Ga naar inhoud

Tot hoe lang na de BV treden complicaties op?


rtx

Aanbevolen berichten

Hi meiden,

Ik ben inmiddels op consult geweest bij Dr. Straten en bij kliniek Heyendael kan je kiezen voor 3 jaar of 5 jaar nazorg. In die jaren betalen zij de eventuele herstelkosten van complicaties voor je. Nu vraag ik me dus heel erg af hoe vaak er tussen 3 en 5 jaar na je operatie nog complicaties optreden. Heeft iemand hier artikelen o.i.d. over? 

 

Groetjes,

Rtx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi. 

Complicaties zoals bloedingen en infecties treden vaak direct na de operatie op. Dit zijn wel vervelende complicaties waarvoor je waarschijnlijk opnieuw geopereerd moet worden. Gelukkig komen ze zeer zelden voor, maar het risico is er altijd bij een operatie. 

Andere complicaties, zoals het draaien of verplaatsen van een implantaat, kan in principe altijd optreden. Kapselcontracties komen het vaakst sneller na de operatie voor <2 jaar ofzo, maar ook later kan er plotseling nog een kapselcontractie ontstaan. Als dit een ernstige contractie is kun je weer onder het mes moeten..

 

Ik ben zelf afgelopen maandag bij kliniek Heyendael geweest, en zelf zou ik kiezen voor 3 jaar (dat was bij Coh II toch??). Dat lijkt me echt meer dan lang genoeg, en als er daarna nog complicaties optreden.. tja, hele kleine kans maar super dikke pech. 

Ik voelde me daar trouwens niet zo op mijn gemak, dus ik heb voor een andere kliniek gekozen :) 

 

Hopelijk heb je hier iets aan. Ik studeer zelf geneeskunde (over een maand ben ik klaar) dus als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel :) 

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Marg23:

Hoi. 

Complicaties zoals bloedingen en infecties treden vaak direct na de operatie op. Dit zijn wel vervelende complicaties waarvoor je waarschijnlijk opnieuw geopereerd moet worden. Gelukkig komen ze zeer zelden voor, maar het risico is er altijd bij een operatie. 

Andere complicaties, zoals het draaien of verplaatsen van een implantaat, kan in principe altijd optreden. Kapselcontracties komen het vaakst sneller na de operatie voor <2 jaar ofzo, maar ook later kan er plotseling nog een kapselcontractie ontstaan. Als dit een ernstige contractie is kun je weer onder het mes moeten..

 

Ik ben zelf afgelopen maandag bij kliniek Heyendael geweest, en zelf zou ik kiezen voor 3 jaar (dat was bij Coh II toch??). Dat lijkt me echt meer dan lang genoeg, en als er daarna nog complicaties optreden.. tja, hele kleine kans maar super dikke pech. 

Ik voelde me daar trouwens niet zo op mijn gemak, dus ik heb voor een andere kliniek gekozen :)

 

Hopelijk heb je hier iets aan. Ik studeer zelf geneeskunde (over een maand ben ik klaar) dus als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel :)

 

groetjes

zeer inreressant, mssn kan je mij ook een hulp zijn... ik ben nu 9 dagen po en heb sinds een 3 tal dagen enorme armpijn, heb met de beheerster van deze site gesproken en ze heeft me wel wat gerstgesteld, maar de armpijn is met momenten echt vrselijk, en pijnstillin,g ( dafalgan 1gr) lijkt niet te helpen, 

ik ben op controle geweest bij de pc en die zei me dat alles mooi geneest, en dat er aan die arm niet veel gedaan kan worden en het nog voorkomt, maar nu zijn we on,detussen 2 dagne verder en heb ik de indruk dat het erger wordt... wat dsenk jij hievan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfoe, lastig te zeggen omdat ik je natuurlijk niet kan onderzoeken of zien.. 

Wat ik wel gehoord heb is dat er een soort oedeem (vochtophoping) kan optreden in je arm als gevolg van verminderde afvoer van vocht (want dat wordt geblokkeerd door de zwelling in je borst). Dat gaat vanzelf weer weg maar duurt wel ff helaas. 

Verder kan ik me voorstellen dat het een soort spierpijn is vanuit je borstspier die doortrekt naar je arm: als je dual plane hebt gedaan heeft die spier een flinke tik gehad en daar kun je ook best nog eventjes last van hebben. 

 

Kun je je arm wel normaal bewegen en is het gevoel in je vingers normaal? 

 

Verder kan ik je alleen het advies geven om goed naar je eigen lichaam te luisteren: als jij het niet vertrouwt, neem dan gewoon contact op met een arts (je PC of je huisarts). Beter een keer te vaak dan een keer te weinig! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Marg23:

Pfoe, lastig te zeggen omdat ik je natuurlijk niet kan onderzoeken of zien.. 

Wat ik wel gehoord heb is dat er een soort oedeem (vochtophoping) kan optreden in je arm als gevolg van verminderde afvoer van vocht (want dat wordt geblokkeerd door de zwelling in je borst). Dat gaat vanzelf weer weg maar duurt wel ff helaas. 

Verder kan ik me voorstellen dat het een soort spierpijn is vanuit je borstspier die doortrekt naar je arm: als je dual plane hebt gedaan heeft die spier een flinke tik gehad en daar kun je ook best nog eventjes last van hebben. 

 

Kun je je arm wel normaal bewegen en is het gevoel in je vingers normaal? 

 

Verder kan ik je alleen het advies geven om goed naar je eigen lichaam te luisteren: als jij het niet vertrouwt, neem dan gewoon contact op met een arts (je PC of je huisarts). Beter een keer te vaak dan een keer te weinig! 

ja ik kan mijn arm nog bewegen maar met momenten voelt hioj ook erg zwaar

ik heb straks contact met de kliniek

tnx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.