Ga naar inhoud

vreemde tepel


Gast Smurfin1974

Aanbevolen berichten

Gast Smurfin1974

Ha dames,

 

ik heb een vraagje waar ervaren borstenforummers misschien iets van weten.

Ik ben 30 augustus geopereerd en heb een borstlift met protheses gekregen. Alles verliep voorspoedig en de operatie was geslaagd. Het herstel gaat ook prima, ik mag zeggen dat ik weinig pijn heb gehad. 

Toch zit ik met een dingetje: Na 2 dagen werd mijn ene tepel blauw, vooral het dopje zelf (hoe zeg je dat?). Het leek al snel of de bloeduitstorting iets verhardde en eigenlijk heb ik dat nu nog steeds. Afgelopen woensdag, dus 6 dagen po, heb ik mijn arts gezien en hij keek ernaar en zei dat het een bloeduitstorting was. Het is nu zondag, dus 10 dagen po, en het is nog steeds zo'n bruin verdroogd plat dingetje, beetje korst-achtig. 

Heeft 1 van jullie zoiets eerder gehoord of meegemaakt? 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

 

 

 

Heel graag jullie reactie,

 

liefs Smurfin

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Smurfin1974

Ha borstforum-dames,

 

Wat lief dat er meiden zijn die met mijn verhaal meelezen! Het doet echt iets met me, bedankt hiervoor!

 

Tja, we zijn nu een paar dagen verder en er is wel het e.e.a. veranderd aan de tepel. Nadat ik mijn sportbh had gewassen, heb ik 'm nog iets vochtig aangetrokken. De volgende ochtend haalde ik het gaasje eraf, bleef niet plakken trouwens, en meteen begon het te bloeden uit de melkkliertjes. Ik weet niet hoe ik de plek waar de druppeltjes uitkwamen anders kan noemen, echt het topje van de tepel dus. 

Bloed...dan denk ik meteen: er is doorbloeding! De bovenste donkere laag was wat vlokkerig en leek heel dun, liet ook op een paar plekken wat los (zat op het gaasje). Raar toch allemaal? Het bijzondere vond ik wel, dat doe vorm van de tepel weer terug was. Die korst was helemaal in de tepelhof gedrukt door die strakke sportbh natuurlijk en dus plat!

Naast waar de dikke "korst" gezeten had, was het wel een beetje vochtig, wondvocht-achtig. Alsof de korst de rand eromheen beschadigd had. 

 

Ik belde nogmaals de Bergman Kliniek en vertelde dit. Ze was blij met me, maar drukte me ook op het hart het vaak te blijven spoelen en met vette gazen af te dekken. Ze zei dat de tepel het even heel moeilijk heeft en dat we  iets anders konden doen, dan afwachten. Dat was dinsdagochtend. Later die dag zag ik dat ook naast de tepel de huid wat aangedaan is. Het pigment van het tepelhof is wat beschadigd en er zit roze huid onder. 

 

Mijn gevoelens (teleurstelling en angst) en vertrouwen in mijn lichaam verschillen per moment. Soms ben ik bang dat het helemaal fout gaat (ik geloof dat ik de meeste verhalen over tepelnecrose hier wel heb gelezen). Ik vraag me ook af of ik niet toevallig over de verhalen met de positieve afloop na zo'n "kantje-boord-geval" heb heen gelezen: ik zie ze niet??? Bezoek je een site als dit, wanneer je vol vertrouwen aan een operatie begint, zoek je steun wanneer het fout gaat en haak je uiteindelijk af, wanneer het goed is gegaan? 

En soms ben ik nuchterder en vind ik dat ik lichamelijk sterk genoeg ben, DUS DIT GAAT MIJN LICHAAM OOK OPLOSSEN! Dan bedenk ik me, wat is het ergste wat me kan overkomen? Uiteindelijk is het bij alle dames goed gekomen en bij hen die nog knokkend wonden verzorgen, komt het met geduld en tijd ook goed. Tenminste, dat wordt iedereen voorgehouden door de artsen!

 

Vanmorgen, woensdagmorgen, was het eromheen nog wat rommeliger. De kleine papilletjes op de tepel laten de bruinige korstjes (die ook zo klein zijn als de papilletjes) niet los. Of het bloedstolseltjes (van de blauwe plek) zijn of toch necrotisch weefsel is, ik weet het niet. 

Op internet heb ik ontzettend veel gelezen over wonden: necrotische wonden (geel, grijzig en zwart), vochtig en droge wonden, hydroverbanden, enz. Omdat ik morgen pas voor de tweede controle (verpleegkundige) moet komen, heb ik besloten om het te behandelen met Actimaris wondspoelmiddel en de wondgel. Ik moest een keuze maken uit alles wat er bestaat, want ik vind afwachten geen optie.

Ik heb sinds vanmiddag de wond een keer of 3 lang gespoeld met lauw water, vervolgens een in spoelmiddel gedrenkt gaasje er een minuut of 10 op gedaan (beetje geveegd), beetje gespoeld met het middel, laten drogen en de wondgel er vrij dik opgedaan (weer gaasje erop). Bij de verschoning was het gaasje dan iets bevuild met vocht (waterig en rood/bruinig), dus het doet wel iets. 

Pijn heb ik er overigens niet echt aan, maar ik ervaar pijn misschien anders dan anderen. Zo heb ik na de borstlift met protheses (dual plane) en de mini-buikwandcorrectie eigenlijk geen pijn gehad, meer ongemak. 

Ik hoop echt dat dit werkt, het lijkt er nu iets rustiger uit te zien, lijkt... 

En ik zou heel graag van mijn verhaal een succesverhaal met een goede afloop maken, maar ik gun iedereen natuurlijk een prachtig succesverhaal met een goede afloop. 

 

Afwachten, afwachten....geduld en vertrouwen! 

 

Liefs van Smurfin

 

ps de foto is van een uurtje geleden

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Smurfin1974

Ik zie me je bericht pas en in eerste instantie schrok ik nogal van je tepel als ook van de reactie van je kliniek. Het ziet er nu echter wel redelijk uit, dus het zou een bloeduitstorting/ophoping kunnen zijn (geweest). 

Kan me echter goed voorstellen dat je dacht aan necrose.... echter, je ziet bij necrose meestal dat de tepelhoven dan gaan wijken van de rest van de borst en dat er een gelige wond naast ontstaat. Dat is bij jou gelukkig niet aan de hand!

 

Succes morgen!! Hoop op goed nieuws voor je!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Smurfin1974
23 minuten geleden zei Insure:

Ik denk echt wel dat het goed komt! Ziet er niet uit als necrose. Groetjes

 

@Insure Oh als dat toch niet zo is.... ik hoop het zo! Thanks voor de opsteker!

 

6 minuten geleden zei best_boobie:

Hey @Smurfin1974

Ik zie me je bericht pas en in eerste instantie schrok ik nogal van je tepel als ook van de reactie van je kliniek. Het ziet er nu echter wel redelijk uit, dus het zou een bloeduitstorting/ophoping kunnen zijn (geweest). 

Kan me echter goed voorstellen dat je dacht aan necrose.... echter, je ziet bij necrose meestal dat de tepelhoven dan gaan wijken van de rest van de borst en dat er een gelige wond naast ontstaat. Dat is bij jou gelukkig niet aan de hand!

 

Succes morgen!! Hoop op goed nieuws voor je!

xx BB

 

@best_boobie Ik hoop inderdaad dat het een ophoping of bloeduitstorting is geweest, dat de tepel het nou eenmaal moeilijk heeft en dit slecht kan afvoeren! 

Morgen gaan de pleisters eraf en pas dan kan ik zien hoe de hechtingen bij de tepelhof eruit zien. Overigens zit er naast de tepel wel degelijk een beetje een gelige rand... er zit toch iets te rommelen, ik kan het er niet afvegen of afspoelen, het zit ook een beetje vast. Spannend allemaal...

 

@Jaidee Ik heb ergens gelezen dat jij gelatine collageen hydrolisaat poeder had gekocht om je gestel van binnenuit te versterken. Bedankt voor de tip! Dat spul heb ik ook sinds vandaag in huis. Hoe vaak gebruik je zoiets? Ook slik ik veel extra vitaminen en probiotica. Pfff...aan inzet ontbreekt het me niet....nu nog een potje geluk;-) 

 

X Smurfin

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Smurfin1974:

 

@Insure Oh als dat toch niet zo is.... ik hoop het zo! Thanks voor de opsteker!

 

 

@best_boobie Ik hoop inderdaad dat het een ophoping of bloeduitstorting is geweest, dat de tepel het nou eenmaal moeilijk heeft en dit slecht kan afvoeren! 

Morgen gaan de pleisters eraf en pas dan kan ik zien hoe de hechtingen bij de tepelhof eruit zien. Overigens zit er naast de tepel wel degelijk een beetje een gelige rand... er zit toch iets te rommelen, ik kan het er niet afvegen of afspoelen, het zit ook een beetje vast. Spannend allemaal...

 

@Jaidee Ik heb ergens gelezen dat jij gelatine collageen hydrolisaat poeder had gekocht om je gestel van binnenuit te versterken. Bedankt voor de tip! Dat spul heb ik ook sinds vandaag in huis. Hoe vaak gebruik je zoiets? Ook slik ik veel extra vitaminen en probiotica. Pfff...aan inzet ontbreekt het me niet....nu nog een potje geluk;-) 

 

X Smurfin

 

 

 

 

Hm, dat bloed daar kan idd vertekenen op de foto... Ik ga voor je duimen meid!!

Is het Jaidee, of Jaydee die je wilde taggen? Niet dat diegene die je wil taggen niet reageert ;) 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Smurfin1974
1 minuut geleden zei best_boobie:

Hm, dat bloed daar kan idd vertekenen op de foto... Ik ga voor je duimen meid!!

Is het Jaidee, of Jaydee die je wilde taggen? Niet dat diegene die je wil taggen niet reageert ;) 

xxx

 

Oeps ja! Inderdaad, het bericht is bedoeld voor @Jaydee, wat stom! Jaydee, bedankt voor de tip over het gelatine-collageen hydrolisaat poeder!

 

x

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Smurfin1974

Vanmorgen met knikkende knieën naar de Bergman. Eigenlijk meteen zei de verpleegkundige dat het er al veel beter uitzag en zeker geen necrose was (geweest). Bovenste huidlaagje was op sommige plekken wat beschadigd, maar dat zag ze vaker, zei ze. Onder de pleisters was het bij de tepelhoven ook wat ontveld, maar de hele hechting naar beneden was supermooi. 

Ze haalde er op mijn verzoek toch nog een arts bij: Dokter Koopmans en even daarvoor kwam er nog een verpleegkundige kijken. Zij had mijn foto een paar dagen geleden ook gezien en wilde ook even kijken. Allemaal waren ze erg positief en deden super nuchter.

Ik heb traantjes gelaten van geluk! We zijn er nog lang niet, er moet nog het een en ander genezen, maar de wetenschap dat het de goede kant op is gegaan, maakt me erg blij!

In ieder geval heb ik dit, hoe het verder zal gaan, zal ik moeten afwachten.

 

Ik ga verder met het gezonde eten, geen suiker en de spulletjes voor op de wonden. 

Keep you girls posted:)

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Smurfin1974, wat goed dat je ook de collageen hydrolisaat poeder hebt gekocht. Ik neem op mijn nuchtere mag iedere ochtend twee eetlepels opgelost in een glas vruchtensap. Ik hoop dat het iets voor je doet. Maar het is echt goed voor je huid, haar en kraakbeen. Dus een goede beslissing :35:.

Fijn dat je geen necrose had. Ik wens je een heel fijn herstel toe. 

 

Veel liefs, Jaydee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-9-2018 om 20:21 zei Smurfin1974:

Vanmorgen met knikkende knieën naar de Bergman. Eigenlijk meteen zei de verpleegkundige dat het er al veel beter uitzag en zeker geen necrose was (geweest). Bovenste huidlaagje was op sommige plekken wat beschadigd, maar dat zag ze vaker, zei ze. Onder de pleisters was het bij de tepelhoven ook wat ontveld, maar de hele hechting naar beneden was supermooi. 

Ze haalde er op mijn verzoek toch nog een arts bij: Dokter Koopmans en even daarvoor kwam er nog een verpleegkundige kijken. Zij had mijn foto een paar dagen geleden ook gezien en wilde ook even kijken. Allemaal waren ze erg positief en deden super nuchter.

Ik heb traantjes gelaten van geluk! We zijn er nog lang niet, er moet nog het een en ander genezen, maar de wetenschap dat het de goede kant op is gegaan, maakt me erg blij!

In ieder geval heb ik dit, hoe het verder zal gaan, zal ik moeten afwachten.

 

Ik ga verder met het gezonde eten, geen suiker en de spulletjes voor op de wonden. 

Keep you girls posted:)

 

x

Oef :12: wat zul jij opgelucht zijn!!

Wel fijn hoor dat ze toch goed gekeken hebben en nu zeker weten hoe de vork in de steel zit!

Een heel goed herstel gewenst verder!!!!

 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Smurfin1974

Wat lief, jullie reacties! 

 

We zijn weer een paar dagen verder en het ziet er steeds beter uit. De kleur van de tepel is lichtroze, het bruine kleurtje is er grotendeels af. Maar dat is mijn laatste zorg! 

Het is niet vochtig meer, ook niet na het douchen. Ik ben er nog niet, maar het ziet er steeds beter uit...oef....! 

@Jaydee soms lees je 'enge' dingen op dit forum en soms lees je hele goede tips, zoals de jouwe! Nogmaals bedankt!

@best_boobie Fijn dat je hebt meegekeken met je 'kennersoog'! 

 

Ik zal binnenkort nog een foto van de tepel maken, voor in het 'tepel-complicatie-dossier' ;),

 

liefs, Smurfin

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Smurfin1974:

Jaydee soms lees je 'enge' dingen op dit forum en soms lees je hele goede tips, zoals de jouwe! Nogmaals bedankt!

You're welcome. Ik heb zelf ook een lange weg moeten bewandelen om te komen waar ik nu ben qua boobs, dus ik vind het fijn om te kunnen helpen bij anderen waar het niet gelijk mee zit. Maar zo te horen gaat het de goede kant op. Probeer ook vooral positief te blijven.... dat is al het halve werk, meis. 

Nog een goed herstel gewenst. 

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Smurfin1974

 

He ladies,

 

ik was jullie nog een foto verschuldigd. Ik ga straks proberen een fotoalbum aan te maken, ben benieuwd of het lukt. 

 

Groetjes, Smurfin

Photos.app.zip

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Smurfin1974, dat gaat de goede kant op, meis. Heel fijn om te zien dat het beter gaat. Deze opwaartse spiraal houden we vast hè? Ik wens je een goed herstel verder. 

 

Veel liefs, Jaydee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.