Ga naar inhoud

Rhythm Nation: 10 maart 2011 : Dr Nadja Katharina Sinsel : Cosmoplast : Hasselt


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen! (:

Ik zit al een paar dagen hier rond te neuzen voor extra informatie, en vond dit wel een leuk forum!

Ik ben 19 jaar oud en zit eigenlijk al heel lang (jaren!) te denken aan een borstverkleining.

Al op vroege leeftijd begon ik al borsten te krijgen, en toen ik naar de brugklas ging had ik al cup 75E.. Nu heb ik cup 75G.. :(

Diegenen die in hetzelfde schuitje zitten als ik kunnen zich wel voorstellen wat voor een hel ik heb moeten doorstaan. Ik ben 1.68m en alles klopt dus niet in verhouding. Steeds maar weer die sexistische opmerkingen van mannen, of rare blikken in het zwembad, mensen die je uitlachen..

Kortom : Ik word er niet goed van! Daarbij heb ik ook nog lichamelijke klachten zoals nek- en schouderpijn.

Ik heb deze week EINDELIJK de stap genomen om een afspraak te maken bij de huisarts voor een verwijzing. Ik durfde eerder niet deze stap te nemen, haha. De afspraak is a.s. vrijdag dus ik ben benieuwd! Ik heb al informatie gezocht over plastisch chirurgen, en heb al een idee welke pc ik wil voor de operatie. Ik heb helaas nog niet veel ervaringen over haar gelezen, behalve een ervaring op een andere site, en die was zeer positief. Ook de voor- en na foto's op de site van de kliniek zijn indrukwekkend.

Er is overigens één ding dat een probleem kan worden. Ik studeer namelijk nog, en het zou natuurlijk fijn zijn als de borstverkleining nog voor de zomervakantie kan gebeuren. Aangezien je na een bvk snel een aantal weken uit de running bent weet ik niet of dat dus wel gaat lukken. Maar goed, we moeten het eerst nog zien! Is er hier iemand die ook een bvk heeft laten doen terwijl je nog studeerde?

Ik weet zo gauw even niet wat ik nog meer over mezelf kan vertellen of vragen dus dit was mijn korte voorstel-ronde, haha! :)

Groetjes,

RhythmNation!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 92
  • Created
  • Laatste Reactie

hoihoi..

jeetje wat een maat heb je en dat op jou leeftijd !!

zijn er echt mensen die je uitlachen?

Pff.. wat stom van ze zeg!!

snap dat je er erg mee zit en dat je er wat aan wilt doen

zeker als je lichamelijke klachten hebt !!

hoop dat je snel wat meer antwoord krijgt van mensen die zelf ook een bvk hebben laten doen

succes :58:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep.. afgelopen zomer nog, werd ik in Centerparcs uitgelachen in het zwembad door een man en een aantal vrouwen die toch zeker ouder dan 30 jaar waren.. niet dat hun leeftijd uitmaakt, maar je verwacht toch wel een beetje verstand en je gaat dan toch geen meisje van 18 uitlachen.. :S

Ik heb me echt moeten inhouden toen ik dat zag, eerlijk gezegd.

& dankjewel! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee!

Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje, ben net 20 jaar, heb dezelfde maat (70H/75G) en ben 1m70. Ik snap precies hoe je je voelt!

Ik studeer ook nu en heb een heel zware veeleisende studie! Ik kan dus ook niet zomaar iets missen. Gelukkig zijn ze bij mijn pc heel meedenkend, ze hebben de operatie gepland wanneer ik er tijd voor heb. Ik heb 6 weken zomervakantie en heb het meteen in de eerste week gepland. Ik zit wel in een ziekenhuis, maar de wachttijd is daar maar 1,5 maand, dus het kon ook zeker eerder. Denk dat als je er nu snel mee aan de slag gaat dat je wel voor de zomer terecht kan. Betekent natuurlijk wel even niet zwemmen en bikini deze zomer, maar dat heb ik er wel voor over. :)

Succes vrijdag met je verwijzing!

Jitske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!!

Spannend allemaal he! Ik weet wel hoe je je voelt, ben inmiddels zelf 26 en loop al heel wat jaren te sjouwen met mijn cup 75F :1bouncingboobs:. Ben ook maar 1.65m dus dan is het al snel uit verhouding zeg maar.

Oh en de pijn in mijn nug en rek, en hoofdpijn enzo. Allemaal herkenning!

Afgelopen jaar was ik er helemaal klaar mee en heb ik de afspraak bij mijn huisarts gemaakt.Hij was het gelukkig helemaal met me eens en vroeg zich af waarom ik niet eerder ben gekomen.

Veel succes bij je afspraak en ik ben benieuwd welke pc je in gedachten hebt?

Ik ga me laten opereren door Dr van Drunen bij de Bergman Kliniek.

Houd je ons op de hoogte?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey hallo RythmNation,

welkom hier op het forum en idd. er zijn zo van die mannen

die gans de tijd naar u zitten te staren als je zwaar bent van cup

ik heb dat hier ook, en eerlijk gezegd vind ik het enorm ambetant.

Zo ik dan eigenlijk ook nooit nog ga zwemmen, gewoon omdat ik me er niet

goed bij voel.

Ja, het beste in uw geval is wel in de zomervakantie te laten doen.

dan heb je zeker tijd om te herstellen .

Hopelijk veel succes bij de pc. en dat alles zeer goed mag verlopen

Mijn bvk gaat door op 8 april ;

en het is ook al jaren dat ik hierover dacht tot een half jaar terug

enorme pijnen kreeg in mijn borsten. en na een mammo gemaakt te hebben dat

de dokter toen zei tegen me , van bij u zal het echt maar minderen de pijn als u

uw borsten laat verkleinen.

zo heb ik me er dan verder voor gaan bekijken en informeren.

Nu , de rug, Nek en schouders had ik ook last maar geen flauw idee

eigenlijk dat het daar van kwam.

Lees maar eens op je gemak enkele toppic's en je zal zien ,

dat het toch een groot hulpmiddel is.

groetjes prutseke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MANNEN!!!

ik kan er ook over mee praten!

ik denk haast alle dames wel die hier op de site zitten!

maar van die dames van 30+ mag je inderdaad meer verwachten.

ik hoop dat je hele mooie :1boobs: krijgt deze zomer

groetjes suzan

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey Rhythm Nation,

ik zelf ben ook meer 18 en ik heb een 75 G lijk u dus .. maar ik ben maar 1m 58. ik heb ook zo een verschrikkelijke pijn aan mijn rug .. ik heb mijn eerste consult de 13januari gehad en vandaag heb ik de goedkeuring gehad ik was zo blij :rolleyes: nu ben ik benieuwd. ik moet de 24ste Februari terug na de PC dan krijg ik mijn datum. ik zit ook nog steeds op school maar mijn school vindt dat geen probleem. ze zeiden dat ik voldoende punten had om mijn jaar te slagen. Dus nu nog aftellen tot de 24ste :)

ik hoop voor jou dat alles goed gaat gaan normaal gezien wel ;)

Veel groetjes lesia :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor het warm welkom allemaal! :)

De pc die ik in gedachten heb is Nadja Katharina Sinsel. Zij zit bij Cosmoplast.

Ik zal jullie op de hoogte houden! Ik hoop dat het snel zal gaan allemaal, maar je weet maar nooit met wachtlijsten enzo. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen naar de huisarts gegaan, meteen verwijsbrief gekregen. :)

Heb zojuist naar de pc gebeld en heb 18 februari mijn eerste consult daar.

Ik kon ook al volgende week terecht, maar dan zit ik met tentamens helaas.

Ik ben benieuwd! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi RhythmNation,

fijn dat je meteen een verwijsbrief kreeg!

ik kreeg mijne ook zonder problemen, ik hoefde gelukkig ook niet uit de kleren!

Lekker dat je meteen voor je eerste afspraak kan komen, ok behalve dat tentamen dan!

maar toch is 2 weken best snel.

wat ga jij allemaal vragen als je bij de pc zit?

of zie je dat wel als je er bent?

groetjes suzan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi suzan03,

Fijn dat jij ook meteen een verwijsbrief kreeg! :)

Ik weet nog niet zo goed wat ik ga vragen, ik denk gewoon vragen stellen over hoe de operatie wordt uitgevoerd (waar ik al veel over weet, maar het is fijn als een pc het kan bevestigen) en welke bvk methode de beste is voor mij.. Verder moet ik kijken welke vragen ik nog kan stellen. Heeft iemand misschien suggesties voor vragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo meiden,

Ik heb vanmorgen mijn eerste consult gehad.

Ben er zeer tevreden over en heb ook al een operatie datum!

Ik vond het wel een beetje raar om me uit te kleden voor een wildvreemde, haha!

Maar gelukkig stelde de pc mij gerust en heeft me alles goed uitgelegd.

10 maart is de dag! Het is snel, dus i.v.m. de goedkeuring van de verzekering moet ik daar achteraan zodat ik de goedkeuring eerder binnen krijg.

Ik word al super blij van de gedachte dat ik straks geen lichamelijke last meer heb en gewoon weer fatsoenlijk kleding kan kopen en rond kan lopen in het zwembad! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey RhythmNation,

Gefeliciteerd met je datum!!! :64: Ik pas even je titel aan en verhuis je topic naar de operatieverslagen bvk! Spannend zeg, nog maar enkele weekjes! :101: Succes met aftellen.

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel! :)

Ik had nog een vraagje, moet er niet een medisch onderzoek worden gedaan om te zien of je een hoge bloeddruk ofzo hebt? (voor de narcose)

De pc had hier in ieder geval niks over gezegd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey RhythmNation,

Niet dat ik weet, mijn pc heeft me verteld

dat ik bij opname bloed zal genomen worden dat wel

en dat dit dan zal gebeuren bij opname zeker.

dat kan ik ook nog niet meedelen hoor.

Ik denk dat jij me dit eerder zal kunnen vertellen dan dat ik u het zal kunnen zeggen

want jij bent bijna 4w eerder aan de beurt dan ik.

Groetjes Prutseke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was eigenlijk ook benieuwd naar verder onderzoek voor de narcose. Ik moest wel een hele lijst invullen voor de anesthesist maar nu wordt ik a.s. maandag geopereerd en het lijkt mij dat het toch wel noodzakelijk is dat ze je bloed nakijken, vooral als er complicaties of iets dergelijks optreden en ze dan ook eventueel weten welke bloedgroep je hebt enz enz.

Weet iemand daar meer van, ik wordt geopereerd door Dr van Onselen bij de ACCZ kliniek in Bocholt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hai renate

ik heb vandaag bloedgeprikt bij de dokter want ik was de laatste dagen wat lichtjes in mijn hoofd en zaterdag bijna flauwgevallen. en morgen grijd ik mijn uitslag ben echt zenuachtig nu want hoe gaat het dan met narcose enz ik ben getest op bloedarmoede en diabetes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zorgverzekeraar mag wel opschieten met de goedkeuring.. Zojuist weer gebeld en ze zeiden dat hij nog steeds in behandeling was.. Ik hun gezegd dat ik 10 maart al geopereerd zal worden en toen zei die vrouw dat ze niks met spoed behandelen .. ik denk dat ik vrijdag nog maar eens bel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

Die Dame bij de zorgverzekeraar was dan zoals ik lees

ook niet al te vriendelijk.

Na een 2 tal weken dat ik ook niets van mijn mutualiteit hoorde

belde ik hen ook op, daarvoor omdat ik nog niets ontvangen had en al.

Nu ze vroeg mijn geboortedatum, naam en adres.

ze zocht de brief van de pc uit en bekeek hem.

en dan zei ze, ja, je zal eerst moeten langsgaan bij de adviserende geneesheer.

Ze gaf me de datum en het uur dat ik daar moest aanwezig zijn.

Daar toegekomen , had zelfs de adviserende geneesheer het dossier niet bij .

dacht ja, het begint hier goed.

Werd dan wel wat nerveus, daar ik dacht van ja, dat komt niet goed.

Nu Hij belde naar het hoofdbureau en kreeg het verslag van de pc doorgefaxt,

de geneesheer heeft het verslag gelezen, bekeken wat er bij mij zou gebeuren

en kreeg meteen mondeling de goedkeuring.

zo heb ik met een goed gevoel buitengekomen.

Moest ik van u zijn , zou ik zeker terug bellen Vrijdag ,

Want het is dan maar een 5 tal dagen niet meer he,

zal er vlug zijn hoor voor u .

grt.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi RythmNation,

Wel gek eigenlijk dat de operatie al is ingepland zonder dat de goedkeuring van de verzekering er was? Bij mij deden ze daar niet aan haha. Misschien een idee om het via de kliniek nog eens te proberen?

Ik kreeg de goedkeuring wel sneller doordat de kliniek contact opgenomen heeft met de verzekeraar.

Nou goed, er zijn nog wat dagen te gaan dus hopelijk komt het allemaal in orde.

Succes ermee en aftellen geblazen!

Ben je al zenuwachtig?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren nog maar eens gebeld, en ik kreeg vandaag de goedkeuring binnen!

Het is nu nog maar 5 dagen, begin een beetje de zenuwen te krijgen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.