Ga naar inhoud

Buikslaper


Aanbevolen berichten

Heeee! 

Eigenlijk is het meer interesse,

Maar ik ben zelf een enorme buikslaper.

En dat maakt mij enorm huiverig voor de herstel periode.

Het ergste is zelfs, dat als ik op mijn rug slaap, Ik altijd nachtmerries krijg. (Ja echt, geen grap) .

Wie is er nog meer een buikslaper en hoe hebben jullie deze periode overbrugt?

Hoe snel hebben jullie weer op je buik kunnen slapen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Soofjetunie:

Heeee! 

Eigenlijk is het meer interesse,

Maar ik ben zelf een enorme buikslaper.

En dat maakt mij enorm huiverig voor de herstel periode.

Het ergste is zelfs, dat als ik op mijn rug slaap, Ik altijd nachtmerries krijg. (Ja echt, geen grap) .

Wie is er nog meer een buikslaper en hoe hebben jullie deze periode overbrugt?

Hoe snel hebben jullie weer op je buik kunnen slapen?

 

 

Ik ben ook een enorme buikslaper!!!! Ik ben na mijn operatie gewoon op de sofa gaan slapen uit angst dat ik (automatisch) ga rollenbollen op mijn buik in bed. En nu 7weken later slaap ik nog steeds op de sofa.... Op mijn rug! 

Ik durf echt niet in bed, want ik weet dat ik naar mijn buik ga verlangen. Ik vraag me soms af als ik ooit wel weer op mijn buik ga kunnen slapen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden zei Soofjetunie:

Heeee! 

Eigenlijk is het meer interesse,

Maar ik ben zelf een enorme buikslaper.

En dat maakt mij enorm huiverig voor de herstel periode.

Het ergste is zelfs, dat als ik op mijn rug slaap, Ik altijd nachtmerries krijg. (Ja echt, geen grap) .

Wie is er nog meer een buikslaper en hoe hebben jullie deze periode overbrugt?

Hoe snel hebben jullie weer op je buik kunnen slapen?

 

Hee meid! Helaas kan ik je hiermee geen advies mee geven maar alleen laten weten dat je niet de enige bent! :67: ik ben ook een buikslaper kan echt absoluut niet op een andere manier slapen.. op me rug krijg ik dus ook gelijk nachtmerries, vooral slaapverlamming heb ik dan.. ik weet niet hoe ik dat ga doen wanneer me operatie zo ver is maar ik laat me daardoor niet tegen houden in iig.. ik lees even mee met dit topic voor maybe advies & tips ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Sandy13:

 

Ik ben ook een enorme buikslaper!!!! Ik ben na mijn operatie gewoon op de sofa gaan slapen uit angst dat ik (automatisch) ga rollenbollen op mijn buik in bed. En nu 7weken later slaap ik nog steeds op de sofa.... Op mijn rug! 

Ik durf echt niet in bed, want ik weet dat ik naar mijn buik ga verlangen. Ik vraag me soms af als ik ooit wel weer op mijn buik ga kunnen slapen. 

Oooh echt!! Wauw hahaha. Ik hoop dat je sofa goed slaapt dan. 

 

Het lijkt mij ook eng hoor! Ook al weet ik (nog) niet hoe t is, Ik kan het mij wel voorstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Flowersh:

Hee meid! Helaas kan ik je hiermee geen advies mee geven maar alleen laten weten dat je niet de enige bent! :67: ik ben ook een buikslaper kan echt absoluut niet op een andere manier slapen.. op me rug krijg ik dus ook gelijk nachtmerries, vooral slaapverlamming heb ik dan.. ik weet niet hoe ik dat ga doen wanneer me operatie zo ver is maar ik laat me daardoor niet tegen houden in iig.. ik lees even mee met dit topic voor maybe advies & tips ! 

Ik hoop inderdaad dat er ook tips hier komen. Want die gaan we nodig hebben. 

Heb je al een datum gepland staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Soofjetunie ik was, met nadruk op was een echte buikslaper. Maar sinds de operatie lukt dat echt niet meer. Het ligt gewoon echt niet lekker. Ik heb geen verstelbaar bed dus eerste nacht een helling van kussens gemaakt maar dat ging glijden. De heb ik een verstelbare rugsteun gekocht en zo heb ik 6-7 weken lang geslapen. Redelijk te doen maar je rug, pffff. Nu slaap ik nog steeds met 2 kussens omdat ik anders te laag lig voor m’n gevoel en op m’n zij gaat nu prima maar op m’n buik slapen is over :103:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een buikslaper! Heb nog geen bv gehad maar weet nog wel op het einde van mijn zwangerschap dat het niet meer ging. Ik gebruikte toen veel kussens en een voedingskussen maar helemaal geweldig slapen werd het nooit als je je buik gewend bent. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Soofjetunie:

Ik hoop inderdaad dat er ook tips hier komen. Want die gaan we nodig hebben. 

Heb je al een datum gepland staan?

Ik heb 21 december mijn datum staan bij van der weij in Boerhaave. Dus duurt nog wel eventjes! En over 2 weken nog een consult bij een andere chirurg in boerhaave nog. Maar ik ga sowieso een zwangerschapskussen aanschaffen, schijnt een ideaal dingetje te zijn. Dus ik ga t mezelf iig wel proberen makkelijker te maken :67:

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Vonnepon:

@Soofjetunie ik was, met nadruk op was een echte buikslaper. Maar sinds de operatie lukt dat echt niet meer. Het ligt gewoon echt niet lekker. Ik heb geen verstelbaar bed dus eerste nacht een helling van kussens gemaakt maar dat ging glijden. De heb ik een verstelbare rugsteun gekocht en zo heb ik 6-7 weken lang geslapen. Redelijk te doen maar je rug, pffff. Nu slaap ik nog steeds met 2 kussens omdat ik anders te laag lig voor m’n gevoel en op m’n zij gaat nu prima maar op m’n buik slapen is over :103:

@Vonnepon  maar je kan toch wel weer ooit op  je buik slapen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Soofjetunie:

Oh wauw  wat een ding is dat zeg.

Maar ik snap iets er niet aan..

Als je dan zo scheef met dat kussen ligt dan komt er toch alsnog druk op je borst enzo?

 

 

Ik heb geen idee ik heb het zelf ook niet. Maar ik heb ergens eens gelezen dat vrouwen met een BV dat gebruiken om comfortabel te kunnen slapen. Ik denk de eerste weken na je BV moet je zowiezo op je rug slapen, dan doet alles pijn. Maar na enkele weken kun je al wat op je zij liggen en ik denk dat de dikte van dat kussen het dan wat “ondersteunt”. 

Ik kan nu al beter op mijn zij liggen, maar ik leg dan wat dekens onder mijn borst, zodat ze toch wat ondersteunt worden door die dekens en dan ligt dat wel lekker. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een echte buikslaper !! 

De eerste 2-3 nachten vond ik het ergst om me draai te vinden maar ik slaap nu met een kussen dubbel gevouwen en daar nog een kussen tegen aan en hier tegen een zwangerschapskussen. Heeft mij echt geholpen met slapen. Ben 14 augustus geopereerd en kan nu af en toe al beetje op me zij liggen omdat de steun van het zwangerschapskussen heb.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Vonnepon:

Ik ben nu ruim 3 mnd po en het lukt nog steeds niet. Zelfs met yoga zijn er oefeningen die ik niet kan omdat ik niet op m’n boobs kan liggen 

@Vonnepon Is het dan omdat het pijn doet/vervelend aanvoelt? Of zijn je borsten te groot ervoor nu? Want ik kan me ook wel inbeelden dat vrouwen met hele grote borsten dan met een veel te holle rug liggen als ze op hun buik liggen en dat het dan daardoor ook weer niet comfortabel is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei Soofjetunie:

Heeee! 

Eigenlijk is het meer interesse,

Maar ik ben zelf een enorme buikslaper.

En dat maakt mij enorm huiverig voor de herstel periode.

Het ergste is zelfs, dat als ik op mijn rug slaap, Ik altijd nachtmerries krijg. (Ja echt, geen grap) .

Wie is er nog meer een buikslaper en hoe hebben jullie deze periode overbrugt?

Hoe snel hebben jullie weer op je buik kunnen slapen?

 

@Soofjetunie Ik snap je bezorgdheid! Ik krijg zelf geen nachtmerries van op mijn rug te slapen maar ik begin de nacht altijd op mijn buik, draai dan op mijn zij en val in slaap. En ik draai ook meerder keren per nacht op mijn buik.. zalig vind ik dat dus ben er ook wel bezorgd om dat ik dat niet meer zal kunnen..
Misschien nu toch al stilletjes aan beginnen oefenen? Inderdaad met een zwangerschapskussen naast je zodat je niet kan draaien bijvoorbeeld. Ik zal er ook moeten op oefenen vrees ik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Kelly_E:

@Vonnepon Is het dan omdat het pijn doet/vervelend aanvoelt? Of zijn je borsten te groot ervoor nu? Want ik kan me ook wel inbeelden dat vrouwen met hele grote borsten dan met een veel te holle rug liggen als ze op hun buik liggen en dat het dan daardoor ook weer niet comfortabel is.

@Kelly_E het voelt echt vervelend, beetje pijnlijk, niet omdat ze te groot zijn. Zo ervaar ik althans. Ik krijg ieder geval geen last van m’n rug ofzo. Baal er wel een beetje van en hoop dat t in de toekomst wel weer lukt

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Soofjetunie:

Oh wauw  wat een ding is dat zeg.

Maar ik snap iets er niet aan..

Als je dan zo scheef met dat kussen ligt dan komt er toch alsnog druk op je borst enzo?

 

Hoi Soofjetunie ik heb de 1e week ook met een zwangerschapskussen geslapen met daar boven op 3 kussens. Dat zwangerschapskussen had ik in de vorm van een hoefijzer geplaatst op mn bed. Met de opening natuurlijk waar ik ging liggen. En daar boven op die extra kussens. En doordat je zeg maar in dat zwangerschapskussrn ligt voorkomen de zijkanten dat je wilt. Na 2 weken ongeveer sliep ik nog met 1kussen op dat zwangerschapskussrn en steun ik mn armen op die uiteinden. Ik vind plat liggen alleen op een kussen ook nog niet fijn. Maar probeer het zou ik zeggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Vonnepon:

@Kelly_E het voelt echt vervelend, beetje pijnlijk, niet omdat ze te groot zijn. Zo ervaar ik althans. Ik krijg ieder geval geen last van m’n rug ofzo. Baal er wel een beetje van en hoop dat t in de toekomst wel weer lukt

@VonneponBen benieuwd of het nog zal beteren. Ik slaap wel nu ook nog zalig op mijn buik en moet er constant aan denken van "wil ik dit echt opgeven?".... lastig dilemma vermits we toch 1/3 van ons leven slapend doorbrengen. Het verandert op die manier wel een stuk van je levenskwaliteit :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.