Ga naar inhoud

Amym : 18 juli 2018 : Dr. Dolmans : Amphia Ziekenhuis


Aanbevolen berichten

Hoihoi!

 

Aangezien ik een nieuw lid ben wil ik mij graag even voorstellen. Mijn naam is Amy, ik ben 22 jaar en heb een maand geleden mijn borstverkleining gehad. Dit heb ik laten doen in het Amphia in Breda.

 

Doordat ik kleiner ben dan 1m60 en een cup groter had dan D (75G) werd het voor mij automatisch vergoed door de zorgverzekeraar. De operatie was in januari van dit jaar al goedgekeurd maar doordat ik met mijn opleiding zat wilde ik wachten tot de zomervakantie. 18 juli was het dan zo ver en de operatie kon eigenlijk niet beter gaan. Vanaf de operatie af aan heb ik nog steeds geen pijn ervaren en zijn alle littekens mooi genezen. Ook kon ik eigenlijk gelijk al weer alles doen, wel rustig aan uiteraard, maar ik was niet volledig afhankelijk van anderen.

 

Nu ik een maand post-op ben en de littekens bijna volledig dicht zijn (op een klein plekje onder mijn rechterborst na, de welbekende T-zone) heb ik het idee dat de hechtdraad niet helemaal lekker oplost. Een aantal dagen terug heb ik nog een stuk hechtdraad uit het open plekje getrokken van 3 centimeter.

 

Nu vraag ik me dus af of er anderen zijn die hier ervaring mee hebben. Mijn moeder heeft het 8 jaar geleden laten doen en bij haar kwam de hechtdraad door de hechtingen naar buiten door een (waarschijnlijk) allergische reactie. Dit maakt me een beetje angstig voor mijn eigen littekens. So let me know!

 

Groetjes,

Amy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Amym. Welkom op het forum. Gefeliciteerd met je beslissing en het resultaat.

Ik had mijn verkleining op 6 december. Na 5 tot 6 weken ontstonden er 2 gaatjes (rechtsonder) aan dat befaamde 3-landenpunt. Er werden uiteindelijk 3 hechtingen uitgehaald. Na een maand waren de gaatjes terug dicht. En ja dat litteken is nu iets meer uitgesproken dan linksonder- maar ik beschouw het als mijn medaille voor de moed die ik heb opgebracht om dit proces aan te gaan.

Fijn dat jouw herstel zo vlot is gegaan. Maar er zelf iets uittrekken had ik nooit gedurfd, hoor. 

Succes nog met je verdere herstel en hopelijk vallen de littekens mee. :71:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.