Ga naar inhoud

Doorgeven aan je werk


Soofjetunie

Aanbevolen berichten

Hee dames, 

 

Eigenlijk ben ik heel erg nieuwsgierig naar hoe je zo'n operatie regelt met werk.

Er zit natuurlijk een aantal weken herstel periode vast aan deze ingreep, maar hoe gaat Zoiets in werking?

Heb jij je werkgever eerlijk verteld waarvoor de opratie was of toch liever anoniem gehouden? 

Hoe reageerde je werkgever en moest jr vakantie dagen er voor opgeven?

Ik ben erg benieuwd!

Groet Soof

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Soofjetunie:

Hee dames, 

 

Eigenlijk ben ik heel erg nieuwsgierig naar hoe je zo'n operatie regelt met werk.

Er zit natuurlijk een aantal weken herstel periode vast aan deze ingreep, maar hoe gaat Zoiets in werking?

Heb jij je werkgever eerlijk verteld waarvoor de opratie was of toch liever anoniem gehouden? 

Hoe reageerde je werkgever en moest jr vakantie dagen er voor opgeven?

Ik ben erg benieuwd!

Groet Soof

Ik heb het gewoon eerlijk gezegd en er vrije dagen voor opgenomen omdat ik me vrij wilde voelen om te doen wat ik wilde. Had me wrs ook ziek kunnen melden en je bent niet verplicht te melden waarom (zeker nu met die nieuwe privacy wet) Dan had ik wrs wel controle gehad. Ik had daar geen zin in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Vonnepon:

Ik heb het gewoon eerlijk gezegd en er vrije dagen voor opgenomen omdat ik me vrij wilde voelen om te doen wat ik wilde. Had me wrs ook ziek kunnen melden en je bent niet verplicht te melden waarom (zeker nu met die nieuwe privacy wet) Dan had ik wrs wel controle gehad. Ik had daar geen zin in. 

 

Dit snap ik inderdaad heel goed. 

Ik zit er te twijfelen wat het juiste is. 

Ik weet dat ik er iets voor over moet hebben, want dit wil ik erg graag. 

Maar het feit om al mijn vakantie dagen op te moeten maken, dat klinkt ook zwaar. Bedankt voor je snelle reactie! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Soofjetunie:

 

Dit snap ik inderdaad heel goed. 

Ik zit er te twijfelen wat het juiste is. 

Ik weet dat ik er iets voor over moet hebben, want dit wil ik erg graag. 

Maar het feit om al mijn vakantie dagen op te moeten maken, dat klinkt ook zwaar. Bedankt voor je snelle reactie! 

In principe hoef je dus niets te zeggen waarom je je ziek meldt. Je werkgever mag het je ook niet vragen waarvoor je je ziek meldt. Je zal dan wrs wel controle krijgen maar ook de arbo arts mag zover ik weet niet melden aan je werkgever waarvoor je je ziek hebt gemeld. Weet ik niet 100% zeker dus check dat even. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei fitgirlkim:

Ik heb het tegen iedereen verteld! Heb er nooit moeilijk om gedaan en krijg gewoon ziekteverlof uitbetaald. Moet wel volgende maand langs een arbo arts, ben heel benieuwd wat die me gaat vragen... misschien wilt hij wel kijken :P

Ik heb er ook totaal geen geheim van gemaakt. Maakt me echt niet uit wat ze ervan vinden :D mijn directrice (sta in het onderwijs) was heel blij voor mij en vond het geen enkel probleem. Maar ik kan me inbeelden dat niet iedere werkgever daar zo gelukkig mee is. Je bent dan misschien niet ziek maar je hebt wel degelijk een operatie ondergaan; ook al is deze esthetisch; het blijft een operatie waarvan je moet herstellen hé. ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei fitgirlkim:

Ik heb het tegen iedereen verteld! Heb er nooit moeilijk om gedaan en krijg gewoon ziekteverlof uitbetaald. Moet wel volgende maand langs een arbo arts, ben heel benieuwd wat die me gaat vragen... misschien wilt hij wel kijken :P

Hoe grappig zou dat zijn, als die even wilt kijken hahahaha 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie kunnen in Nederland hiervoor gewoon ziekteverlof nemen? Ik woon in België en bij mijn weten is dit een persoonlijk gekozen operatie waarvoor wij geen ziekteverlof krijgen. Moesten er complicaties zijn en je gaat naar de dokter dan zal deze je wel thuis zetten maar de operatie zelf + herstel dat je incalculeert? Nee die moet je spijtig genoeg van je vakantiedagen nemen... :23:

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Soofjetunie:

En krijg je bijvoorbeeld van de chirurg een brief mee? Of zeg je het alleen? En hoelang van te voren hebben jullie dit verteld bij je werkgever?

 

Heb geen brief van de chirurg gehad, heb het toen gewoon verteld op mijn werk. Ik heb het toen 2 maanden van tevoren verteld. 

 

Liefs, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pc schrijft 1 week “ziekteverlof” voor. Ikzelf heb toch gekozen om het niet te vertellen op het werk (enkel aan mijn dichte collega’s) en heb dus gewoon 2 weken verlof ingepland vanaf de dag van mijn operatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk ook in het onderwijs en ga niets vertellen. Wordt dinsdag in de herfstvakantie geopereerd en moet dan maandag weer lesgeven. Mocht ik dat nog echt niet kunnen, dan meld ik mij ziek. Ik had de vorige keer maar een paar dagen last, maar dat is 18 jaar geleden.... Fingers crossed! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk ook in het onderwijs en ga over 2 weken in gesprek met de directeur. Ik wil anderhalve week voor de kerstvakantie 4 dagen verlof nemen (werk part-time). Dan heb ik vakantie en hoop ik daarna hersteld te zijn. Anders meld ik me ziek. Weet alleen nog niet of ik ga vertellen dat ik een bv laat uitvoeren. Vind het wel privé. Aan de andere kant hoop ik toch wel dat het zichtbaar is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er totaal geen geheim van gemaakt. Ik was er al meer als een jaar over bezig, dus toen het eindelijk zo ver was waren mijn collega’s meer nerveus dan ikzelf :D 

Ik heb van mijn pc 4weken gekregen omdat ik nogal een (fysiek) zware job heb. Ik werk in de gevangenis, dus alleen al die zware deuren open en dicht doen zou zowiezo niet lukken. 

Bij ons werkt het zo dat de dokter een papier invult van justitie zelf en ik stuur het op naar justitie. En klaar is kees :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Soofjetunie:

Ik vind het leuk om te lezen dat zo iedereen zn eigen aanpak hebt. Ik denk ook dat ik het niet echt ga vertellen op werk als het zover is en hopelijk dat de pc ook een briefje uitschrijft of iets dergelijks. Hebben jullie om zo'n brief gevraagd? Of kreeg je dit gewoon mee? @Sandy13  @Atiz

 

Normaal gezien schrijft een pc een zieke briefje toch? Of ben ik mis? En zolang je een geldig ziekte briefje hebt, kan je werk je toch niets maken? Als je nou griep krijgt en je huisarts schrijft je een week voor, kunnen ze je toch ook niks maken? Volgens mij geld dat gewoon hetzelfde bij een chirurg, maar dit dan voor een langere periode. 

Maar normaal gezien verteld elke pc bij je eerste consult hoelang hij je thuis laat.

 

Ik heb via mijn werk zo een papier. Ik maak er altijd lege kopies van en wanneer ik naar de dokter moet neem ik dat mee. Want bij mij op het werk gelden de “normale” zieke briefjes niet. Ook niet na een bezoek bij de huisarts. Dus op mijn operatie dag heb ik dat papier aan mijn pc gegeven en na de operatie kreeg ik dat ingevuld terug. 

 

Jij beslist zelf als je het verteld op je werk, maar ik zou wel aan je pc vragen hoelang hij schrijft voor een bv. Ik kan me niet inbeelden dat er een pc is die na een bv zegt “nou morgen ga je maar lekker terug werken” 

Elke pc schrijft een papiertje, alleen is het bij elke pc anders. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Soofjetunie:

Ik vind het leuk om te lezen dat zo iedereen zn eigen aanpak hebt. Ik denk ook dat ik het niet echt ga vertellen op werk als het zover is en hopelijk dat de pc ook een briefje uitschrijft of iets dergelijks. Hebben jullie om zo'n brief gevraagd? Of kreeg je dit gewoon mee? @Sandy13  @Atiz

 

Dag van operatie krijg je een ziektebriefje mee indien gewenst, waar opstaat “tijdelijk werkonbekwaam”.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nagevraagd en officieel “krijg” je er geen vrij voor.

Je hebt geen plicht om te melden wat je gaat doen. 

Maar als je werkgever moeilijk wil doen ,kan het wel. Omdat het een eigen keuze is, en esthetisch is(dus niet medisch noodzakelijk) kost het officieel verlofdagen.

Het ligt dus echt aan je weergever hoe hij/zij erin staat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jesssi:

Ik heb het nagevraagd en officieel “krijg” je er geen vrij voor.

Je hebt geen plicht om te melden wat je gaat doen. 

Maar als je werkgever moeilijk wil doen ,kan het wel. Omdat het een eigen keuze is, en esthetisch is(dus niet medisch noodzakelijk) kost het officieel verlofdagen.

Het ligt dus echt aan je weergever hoe hij/zij erin staat.

 

Dat dus inderdaad 

Dat je werkgever er aan mee werkt je in de ziektewet te doen, tja het mag niet maar eigen keuzes natuurlijk 

 

Ik heb het ook gewoon in mijn vakantie laten doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Joanne1987:

Dat dus inderdaad 

Dat je werkgever er aan mee werkt je in de ziektewet te doen, tja het mag niet maar eigen keuzes natuurlijk 

 

Ik heb het ook gewoon in mijn vakantie laten doen

Ik neem zelf ook vakantiedagen op inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jesssi:

Ik heb het nagevraagd en officieel “krijg” je er geen vrij voor.

Je hebt geen plicht om te melden wat je gaat doen. 

Maar als je werkgever moeilijk wil doen ,kan het wel. Omdat het een eigen keuze is, en esthetisch is(dus niet medisch noodzakelijk) kost het officieel verlofdagen.

Het ligt dus echt aan je weergever hoe hij/zij erin staat.

 

@Jesssi zo is het inderdaad. Als je het niet vertelt en je komt dan aan met een ziektebriefje die niet van je normale dokter komt dan lijkt het mij wel dat ze dat kunnen opzoeken en zien dat dit van een plastisch chirurg komt in de plaats. Dus denk dat werkgevers moeilijk kunnen doen moesten ze dit willen. Omdat je niet echt ziek bent maar er zelf voor kiest om je "ziek" te maken. 

Ik ga het niet riskeren want zou dan onwettige afwezigheid kunnen worden met loonverlies tot gevolg. Dokters hebben zowiezo zwijgplicht maar ik heb geen zin om eventueel moeilijkheden te krijgen. Heb meeste van mijn vakantie opgespaard hiervoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.