Ga naar inhoud

Hoe voelt jouw rugpijn, nekpijn, schouderpijn


Aanbevolen berichten

Ha dames,

 

om een beeld te krijgen of mijn pijnen afkomstig kunnen zijn van het gewicht van mijn borsten wil ik jullie omschrijven wat ik dagelijks voel. Wellicht herkennen jullie dit. Het zou mijn keize bevestigen om voor een bvk te gaan en wellicht andere orienterende dames de herkenning geven die ze misschien ook nodig hebben.

 

Wanneer ik ‘s ochtends opsta voel ik me topfit en begin ik positief aan de dag. In de middag begint er boven in mijn rug, ter hoogte van mijn bh sluiting, een stijfheid die dan steeds verder over mijn ribbenkast naar voren trekt. Ook kan deze stijfheid omhoog trekken richting mijn nek. Daar veroorzaakt het vaak een zeurende hoofdpijn. Ook de voorkant van mijn borstkas voelt vaak stijf aan, als ik op mijn borstspieren druk voelt dit alsof er blauwe plekken zijn. Mijn borsten zelf zijn gevoelig maar niet pijnlijk. Soms doet de zijkant van mijn hals en mijn kaken vaak mee omdat ik die onbewust ook aanspan. 

 

Iedere 6 weken ben ik bij de fysio die dmv dry needling mijn spieren weer los maakt. Om de 3 weken op de massagetafel om spieren te ontspannen. Ik sport graag en ga 3x per week maar ben de dagen daarna altijd extreem aan het herstellen van de spierpijn in rug en schouders. Spierpijn in mijn benen heb ik ook maar voelt veel minder vermoeiend en is zo weer weg.

 

Ik heb een bmi van 27 en eet volgens een krachtdieet. Weing koolhydraten veel eiwitten en vetten om spierherstel te bevorderen. Verder nog extra magnesium. Ook veel water en thee. Ik heb zittend werk dus heb een sta/zit werkplek voor de afwisseling. Dit duurt nu al zeker zo’n zes jaar...ik ben nu ten einde raad en sta op de wachtlijst voor de PC en ben me hier aan het orienteren. 

 

Ik wil hier niet klagen maar hulp vragen en andere helpen.:wub:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.