Ga naar inhoud

Verteld aan ouders? Ja / nee / hoe?


Soofjetunie

Aanbevolen berichten

Op 30-8-2018 om 14:52 zei Soofjetunie:

Hee dames,

 

Eigenlijk ben ik heel erg nieuwsgierig hoe jullie het aan je ouders hebben verteld.

Van te voren al? Of juist erna? Of gewoon nog steeds niet haha

Hoe pakte ze het op?

Ik weet namelijk dat mijn ouders erg traditioneel zijn en dit absoluut niet zullen toejuichen. Dat maakt het een stukje lastiger om het te vertellen. 

Maarja, het zal ook lastig te verbergen zijn natuurlijk.

Ik ben benieuwd naar de reacties.

 

 

Mijn ouders, familie en vrienden weten het op de dag van vandaag nog steeds niet. Alleen mijn man en kinderen.

Zelfs na een dagje sauna met mijn moeder en vriendin heeft geen van beide er na gevraagd of gezegd.

 

Dus waarom zou je het delen als het iets is voor je zelf :38:

 

En geloof mij er is echt verschil tussen voor situatie en na ........en nog steeds heeft niemand mij erop aangesproken.

Je hebt tegenwoordig zoveel bh’s die hun werk doen dus mensen denken niet meer gelijk aan een bv :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Soofjetunie:

 

Dus mensen snappen mij in mn omgeving ook niet. Iedereen zegt, maar je hebt toch mooie borsten. En dan denk ik bij mijzelf, ja met bh wel. Maar ik heb niet zoiets van, zal ik mn bh even voor je uittrekken? dan snap je het misschien beter. En dat zou ik ook niet bij mijn ouders doen, dus daarom denk ik gewoon dat heel veel mensen het dus niet zullen begrijpen.

Dat is wel lastig indd dat je dan niemand aan hun verstand kan brengen hoe ze echt zijn en hoe jij ermee zit.! 

Succes ermee. Maar kies voor jezelf zou zonde zijn dat jij omwille van andere ongelukkig bent

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik 19 was, wisten mijn ouders dat ik erg ongelukkig was met mijn A cup. Mijn moeder wist precies hoe dat voelde, daarom had zij een borstvergroting genomen en weet je wat? Mijn ouders namen mij mee naar een goede kliniek en betaalden mijn operatie. Nu, 18 jaar later, gaan ze weer met mij mee voor een prothesewissel en mag ik bij hen herstellen na de operatie. Lief hè! Mijn vader zegt niet wat hij ervan vindt en mijn moeder vindt wat ik wil te groot, maar ze respecteren mijn wens wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, vertellen jullie het wel aan vriendinnen? Die van mij weten er van. Inmiddels hebben 3 vriendinnen (die elkaar niet kennen) ook borstvergrotingen ondergaan en die hadden spijt dat ze het niet eerder hadden gedaan! Ik wil maar zeggen dat tegenwoordig zoveel vrouwen het laten doen, alleen zeggen ze het niet allemaal! En dat hoeft natuurlijk ook helemaal niet, want dat moet je zelf weten. Op mijn werk vertel ik bijvoorbeeld niets. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Soofjetunie:

 

Mijn borst situatie is met een bh aan best prima, een b en dan staat t allemaal mooi in vorm.

Maar zonder bh vind ik er niets aan, de boven kant is zeer plat en leeg. 

@Soofjetunie exact hetzelfde bij mij! Heb wel alleen bh's met padding dus ik heb precies best wel nog borst (en ook niet alles is weg natuurlijk) maar bovenaan gaapt de BH nu (en dat zie je niet echt als je kleding draagt die niet heel erg uitgesneden is) en de padding duwt ze nog ietsje naar boven maar 1 keer ik de BH uitdoet heb ik twee platte pannekoeken ;) 

Vond altijd dat ik mooi gevormde ronde borsten had (goeie B cup) dus wil mezelf ook niet transformeren in pin-up ofzo. Vandaar dat ik denk dat je het verschil alleen zal zien in bikini, naakt of met decolte maar zo'n kledij kan ik gemakkelijk vermijden als ik bij mijn ouders langsga. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Flowersh:

Hello daar,

Ik ben eigelijk blij dat ik deze topic ben tegen gekomen zeg, ik had namelijk het gevoel dat ik een van de weinige was die het ook niet tegen ze ouder kon zeggen.. 

 

Ik ben 22 jaar en woon bij mijn moeder. Mijn moeder is ontzettend tegen tattoo's & plastische chirurgie.. Ik heb 2 piercings en daar had ik al ontzettend veel gezeik mee en moest ik er uit halen & weer opnieuw prikken.. naja goed in iig ik kan mijn moeder alles wel zeggen behalve op dat gebied is ze zo anti. Ik heb wel verteld paar maanden terug dat ik een borstvergroting wil overwegen, naaah... die flipte helemaal de pan uit:12:Als ik een borstvergroting neem dat ik per direct haar huis uit moet, dat ik misschien nooit meer wakker word door de narcose, alle complicaties die er kunnen bij kijken noemde ze op, ze heeft me gebombardeerd met nieuwsberichten van vrouwen die een borstvergroting zijn ondergaan & waar het is mis gegaan.. Naja goed duidelijk die staat er nooit niet achter. 

 

Nou is ze der achter gekomen dat ik bij een consult ben geweest, door de papieren die ik mee heb gekregen en ergens had liggen. En toen is ze weer allerlei opmerkingen gaan maken wat mij bang maakt en ik vind het al super eng dus dat helpt zeker niet.. ik heb gezegd dat ik alsnog ervoor aan t sparen ben en t ga doen. Kortom het is een no go om het te bespreken dus ik hou de operatie datum lekker achterwegen, slaap de 1e dagen bij me vriend & later als ik me beter voel zal ik t zeggen. En laat ik alles over me heen komen maar zeker niet tijdens het herstellen. Het is wat het is en zeker niet leuk maar het moet je niet beïnvloeden in jou beslissing & gewoon lekker doorzetten want het maakt jou gelukkig !:D

@Flowershzo denk ik er inderdaad ook over. Als heb stress en negativiteit kan vermijden dan doe ik dat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Soofjetunie:

 

Wauw wij zitten echt in hetzelfde schuitje. Ergens ben ik blij om te horen dat ik niet de enige ben die dit verborgen wil houden. Ik heb er zelfs al over nagedacht om een geruime tijd van te voren misschien een pushup bh te kopen, dat als ze t opvalt ik altijd kan zeggen dat ik maar zulke dingen ben gaan dragen. En dat als ik dan mijn bv heb laten doen, het dus niet opvalt qua grootte. 

Ik voel mij echt precies zoals jou verhaal. Wel natuurlijk vervelend dat jij dit ook ervaart. 
Ik denk er precies het zelfde over, ik doe ze liever geen pijn ermee, dus houd ik het stil.

Ik wil ook alleen opvullen en niet 3 cup maten groter of iets.

Het blijft lastig! Heb jij al een datum?

@Soofjetunie hahaha zo grappig dat je dit schrijft!! Ik heb er namelijk ook al aan gedacht om stilaan wat opvulling te beginnen steken (ook voor op het werk) :36:

En zoals ik hierboven ergens las, tegenwoordig zijn er zoveel pushups dat je idd ook gewoon kan zeggen van "ja heb geweldig nieuw BH merk ontdekt" en dan zeg je Victorias secret ofzo (iets wat je bij ons niet kan kopen) en dat je dat via het internet besteld hebt en vanaf nu niks anders meer wil ;) MOESTEN ze een opmerking maken. Weet dat het in Nederland misschien anders is maar in belgie hier zijn ze niet zo rechtuit om te vragen of je een boob job gehad hebt. 

 

Ik heb volgende week 2 consults met 2 chirurgen en wil dan beslissen om in November geopereerd te worden. Ik ben tegelijkertijd super enthousiast en ook een beetje verward dat ik er echt mee doorga.. maar ik denk dat iedereen dat wel wat heeft hier en vooral de mensen die niet willen dat anderen het weten.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Zee-Bra77:

 

Mijn ouders, familie en vrienden weten het op de dag van vandaag nog steeds niet. Alleen mijn man en kinderen.

Zelfs na een dagje sauna met mijn moeder en vriendin heeft geen van beide er na gevraagd of gezegd.

 

Dus waarom zou je het delen als het iets is voor je zelf :38:

 

En geloof mij er is echt verschil tussen voor situatie en na ........en nog steeds heeft niemand mij erop aangesproken.

Je hebt tegenwoordig zoveel bh’s die hun werk doen dus mensen denken niet meer gelijk aan een bv :)

Wow best wel goed voor mij om dit verhaal te lezen. Ik zie het namelijk wel als een groot obstakel, omdat ik dacht dat het lastig zal worden om het te verbergen.  Maar jou verhaal laat mij zeker weer anders inzien. 

Hoe deed je dat met je herstel periode? Was dat niet lastig om de pijn te verbergen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden zei Kelly_E:

@Soofjetunie hahaha zo grappig dat je dit schrijft!! Ik heb er namelijk ook al aan gedacht om stilaan wat opvulling te beginnen steken (ook voor op het werk) :36:

En zoals ik hierboven ergens las, tegenwoordig zijn er zoveel pushups dat je idd ook gewoon kan zeggen van "ja heb geweldig nieuw BH merk ontdekt" en dan zeg je Victorias secret ofzo (iets wat je bij ons niet kan kopen) en dat je dat via het internet besteld hebt en vanaf nu niks anders meer wil ;) MOESTEN ze een opmerking maken. Weet dat het in Nederland misschien anders is maar in belgie hier zijn ze niet zo rechtuit om te vragen of je een boob job gehad hebt. 

 

Ik heb volgende week 2 consults met 2 chirurgen en wil dan beslissen om in November geopereerd te worden. Ik ben tegelijkertijd super enthousiast en ook een beetje verward dat ik er echt mee doorga.. maar ik denk dat iedereen dat wel wat heeft hier en vooral de mensen die niet willen dat anderen het weten.  

 

We zijn boobsoulmates. 

Welke chirurgen heb je op t oog? 

Ik wil ook binnenkort een consult, maar ik wil echt pas in januari of februari geopereerd worden. Duurt nog even haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Soofjetunie:

 

We zijn boobsoulmates. 

Welke chirurgen heb je op t oog? 

Ik wil ook binnenkort een consult, maar ik wil echt pas in januari of februari geopereerd worden. Duurt nog even haha

@Soofjetunie boobiesoulmates indeed! :lol:

Volgende week ga ik op consultatie bij Dr. Straten en Dr. Van der Weij. Zie hier dat dr. straten vooral dual plane plaatst en Dr. Van der Weij voor de spier dus ben er nog niet uit wat ik zal kiezen. Ik hoop dat de consultaties me gaan helpen bij die keuze want beide maken echt mooi natuurlijk uitziende borsten vind ik. 

 

Jij kan hier en daar wel ook al eens gaan horen ook al wil je je operatie pas in het nieuwe jaar. Ik zou het ook aanraden want ik voel de druk opkomen omdat ik dit jaar nog

wil geopereerd worden (ivm beschikbare vakantie op het werk) en de tijd gaat erg snel als je in de fase van info-opzoeken zit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Kelly_E:

@Soofjetunie boobiesoulmates indeed! :lol:

Volgende week ga ik op consultatie bij Dr. Straten en Dr. Van der Weij. Zie hier dat dr. straten vooral dual plane plaatst en Dr. Van der Weij voor de spier dus ben er nog niet uit wat ik zal kiezen. Ik hoop dat de consultaties me gaan helpen bij die keuze want beide maken echt mooi natuurlijk uitziende borsten vind ik. 

 

Jij kan hier en daar wel ook al eens gaan horen ook al wil je je operatie pas in het nieuwe jaar. Ik zou het ook aanraden want ik voel de druk opkomen omdat ik dit jaar nog

wil geopereerd worden (ivm beschikbare vakantie op het werk) en de tijd gaat erg snel als je in de fase van info-opzoeken zit. 

Ik wil ook graag bij  straten en verdonck valt bij mij ook in de smaak.

Ja ik wil zeker de tijd hebben, dan kan ik het ondertussen vergeten tot het ineens operatie dag is hahahah. 

Ik ben erg benieuwd naar je ervaring van je consulten. Ik zou het leuk vinden als je tegen die tijd wilt laten weten hoe je ervaring was. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Soofjetunie:

Ik wil ook graag bij  straten en verdonck valt bij mij ook in de smaak.

Ja ik wil zeker de tijd hebben, dan kan ik het ondertussen vergeten tot het ineens operatie dag is hahahah. 

Ik ben erg benieuwd naar je ervaring van je consulten. Ik zou het leuk vinden als je tegen die tijd wilt laten weten hoe je ervaring was. 

@Soofjetunie doe ik! Nog 5 keer slapen ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Soofjetunie:

@Kelly_E En en ennnn? Vandaag was de dag toch?

@Soofjetunie vandaag had ik inderdaad mijn eerste consult bij dr. Straten! Ben nog niet zo lang thuis (nog een frietje gehaald want geen zin meer om te koken), even gegeten en nu tijd om mijn ervaring mee te delen :D

 

Ik had hier al veel positief gelezen en ik kan het alleen maar bevestigen. Heb echt het gevoel dat ze hun tijd hebben genomen en er was ook voldoende ruimte om mijn vragen te stellen. 

Je moet weten, door op dit forum te lezen was ik begonnen met de gedachte dat ik anatomisch voor de spier zou gaan kiezen. En nu ben ik eigenlijk verkocht aan rond, dual plane :68:

Hij drong zijn mening niet op en luisterde goed naar wat ik wens te bekomen en gaf me duidelijke voorbeelden hoe elk van de soort protheses er bij mij zou komen uit te zien. 

Neen heel rustige man die me echt op mijn gemak stelde. 

Heb optie genomen op operatiedatum maar eerst morgen nog even langs bij Van der Weij. ;) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Kelly_E:

@Soofjetunie vandaag had ik inderdaad mijn eerste consult bij dr. Straten! Ben nog niet zo lang thuis (nog een frietje gehaald want geen zin meer om te koken), even gegeten en nu tijd om mijn ervaring mee te delen :D

 

Ik had hier al veel positief gelezen en ik kan het alleen maar bevestigen. Heb echt het gevoel dat ze hun tijd hebben genomen en er was ook voldoende ruimte om mijn vragen te stellen. 

Je moet weten, door op dit forum te lezen was ik begonnen met de gedachte dat ik anatomisch voor de spier zou gaan kiezen. En nu ben ik eigenlijk verkocht aan rond, dual plane :68:

Hij drong zijn mening niet op en luisterde goed naar wat ik wens te bekomen en gaf me duidelijke voorbeelden hoe elk van de soort protheses er bij mij zou komen uit te zien. 

Neen heel rustige man die me echt op mijn gemak stelde. 

Heb optie genomen op operatiedatum maar eerst morgen nog even langs bij Van der Weij. ;) 

 

Klinkt goed! Ik ga binnenkort ook maar is ermee aan de slag. Super spannend! Ik kijk uit naar je eind beslissing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier verteld aan ouders oo het moment dat ik zeker wist het te gaan doen. Ook omdat ik het steeds uitstelde en niet durfde op de een of andere manier. Mijn moeder zegt altijd dat ik alles met der kan bespreken maar toch merk ik soms een oordeel en wilde dat niet. Begonnen bij me moeder door te zeggen ik kan toch alles met je bespreken vervolgens gezegd dat ik iets aan me borsten wil laten doen. Me moeder gaf toen geen mening zei alleen het zelf nooit te doen en zij vroeger ook niks had. Nu vandaag een dag na de operatie laten zien en het enigste wat ze zegt je weet hoe ik erover snel niks over hoe ze ze vind. Dat kwam wel even aan hoor moet ik zeggen. Gelijk het oordeel wat niet uitgesproken word maar ach ik denk maar zo mijn leven mijn lichaam ik moet ermee leven ze mogen ervan vinden wat ze willen maar ik doe wat ik wil. 

 

Bij mij weet trouwens wel iedereen het vrienden familie ouders schoonouders. Schoonouders en schoonfamilie reageren juist heel leuk en meelevend. 

 

Groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik vertelde van mijn plannen en ze schrokken wel even. Maar ook omdat ze het van mij niet verwachtten, ze wisten het niet maar van mn zus wel. 

Ze waren dus wel een beetje flabbergasted. Maar na wat praten draaiden ze echt wel bij. Ze waren gewoon overvallen. En ze wilden ons al geld schenken maar heb dat nu dus wat eerder gekregen :)

en ze staan helemaal achter me en zijn blij voor me

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-9-2018 om 21:10 zei Soofjetunie:

Wow best wel goed voor mij om dit verhaal te lezen. Ik zie het namelijk wel als een groot obstakel, omdat ik dacht dat het lastig zal worden om het te verbergen.  Maar jou verhaal laat mij zeker weer anders inzien. 

Hoe deed je dat met je herstel periode? Was dat niet lastig om de pijn te verbergen?

 

 

Hallo @Soofjetunie,

 

Twee weken na mijn operatie was het kerst en voor die tijd had ik niemand gezien dus lekker veel rust genomen want ja de kerst kwam er aan.

Mijn man adviseerde mij om een leuk jurkje te kopen met de ondersteunende bh aan en dan een ballero er overheen en ik zag er goed uit voor kerst :38:

Goed mijn medicatie innemen zoals elke dag en gewoon niet te laat naar huis en de dag van te voren een rust dag ingepland.

NIEMAND heeft het gezien !! Ik was wel zenuwachtig hoor hahahah

 

Eerste week van januari weer naar het werk en gewoon mijn medicatie goed in blijven nemen, geen zware dingen tillen en anders gewoon vragen of in 2x lopen ....... op tijd s’avonds naar bed en goed mediactie innemen.

Na die week ging het al stukken beter en ook daar weet nog steeds niemand het.

 

Binnenkort heb ik kans dat ik nog voor een kleine ingreep terug moet naar het zkh maar ook dat hou ik voor mij zelf en heb ook al 2 weken vrij genomen eind van die maand mocht het dan kunnen dus ook dat merkt dan niemand. 

Ik blijf het voor mij zelf houden en tot nu toe gaat het goed .....als je nog tips wilt dan weet je mij te vinden :38: succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo herkenbaar de vraag aan wie vertel je het wel en niet. Ik heb twee zussen. Toen ik aan hen vertelde dat ik met het idee rondliep om mijn borsten te laten vergroten reageerde de een begripvol en de andere ontplofte. Ik heb de ontploffende zus nog niet verteld dat ik het ook echt door ga zetten. En hoewel ik dat huizenhoog tegenop zie,  ga ik dat wel doen.  Ook mijn moeder ga ik het kort voor de ingreep vertellen. Ze  past wekelijks op mijn kinderen dus daar kom ik niet onderuit. Ik weet al dat dat ook niet fijn gaat verlopen. Snijden doe je niet in gezond vlees. Tel daar een beetje feminisme bij op en dan kan je er wel iets bij voorstellen.  Hoewel ik dit vreselijk vind zie ik dit maar als niet zo fijne dingen net zoals de pijn die ik er voor  over zal moeten hebben voor mijn borsten. Nog lastiger vind ik de vraag wat een hoe vertel ik het mijn dochters.  De oudste is 12 een staat met 1 teen in de puberteit.  De periode dat je juist enorm onzeker bent over je ontwikkelende lichaam. Wat voor signaal geeft ik af als ik mijzelf laat opereren om mooie borsten te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het wel verteld, eigenlijk aan iedereen om mij heen die dichterbij staat. Er is heel wisselend op gereageerd, thuis was ieder wat stil, ze hadden het niet verwacht en ze vroegen alleen doe je het wel bij een goede kliniek en is het duur? Verder hebben we het niet besproken, er word gewoon niet echt over gepraat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-9-2018 om 22:17 zei Adnil:

Zo herkenbaar de vraag aan wie vertel je het wel en niet. Ik heb twee zussen. Toen ik aan hen vertelde dat ik met het idee rondliep om mijn borsten te laten vergroten reageerde de een begripvol en de andere ontplofte. Ik heb de ontploffende zus nog niet verteld dat ik het ook echt door ga zetten. En hoewel ik dat huizenhoog tegenop zie,  ga ik dat wel doen.  Ook mijn moeder ga ik het kort voor de ingreep vertellen. Ze  past wekelijks op mijn kinderen dus daar kom ik niet onderuit. Ik weet al dat dat ook niet fijn gaat verlopen. Snijden doe je niet in gezond vlees. Tel daar een beetje feminisme bij op en dan kan je er wel iets bij voorstellen.  Hoewel ik dit vreselijk vind zie ik dit maar als niet zo fijne dingen net zoals de pijn die ik er voor  over zal moeten hebben voor mijn borsten. Nog lastiger vind ik de vraag wat een hoe vertel ik het mijn dochters.  De oudste is 12 een staat met 1 teen in de puberteit.  De periode dat je juist enorm onzeker bent over je ontwikkelende lichaam. Wat voor signaal geeft ik af als ik mijzelf laat opereren om mooie borsten te krijgen?

Ik vind het juist getuigen van feminisme! Je doet het voor jezelf en niet voor de mannen. Jij maakt de keuze en niet een man. Wat je dichter betreft, ik heb mijn 11 jarige meid uitgelegt dat mama vroeger mooie borsten had en ze terug wil. Maar dat het niet erg is om kleine borsten te hebben. Ze was heel volwassen en zei dat ik moest doen wat mij gelukkig maakte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.