Ga naar inhoud

Complicaties na borstlift met prothese


Gast Mamma81

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

ik ben op 24-8 geopereerd aan een borstlift met prothese. Goede operatie gehad met weinig pijn. Helaas bij het verwijderen van de pleisters en hechtingen waren er 2 kleine open plekjes. Geen bijzonderheden zou je zeggen. Na een paar dagen werden 1 plek

zo groot als een golfbal. Deze plek zit onder mijn tepel en wil nu na 4 weken nog niet dicht. Gaasjes, antibiotica en nu antibioticazalf gekregen. Ik baal als een stekker. Arts weet ook niet hoe het komt en heeft nu wondvocht op kweek gezet om te kijken of ik een bacterie bij mij draagt. Ook heb ik bloed geprikt om

dit te controleren op suiker of andere aandoeningen. Ik hoop zo dat het snel verbeterd en dat mijn litteken nog enigszins mee gaat vallen. Heeft iemand hier ervaring mee? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoii mamma,

 

ik wens je alvast veel beterschap. Ik ben binne twee maanden aan de beurt en heb enorm schrik van zulke complicaties. 

bij wie heb je je operatie gehad en hoeveel cc heb je gekregen?

 

groetjess

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje meis, ik weet wat je doormaakt! Ik had ook complicaties na borstlift..Bij mij gingen de wonden ook niet dicht, ben nu na bijna 3 jaar weer geopereerd maar wonden zijn weer opengegaan! Ben ook ten einde raad, wat ik nu nog kan doen..Hoe gaat het nu bij jou? Wel iets vebetering? Gaat de wond bij jou wel al beetje dicht?

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahh ja dit is heel herkenbaar. Ik heb het helaas ook gehad. Ik heb ook een nabloeding gehad. Pas daarna ging het helen. Ik ben 4 weken geleden opnieuw geopereerd om de littekens te herstellen en dat gaat voor nu heel goed. Het ziet er heel mooi uit. De lelijke brede plekken zijn helemaal weg. 

Houd je vooral heel rustig! Eet goed, drink goed. En ik kreeg de tip om de wonden echt 6 weken droog te houden. Het vocht maakt de wonden week namelijk. Dat doe ik nu ook en dat gaat goed. 

Heel veel sterkte! Ik hoop dat het snel dichtgaat. Houd je taai

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Mamma81 - wat erg dat je met een complicatie zit. Ik hoop voor jou dat het voorspoedig zal gaan genezen. Maar zoals met alles zal je ook hier veel geduld moeten hebben. Ik had zelf ook een complicatie na 5 à 6 weken. 2 kleine gaatjes in de buurt van het drielandenpunt werd een groter gat. Met een maand was het terug dicht. Je kan ook andere ervaringen vinden bij het topic complicaties.

En je zou best-boobie ook een PB kunnen sturen - zij kan dan ook meekijken. Hou er wel rekening mee dat ze op vakantie is en niet altijd wifi heeft.

En je kan je eigen topic volgen - roze balkje rechtsboven dit topic even aanklikken. als er dan iemand reageert dan krijg je een bericht.

Sterkte met je verdere traject.

:147:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai meiden,

 

Ik ben 24-8 geopereerd en na het verwijderen van de hechtingen is dit ontstaan. Ik ben in het langeland ziekenhuis in Zoetermeer geopereerd. Ik heb 275cc in combinatie met een lift, dus niet erg veel of extreem groot. Er zit nu heel langzaam verandering in de wonden. Ik heb nu antibiotica zalf en verschoon de gazen 2x per dag. Ook probeer ik veel op mijn voeding te letten en gebruik in extra vitamine c. Ik baal er onwijs van. De dokter zei dat het allemaal goed komt en dat hij de littekens kan corrigeren. Maar ik zit hier nog niet echt op te wachten. Nu eerst maar kijken hoe het geneest. En als ik verhalen mag geloven kan dit een lang proces zijn. De lift en vorm van mijn borsten zijn echt super mooi geworden alleen zo jammer dat het open is gegaan. Een vriendin van mij heeft geen complicaties gehad dus Roumy het gaat gelukkig ook vaak goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Loola:

Jeetje meis, ik weet wat je doormaakt! Ik had ook complicaties na borstlift..Bij mij gingen de wonden ook niet dicht, ben nu na bijna 3 jaar weer geopereerd maar wonden zijn weer opengegaan! Ben ook ten einde raad, wat ik nu nog kan doen..Hoe gaat het nu bij jou? Wel iets vebetering? Gaat de wond bij jou wel al beetje dicht?

 

Xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat heftig. Was dit een hersteloperatie of opnieuw ? Dat is erg balen zeg. Bij mij gaat het erg langzaam. Ik zie wel kleine verandering maar het gaat lang duren. 1 wond is zo groot als een golfbal dus die is niet zomaar dicht. Hoe groot is het bij jou? 

 

Heel veel sterkte iig

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Sandra94:

Ahh ja dit is heel herkenbaar. Ik heb het helaas ook gehad. Ik heb ook een nabloeding gehad. Pas daarna ging het helen. Ik ben 4 weken geleden opnieuw geopereerd om de littekens te herstellen en dat gaat voor nu heel goed. Het ziet er heel mooi uit. De lelijke brede plekken zijn helemaal weg. 

Houd je vooral heel rustig! Eet goed, drink goed. En ik kreeg de tip om de wonden echt 6 weken droog te houden. Het vocht maakt de wonden week namelijk. Dat doe ik nu ook en dat gaat goed. 

Heel veel sterkte! Ik hoop dat het snel dichtgaat. Houd je taai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn om

te horen dat het nu goed met je gaat. Hoe was de herstel operatie? Is dit onder narcose of pv? Dat is bij mij ook opzeker nodig. Bedankt voor de tip. Ik probeer ook zoveel mogelijk te luchten en droog te houden.

 

dankje 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei Loola:

Jeetje meis, ik weet wat je doormaakt! Ik had ook complicaties na borstlift..Bij mij gingen de wonden ook niet dicht, ben nu na bijna 3 jaar weer geopereerd maar wonden zijn weer opengegaan! Ben ook ten einde raad, wat ik nu nog kan doen..Hoe gaat het nu bij jou? Wel iets vebetering? Gaat de wond bij jou wel al beetje dicht?

 

Xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat erg zeg. Was het bij jou een littekencorrectie? Of een nieuwe operatie. Want ik ben ook bang voor de correctie. Stel dat ik het dan opnieuw krijg.... moet er niet asn denken. Hoe gaat het nu met jou? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het onder narcose gedaan. Ze hebben bij mij nl. eerst de lift gedaan. En daarna de protheses. Mijn pc doet dat niet in 1x ivm de druk die dan ontstaat op de wonden door de protheses. Dat is zijn mening :)  

Het is echt n wonder hoe mooi ze t gemaakt hebben. De lelijke grote

littekens zijn geheel weg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-9-2018 om 20:16 zei Sandra94:

Ik heb het onder narcose gedaan. Ze hebben bij mij nl. eerst de lift gedaan. En daarna de protheses. Mijn pc doet dat niet in 1x ivm de druk die dan ontstaat op de wonden door de protheses. Dat is zijn mening :)  

Het is echt n wonder hoe mooi ze t gemaakt hebben. De lelijke grote

littekens zijn geheel weg. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blij om horen dat je nu tevreden bent. En dat de littekencorrectie geen complicaties heeft opgeleverd. Ik ga het ook laten corrigeren maar eerst maar dicht gaan. Pffff 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Mamma81

Ik kom net je verhaal tegen in de voorsteltopics.. Hoe is het ondertussen met je?
En mag ik vragen wie je pc was en wanneer je precies geopereerd bent? Of houd je dat liever voor jezelf?
Ik ga je wel even verhuizen naar de operatieverslagen, zodat je op de juiste plek staat.
Hopelijk gaat het ondertussen weer een stukje beter!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Tuurlijk mag je dat vragen. Het gaat gelukkig iets beter nu. De wonden zijn dicht alleen nog korsten op. Dus gaat de goede kant op. Ik ben geopereerd in het lange land ziekenhuis te Zoetermeer door dokter v/d Werff.

 

groeten Patricia 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.