Ga naar inhoud

Vampire : 19 december 2018 : Dr. Osinga : Slingeland Ziekenhuis


Aanbevolen berichten

Hallo dames,

 

ik ben nieuw hier op dit forum. Ik heb me hier aangemeld omdat ik graag wilde lezen over de ervaringen van anderen. Bovendien probeer ik op deze manier de wachttijd door te komen. Ik ben namelijk bezig met de verzekering om het hopelijk vergoed te krijgen. Ik heb zelf 70AA. De echo's zijn al gemaakt en mijn klierweefsel is dik onder de cm. De pc doet de aanvraag en het is voor mij nu wachten op een antwoord. Ik zit bij zorgverzekering de Menzis dus ik heb er een hard hoofd in. Ik heb gehoord dat de Menzis heel moeilijk is, maar we gaan het zien! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 68
  • Created
  • Laatste Reactie

Hallo!

 

Ik heb dinsdag mijn borstvergroting gehad, vergoed door de verzekering! 

 

Het heeft even geduurd, maar na een afwijzing heb ik bij een second opinion een goedkeuring gekregen.

 

Je moet aan 3 eisen voldoen;

-geen borstplooi

-minder dan 1 cm klierweefsel

-aplasie

 

Bij dat laatste gaat het vaak fout. 

Bij mij iig wel. 

Mijn eerste chirurg (in het ziekenhuis) heeft namelijk hypoplasie ingevuld. 

Dat was de reden dat het niet goed was gekeurd. Als je op gaat zoeken wat dat inhoud komt het er op neer dat je wel iets van zichtbaar borstgroei hebt. 

Je mag dus in principe alleen een tepel hebben, zoals bij mannen. En dat heet dan Aplasie. 

Deze 2 maken het dat je het wel of niet vergoed krijgt! 

Ik had de hoop opgegeven, had een afspraak gemaakt bij een andere kliniek om het dan toch maar zelf te betalen, maar het lot heeft gezegevierd. 

Mevr. zag mijn borsten en hoorde mijn verhaal aan, en ze heeft het opnieuw aangevraagd. Nog geen 2 dagen later had ik goedkeuring en nog geen maand later mooie, vrouwelijke borsten! 

 

Verdiep je alsjeblieft in hetgeen wat je moet weten over een goedkeuring of afwijzing voor een borstvergroting. Andere lopen ze zo over je heen! 

 

Groetjes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei MCE:

Hallo!

 

Ik heb dinsdag mijn borstvergroting gehad, vergoed door de verzekering! 

 

Het heeft even geduurd, maar na een afwijzing heb ik bij een second opinion een goedkeuring gekregen.

 

Je moet aan 3 eisen voldoen;

-geen borstplooi

-minder dan 1 cm klierweefsel

-aplasie

 

Bij dat laatste gaat het vaak fout. 

Bij mij iig wel. 

Mijn eerste chirurg (in het ziekenhuis) heeft namelijk hypoplasie ingevuld. 

Dat was de reden dat het niet goed was gekeurd. Als je op gaat zoeken wat dat inhoud komt het er op neer dat je wel iets van zichtbaar borstgroei hebt. 

Je mag dus in principe alleen een tepel hebben, zoals bij mannen. En dat heet dan Aplasie. 

Deze 2 maken het dat je het wel of niet vergoed krijgt! 

Ik had de hoop opgegeven, had een afspraak gemaakt bij een andere kliniek om het dan toch maar zelf te betalen, maar het lot heeft gezegevierd. 

Mevr. zag mijn borsten en hoorde mijn verhaal aan, en ze heeft het opnieuw aangevraagd. Nog geen 2 dagen later had ik goedkeuring en nog geen maand later mooie, vrouwelijke borsten! 

 

Verdiep je alsjeblieft in hetgeen wat je moet weten over een goedkeuring of afwijzing voor een borstvergroting. Andere lopen ze zo over je heen! 

 

Groetjes!!

Ik heb beide kanten 3mm maar hij had naar zijn collega geschreven sterke hypoplasie. Ik weet niet wat die naar de verzekering heeft gestuurd. Heb 20 september weer een afspraak gepland staan. Ik heb een hele kleine verhoging, maar dat is met de echo vastgesteld als vetweefsel net als mannen ook vaak hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze hypoplasie naar de verzekering sturen, wordt het hoogstwaarschijnlijk afgewezen. Omdat het dan niet aan de 3 eisen voldoet, volgens hun dan he! 

Ik zou erachteraan gaan en vragen wat ze hebben ingevuld! Want het zijn echt eikels hoor, daar bij de verzekering, maar het is uiteindelijk de aanvrager, in dit geval de pc, die de  juiste gegevens naar de verzekering door moet sturen! 

 

Zit je bij een kliniek of in het ziekenhuis? 

 

Ik hoop natuurlijk op het beste!

Want ik weet als geen ander hoe zenuwslopend het kan zijn.. 

 

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Vampire:

Ik ben bij een ziekenhuis geweest. Ik had laatst al keer gebeld maar dan krijg je een assistente die dus maar weer een afspraak voor je inpland. 

 

Zo herkenbaar dit! 

Toevallig niet het Catharina ziekenhuis? Hihi

maar goed, stel je voor dathet wordt afgekeurd dan moet je niet opgeven en met de gegevens die je al hebt naar een kliniek gaan en een second opinion doen! 

 

Succes en ben wel benieuwd wat uiteindelijk de uitslag wordt! 

Hoelang duurt het nog voordat je bericht krijgt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahah nee het Slingeland. Ik ga zeker niet opgeven want ik ben er van overtuigd dat ik er recht op heb. Ik heb geen idee hoelang het duurt , hij zei toen 2-4 weken maar ik weet dus niet of die het nu uberhaupt al heeft aangevraagd. Heb je toevallig een fotoalbum waarin ik mag spieken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha oke!

Ik heb alleen geen album hier op borstenforum staan, dat hou ik liever voor mezelf! 

Wel kan ik vertellen dat ik een 75aa had. Bij het passen kon ik 375 cc aan. Dit aangezien ik al 3 zwangerschappen achter de rug heb, dus het uitgerekt is geweest en omdat ik een wat bredere borstkas heb, zoiets was het. 

Ik zal daarmee uitkomen op ongeveer een D, misschien wel een kleine E. Maar dat is even afwachten. 

Ik ben er voor nu iig heel blij mee, Bijna een week na de operatie! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Op ‎9‎-‎9‎-‎2018 om 06:05 zei MCE:

Hallo!

 

Ik heb dinsdag mijn borstvergroting gehad, vergoed door de verzekering! 

 

Het heeft even geduurd, maar na een afwijzing heb ik bij een second opinion een goedkeuring gekregen.

 

Je moet aan 3 eisen voldoen;

-geen borstplooi

-minder dan 1 cm klierweefsel

-aplasie

 

Bij dat laatste gaat het vaak fout. 

Bij mij iig wel. 

Mijn eerste chirurg (in het ziekenhuis) heeft namelijk hypoplasie ingevuld. 

Dat was de reden dat het niet goed was gekeurd. Als je op gaat zoeken wat dat inhoud komt het er op neer dat je wel iets van zichtbaar borstgroei hebt. 

Je mag dus in principe alleen een tepel hebben, zoals bij mannen. En dat heet dan Aplasie. 

Deze 2 maken het dat je het wel of niet vergoed krijgt! 

Ik had de hoop opgegeven, had een afspraak gemaakt bij een andere kliniek om het dan toch maar zelf te betalen, maar het lot heeft gezegevierd. 

Mevr. zag mijn borsten en hoorde mijn verhaal aan, en ze heeft het opnieuw aangevraagd. Nog geen 2 dagen later had ik goedkeuring en nog geen maand later mooie, vrouwelijke borsten! 

 

Verdiep je alsjeblieft in hetgeen wat je moet weten over een goedkeuring of afwijzing voor een borstvergroting. Andere lopen ze zo over je heen! 

 

Groetjes!!

Hoi MCE,

 

Wat fijn dat het bij jou vergoed is! Had jij helemaal geen borstplooi?

Ik werd door de radioloog gewezen op eventuele vergoeding. Had er zelf niet eens bij stil gestaan! Maar zie dat de PC op het formulier ook Hypoplasie heeft ingevuld, dus als ik jou zo hoor kan ik het wel vergeten. Heb ook wel iets van borstplooi, maar heel weinig. Wel minder dan 1cm kliefweefsel. Weet niet zo goed of ik het in gang moet zetten met de verzekering. Een andere kliniek waar ik geweest was zei gelijk dat ik er geen recht op had en deze kliniek dat ik het kon proberen, maar dat het een hoop gedoe is en de kans klein is... heb al een operatiedatum, maar kans is zeer groot dat deze dan ook in het gedrang komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Yvie:

Hoi MCE,

 

Wat fijn dat het bij jou vergoed is! Had jij helemaal geen borstplooi?

Ik werd door de radioloog gewezen op eventuele vergoeding. Had er zelf niet eens bij stil gestaan! Maar zie dat de PC op het formulier ook Hypoplasie heeft ingevuld, dus als ik jou zo hoor kan ik het wel vergeten. Heb ook wel iets van borstplooi, maar heel weinig. Wel minder dan 1cm kliefweefsel. Weet niet zo goed of ik het in gang moet zetten met de verzekering. Een andere kliniek waar ik geweest was zei gelijk dat ik er geen recht op had en deze kliniek dat ik het kon proberen, maar dat het een hoop gedoe is en de kans klein is... heb al een operatiedatum, maar kans is zeer groot dat deze dan ook in het gedrang komt.

Hoi Yvie, 

 

het is idd zo dat als er hypoplasie ingevuld is, het (meestal) niet vergoed wordt.

Voor zover ik weet, is dat bij elke verzekering hetzelfde. 

 

Je kan het natuurlijk altijd door laten sturen, en geef eens aan dat de verzekering het alleen vergoed als je aplasie hebt. Wie weet?!

 

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hallo allemaal,

 

Ik heb goedkeuring gekregen van mijn verzekering! De operatie kan dus gepland worden! 1 november heb ik nog een afspraak met de PC om het een en ander door te spreken. Nu moest ik zelf al even goed na gaan denken over het aantal cc. Ik heb al een beetje online gekeken maar vind het zo toch lastig te bepalen. Zijn er mensen die met mij willen delen hoeveel CC hun hebben of wat jullie goed lijkt? Ik heb zelf nu dus praktisch helemaal niks, en wil denk ik ongeveer naar een C-cup. Ik ben 1.68 en weeg 58kg. Ik krijg in ieder geval ronde protheses, want de pc gaf aan dat dat beter was als je van niks af kwam. Ik weet nog niet hoe ze geplaatst worden, maar ik ga er vanuit dat het achter de borstspier zal worden. 

 

Groetjes,

Vampire

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo!

Wat goed dat je het vergoed gaat krijgen zeg! Waar ga je geopeerd worden?

Qua cc is wel lastig te zeggen... Het verschilt per persoon heel erg. Maar om een voorbeeld te geven: ik ben 1.78 en 60 kilo. Ik had een 75A en ben met 290cc naar een 75C gegaan. Ik heb anatomische protheses dual plane gekregen.

Als je bij je pc aangeven dat je graag naar een C cup wilt, dan weet hij of zij waarschijnlijk wel wat je nodig hebt! Succes in ieder geval met het maken van de keuze :)! Spannend hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei KittyCat:

Hallo!

Wat goed dat je het vergoed gaat krijgen zeg! Waar ga je geopeerd worden?

Qua cc is wel lastig te zeggen... Het verschilt per persoon heel erg. Maar om een voorbeeld te geven: ik ben 1.78 en 60 kilo. Ik had een 75A en ben met 290cc naar een 75C gegaan. Ik heb anatomische protheses dual plane gekregen.

 Als je bij je pc aangeven dat je graag naar een C cup wilt, dan weet hij of zij waarschijnlijk wel wat je nodig hebt! Succes in ieder geval met het maken van de keuze :)! Spannend hoor!

Hoii! Bedankt voor je berichtje. Ik moest met water vast gaan kijken wat ik wilde.. maar ik vind het met waterzakjes maar lastig te bepalen haha! Ik word geopereerd in het Slingeland Ziekenhuis in Doetinchem. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.