Ga naar inhoud

Wat na 15 jaar?


Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

 

Vrijdag is het normaal mijn beurt. Echter begin ik de laatste dagen opnieuw erg te twijfelen. Maar nu vooral over het feit dat de PC mij zei dat ze sowieso moeten vervangen worden over 10 à 15 jaar. Dit schrikt mijn enorm af. Waarom? Omdat ik dan terug onder het mes moet, terug "revalideren", terug veel centjes op tafel leggen,... Een andere PC zei me dan weer dat ze pas moeten vervangen worden als ik klachten heb. Maar wie moet ik nu geloven? Ik vraag me constant af: is het mij dit wel waard om over 10 à 15 jaar miserie te hebben? Wat als ik geen wissel wil, hoe gaan mijn borsten er dan uitzien? Pfff, deze vragen houden me dag en nacht bezig. Hopelijk kunnen jullie ervaringen delen met mij.

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik ga in oktober voor een wissel na 18 jaar. De 3 chirurgen waar ik op consult ben geweest zeiden alledrie dat het in principe niet nodig is, omdat het er nog goed uitziet en niet ingekapseld is. Wisselen is alleen noodzakelijk als het implaat niet meer goed is en dus problemen veroorzaakt. Je kunt een scan laten maken om het van de binnenkant te zien. Ik doe de wissel dus om cosmetische redenen, maar eigenlijk ziet het er nog prima uit haha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Cubi,

Bij mij is mijn bv 12 jaar geleden en ik ga nu in oktober voor een wissel. Ik vind dit ook een lastige keuze, zeker omdat de ene arts zegt dat het wel nodig is en de andere weer van niet. De NVPC zegt ook dat het in principe niet hoeft, zie: https://www.nvpc.nl/nieuws_detail.php?nieuws_id=132, dat vind ik toch wel wat zeggen.

 

Mijn borsten zien er net als die van Chica82 nog net zo uit als in de eerste jaren na de operatie. Ook heb ik een echo laten maken waarop te zien is dat de protheses nog in tact zijn.

 

Aangezien ik toch niet helemaal tevreden ben, en ik wat veiligheid en resultaat betreft meer vertrouwen heb in Motiva (ik heb nu Mcghan/ Natrelle), heb ik alsnog besloten te wisselen. Moet ook wel zeggen dat ik siliconen in mijn lichaam best een eng idee vind en liever het zekere voor het onzekere neem... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, bedankt voor de reacties! Is echt helpend, want ik voelde een lichte paniek opkomen.

 

Inderdaad, die tegenstrijdige adviezen, ik krijg er soms wat van! Daarom is het leuk om eens ervaringen te lezen.

 

Ik ga het er sowieso nog eens over hebben vrijdag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Cubi,

Ik ga binnenkort voor de 3e wissel. De eerste was na 10 jaar. Kapselvorming. Als ik dat niet had gehad had de wissel niet gehoeven.  De prothesen zagen er nog perfect uit.

Toen kreeg ik mentor druppelvormige implantaten ze moesten groter omdat ze anders gingen draaien. Ditmaal onder de spier.

Decolleté mooi maar had al snel rimpels aan de zijkant en vind mn borsten niet mooi. De tepels zitten vrij laag. 

Nu had ik ernstig kalkafzetting in mn borsten, dus als ik dan toch geopereerd moet worden dan maar gelijk andere prothesen. Nu wordt het waarschijnlijk rond op de spier. Chirurg zegt dat dan de implantaten lagen kunnen en dan is de verhouding beter . En ik ben nogal dun , dus nu weer druppelvorming en dan nog weer groter wil ikniet. 

Dus al met al 3x geopereerd maar de protheses waren nog goed.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-9-2018 om 19:43 zei Rosanna123:

Hoi @Cubi,

Bij mij is mijn bv 12 jaar geleden en ik ga nu in oktober voor een wissel. Ik vind dit ook een lastige keuze, zeker omdat de ene arts zegt dat het wel nodig is en de andere weer van niet. De NVPC zegt ook dat het in principe niet hoeft, zie: https://www.nvpc.nl/nieuws_detail.php?nieuws_id=132, dat vind ik toch wel wat zeggen.

 

Mijn borsten zien er net als die van Chica82 nog net zo uit als in de eerste jaren na de operatie. Ook heb ik een echo laten maken waarop te zien is dat de protheses nog in tact zijn.

 

Aangezien ik toch niet helemaal tevreden ben, en ik wat veiligheid en resultaat betreft meer vertrouwen heb in Motiva (ik heb nu Mcghan/ Natrelle), heb ik alsnog besloten te wisselen. Moet ook wel zeggen dat ik siliconen in mijn lichaam best een eng idee vind en liever het zekere voor het onzekere neem... 

hoi rosanna,

 

waarom ga je niet voor de monoblock hydrogel als je silliconen toch een eng idee vind. ik heb ze gekregen bij dr nio in rotterdam en ik ben er enorm blij mee! mijn album staat openbaar dus je kunt kijken als je wilt.

 

gr gastmama

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei gastmama:

hoi rosanna,

 

waarom ga je niet voor de monoblock hydrogel als je silliconen toch een eng idee vind. ik heb ze gekregen bij dr nio in rotterdam en ik ben er enorm blij mee! mijn album staat openbaar dus je kunt kijken als je wilt.

 

gr gastmama

Ja heel mooi geworden bij jou!! Monoblock was ook mijn eerste keuze, maar helaas heb ik een dunne huid en weinig bedekking van mezelf. Het zou daarmee volgens mijn pc vrijwel zeker zijn dat ik zichtbare rimpeling krijg. Dan ga ik nu voor Motiva, wat ik als de second best optie zie... (als in wel siliconen, maar dan de nieuwste met een bluseal om uitzweten te minimaliseren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat de oudere soort implantaten om de 10 jaar moesten veranderd worden omwille van het materiaal waaruit ze bestonden en kans op scheuren en dan lekken maar dat de nieuwe soorten een leven lang mee gaan (omdat ze niet kunnen lekker - behalve als je saline neemt) als je tevreden blijft met het esthetisch aspect. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.