Ga naar inhoud

smallboobsbigdreams_ : 11 december 2018 : Dr. van der Lei : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

Goedemiddag allemaal! Gisteren heb ik de eerste stap gezet. Ik heb een doorverwijzing gekregen naar het ziekenhuis voor een echo om mijn borstklierweefsel te meten. Ik hoop op een vergoeding. Lukt dit niet, dan ga ik gewoon sparen. Ik ben nieuw op het forum en heb al veel geleerd, echter heb ik nog wel een paar vragen. Hoe hebben jullie de echo in het ziekenhuis ervaren? Ik merk dat er bij mijn huisarts zelf nog veel onduidelijk heerst over de criteria voor wanneer je een borstvergroting krijgt vergoed. 

 

Wie heeft tips voor mij die ik kan gebruiken tijdens mijn afspraak in het ziekenhuis? Ik wil goed voorbereid zijn en mijn kans op een vergoeding zo groot mogelijk maken. 

 

update: Ik heb zojuist gebeld en ik kan morgenmiddag al terecht voor een echo! Spannend! Maar ook beter dat het zo snel kan, ik ben er namelijk echt 24/7 mee bezig de afgelopen weken

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontzettend goed nieuws: Ik voldoe aan de eisen!! Ik zit ruim onder de 1 cm (nog geen 0,7) Nu moet de huisarts het nog indienen bij de verzekeraar, maar hier kunnen ze niet omheen toch?! 

 

De radioloog gaf aan dat ze sinds januari ontzettend veel van dit soort zaken hebben gehad. Ze feliciteerden me al en gaven aan dat ik het kon laten vergoeden! Ik kon wel janken toen ik daar lag. Ik ga pas echt feest vieren wanneer ik het akkoord van mijn verzekeraar binnen heb. 

 

Nu nog de vraag: Bij welke kliniek ga ik het laten doen? Ik overweeg Bergman Clinics. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hey!

 

Wil je niet ontmoediging maar spits je niet op een vergoeding. Zelf 0,3cm borstklierweefsel en het VGZ heeft mijn aanvraag afgewezen.

 

Hoop dat de echo je is meegevallen! Mijn werd gedaan door een meid in opleiding en was nogal ongemakkelijk en zelfs pijnlijk door het duwen.. Was blij toen de Radioloog erbij kwam.

 

Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Pattys:

Hey!

 

Wil je niet ontmoediging maar spits je niet op een vergoeding. Zelf 0,3cm borstklierweefsel en het VGZ heeft mijn aanvraag afgewezen.

 

Hoop dat de echo je is meegevallen! Mijn werd gedaan door een meid in opleiding en was nogal ongemakkelijk en zelfs pijnlijk door het duwen.. Was blij toen de Radioloog erbij kwam.

 

Succes ermee!

Dank je, ik blijf ook zeker wel realistisch. Maar als VGZ je aanvraag heeft afgewezen zou je het nog via een andere chirurg kunnen proberen of bij een andere verzekeraar. Wat zei de plastisch chirurg er zelf van die de aanvraag heeft ingediend? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei smallboobsbigdreams_:

Dank je, ik blijf ook zeker wel realistisch. Maar als VGZ je aanvraag heeft afgewezen zou je het nog via een andere chirurg kunnen proberen of bij een andere verzekeraar. Wat zei de plastisch chirurg er zelf van die de aanvraag heeft ingediend? 

Ik heb nog geen idee.. Woensdag neemt ze telefonisch contact met me op. Kan ik bij haar ook de echo opvragen voormezelf? Dat ik daarmee inderdaad ergens anders mee na toe kan gaan indien er woensdag niks nuttigs uit gaat komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Pattys:

Ik heb nog geen idee.. Woensdag neemt ze telefonisch contact met me op. Kan ik bij haar ook de echo opvragen voormezelf? Dat ik daarmee inderdaad ergens anders mee na toe kan gaan indien er woensdag niks nuttigs uit gaat komen.

De echo die je hebt laten maken in het ziekenhuis kun je opvragen bij je huisarts. Ik heb woensdag mijn afspraak bij de plastisch chirurg staan bij Bergman Clinics. Mocht dit niet lukken, dan ga ik ook met mijn echo-uitslag naar een andere kliniek. Gewoon niet opgeven! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames, mijn akkoord is BINNEN !!! Voelt echt ontzettend onwerkelijk allemaal maar aahhh wat ben ik opgelucht en blij dat het zo vlot is gegaan. Ik kan me nu gaan voorbereiden op de operatie en de periode daarna. Ik kan kiezen tussen 370 anatomisch of 385 rond (beide sowieso achter de spier) 

 

Volgens de arts moest ik absoluut niet kleiner gaan. Ik neig nu wel meer naar om voor ronde te kiezen, gezien je bijna geen verschil ziet met de anatomische en de kans dat een anatomische kan gaan draaien.. Vind ik nogal een eng idee. 

 

Ideeën? xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.