Ga naar inhoud

Eefss : 4 september 2018 : Dr. Bodde : Bauland Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi hoi!

 

4 september was het eindelijk zo ver; 'D-Day', ik mocht mijn lege B-cup eindelijk vaarwel zeggen!!! 

 

Ik was vooraf ontzettend zenuwachtig, ik was nog nooit geopereerd en de operatiedatum was veel sneller dan verwacht (26 aug gebeld om een datum te prikken). 

 

Ik heb gekozen voor 'Bauland kliniek' in Mill en dokter Bodde heeft me geopereerd. Het is DP rond 400cc geworden omdat ik bovenop vooral volume miste en de omdat ik een vrij brede borst heb zou 400cc gewoon natuurlijk blijven ogen. 

 

De operatie is super verlopen, het personeel was erg aardig en daar ben ik eigenlijk niet zenuwachtig geweest omdat ik wist dat ik in goede handen was. Alles werd netjes uitgelegd, er werd gepeild hoe het met me ging en ook wist ik wat er te wachten stond zodra ik wakker zou worden. 

 

Dag 1 PO:

Ik was heel blij en qua pijn viel het echt ontzettend mee! In de nacht een aantal keer wakker geworden omdat het recht op slapen gewoon niet comfortabel is.

Mijn borsten zaten ontzettend hoog en alles was gespannen en strak. Ook hield ik ontzettend veel vocht vast onder mijn borst (Ik was 5kg zwaarder dan voor de operatie incl. De gewenste CC's natuurlijk!!!). Mijn wond had enkel een druppeltje vocht/bloed gelekt en het zag er allemaal mooi en netjes uit!

 

Dag 2 - 7

Elke dag voelde ik me een stukje beter. Het moeilijkste was het omhoog komen uit bed, hier had ik nog steeds hulp bij nodig. Vooral mijn linker borst gaf daarbij last, onderin voelde ik steken alsof er allemaal nietjes in zaten en er iets zou knappen of open springen als ik er druk op zou zetten. Eenmaal een beetje in beweging ging het allemaal wel weer. Elke ochtend ging ik als een verrassing zien "welke vooruitgang zie/voel ik vandaag?!". Ook hebben ze vanuit de kliniek gebeld om te vragen hoe het met me ging en de pijn die ik ervaar (netjes!!).

 

Wat ik heb ervaren in verschillende mate:

* bandgevoel

* gespannen huid

* benauwd

* rugpijn 

* vocht direct onder borsten daarna:

* veel vocht in buik (opgeblazen)

* spierpijn in bovenarmen 

* gevoelige tepels

* doofheid van gedeelten borst 

* krakende/scheetgeluidjes implantaat

* stijfheid armen/borst/oksels

N.a.v. narcose:

* olieachtige huid op de borst, hals gezicht.

* hele vette haren (al 3u na wassen).

* moe/dromen

* gevoelige huid borst, hals, gezicht

 

Week 2 PO:

Mijn rechter borst is duidelijk wat meer gezakt, de linker zit nog steeds hoog. De linker kant is ook nog gevoeliger, stijver en meer gezwollen.

Ik ben wat actiever en véél zelfstandiger. Autorijden, boodschappen tillen e.d. Doe ik nog niet, ook omdat ik moet oppassen dat ik dingen niet te snel wil. Ik slik enkel nog de paracetamol. Slapen gaat steeds beter, lig al een stuk platter en opstaan is geen pijnlijke situatie meer. De verveling begint ook toe te slaan, een teken dat je je beter voelt! 

 

Wat ik heb ervaren in verschillende mate:

* steen in borst gevoel

* kort stekende pijnscheuten 

* spierpijn in armen en borst

* heel gevoelige tepels 

* vocht in buik rond middel 

* stijfheid oksel en zijkant borst links

* Onderkant tepel tot onder borst strakke huid

* gevoelig borstbeen (blauw gevoel) 

* een lichte haat aan de strakke BH

N.a.v. narcose:

* kleine blaasjes op voorkant schouders, hals en borst (geen echte puistjes)

* olieachtige huid op borst (wel minder)

 

 

 

Morgen, 14 dagen PO, ga ik voor de controle terug, dan wordt er gekeken of de hechtingen opgelost zijn en de wondjes goed genezen! Ik ben heel benieuwd!!!!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat toevallig! 

Ik ben ook op 4 september door Dr. Bodde geopereerd en moest vandaag op controle! 

Wat fijn dat je je nu weer een stuk beter voelt. 

Mij voel me vanaf zaterdag elke dag een stukje beter, kan weer wat meer dingen zelfstandig doen gelukkig. 

Net als bij jou is mijn linkerborst ook nog steeds gevoeliger en staat hoger dan de rechter borst. 

Hoe was je controle gegaan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha heel toevallig inderdaad! Denk dat je voor mij aan de beurt was dan! (Ik ging rond 14u de OK in). Ja, de controle was prima! Alles zag er mooi uit, paar kleine korstjes op de littekens, dus als die weg zijn mag ik beginnen met smeren. Nog redelijk wat vocht, in vooral de linker borst dus dat ik daar meer last ervaar is logisch en normaal. 

 

Hoe is het bij jou gegaan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, Ik was om 12:00 aan de beurt! 

Om 13:30 werd ik weer wakker met borsten, kon mijn geluk niet op! 

Fijn dat de controle goed is gegaan, en het vocht in de borsten klinkt bekent, dat heb ik ook nog zei ze. 

Mijn littekens zagen er ook goed uit gelukkig. Was wel echt nieuwschierig hoe het er uit zou zien na twee weken, maar het is me alles mee gevallen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.