Ga naar inhoud

Wizz : 16 februari 2011 : Dr. van Tits : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

  • Reacties 112
  • Created
  • Laatste Reactie

Bij mij ging de 1e dag ook heel goed gelukkig!! had ze ook wel goed ingepakt: sportbh, hempje, shirtje, jasje + sjaal. Ik had wel het idee wanneer ik liep dat ik twee 'bakstenen' er aan had hangen haha. Maar verders geen last of pijn gelukkig!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames!

Ik volg jullie al een tijdje, en het doet me goed om te lezen dat jullie herstel zo goed gaat. Ik heb zelf ook bv gepland op 21 maart.

Het afgelopen weekend kwam ik op een topic in dit forum terecht waar de mogelijke gezondheidsrisico's (auto-immuun- en systeemziekten) worden uitgelicht. Ik schrok me het apezuur! Uiteraard had ik me goed ingelezen en was ik op de hoogte van eventuele lange-termijn risico's, maar ik was in de veronderstelling dat dit risico verwaarloosbaar was, de meningen zijn hierover zijn echter verdeeld. Ik weet niet zo goed wat ik met die informatie moet. Heb de kliniek gemaild en de pc heeft me al gebeld om meer uit te leggen (verbanden zijn nooit aangetoond), maar in hoeverre preekt zij voor eigen parochie? Ze gaat wel regelen dat ik door Mentor wordt gebeld, die kunnen me nog meer uitleggen (maar hoe objectief is dat?). En uiteraard heb ik rapporten van het ministerie gelezen die meer geruststellende signalen afgeven...Pff...ik slaap er slecht van! Vanmiddag ga ik met m'n moeder even langs de huisarts om met te spreken die zich niet overduidelijk bij de pro's of con's van siliconenimplantaten heeft geschaard.

Ik wil het nog steeds graag, merk ik. Maar het moet wel veilig zijn. Hoe hebben jullie dit meegenomen in jullie overwegingen? Waren jullie op de hoogte van de groep mensen die zich hard maakt voor de volgens hen extreme gevaren van implantaten???

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Guus!

Bedoel je dat er extra risico's zijn voor mensen met auto-immuun- en systeemziekten? Of dat dit een van de risico's van de protheses kan zijn?

Ik heb er namelijk nog nooit iets over gehoord. :unsure:

Sowieso nooit gehoord van iets dat de protheses kunnen veroorzaken/veranderen in je lichaam (behalve ontsteking, kapselconcentratie en afstoting).

21maart, is al snel! Wanneer heb jij de knoop doorgehakt voor deze beslissing?

Ik ben benieuwd wat je huisarts vanmiddag zegt. Laat je niet gek maken!

Het is indd zo dat bij elke operatie complicaties kunnen optreden, maar het gaat ook zo vaak gewoon goed!

Houd ons op de hoogte!

Liefs :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit idd ook gelezen en ik ben vrij nuchter. Ik heb zoiets van: er zijn zoveel vrouwen die een BV hebben laten doen en zo weinig die deze klachten hebben. Het kan natuurlijk altijd maar overal zit een risico aan. Lees de gemiddelde bijsluiter maar eens van een of ander medicijn.....

Verder denk ik ook, dat als het echt zo slecht is, er echt niet zoveel dames geopereerd zouden worden.

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, Doperwt, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar toch...het zaadje is gezaaid en heb meer bevestiging nodig, merk ik. Het is moeilijk om alle informatie naar waarde te schatten. Ik ben er inmiddels wel achter dat nieuwe operaties door kapselvorming echt regelmatig worden uitgevoerd. Dat is blijkbaar een complicatie die regelmatig voorkomt, niet per se gevaarlijk maar toch goed om te weten...

Ik weet het nu allemaal even niet meer. Ik laat me gek maken, dat weet ik, maar ik moet er natuurlijk wel zelf van overtuigd zijn dat siliconen relatief veilig zijn. Ik moet er wel achter staan....

@ML86,

Excuses, het is helemaal niet niet mijn bedoeling om je aan het schrikken te maken, het is redelijk algemeen bekend dat er een groep vrouwen is die ernstige klachten toeschrijft aan siliconenimplantaten (siliconen zijn daardoor in de VS ook verboden geweest). Het is nog nooit wetenschappelijk aangetoond dat de oorzaak bij de siliconen ligt.

Buiten de normale risico's van een operatie gaat om het stoffen die vrijkomen uit de implantaten en mogelijk een reactie opwekken in je lichaam waar je ziek van kunt worden - een auto-immuunziekte of een systemische ziekte. Op het ministerie van volksgezondheid vind je meer info hierover, in een context geplaatst en met de conclusie dat het onwaarschijnlijk is en dat geen reden is om siliconenimplantaten te verbieden (Gezondheidsrisico’s van

siliconen-borstimplantaten. De tegenstanders beweren echter dat negatieve resultaten niet naar buiten komen en dat de prothesefabrikanten bovendien zelf veel onderzoek financieren. Dan weet je wel wat de uitkomsten zijn. Tja. Ik weet het niet, het is maar net wat je zelf geloven wilt. Nog altijd zijn er heel veel vrouwen erg blij met hun borsten en hebben ze nergens last van.

Er is geen reden voor paniek, maar er zijn wel degelijk vrouwen die ernstig ziek zijn geworden. Ik ben van mening dat dit door implantaten kan komen - als je er heel gevoelig voor bent. Maar nogmaals, studies tonen geen verbanden aan. En ik vraag me af hoe bepalend de kwaliteit van de implantaten is. We hebben het nu over de vijfde generatie, ik mag aannemen dat die stukken beter zijn dan de prothesen uit de jaren 70 en 80! De lekten veel meer en scheurden ook vaker...

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Guus,

Je hebt me niet laten schrikken hoor :)

Maar wel goed dat je alles van te voren goed uitzoekt.

En wat je indd zegt, de implantaten die nu worden gebruikt zijn wel echt stukken beter dan de aller eerste. Ik vind het ook zo raar dat ze in de VS bijvoorbeeld nog gladde protheses gebruiken...

Ik heb sinds vorige week geruwde cohesieve prothese, dus deze kunnen niet lekken. Het blijft een risico, ook als je bijv. een ongeluk hebt etc.

Maar ik voel me zo veel beter nu ik de keuze hebt gemaakt voor de vergroting, dat ik de risico's voor lief neem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe bevallen ze? Hard en groot zeker, hihi

Als het allemaal doorgaat krijg ik 255 anatomisch dual plane, door dr Moojen Velthuis kliniek...kom dan op waarschijnlijk op grote B/ kleine C uit. Ik wilde zo natuurlijk mogelijk...

Durf het bijna niet te vragen, maar, heb je misschien foto's? Mag ik die zien?? ? Van Wizz heb ze gezien en Doperwt staat in de galerij...

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee meiden!! Had even heel wat bij te lezen.. ML ik ben ook wel heel nieuwsgierig naar jou 'vriendjes'..

En Guus, ik vind mezelf een best kritisch persoon en het is natuurlijk niet nix zo'n borstvergroting. Ik ben er van overtuigd dat een borstvergroting je lichaam geen goed doet. Ze stoppen er immers iets in wat er niet hoort. Toch ben ik er van overtuigd dat slechts een klein deel met complicaties te maken krijgt. Ik heb vertrouwen in mijn eigen kliniek en de keus die ik heb gemaakt (dus geen 700cc of zulke extremen). Zelfs wanneer je een verstandskies laat trekken kan de grootste ellende ontstaan.. Zo ook met deze ingreep kan er vanalles gebeuren. Ik heb dit voor mijn gevoel willen uitsluiten door een goede kliniek en chirurg te kiezen en daar op te vertrouwen. Ik verwonder me er nog elke dag over hoe makkelijk je lichaam zich aanpast! 2/3 dagen spierpijn en je lichaam past zich zo aan dat je nergens meer last van hebt en het lijkt alsof het echt erbij hoort. Ongelooflijk!

Door het kiezen van ronde, cohesieve geruwde prothesen heb ik de kans op draaien, lekken en kapselcontractie proberen te minimaliseren. Na wikken en wegen bleek mijn wens van een borstvergroting gewoonweg groter te zijn dan de angst voor complicaties. Als je eenmaal beslist om voor een borstvergroting te gaan dan zou ik proberen om het vertrouwen in handen van de chirurg te leggen (hoe eng het ook is) en de wetenschap van vandaag.

Liefs!

PS ik ken een meisje die kapselcontractie had, moest opnieuw onder het mes inderdaad, een korte ingreep en nu is alles weer prima! Is ontzettend balen natuurlijk, maar ook daar hebben ze oplossingen voor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.