Spring naar bijdragen
Borsten Forum
Soofjetunie

Verteld aan ouders? Ja / nee / hoe?

Recommended Posts

Op 30-8-2018 om 14:52 zei Soofjetunie:

Hee dames,

Eigenlijk ben ik heel erg nieuwsgierig hoe jullie het aan je ouders hebben verteld.

Van te voren al? Of juist erna? Of gewoon nog steeds niet haha

Hoe pakte ze het op?

Ik weet namelijk dat mijn ouders erg traditioneel zijn en dit absoluut niet zullen toejuichen. Dat maakt het een stukje lastiger om het te vertellen. 

Maarja, het zal ook lastig te verbergen zijn natuurlijk.

Ik ben benieuwd naar de reacties.

Hello daar,

Ik ben eigelijk blij dat ik deze topic ben tegen gekomen zeg, ik had namelijk het gevoel dat ik een van de weinige was die het ook niet tegen ze ouder kon zeggen.. 

Ik ben 22 jaar en woon bij mijn moeder. Mijn moeder is ontzettend tegen tattoo's & plastische chirurgie.. Ik heb 2 piercings en daar had ik al ontzettend veel gezeik mee en moest ik er uit halen & weer opnieuw prikken.. naja goed in iig ik kan mijn moeder alles wel zeggen behalve op dat gebied is ze zo anti. Ik heb wel verteld paar maanden terug dat ik een borstvergroting wil overwegen, naaah... die flipte helemaal de pan uit:12:Als ik een borstvergroting neem dat ik per direct haar huis uit moet, dat ik misschien nooit meer wakker word door de narcose, alle complicaties die er kunnen bij kijken noemde ze op, ze heeft me gebombardeerd met nieuwsberichten van vrouwen die een borstvergroting zijn ondergaan & waar het is mis gegaan.. Naja goed duidelijk die staat er nooit niet achter. 

Nou is ze der achter gekomen dat ik bij een consult ben geweest, door de papieren die ik mee heb gekregen en ergens had liggen. En toen is ze weer allerlei opmerkingen gaan maken wat mij bang maakt en ik vind het al super eng dus dat helpt zeker niet.. ik heb gezegd dat ik alsnog ervoor aan t sparen ben en t ga doen. Kortom het is een no go om het te bespreken dus ik hou de operatie datum lekker achterwegen, slaap de 1e dagen bij me vriend & later als ik me beter voel zal ik t zeggen. En laat ik alles over me heen komen maar zeker niet tijdens het herstellen. Het is wat het is en zeker niet leuk maar het moet je niet beïnvloeden in jou beslissing & gewoon lekker doorzetten want het maakt jou gelukkig !:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Kelly_E:

@Stephh90 Klopt, niet alle ouders zijn zo ruimdenkend en niet iedereen heeft zo'n open relatie.

En ik zou me mega schuldig voelen dat ik mijn ouders dan teleurstel en dat ze negatief erover doen en dergelijke. 

Een bv geeft al genoeg 'stress' ik hoef die van hun er ook niet bij. En ik kan op mijn vriend rekenen voor nazorg. 

Precies! En wat jij hiervoor ook schreef kon zo over mijn ouders gaan! Ik zie ze ook niet heel vaak dus ze zullen er ook weinig van merken. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Kelly_E:

@Soofjetunie ik snap je helemaal! Ik heb al 9 jaar een tattoo en mijn pa weet het nog altijd niet en ik ga dat zo houden. Aan mijn ma had ik het moeten zeggen omdat ze me moest helpen om een kleedje aan te passen (ik kan niet met een naaimachine overweg) en dat kleedje moest ik dus passen en zo was de tattoo zichtbaar maar bedek het altijd als ik naar mijn ouders ga en zo gaat mijn pa het nooit weten. 

En dit ben ik ook van plan met mijn bv. Mijn ouders zijn ook vrij conservatief (vooral mijn pa) en hebben me in het verleden ook financieel erg geholpen toen ik het moeilijker had. Moesten ze horen dat ik nu zoveel geld ga uitgeven aan iets "oppervlakkig" in hun ogen (en natuurlijk verklaren ze me gek dat ik "laat snijden in een gezond lichaam) dan vind ik dat echt precies of ik hun een slag in het gezicht geef want ik weet dat mijn pa zou vinden dat ik dat moet sparen of verder investeren in mijn appartement (die nog niet af is). 

Ik ben niet van plan van supergroot te gaan dus denk niet dat het heel erg gaat opvallen als ik goed kies wat zal aantrekken als ik op bezoek ga. Ik wil mijn borsten terug opvullen namelijk. 

Ik vind het fijn dat er velen het open kunnen vertellen aan hun ouders maar soms is er meer in het spel en waarom dan beslissen het te vertellen als het hun ongelukkig zal maken. 

Nee.. voor die reden zeg ik het niet. En als het iemand zal opvallen dan zal het mijn ma zijn, als mijn pa een vermoeden zou hebben dan denk ik zelfs dat hij me nooit zou durven vragen of ik die trant iets aan mijn borsten laten doen heb. Zoals ik zei.. vrij conservatief dus zal mijn geheimpje wel kunnen houden. 

Wauw wij zitten echt in hetzelfde schuitje. Ergens ben ik blij om te horen dat ik niet de enige ben die dit verborgen wil houden. Ik heb er zelfs al over nagedacht om een geruime tijd van te voren misschien een pushup bh te kopen, dat als ze t opvalt ik altijd kan zeggen dat ik maar zulke dingen ben gaan dragen. En dat als ik dan mijn bv heb laten doen, het dus niet opvalt qua grootte. 

Ik voel mij echt precies zoals jou verhaal. Wel natuurlijk vervelend dat jij dit ook ervaart. 
Ik denk er precies het zelfde over, ik doe ze liever geen pijn ermee, dus houd ik het stil.

Ik wil ook alleen opvullen en niet 3 cup maten groter of iets.

Het blijft lastig! Heb jij al een datum?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Fems:

Heb je inmiddels de beslissing al gemaakt of je het wel of niet verteld? Ben erg benieuwd hoe het heeft uitgepakt!

Ik ben er nog niet over uit, maar ik neig meer naar, het niet vertellen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Miss86:

Heb je het ondertussen al verteld? 

Ik weet niet hoe je borstsituatie nu is, maar ik had zo weinig dat ik me ouders niet eens iets hoefde uit te leggen om mij te begrijpen.! Als je zo plat bent moeten je ouders je wel begrijpen “je bent altijd onzeker, voelt je niet 100%vrouw” dat kan je ze uitleggen .! 

En uiteindelijk wordt jij er een gelukkiger persoon van:35:

Mijn borst situatie is met een bh aan best prima, een b en dan staat t allemaal mooi in vorm.

Maar zonder bh vind ik er niets aan, de boven kant is zeer plat en leeg. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Miss86:

Heb je het ondertussen al verteld? 

Ik weet niet hoe je borstsituatie nu is, maar ik had zo weinig dat ik me ouders niet eens iets hoefde uit te leggen om mij te begrijpen.! Als je zo plat bent moeten je ouders je wel begrijpen “je bent altijd onzeker, voelt je niet 100%vrouw” dat kan je ze uitleggen .! 

En uiteindelijk wordt jij er een gelukkiger persoon van:35:

Dus mensen snappen mij in mn omgeving ook niet. Iedereen zegt, maar je hebt toch mooie borsten. En dan denk ik bij mijzelf, ja met bh wel. Maar ik heb niet zoiets van, zal ik mn bh even voor je uittrekken? dan snap je het misschien beter. En dat zou ik ook niet bij mijn ouders doen, dus daarom denk ik gewoon dat heel veel mensen het dus niet zullen begrijpen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Soofjetunie:

Dus mensen snappen mij in mn omgeving ook niet. Iedereen zegt, maar je hebt toch mooie borsten. En dan denk ik bij mijzelf, ja met bh wel. Maar ik heb niet zoiets van, zal ik mn bh even voor je uittrekken? dan snap je het misschien beter. En dat zou ik ook niet bij mijn ouders doen, dus daarom denk ik gewoon dat heel veel mensen het dus niet zullen begrijpen.

Ja bij mij ook, dat veel het niet begrijpen. De mijne zien er in BH ook mooi eruit en vol. Maar zonder helaas niet, doe deze operatie ook puur voor mezelf hoe ik er naakt uitzie. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-8-2018 om 14:52 zei Soofjetunie:

Hee dames,

Eigenlijk ben ik heel erg nieuwsgierig hoe jullie het aan je ouders hebben verteld.

Van te voren al? Of juist erna? Of gewoon nog steeds niet haha

Hoe pakte ze het op?

Ik weet namelijk dat mijn ouders erg traditioneel zijn en dit absoluut niet zullen toejuichen. Dat maakt het een stukje lastiger om het te vertellen. 

Maarja, het zal ook lastig te verbergen zijn natuurlijk.

Ik ben benieuwd naar de reacties.

Mijn ouders, familie en vrienden weten het op de dag van vandaag nog steeds niet. Alleen mijn man en kinderen.

Zelfs na een dagje sauna met mijn moeder en vriendin heeft geen van beide er na gevraagd of gezegd.

Dus waarom zou je het delen als het iets is voor je zelf :38:

En geloof mij er is echt verschil tussen voor situatie en na ........en nog steeds heeft niemand mij erop aangesproken.

Je hebt tegenwoordig zoveel bh’s die hun werk doen dus mensen denken niet meer gelijk aan een bv :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Soofjetunie:

Dat is wel lastig indd dat je dan niemand aan hun verstand kan brengen hoe ze echt zijn en hoe jij ermee zit.! 

Succes ermee. Maar kies voor jezelf zou zonde zijn dat jij omwille van andere ongelukkig bent

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toen ik 19 was, wisten mijn ouders dat ik erg ongelukkig was met mijn A cup. Mijn moeder wist precies hoe dat voelde, daarom had zij een borstvergroting genomen en weet je wat? Mijn ouders namen mij mee naar een goede kliniek en betaalden mijn operatie. Nu, 18 jaar later, gaan ze weer met mij mee voor een prothesewissel en mag ik bij hen herstellen na de operatie. Lief hè! Mijn vader zegt niet wat hij ervan vindt en mijn moeder vindt wat ik wil te groot, maar ze respecteren mijn wens wel. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Trouwens, vertellen jullie het wel aan vriendinnen? Die van mij weten er van. Inmiddels hebben 3 vriendinnen (die elkaar niet kennen) ook borstvergrotingen ondergaan en die hadden spijt dat ze het niet eerder hadden gedaan! Ik wil maar zeggen dat tegenwoordig zoveel vrouwen het laten doen, alleen zeggen ze het niet allemaal! En dat hoeft natuurlijk ook helemaal niet, want dat moet je zelf weten. Op mijn werk vertel ik bijvoorbeeld niets. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Soofjetunie:

Mijn borst situatie is met een bh aan best prima, een b en dan staat t allemaal mooi in vorm.

Maar zonder bh vind ik er niets aan, de boven kant is zeer plat en leeg. 

@Soofjetunie exact hetzelfde bij mij! Heb wel alleen bh's met padding dus ik heb precies best wel nog borst (en ook niet alles is weg natuurlijk) maar bovenaan gaapt de BH nu (en dat zie je niet echt als je kleding draagt die niet heel erg uitgesneden is) en de padding duwt ze nog ietsje naar boven maar 1 keer ik de BH uitdoet heb ik twee platte pannekoeken ;) 

Vond altijd dat ik mooi gevormde ronde borsten had (goeie B cup) dus wil mezelf ook niet transformeren in pin-up ofzo. Vandaar dat ik denk dat je het verschil alleen zal zien in bikini, naakt of met decolte maar zo'n kledij kan ik gemakkelijk vermijden als ik bij mijn ouders langsga. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Flowersh:

Hello daar,

Ik ben eigelijk blij dat ik deze topic ben tegen gekomen zeg, ik had namelijk het gevoel dat ik een van de weinige was die het ook niet tegen ze ouder kon zeggen.. 

Ik ben 22 jaar en woon bij mijn moeder. Mijn moeder is ontzettend tegen tattoo's & plastische chirurgie.. Ik heb 2 piercings en daar had ik al ontzettend veel gezeik mee en moest ik er uit halen & weer opnieuw prikken.. naja goed in iig ik kan mijn moeder alles wel zeggen behalve op dat gebied is ze zo anti. Ik heb wel verteld paar maanden terug dat ik een borstvergroting wil overwegen, naaah... die flipte helemaal de pan uit:12:Als ik een borstvergroting neem dat ik per direct haar huis uit moet, dat ik misschien nooit meer wakker word door de narcose, alle complicaties die er kunnen bij kijken noemde ze op, ze heeft me gebombardeerd met nieuwsberichten van vrouwen die een borstvergroting zijn ondergaan & waar het is mis gegaan.. Naja goed duidelijk die staat er nooit niet achter. 

Nou is ze der achter gekomen dat ik bij een consult ben geweest, door de papieren die ik mee heb gekregen en ergens had liggen. En toen is ze weer allerlei opmerkingen gaan maken wat mij bang maakt en ik vind het al super eng dus dat helpt zeker niet.. ik heb gezegd dat ik alsnog ervoor aan t sparen ben en t ga doen. Kortom het is een no go om het te bespreken dus ik hou de operatie datum lekker achterwegen, slaap de 1e dagen bij me vriend & later als ik me beter voel zal ik t zeggen. En laat ik alles over me heen komen maar zeker niet tijdens het herstellen. Het is wat het is en zeker niet leuk maar het moet je niet beïnvloeden in jou beslissing & gewoon lekker doorzetten want het maakt jou gelukkig !:D

@Flowershzo denk ik er inderdaad ook over. Als heb stress en negativiteit kan vermijden dan doe ik dat. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Soofjetunie:

Wauw wij zitten echt in hetzelfde schuitje. Ergens ben ik blij om te horen dat ik niet de enige ben die dit verborgen wil houden. Ik heb er zelfs al over nagedacht om een geruime tijd van te voren misschien een pushup bh te kopen, dat als ze t opvalt ik altijd kan zeggen dat ik maar zulke dingen ben gaan dragen. En dat als ik dan mijn bv heb laten doen, het dus niet opvalt qua grootte. 

Ik voel mij echt precies zoals jou verhaal. Wel natuurlijk vervelend dat jij dit ook ervaart. 
Ik denk er precies het zelfde over, ik doe ze liever geen pijn ermee, dus houd ik het stil.

Ik wil ook alleen opvullen en niet 3 cup maten groter of iets.

Het blijft lastig! Heb jij al een datum?

@Soofjetunie hahaha zo grappig dat je dit schrijft!! Ik heb er namelijk ook al aan gedacht om stilaan wat opvulling te beginnen steken (ook voor op het werk) :36:

En zoals ik hierboven ergens las, tegenwoordig zijn er zoveel pushups dat je idd ook gewoon kan zeggen van "ja heb geweldig nieuw BH merk ontdekt" en dan zeg je Victorias secret ofzo (iets wat je bij ons niet kan kopen) en dat je dat via het internet besteld hebt en vanaf nu niks anders meer wil ;) MOESTEN ze een opmerking maken. Weet dat het in Nederland misschien anders is maar in belgie hier zijn ze niet zo rechtuit om te vragen of je een boob job gehad hebt. 

Ik heb volgende week 2 consults met 2 chirurgen en wil dan beslissen om in November geopereerd te worden. Ik ben tegelijkertijd super enthousiast en ook een beetje verward dat ik er echt mee doorga.. maar ik denk dat iedereen dat wel wat heeft hier en vooral de mensen die niet willen dat anderen het weten.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Zee-Bra77:

Mijn ouders, familie en vrienden weten het op de dag van vandaag nog steeds niet. Alleen mijn man en kinderen.

Zelfs na een dagje sauna met mijn moeder en vriendin heeft geen van beide er na gevraagd of gezegd.

Dus waarom zou je het delen als het iets is voor je zelf :38:

En geloof mij er is echt verschil tussen voor situatie en na ........en nog steeds heeft niemand mij erop aangesproken.

Je hebt tegenwoordig zoveel bh’s die hun werk doen dus mensen denken niet meer gelijk aan een bv :)

Wow best wel goed voor mij om dit verhaal te lezen. Ik zie het namelijk wel als een groot obstakel, omdat ik dacht dat het lastig zal worden om het te verbergen.  Maar jou verhaal laat mij zeker weer anders inzien. 

Hoe deed je dat met je herstel periode? Was dat niet lastig om de pijn te verbergen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Premium Theme Designed By IBTheme.com