Ga naar inhoud

Alice 0509 : 28 november 2018 : Dr. Meesters : Mooi Kliniek


Aanbevolen berichten

  • Reacties 326
  • Created
  • Laatste Reactie

Wat ziet het er nu al goed uit, wat fijn voor je! Ook fijn dat jij tot nu toe nog weinig pijn hebt gehad, hoop voor je dat dat een beetje zo blijft. Voor nu eerst maar eens goed uitrusten en op naar herstel! :) 

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk je verslagjes te lezen Meis, was helemaal nieuw voor mij dat vooraf inspuiten van pijnstilling.

he maar wat zijn ze al mooi! Je klinkt erg enthousiast, ben zo blij voor je :D

wens je een goed herstel, laat je maar lekker verzorgen!:53:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames, ben ik weer!

 

Weer bedankt voor de lieve berichtjes allemaal. Zo fijn om met jullie te delen.

 

Mijn eerste nacht is eigenlijk wel goed gegaan. Ik ben geen fan van rugslapen, maar eigenlijk ging het wel. Niet heel vast geslapen, maar voel me wel uitgerust.

 

Zoals iedereen na de nacht, ben ik zo stijf als een plank en zijn de boobs lekker gezwollen. En af en toe bij bepaalde bewegingen een pijnscheut. En bij diep ademhalen af en toe.

 

Als het zo blijft qua pijn, hoor je mij niet klagen.

 

Ik heb me in ieder geval zelf aan kunnen kleden. En zelf kunnen wassen. Dat vind ik al heel wat. Nu ff op de bank, wachtend op mijn ontbijtje..... hihi

 

Ik houd jullie op de hoogte ladies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat goed meis! Ja dat slapen is even wennen... Ik mag weer op mn zij, maar dat ligt nog echt niet lekker (na 10 dagen  PO)

Knap dat je je zelf al aan hebt kunnen kleden. Doe lekker rustig aan en hopelijk blijft het zo!

Qua pijn vond ik het ook alles meevallen, de druk en zwelling voel je meer.

 

Laat je lekker verzorgen vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Yvie... Het is inderdaad de druk en zwelling. De rest valt me echt goed mee.

 

Ik probeer in ieder geval na het zitten, ook echt even te lopen. En niet te gaan liggen ofzo. Pas als ik echt moe ben. 

 

Het enige wat niet echt lukt met aankleden, is een vest aan doen. De rest lukt wel. Mijn man heeft me een staart gemaakt. Straks mag ik douchen in principe, maar ik denk dat ik nog even wacht.

 

Nu lekker op de bank met water en een tijdschrift. Heerlijk:68:

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, DoubleD zei:

Leuk je verslagjes te lezen Meis, was helemaal nieuw voor mij dat vooraf inspuiten van pijnstilling.

he maar wat zijn ze al mooi! Je klinkt erg enthousiast, ben zo blij voor je :D

wens je een goed herstel, laat je maar lekker verzorgen!:53:

 

@DoubleD...  Ja die extra pijnstilling was ook nieuw voor mij. Blijkt ook een nieuwe gebruikte techniek, althans bij borstoperaties. Ik kan het echt iedereen aanraden. Het zetten van de naalden is niet echt plezierig natuurlijk, maar echt wel goed te doen. En na de operatie heb je er ontzettend profijt van. Ik zal wat documentatie opzoeken en delen op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Alice 0509 zei:

Hieronder de link met meer info over de PECS- blokkade!

 

https://nijkerk.nieuws.nl/gezondheidspagina/88953/minder-pijn-borstoperatie/

Interessant thx!

 

2 uur geleden, Alice 0509 zei:

@Yvie... Het is inderdaad de druk en zwelling. De rest valt me echt goed mee.

 

Ik probeer in ieder geval na het zitten, ook echt even te lopen. En niet te gaan liggen ofzo. Pas als ik echt moe ben. 

 

Het enige wat niet echt lukt met aankleden, is een vest aan doen. De rest lukt wel. Mijn man heeft me een staart gemaakt. Straks mag ik douchen in principe, maar ik denk dat ik nog even wacht.

 

Nu lekker op de bank met water en een tijdschrift. Heerlijk:68:

Wat fijn dat je je zo goed voelt! Heerlijk van je rust genieten, dan doet je lichaam de rest!

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Alice 0509 zei:

Hieronder de link met meer info over de PECS- blokkade!

 

https://nijkerk.nieuws.nl/gezondheidspagina/88953/minder-pijn-borstoperatie/

 

Die gebruiken ze dus echt pas heel kort?

Want ik heb dat niet gehad 3 weken geleden ..

 

Fijn dat je je zo goed voelt, maar neem vooral je rust .,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Sjuul zei:

 

Die gebruiken ze dus echt pas heel kort?

Want ik heb dat niet gehad 3 weken geleden ..

 

Fijn dat je je zo goed voelt, maar neem vooral je rust .,

 

Nee inderdaad, nog niet lang. Volgens mij nu bij mij omdat ze veel tijd hadden voor de voorbereiding. 

 

Het is inderdaad verleidelijk om te veel te willen doen. Gelukkig helpen de kids dan. Vragen voortdurend of ze iets voor me kunnen doen. Echt schattig.

 

Nu weer lekker op de bank, net bij mijn schoonouders gegeten. 

Morgen weer een hele dag relaxen..... heerlijk.

 

Trouwens kunnen de borsten nu al " ploppen"? Ik voelde net zoiets volgens mij. Echt grappig:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Alice 0509 zei:

Nee inderdaad, nog niet lang. Volgens mij nu bij mij omdat ze veel tijd hadden voor de voorbereiding. 

 

Het is inderdaad verleidelijk om te veel te willen doen. Gelukkig helpen de kids dan. Vragen voortdurend of ze iets voor me kunnen doen. Echt schattig.

 

Nu weer lekker op de bank, net bij mijn schoonouders gegeten. 

Morgen weer een hele dag relaxen..... heerlijk.

 

Trouwens kunnen de borsten nu al " ploppen"? Ik voelde net zoiets volgens mij. Echt grappig:D

 

Oh wat lief dat ze zo behulpzaam zijn, mijn zoon ook, nog steeds, zooo lieff ..

Ja die borsten kunnen al ploppen, ik heb dat ook al vrij vroeg gevoeld .. Of dat ik ‘s nachts wakker werd omdat de borstspier protesteerde en ineens helemaal spande .. Daar heb ik nu (ruim 3 weken na dato) nog wel eens last van .. Raar gevoel maar het schijnt heel normaal te zijn ..Het settelen en dalen brengt allemaal van die rare dingen met zich mee, soms moet ik er echt mee lachen ook .,

 

Lekker dat je bij je schoonouders mag eten, fijn als ze je zo verwennen, geniet er maar lekker van ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Sjuul zei:

 

Oh wat lief dat ze zo behulpzaam zijn, mijn zoon ook, nog steeds, zooo lieff ..

Ja die borsten kunnen al ploppen, ik heb dat ook al vrij vroeg gevoeld .. Of dat ik ‘s nachts wakker werd omdat de borstspier protesteerde en ineens helemaal spande .. Daar heb ik nu (ruim 3 weken na dato) nog wel eens last van .. Raar gevoel maar het schijnt heel normaal te zijn ..Het settelen en dalen brengt allemaal van die rare dingen met zich mee, soms moet ik er echt mee lachen ook .,

 

Lekker dat je bij je schoonouders mag eten, fijn als ze je zo verwennen, geniet er maar lekker van ..

@Sjuul....dat ploppen is echt zo lachwekkend. Gisteren de eerste keer, schoot ik in de lach. Ga dan maar eens uitleggen, waarom.... hihi

 

Ik word ook echt verwend. Iedereen is zo lief voor me. Daar geniet ik echt van.

Gisteren mijn beste vriendin nog langs gekomen met een cadeautje en straks brengt ze soep. Poetsvrouw die eigenlijk met pensioen is, komt volgende week poetsen om ons te helpen en van alle kanten lieve berichtjes.

 

Ik voel me echt heel verwend en dankbaar hiervoor.

 

Lichamelijk voel ik me ook echt goed. Zelfs vannacht goed geslapen. Ik let er wel op dat ik overdag niet slaap. 

Alleen het wakker worden is altijd ff wennen weer. Alles stijf natuurlijk, maar dat is eigenlijk ook weer vrij snel weg.

 

Ik mag echt niet klagen en houd me zo rustig als mogelijk is. Niets forceren. En nu weer lekker op de bank met een boek....

 

Hoe voel jij je? Alweer op and running? Al iets opgepakt met sporten?

 

Ik moet maandag bij de fysiotherapeut zijn ivm mijn schouder. Dan gaat hij weer alles los masseren. Ben blij dat ik die afspraak gemaakt heb. Ben ik tenminste op één plek niet stijf:38:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Alice 0509 zei:

@Sjuul....dat ploppen is echt zo lachwekkend. Gisteren de eerste keer, schoot ik in de lach. Ga dan maar eens uitleggen, waarom.... hihi

 

Ik word ook echt verwend. Iedereen is zo lief voor me. Daar geniet ik echt van.

Gisteren mijn beste vriendin nog langs gekomen met een cadeautje en straks brengt ze soep. Poetsvrouw die eigenlijk met pensioen is, komt volgende week poetsen om ons te helpen en van alle kanten lieve berichtjes.

 

Ik voel me echt heel verwend en dankbaar hiervoor.

 

Lichamelijk voel ik me ook echt goed. Zelfs vannacht goed geslapen. Ik let er wel op dat ik overdag niet slaap. 

Alleen het wakker worden is altijd ff wennen weer. Alles stijf natuurlijk, maar dat is eigenlijk ook weer vrij snel weg.

 

Ik mag echt niet klagen en houd me zo rustig als mogelijk is. Niets forceren. En nu weer lekker op de bank met een boek....

 

Hoe voel jij je? Alweer op and running? Al iets opgepakt met sporten?

 

Ik moet maandag bij de fysiotherapeut zijn ivm mijn schouder. Dan gaat hij weer alles los masseren. Ben blij dat ik die afspraak gemaakt heb. Ben ik tenminste op één plek niet stijf:38:

 

 

Ach wat lief allemaal, heerlijk al die zorgzame mensen om je heen ..

Mijn schoonzus komt me een keer in de week helpen met het huishouden daar ben ik ook zo blij mee ..

 

Up and running maar toch nog met de nodige voorzichtigheid, dinsdag ruim 10 kilometer gewandelt door het bos en dat voelde heerlijk .. Beetje eten koken, wat lichte werkjes in huis maar als het te veel is geweest dan protesteren de borsten en voelen ze al een stel pijnlijke harde tennisballen wat dus ook echt wel een signaal is dat het te veel was ..

 

Sporten pas weer begin februari, ik heb het daar op de eerste controle met de arts over gehad en wilde graag concreet weten wat ik wel en niet mag na die 6 weken, lopen (niet hardlopen) en fietsen dus en het dringende advies om toch vooral de eerste 3 maanden na de ingreep geen spiertrainingen te doen waarbij ik de borstspieren gebruik .. Ik heb dus het abonnement een maand langer laten bevriezen omdat ik het risico niet wil lopen dat ik over die grens heen ga, ik ken mezelf .. Als het goed voelt ga ik knallen en dat moet ik dus nog even vermijden ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Sjuul zei:

 

Ach wat lief allemaal, heerlijk al die zorgzame mensen om je heen ..

Mijn schoonzus komt me een keer in de week helpen met het huishouden daar ben ik ook zo blij mee ..

 

Up and running maar toch nog met de nodige voorzichtigheid, dinsdag ruim 10 kilometer gewandelt door het bos en dat voelde heerlijk .. Beetje eten koken, wat lichte werkjes in huis maar als het te veel is geweest dan protesteren de borsten en voelen ze al een stel pijnlijke harde tennisballen wat dus ook echt wel een signaal is dat het te veel was ..

 

Sporten pas weer begin februari, ik heb het daar op de eerste controle met de arts over gehad en wilde graag concreet weten wat ik wel en niet mag na die 6 weken, lopen (niet hardlopen) en fietsen dus en het dringende advies om toch vooral de eerste 3 maanden na de ingreep geen spiertrainingen te doen waarbij ik de borstspieren gebruik .. Ik heb dus het abonnement een maand langer laten bevriezen omdat ik het risico niet wil lopen dat ik over die grens heen ga, ik ken mezelf .. Als het goed voelt ga ik knallen en dat moet ik dus nog even vermijden ..

Ik heb ook aangegeven dat ze me dit winterseizoen niet hoeven terug te verwachten ivm tennis. Dat vind ik echt te link. Ik zal dat pas weer ergens in maart oppakken. 

Het andere sporten kijk ik nog wel. De trainer is op de hoogte en kan me andere oefeningen geven. Ivm mijn schouder en borsten, kan ik sowieso geen bovenlichaam trainen.

En de buikspieren worden nu genoeg getraind.....jeetje wat gebruik ik die nu veel. 

Voor de rest wil ik ook gewoon lekker stukken wandelen. In beweging blijf ik toch. Het herstel is belangrijker nu.

 

Ik heb er helemaal vertrouwen in, in ieder geval. Gewoon alles op zijn tijd en niets forceren. Voorlopig lukt me dat. Hopelijk blijft dat zo....haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Alice 0509 zei:

Ik heb ook aangegeven dat ze me dit winterseizoen niet hoeven terug te verwachten ivm tennis. Dat vind ik echt te link. Ik zal dat pas weer ergens in maart oppakken. 

Het andere sporten kijk ik nog wel. De trainer is op de hoogte en kan me andere oefeningen geven. Ivm mijn schouder en borsten, kan ik sowieso geen bovenlichaam trainen.

En de buikspieren worden nu genoeg getraind.....jeetje wat gebruik ik die nu veel. 

Voor de rest wil ik ook gewoon lekker stukken wandelen. In beweging blijf ik toch. Het herstel is belangrijker nu.

 

Ik heb er helemaal vertrouwen in, in ieder geval. Gewoon alles op zijn tijd en niets forceren. Voorlopig lukt me dat. Hopelijk blijft dat zo....haha

 

Mooie bijwerking van de operatie, de buikspieren trainen :-) .. Ik heb m ook heel veel gebruikt en nog steeds kom ik vanuit de buikspieren uit bed ..

Alles op zijn tijd en niets forceren begint toch nu moeilijk te worden merk ik, ik begin de kriebels te krijgen van de kamer van mijn puberzoon en heb vandaag al eens flink lopen mopperen de neiging om het zelf te doen ook maar net kunnen onderdrukken .. 

Moe van het vragen om hulp maar ik moet nog 2 weekjes en die kom ik ook nog wel door .. De dingetjes die wel mogen gaan steeds beter en als je je dan goed voelt is te veel doen nabij ..

 

Misschien moet ik nog maar wat meer gaan wandelen haha, rust in het hoofd en dan heb ik toch een voldaan gevoel ..

 

Geniet ervan dat het nu nog allemaal zo gaat, je komt heel positief over, fijn om te lezen ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat ook echt goed.... hopelijk blijft dat ook zo. Soms denk ik wel eens dat het té goed gaat misschien:huh:.

 

Ik probeer ook echt wel rust te houden. Ook al verveelt het soms al....erg hè? Mijn man werkt nu thuis en die is lekker bezig.... haha. Ik loop af en toe maar wat door het huis. Ff naar buiten, dan weer op de bank, dan ff tv aan. Heb nog niet echt de rust gevonden in mijn hoofd....haha. Maar goed, dat hoort er ook bij.

Morgen zien we wel weer waar ik me mee bezig kan houden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Alice 0509 zei:

Het gaat ook echt goed.... hopelijk blijft dat ook zo. Soms denk ik wel eens dat het té goed gaat misschien:huh:.

 

Ik probeer ook echt wel rust te houden. Ook al verveelt het soms al....erg hè? Mijn man werkt nu thuis en die is lekker bezig.... haha. Ik loop af en toe maar wat door het huis. Ff naar buiten, dan weer op de bank, dan ff tv aan. Heb nog niet echt de rust gevonden in mijn hoofd....haha. Maar goed, dat hoort er ook bij.

Morgen zien we wel weer waar ik me mee bezig kan houden....

 

Je bent gewoon fit, dat is een heel groot voordeel als je herstellend bent van een operatie, dat merk ik hier ook ..

Lekker toch, als het allemaal zo goed te doen is ..

Kleine kwaaltjes komen vanzelf als je over 2 weken rustig weer mag beginnen met lichte bezigheden, dan merk je toch wel dat je nog aan het herstellen bent ..

 

Misschien komen we ons nog tegen volgend jaar in de sportschool, dan kunnen we nog een keer bijpraten over onze ervaringen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Sjuul zei:

 

Je bent gewoon fit, dat is een heel groot voordeel als je herstellend bent van een operatie, dat merk ik hier ook ..

Lekker toch, als het allemaal zo goed te doen is ..

Kleine kwaaltjes komen vanzelf als je over 2 weken rustig weer mag beginnen met lichte bezigheden, dan merk je toch wel dat je nog aan het herstellen bent ..

 

Misschien komen we ons nog tegen volgend jaar in de sportschool, dan kunnen we nog een keer bijpraten over onze ervaringen :-)

Ik denk dat het inderdaad komt omdat ik een goede conditie had/heb. Ik let er ook nu op, dat ik gezond eet en net wat meer eiwitten, zodat mijn spieren goed kunnen herstellen.

 

Het lijkt me trouwens echt heel leuk om samen met je een koffietje te doen bij de sportschool. Ik kom er nu wekelijks voor mijn schouder/rug massage. 

Geef maar een seintje als je weer gaat, dan drinken we eentje op onze boobs....:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Alice 0509 zei:

Ik denk dat het inderdaad komt omdat ik een goede conditie had/heb. Ik let er ook nu op, dat ik gezond eet en net wat meer eiwitten, zodat mijn spieren goed kunnen herstellen.

 

Het lijkt me trouwens echt heel leuk om samen met je een koffietje te doen bij de sportschool. Ik kom er nu wekelijks voor mijn schouder/rug massage. 

Geef maar een seintje als je weer gaat, dan drinken we eentje op onze boobs....:D

 

Ahhh, ook mijn fysio :-)

Woensdag 5 december ben ik daar met mijn zoon om 14.30 .. Als je toevallig in de buurt bent dan geef me een seintje dan kunnen we een kop koffie doen ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, Sjuul zei:

 

Ahhh, ook mijn fysio :-)

Woensdag 5 december ben ik daar met mijn zoon om 14.30 .. Als je toevallig in de buurt bent dan geef me een seintje dan kunnen we een kop koffie doen ..

Ik ben er maandag en vrijdag. Woensdag red ik helaas niet....heb geen vervoer....mijn man is dan weer aan het werk. Ben je er normaal altijd op een woensdag met je zoon, of is dat ook wisselend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 3 PO

Inmiddels zijn we weer drie dagen verder en mag nog steeds niet klagen.

 

Wel last van het vocht, "man" een buik alsof ik vier maanden zwanger ben! Ik blijf genoeg water drinken om dat vocht zo snel mogelijk af te drijven.

Ik blijf ook bewegen en wissel dat af met rust nemen op de bank.

 

Ik heb nog niet de behoefte gehad om te slapen overdag. Ik wil echt vermoeid naar bed gaan, zodat ik goed kan slapen. Dat lukt dan ook, wonder boven wonder. Ik ga liggen en ben zo vertrokken. Word meestal rond 07.30 uur wakker. Vanmorgen weer zelf uit bed gekomen. Buikspieren aanspannen, benen zwiepen en, hop!

 

Daarna wel even flink stijf, maar al snel gaat dat beter.

 

Vanochtend voor het eerst gedoucht. Het grootste gedeelte lukte zelf. Haren heb ik laten wassen door mijn man. Dat leek me nog te vroeg en onhandig.

Afdrogen ging ook vrij aardig en aankleden ook.

Voor de zekerheid mijn pleisters beetje droog geföhnd. 

 

Was wel even raar om mijn borsten naakt te zien en voelen. Maar eigenlijk voelt het al erg vertrouwd, ondanks de zwelling en de druk. Ik ben er echt onwijs blij mee. 

 

Het enige wat tegenvalt is het niets doen. Ik merk dat ik echt mijn draai nog moet vinden. Maar ik vermaak me wel. Ik sta er in ieder geval van te kijken, dat ik niet de neiging heb om op te ruimen of ff te swifferen ofzo haha.....ik kan het nu nog goed loslaten.....

Hopelijk kan ik dat na het herstel ook beter.....

 

Kortom, ik mag niet klagen en knijp in mijn handjes dat het zo voorspoedig gaat. Happy me.....:1big_boobs:

 

13 uur geleden, Sjuul zei:

 

Ahhh, ook mijn fysio :-)

Woensdag 5 december ben ik daar met mijn zoon om 14.30 .. Als je toevallig in de buurt bent dan geef me een seintje dan kunnen we een kop koffie doen ..

Ik ben er maandag en vrijdag. Woensdag red ik helaas niet....heb geen vervoer....mijn man is dan weer aan het werk. Ben je er normaal altijd op een woensdag met je zoon, of is dat ook wisselend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Alice 0509 zei:

Ik ben er maandag en vrijdag. Woensdag red ik helaas niet....heb geen vervoer....mijn man is dan weer aan het werk. Ben je er normaal altijd op een woensdag met je zoon, of is dat ook wisselend?

 

Het wisselt ja, meestal op dinsdag of donderdag avond, toevallig deze keer op woensdag .. Maar ja, zo komen we nog een keer in de sportschool en kunnen nog wat sfeer snuiven ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vocht had ik ook, 4 kilo extra op de weegschaal maar het is ook vrij snel weer weg .. Mijn buikje is nu weer zoals het voor de operatie was maar in de avonduren heb ik nog wel wat vocht in de borsten ..

 

Mooi hè als je ze de eerstd keer mag bewonderen die borsten, en ze gaan nog veranderen en worden nog veel mooier en zachter, wat voller ook .. Maak voor jezelf wat foto’s dan kun je het verloop goed zien, ik maak er nu 1 keer in de week een, dan zie je ze echt steeds mooier worden ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Sjuul zei:

Dat vocht had ik ook, 4 kilo extra op de weegschaal maar het is ook vrij snel weer weg .. Mijn buikje is nu weer zoals het voor de operatie was maar in de avonduren heb ik nog wel wat vocht in de borsten ..

 

Mooi hè als je ze de eerstd keer mag bewonderen die borsten, en ze gaan nog veranderen en worden nog veel mooier en zachter, wat voller ook .. Maak voor jezelf wat foto’s dan kun je het verloop goed zien, ik maak er nu 1 keer in de week een, dan zie je ze echt steeds mooier worden ..

Vandaag inderdaad maar weer eens op de foto met de dames....hihi

 

Vanaf gistermiddag is mijn linkerborst aan het borrelen. Ik vind het zo grappig. 

 

Vocht is er nog steeds, maar heb het idee dat het wel minder is. 

Ik blijf drinken, drinken, drinken......

En ook bewegen. Gisteren even mee naar de markt. Daarna weer lekker thuis op de bank. Ik was wel wat sneller moe gisteravond. Eerder naar bed en tot een uur of 8 geslapen. Ik sta er echt van te kijken dat ik zo goed op mijn rug kan slapen. 

Ik ben wel blij dat ik morgen naar de fysio mag. Kan hij mijn rug wat los masseren.

 

Ik mag dus nog steeds niet klagen. Ik probeer er echt van te genieten. Even niks doen en alles voor de boobs!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.