.

Ach ja. Dat zei je al in je vorige bericht.

daar zat ik zelf ook aan te denken. 2,5 week vrij plannen en dan rustig opbouwen. De zware gevallen nog even niet. Een kapster hier uit de ongeving zei dat ik minimaal 4 weken vrij moest nemen. Ik dacht.... Damn.... dat is niet te doen bijna zakelijk gezien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei Boobmom:

Ach ja. Dat zei je al in je vorige bericht.

daar zat ik zelf ook aan te denken. 2,5 week vrij plannen en dan rustig opbouwen. De zware gevallen nog even niet. Een kapster hier uit de ongeving zei dat ik minimaal 4 weken vrij moest nemen. Ik dacht.... Damn.... dat is niet te doen bijna zakelijk gezien. 

Hangt er een beetje vanaf wat je doet want in principe is het 6 weken niet je ellebogen hoger dan je schouders brengen en lijkt me nu wel dat kappers dit wel doen bij brushing.. niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Kelly_E:

Hangt er een beetje vanaf wat je doet want in principe is het 6 weken niet je ellebogen hoger dan je schouders brengen en lijkt me nu wel dat kappers dit wel doen bij brushing.. niet?

Klopt. Er zijn behandelingen waarbij je boven je schouders gaat. Maar die boek ik gewoon tot die 6 weken voorbij zijn niet in! Het zal even behelpen zijn. Dat was ook de hoofdreden dat ik afgelopen 6 jaar maar bleef twijfelen om de beslissing te nemen. Nu denk ik. Als ik morgen een been breek kan ik ook niet werken voor langere tijd. Dussss sorry klanten. Ik denk even aan mezelf in deze :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja als je het financieel trekt om iets langer rust te nemen dan zou ik dit zeker doen. Dan moet je je echt niet bezig houden met je klanten op dat moment. Je kan maar 1 keer herstellen en dan heb je er jarenlang plezier van. Als je je niet aan de voorschriften houdt kunnen er complicaties ontstaan en dan zul je veel langere tijd out zijn dus de klantjes zullen maar even moeten wachten nu tot boobmom weer op de been is met de nieuwe boobies ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Kelly_E:

Ja als je het financieel trekt om iets langer rust te nemen dan zou ik dit zeker doen. Dan moet je je echt niet bezig houden met je klanten op dat moment. Je kan maar 1 keer herstellen en dan heb je er jarenlang plezier van. Als je je niet aan de voorschriften houdt kunnen er complicaties ontstaan en dan zul je veel langere tijd out zijn dus de klantjes zullen maar even moeten wachten nu tot boobmom weer op de been is met de nieuwe boobies ;)

Hihi. Zo is dat Kelly..... in dit geval staat het herstel voorop. Zou zonde zijn om t te verpesten om andere een plezier te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meid, ik denk dat je niemand een verklaring schuldig bent. Enkel dat je vanwege privé redenen niet kunt werken. Dan lieg je niet , blijf je bij jezelf en hebt niemand verder iets aan zijn/haar neus gehangen. 

 

Werkelijk, mensen denken dat ze andermans leven moeten weten of leven... en daarin alles moeten weten vd ander ( om weer wat te roddelen te hebben , haha ) 

 

Ik vat dat nooit zo goed.. privé is privé en daar is niks mis mee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Kelly_E:

@Boobmom heb je al enig idee bij welke chirurg je zou willen gaan? Of waar je consultaties wil plannen?

Ik heb een consult bij Drs Mesters staan bij velthuiskliniek. Ze wordt op dit forum nauwelijks genoemd....maar heb wel al goede reviews gelezen over haar.....en ex van mijn vriend is ook door haar geopereerd..... 

Ze schijnt heel kundig te zijn, maar ook heel goed te luisteren en je op je gemak te laten voelen. Dus ik ben benieuwd. Mocht ik me er niet prettig bij voelen, vraag ik een tweede consult aan....

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik ben nieuw hier. Ik ben zelf zaakvoerder met een aantal medewerkers. Ik heb hen wijsgemaakt dat ik het litteken van mijn keizersnede ga laten reconstrueren en daarom een weekje recup neem. Mijn bv is gepland voor 26/10 :-). Ik wil dit al jaren en heb nu eindelijk de knoop doorgehakt. Het is nu of nooit, anders ben ik misschien te oud... :-). Ik zou het van de daken willen schreeuwen maar ik hou het toch maar lekker voor mezelf. Wellicht begrijpt niemand dit. Is het echt zo dat je 6 weken je armen niet boven je hoofd mag tillen? Hoe brush je dan je haar? Pfff ik zal er mooi uitzien :-). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Chouchou:

Hallo, ik ben nieuw hier. Ik ben zelf zaakvoerder met een aantal medewerkers. Ik heb hen wijsgemaakt dat ik het litteken van mijn keizersnede ga laten reconstrueren en daarom een weekje recup neem. Mijn bv is gepland voor 26/10 :-). Ik wil dit al jaren en heb nu eindelijk de knoop doorgehakt. Het is nu of nooit, anders ben ik misschien te oud... :-). Ik zou het van de daken willen schreeuwen maar ik hou het toch maar lekker voor mezelf. Wellicht begrijpt niemand dit. Is het echt zo dat je 6 weken je armen niet boven je hoofd mag tillen? Hoe brush je dan je haar? Pfff ik zal er mooi uitzien :-). 

Ja dat heb ik hier dus ook. Lang haar tot halverwege m’n rug wat ik altijd stijl föhn. Wordt 6 weken een knot op m’n hoofd en zorgen dat m’n vriend dat ook bij me voor elkaar krijgt :blink:

Ik denk dat t wel heel verstandig is om je herstel voorop te zetten. Ook aldus dat mega moeilijk. Mijn klanten weten dat ik geen keizersnee gehad heb dus die kan ik helaas nie gebruiken. Maar ik ga gewoon zeggen dat ik een ingreep krijg die 4-6 weken herstel nodig heeft en niet verder er over uit wil wijden. Dat ik t graag privé hou. 

 

@laura60zoals je al zegt. Mensen menen dat ze zich overal maar mee kunnen bemoeien en alles horen te weten. Dit is gewoon privé. Klaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Boobmom:

Ja dat heb ik hier dus ook. Lang haar tot halverwege m’n rug wat ik altijd stijl föhn. Wordt 6 weken een knot op m’n hoofd en zorgen dat m’n vriend dat ook bij me voor elkaar krijgt :blink:

Ik denk dat t wel heel verstandig is om je herstel voorop te zetten. Ook aldus dat mega moeilijk. Mijn klanten weten dat ik geen keizersnee gehad heb dus die kan ik helaas nie gebruiken. Maar ik ga gewoon zeggen dat ik een ingreep krijg die 4-6 weken herstel nodig heeft en niet verder er over uit wil wijden. Dat ik t graag privé hou. 

 

@laura60zoals je al zegt. Mensen menen dat ze zich overal maar mee kunnen bemoeien en alles horen te weten. Dit is gewoon privé. Klaar. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.